Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:24

Oei sorry Emily; dat paarden verzorgen had ik fout gelezen. Maar ik vind het wel een beetje laag, niet gemeen bedoeld ofzo :o

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:24

mandy358 schreef:
Balans

O: magere yoghurt peer 4el muesli (incl noten/rozijnen ect.)
B: 9 km fietsen
T: appel
B: 9 km fietsen
L: 1 polderlanderdubbeldonkerboterham kaas komkommer,1 waldcornbeschuit pindakaas
B: 2 km fietsen, 20 min paardrijden, 45 min op stal bezig geweest
T: banaan
B: sportschool 80 min (20 min 10 kmh hardlopen, 5 min jacobs ladder, 10 min schaatsen, verder kracht)
A: bloemkool, aardappelen, groentesausje, vleesvervanger, 1 hap vlees. Stukjes fruit (appel/peer/manderijn) (mama maakt altijd voor met zijn 4en een bordje fruit. Vandaag dus 1 appel 1 peer en 1 manderijn met zijn 4en. Is altijd toetje bij ons :) )

+ 2 rijstwafels met smeerkaas, voelde me niet zo top en dacht misschien dat het kwam omdat ik niet erg veel gegeten heb en vanaf 6:30 op ben en flink bewogen heb. Hopelijk zo weer wat frisser :)

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:28

Ik lijk wel de calorie-politie, maar wat een schraal lijstje Mandy, ook voor een balansdag :(:) Wel gezonde dingen allemaal (en een leuk toetje van je moeder, dan eet het hele gezin automatisch al wat gezonder). Leuk initiatief!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:38

Nou, zo schraal is dat lijstje toch niet?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:41

Het kan helemaal aan mij liggen, maar voor zo veel beweging vind ik het echt weinig. Maar ik denk dat wij er beiden ook wel andere principes op nahouden; voor mij is kcal tellen eigenlijk altijd de basis, en jij gaat eerder uit van gezond, toch?

Maar ik kan het helemaal verkeerd inschatten hoor - en in dat geval sorry!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:51

Bij het warm eten staan geen hoeveelheden, je weet dus niet hoeveel het was...
Maar aardappels, saus, vleesvervanger, vlees, pindakaas, brood. Lijkt mij allemaal niet zo raar.

Kcal zeggen denk ik niet altijd alles, bij bijv Paleo kijken ze daar ook niet naar.
Als ik genoeg gegeten heb maar wat laag zit in kcal, moet ik dan dooreten? Genoeg is toch genoeg?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:51

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 3 eetlepels havermout met 150 ml. halfvolle melk
L: 2 volkoren boterhammen met kaas
T: een peer
A: 75gr. rijst, kipfilet en bloemkool
T: krentenbol (had nogal trek)

B: 4 km. gewandeld

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:54

Voor mij nog toch iets erbij gekomen.
Een stuk cote dor melk chocola en 5 kleine chocolaatjes met iets van karamel erin.
Heb er van genoten en volgens mij kon het nog wel bij mij lijstje.
Morgen weer netjes :)

Vind het ook inderdaad wat weinig voor zoveel beweging.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:56

Even snel mijn lijstje :)

O: 90 gram havermout, 10 gram omega3zadenmix, 175 ml halfvolle melk, 1 appel met kaneel
L: groot hard broodje met brie, walnoten, rauwkost en honing. 1 mandarijn.
T: 28 gram whey
A: kop groentesoep, gekookte aardappelen, 1/3 bloemkool, schep vlees met ui en paprika
T: 150 gram magere kwark, 200 gram magere yoghurt, 1 vk beschuit, 30 gram body en fit muesli, 1 kiwi, 1 mandarijn
D: 2xkoffie, veel water en thee, blikje fanta zero, 1 cappuccino
B: 25 min fietsen, 20 min wandelen, 1.5 uur fitness (spinfiets, roeimachine, circuittraining (maintainclimbers, pushups, squats, hoover, enzovoorts geen gespring i.v.m. blessure)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:59

Ik denk dat ik er anders naar kijk Karin door mijn ES, en doordat ik nu voor de tweede keer met de neus op de feiten wordt gedrukt: low-carb en low-calorie werkt voor mijn lijf echt voor geen meter :n Mijn hongergevoel past zich heel snel aan, ik heb ook nog voldoende energie maar zwel op als een spons in een emmer.

Maar ik begrijp je punt zeker en vast. Alleen kan ik bij mezelf ook niet afgaan op een hongergevoel; ofwel eet ik veel te weinig (met dus de gevolgen van dien), ofwel eet ik veel te veel.

Ik ben best jaloers op jouw lijstjes hoor, propvol groenten en fruit en voedingsstoffen, met lekker veel variatie! Maar een aanzienlijk deel van mijn kcal moet ik echt spenderen aan koolhydraten (die aantikken en vullen), of het werkt hier gewoon niet :n

Ik bedoel natuurlijk niet dat iedereen zo zou moeten eten, integendeel! Maar ik denk dat ik daarom automatisch naar calorisch 'vullende' producten op een lijstje kijk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:07

De slaaptraining begint echt zn tol te eisen. Ik ben zo zwak, vergeet alles,...
Vandaar ook dat ik de laatste dagen geen lijstjes geplaatst heb. Ondanks dat ik wel graag wil doorzetten met een gezondere levenstijl.
Morgen moet ik weer naar de slaaptraining, ik hoop dat er dan een half uur bij mag. Al hoop ik liever op een uur of 5 :+

O: alpro soya banaan, 2 chocoladebroodjes
T: 5 snoepjes
M: broodje met ham, kaas en groenten
T: twee kleine wafeltjes
A: aardappels, vis en prei, platte kaas
T: pruim
T2: kinder bueno

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 06:13

Eliana schreef:
Mijn plan. Voor vandaag.
O: muesli met melk
T: appel en half glas optimel puur]
L: restje wokgroenten met noodles
T: 2 meergranen crackers met vlokken 1 bonbon
Dan eind vd middag naar bed ik heb vannacht nachtdienst.
Om 22:00 muesli met melk
Vannacht neem ik.mee :z zak wortels , appel en banaan om smoothie te maken. En ik eet nog wel iets van brood.
00:30 banaan
2:00 zakje chips, en 2 snoepjes
4:00 2bh 1 met sandwichspread en 1 met vruchtenhagel
6:00 2 manderijnen.

D: thee en water
B: overdag 10 km 17 km Fietsen en 45 min wandelen met hond.
Vannacht elk uur rondje in gebouw mensen draaien etc

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:23

Bhri, wat herkenbaar! Een van mijn beste vriendinnetjes (die ook nog eens een hekel heeft aan sport) is sinds een paar weken koolhydraatarm aan het eten, de kilo's vliegen eraf! Ik kan de hele dag op wortels en paprikaatjes knagen (bij wijze van) maar afvallen ho maar, tenzij ik echt heel erg te weinig ga eten maar dat zit er uiteraard zo weer aan. Dus ik herken je frustraties! Vriendlief heeft daarom de weegschaal maar even verstopt }:0
o: yoghurtshake met banaan, aardbei, paar lepels havermout en beetje eiwitpoeder
t: stukjes bleekselderij en komkommer
l: ?
t: appel
a: restje stoofpotje, gekookte sperziebonen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:24

Hoeveel Khd eet jij dan per dag Bhris? Je noemt altijd alleen het aantal Kcal en eiwit.
Ik heb de laatste dagen even bekeken, ik zit tussen de 125-185 gem en heb soms ook dagen boven de 200, vooral in het weekend.

En ES? Volgens mij zijn we hier allemaal een beetje gestoord met eten bezig, wie houdt er nu bij wat hij per dag eet??? :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:31

@Leen: dat ziet er al heel wat beter uit meid! Moet je ook zo weinig slapen als je les hebt/werkt?

@Danoesje: Ik snap je frustratie. Maar inmiddels geloof ik er ook wel in dat je koolhydraten gewoon nodig hebt als je sport. Ik kon prima sporten op meer eiwitten en minder koolhydraten, maar ik kreeg alleen maar het tegenovergestelde effect.

@Karin: Ik zit als ik 'normaal' eet (niet zoals de vorige maand dus) altijd flink boven de 200; gisteren was het geloof ik 300.

En daar zeg je zoiets, haha :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:44

O: smoothie van avacodo, een beetje spinazie, banaan, mango en sojamelk
T1: restje smoothie op het werk
T2: zelfgemaakte kokos cupcake (zonder suiker), sinaasappel
L: geïmproviseerde BLT: twee boterhammen, vier plakjes rookvlees, sla en een tomaat
T: sinaasappel
A: nog geen idee
T: iets van kwark denk ik

D: thee (1 à 1.5 liter), koffie, water, cola light
B: als altijd: fietsen van en naar het station, heen en weer rennen op mijn werk. Moet nodig meer gaan bewegen, maar ik ben een beetje lui :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:04

Mooie lijstjes komen er weer voorbij

planning vandaag
o: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en kaneel + kopje koffie met 1 zakje koffiemelkpoeder
T: cappuccino, 5 gedroogde abrikozen
L: 2 sneetjes volkorenroggebrood met in totaal 1 voor gesneden plak 30+ kaas en 6 schijfjes komkommer
T: 3 geschrapte bospeentjes, opkikker en thee
A: kommetje zelf gemaakte pompoensoep, chiabatta uit de over met pesto en mozarella en sla
T: schaaltje vanille vla

B: met paard wandelen, met de hond wandelen. Wilde gaan hardlopen maar ben zo vreselijk verkouden dat ik dat denk ik maar ff skip..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:07

Citaat:
@Danoesje: Ik snap je frustratie. Maar inmiddels geloof ik er ook wel in dat je koolhydraten gewoon nodig hebt als je sport. Ik kon prima sporten op meer eiwitten en minder koolhydraten, maar ik kreeg alleen maar het tegenovergestelde effect.

Klopt hoor, helemaal mee eens! Bedoelde meer dat ik dus ook niet goed zonder kan en het eigenlijk dus niks oplevert om te laten staan, behalve dat je sneller aan meer (soms teveel) calorieën komt.. Brood vind ik lekker dus daar eet ik als ik niet bewust eet, zo 4 plakken van weg.
Toevallig heb ik vandaag een koolhydraatarm (en sportloos) dagje maar normaal eet ik wel koolhydraten (aangezien weinig toch niet werkt) alleen dan in de vorm van spelt, zoete aardappel, bonen, havermout etc. Al heb ik ook gemerkt dat het helemaal niet uitmaakt als ik een keer crossaintjes, afbakbroodjes, pasta etc eet dus met mate eet ik dat ook gewoon.

Heb trouwens nog twee handen spinazie door mijn ontbijtshake gemikt ipv de havermout, omdat hij te dik werd en anders teveel shake :P
Laatst bijgewerkt door danoesje op 04-02-14 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:11

Bhriseis schreef:
@Leen: dat ziet er al heel wat beter uit meid! Moet je ook zo weinig slapen als je les hebt/werkt?

Jammer genoeg wel, maar ik hou het gewoon niet vol. Ik ben vandaag om half 9 opgestaan ipv half 7. Als ik ze dat daar straks vertel dan mag ik sowieso nog steeds geen half uur extra slapen...

Vandaag ga ik me eens echt focussen op 1,5 liter water, de eerste dagen kwam ik er wel aan, maar dan was het altijd tussen de 0,5 en 1l.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:20

Leen dat hele slaapgebeuren, er zal wel over nagedacht zijn, maar het slaat toch nergens op? Het lijkt wel of 'ze' je zo uitputten dat je wel slaapt als je eindelijk eens naar bed mag?

Er komen mooie lijstjes voorbij, jullie zijn goed bezig!

Ik was gisteren ziek dus kwam niet verder dan twee perenijsjes en een banaan de rest wat ik heb gegeten kwam er weer uit :+ Vandaag voel ik me wel al beter maar hou me nog een beetje in,

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:31

Ja dat is precies de bedoeling. Ze zorgen dat je lichaam zo vermoeid is dat je vanzelf in slaap valt en ook aan een stuk door slaapt. Maar normaal zou er vorige week een half uur zijn bij gekomen maar omdat ik nog niet goed genoeg sliep moest ik nog een week met 5u verder gaan. Ik hoop echt dat ik vandaag langer mag slapen, want zo kan het echt niet verder. Ik moest wat papierwerk invullen en ik moest echt nadenken over hoe ik mijn straatnaam, ed. schreef. Ik moet ook de hele dag moeite doen om op te letten.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:56

Espoir_ schreef:
Ik meld me hier ook weer! Heb sinds dit jaar geen lijstjes meer geplaatst. Het was een rumoerige maand waarbij ik niet goed op mijn eten kon letten helaas! Ik ben eind december ten huwelijk gevraagd en ik ga in september trouwen. Dat betekent dat ik dan 2 tot 3 kilo kwijt wil en ik vanaf nu weer gewoon gezond wil eten!

Vandaag
O: smoothie; 1 sinaasappel, 1 appel, 3 stukjes ananas, een scheut halfvolle melk en wat havermout
T: 2 rijstwafels waarvan 1 met bio pindakaas en 1 met 30+ kaas
L: 2 meergranen pistolets, 1 met eiersalade zonder mayo en 1 dun besmeerd met nutella
T: 3 mini spelt speculaasjes zonder suiker

A: volkoren pasta met gehakt, roerbakgroenten en een saus
en meteen als toetje 2 honingwafels zonder toegevoegd suiker

D: green tea lemon thee en 1 warme chocolademelk
B: helaas ernstig weinig; ik mag de komende weken tot maanden niet paardrijden of sporten :(. Wel mag ik fietsen, dus ik ga straks even een half uur op de hybride fiets.

Wat zie ik overigens zeer nette lijstjes voorbij komen! Knap dat jullie dat zo vol kunnen houden! Ik snaai zoveel tussendoor en weet nu al dat er zeker iets bij gaat komen vandaag, want dat is iedere keer mijn valkuil. Misschien dat als ik lekkere trek heb, ik 3 boterhammen tussen de middag eet en dan de 3e met gerookte kipfilet pak. Dat moet ik dus nog even bezien.

vandaag
O: 250 ml magere yoghurt, halve appel 3 eetlepels havermout en een eetlepel cacao nibs
T: halve appel
L: 3 dubbel donker volkoren bammen, 2 gerookte kipfilet en 1 dun besmeerd met nutella
T: 2 Rijstwafels bio pindakaas ( wilde zuivelspread maar ik moet naar school en wist niet of het dan nog lekker zou zijn )
A: ?? Ben alleen vanavond. Misschien dat ik bij mijn moeder aanschuif

D: green tea lemon
B: trein halen en met paard bezig zijn maar dat zie ik niet als echt beweging

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:01

Lees nu pas dat je niet mag sporten Espoir, wat vervelend :(:) Mag ik vragen waarom niet? Wel lastig als je die 2 a 3 kilo kwijt wil :(:)

Vandaag

O: Bulgaarse yoghurt, haver- en gerstvlokken, lijnzaad, rozijnen en een klein beetje honing
T: cappuchino, zelfgemaakte (kikkererwten) brownie
L: sperziebonen, tonijn (uit blik op water), bulgur
T: klein handje ongezouten, ongebrande nootjes, 3 wortels
T: appel
A: zuurkoolstamppot met zoete aardappel en worst
T: sinaasappel

B: heel weinig vandaag, 20 minuten fietsen en verder de hele dag op m'n luie kont zitten leren.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:21

Ik heb een ontstoken peesaanhechting in mijn lies. Wordt ook wel de ruiterspier genoemd. Baal als een stekker! Ik was geselecteerd voor de Zeeuwse Kampioenschappen en er was vorige week een super leuke grote wedstrijd in de buurt. Reed eerst 2-3 paarden en nu niks :+. Nu zit ik vandaag de hele dag in Rotterdam en vanavond ben ik er niet dus kan niet weer op de fiets. Dat is het enige wat qua beweging kan. Morgen ga ik wel weer een lekkere ronde maken :). Volgende week naar de sportarts en dan wordt er een behandelplan opgesteld. Hoop dat ik snel hersteld ben!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:24

Dat is inderdaad balen zeg! Ik weet niet of je toegang hebt tot een fitnesszaal maar daar kan je anders best wat armoefeningen doen (of evt. thuis) zodat je toch een beetje kan sporten. Ik kan zelf nu bijna een jaar niet zo intensief met m'n benen sporten, dus dan wordt je wel creatiever. In de lucht 'boksen' terwijl je met je benen niks doet is ook wel vermoeiend. Maar behoorlijk saai om lang te doen :+
Is er een beetje bekend hoe lang het ongeveer duurt?