Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wel volop plannen aan het maken voor de winter wat ik in de kas wil telen winter door. Voor nu winterkolen (kunnen ook in de lage bak), winterspinazie, winterandijvie en sla. En de winterprei kan gewoon buiten.

8nnemiek schreef:Ik ben er wel achter dat bloemkoolrijst echt heel lekker en makkelijk te maken is, en super handig om compact in te vriezen.. Dus de meeste bloemkool wordt rijst denk ik haha.
Moet binnenkort maar weer siroop maken, dat gaat hard hier. De planten beginnen wel zoetjes aan te stoppen met produceren merk ik.
leeslampje schreef:Een mede-moestuinder raadde ons vandaag aan om bij courgette de bloem er na bevruchting af te halen. Dat zou kans op rot bij de vrucht verminderen. Op internet vind ik er niet echt iets over.... doen jullie dit?
groeit genoeg aan.leeslampje schreef:Een mede-moestuinder raadde ons vandaag aan om bij courgette de bloem er na bevruchting af te halen. Dat zou kans op rot bij de vrucht verminderen. Op internet vind ik er niet echt iets over.... doen jullie dit?
Eenmaal de bloem verwelkt haal ik hem er van. Inderdaad al vaker gehad dat hij niet loskomt en alles dan rot. 

er zaten ook nog 4 normale formaten aan.