Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poison

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:59

Iedere dag een schema maken lijkt me ook een beetje raar. Zo alsof ik op streng dieet ben. Ik denk niet dat ik me er fijn bij voel.
Ik ben van mezelf al niet iemand die 4 boterhammen eet enzo, bij mij is het echt het snoepen wat het probleem is.
Ik at eerst ook altijd gewoon 1 boterham en een halve aardappel enzo.
Maar als ik een beetje snoep denk ik van nu ook schijt eraan en de dag erna heb ik nog steeds schijt eraan... ik denk steeds: nu mag het nog.
Ik moet het echt leren om nee te zeggen.
Overdag is het vaak geen probleem maar als ik BEGIN met snoepen... nou dan geloof je je oren niet als je hoort wat ik dan allemaal naar binnenschrok.
En het ergste is dat ik het niet eens meer lekker vind zoveel maar toch door ga Clown
Die aftereights lijken me geen goed plan, die vind ik te verslavend Haha!

Ik ga gewoon proberen de vreetbuien te vermijden, en leren om nee te zeggen tegen mezelf.
Vanaf NU. haha.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:08

vraagje hoevaak staan jullie op de weegschaal?
ben nu 4 dagen bezig,gezond eten niet snoepen en veel water.
maar ik sta al 4 dagen op hetzelfde gewicht,frustrerend is dat.
elke morgen wip ik uit bed,plassen en op de weegschaal!!
mischien verwacht ik wel te veel,maar het kan toch niet zo zijn dat ik morgen ineens wel een kilo eraf heb?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:57

ik weeg mezelf 2 a 3x in de week, ik weet van mezelf dat ik als er niks af is helemaal i de stress zit enzo, dus probeer zo min mogelijk te eten>
Ik heb eerlijk gezegt de laatste tijd wel dat ik een heel plan uitstippel van wat ik wel en niet eet.. eigelijk heel vervelend, want ik ben constant bezig met hoeveel punten ik heb, wat ik nog mag hebben enz enz .. soms word ik echt gek van mezelf

Verder was er vanochtend wel weer een halve kilo af, en ik zit nou op 60,5 .. Vanavond ga ik een gezonde macaronieschotel maken (met magere ham en magere melk enzo) ben benieuwd of het lekker is! Vork

En Poison; ik heb dat ook hoor, als ik eenmaal begin te snoepen dan denk ik 'nouja, ben toch al slecht bezig dus wat maakt het nog uit' en dan blijf ik door (vr)eten totdat ik gewoon misselijk ben, zonder er eigelijk veel van te proeven.. Bloos ..dus dat probeer ik ook onder controle te houden, nu lukt het gelukkig ook wel Ja

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:53

Ik ken dat, dat neem je een keer een snoepje of chocolaatje, denk je de dag erna ach kan nog wel eentje, of nog een drbij en zo gaat dat maar door Knipoog Maar je moet gewoon ff in dat ritme komen weer om het niet doen, ik tenminste!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:19

Mazzel-meid schreef:
ik weeg mezelf 2 a 3x in de week, ik weet van mezelf dat ik als er niks af is helemaal i de stress zit enzo, dus probeer zo min mogelijk te
eten

bedoel dus WEGEN... ppff, sorry hoor ben helemaal brak omdat m'n paard op het punt staat te bevallen en heb nogal slapeloze nachten en ben dr dus niet helemaal bij Slapen

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:33

diana schreef:
vraagje hoevaak staan jullie op de weegschaal?
ben nu 4 dagen bezig,gezond eten niet snoepen en veel water.
maar ik sta al 4 dagen op hetzelfde gewicht,frustrerend is dat.
elke morgen wip ik uit bed,plassen en op de weegschaal!!
mischien verwacht ik wel te veel,maar het kan toch niet zo zijn dat ik morgen ineens wel een kilo eraf heb?

Ik weeg mezelf elke morgen, maar bij mij is het anders ik zit nu op een goed gewicht van 50 kilo.
Als ik dan op de weegschaal ga staan en stel er zou wat bij zijn dan eet ik gewoon evenveel als de andere dagen maar dan beweeg ik gewoon meer die dag.

Nooit minder gaan eten als er weer eens iets bij is, gewoon meer gaan bewegen dan zijn die ponden er zo weer af geloof me!

Ik zit al meer dan een half jaar op hetzelfde gewicht, en ik voel me trots elke dag weer Haha!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:17

op overgewicht.nl hou ik bij wat ik eet,en dan krijg uitleg wat niet goed is enz.
heb op geschreven wat ik allemaal gehad heb van daag,mag 1240 kalorieen per dag hebben maar heb er maar 850 gehad.
naar mijn idee heb ik ontzettend zitten vreten vandaag hmmzz vaag.
hoef dus geen honger te lijden!! Haha!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:05

yippie,vanmorgen een kilo eraf!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:35

Hee super hoor, Diana! Ja

tropico; ik ben eigelijk benieuwd wat jij op een normale dag eet om gewoon op gewicht te blijven, ook gewoon tussendoortjes etc?

Ik moet nog 2,5 kilo... pff.. de laatste loodjes

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:53

Poison schreef:
Suusiej schreef:

Ik lees hier vooral dat meiden zoveel minder gaan eten. Het is juist goed als je iedere 2 uur wat eet. Zo blijft je lichaam regelmatig verteren.
Probeer gewoon lekker veel te bewegen en niet te veel tussendoortjes te eten!!

Niet teveel tussendoortjes maar wel iedere 2 uur wat eten? dat snap ik niet.
iedere 2 uur eten betekend dus zo'n 8x per dag ongeveer, ik neem aan 3 maaltijden en 5 tussendoortjes?

whaa sorry, ja iedere 2 uur wat eten. Met tussendoortjes bedoel ik de vette dingen. Een bakje yoghurt, beschuitje,appeltje,druiven,gezond koekje.. enzo, dat zijn de goede tussendoortjes!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:12

Oh zo Haha!

Ik heb net een lekker stuk kruimelvlaai op Vork maar ik had daarvoor ook nog maar 350 Kcal gegeten dus mocht wel vond ik.
Het nadeel is alleen dat ik erna nog meer zin erin heb als voor ik het at Bloos
Toen heb ik maar zilveruitjes gegeten en ik merk dat als ik iets zuurs eet ik erna niet zo;n rek meer heb in zoetigheid.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:16

goed van mij Haha! trots Haha! .
ik moet er vanmezelf nog minimaal7 kilo afvallen.
poison,ik vind dat dat wel mag hoor,lekker appel gebakje Tong uitsteken heb ik ook wel zin in!
**droomt weg**
word wakker,zucht,mischien volgende week ofzo Ach gut

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:05

Ik heb een lekkere evergreenkoek op daarstraks Vingers aflikken en verder een paar plakken peperkoek.. ik ben echt verslaafd aan peperkoek/ ontbijtkoek.. echt jummie Vingers aflikken

En tussen de middag heb ik banaan op m'n boterham gegeten, echt superlekker, en ook nog eens gezond Ja

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:42

Peperkoek=ontbijtkoek toch?
Daar zitten toch ook nog wel wat calorietjes in of niet? 60 per plak ofzo? Tis iig wel lekker Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:35

Jamy schreef:
Peperkoek=ontbijtkoek toch?
Daar zitten toch ook nog wel wat calorietjes in of niet? 60 per plak ofzo? Tis iig wel lekker Haha!

ja, is idd ontbijtkoek Ja
zitten idd ook nog best wel caloriën in, terwijl op 't pak staat dat het vetarm is ..nouja, af en toe een plakje is érg lekker Vingers aflikken

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:32

Peperkoek is ook vetarm maar er zitten wel veel koolhydraten/suikers in. En inderdaad verslavend Bloos
Ik ben weer 1,5 kilo afgevallen in 2 dagen. gaat echt snel.
Maar na een vreetbui ben ik ook meteen weer 1,5 kilo zwaarder Tong uitsteken

Dalijk lekker pannekoeken met poedersuiker Vork
avondeten maakt me niet uit als het veel calorien is want dat vind ik de lekkerste maaltijd van de dag. Ik bedoel... als ik er dan ook op moet letten heb ik toch ook geen leven meer ik hou van lekker eten Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:28

En hebben ze gesmaakt? Vork

Krijg spontaan zin in pannekoeken, echt jummie Vingers aflikken met stroop én poedersuiker Cool

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:56

Ja t was heerlijk Haha!
1ntje met stroop en 1 met poedersuiker Vork
en daarna nog een beschuit met aardbeien en stuk vlaai Bloos
Achja zit net boven de 1000 of 1100 Kcal dus dat gaat dan nog!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:41

Poison schreef:
Oh zo Haha!

Ik heb net een lekker stuk kruimelvlaai op Vork maar ik had daarvoor ook nog maar 350 Kcal gegeten dus mocht wel vond ik.
Het nadeel is alleen dat ik erna nog meer zin erin heb als voor ik het at Bloos
Toen heb ik maar zilveruitjes gegeten en ik merk dat als ik iets zuurs eet ik erna niet zo;n rek meer heb in zoetigheid.

EN dat is dus precies waarom je NIET IN CALORIEN moet denken, maar in GOED/SLECHTE voedingsmiddelen.
'Oh, ik heb vandaag een Mars op, nou, laat ik dan maar het diner overslaan'

En het dan gek vinden dat je niks afvalt Haha!

MINDER eten is ook absoluut niet altijd de manier. Sterker nog, van minder eten kom je soms zelfs aan omdat je lichaam in de reservestand gaat en hetgeen wat je wle eet, op gaat slaan in vet.

Dus dames, kijk eens op voedingscentrum.nl wat zij voor richtlijnen aanraden, en hier op bokt in VT in het topic over gezond afvallen wat ik heb geopend! Succes!!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:44

Poison schreef:
Ja t was heerlijk Haha!
1ntje met stroop en 1 met poedersuiker Vork
en daarna nog een beschuit met aardbeien en stuk vlaai Bloos
Achja zit net boven de 1000 of 1100 Kcal dus dat gaat dan nog!

Zie net nog dit berichtje, en jij zit echt helemaal verkeerd met je denkpatroon, sorry... Clown
Je moet je calorieen uit goede voedingsmiddelen halen. Dan hoef je geen honger te lijden, en ben je gezond bezig. Plus dat je ook nog eens afvalt.

Die pannekoeken bijvoorbeeld;
Als je voor dat beslag nou Volkorenmeel had gebruikt, voor de suiker natrena/poeder-vervanger, voor de stroop natuurlijke appelstroop, voor het beschuitje een volkorenwasacracker....

dan..

Had je een lekker maaltijd gehad, met veel betere koolhydraten, had je veel voller gezeten en geen trek meer gehad die opgewekt was door suiker. Cool
En ongetwijfeld waren de calorieen ook minder

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:57

Dat snap ik ook wel Clown

Ik wil afvallen ja, maar dat is echt niet meteen het belangrijkste in mn leven Rolleyes
Om nou heel mn leven niks meer te eten wat ik lekker vind alleen om wat dunner zijn gaat MIJ erg ver.

volkorencrackers met aardbeien, lekker zeg Koe

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:02

Eigelijk doe ik ongeveer hetzelfde als jij, Poison, met Weightwatchers is het zoveel punten per dag, dus ook zoiets met caloriën en je hoeft er niks voor te laten staan Haha!
Een dieet waarbij ik dingen moet laten zou ik echt niet volhouden..
Én ik ben al 7 kilo afgevallen, dus volgens mij werkt het toch best wel Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:09

Ook al reageer ik niet echt in dit topic, ik doe wel lekker mee.
Ik heb nou iets gevonden wat wel bij me past, gewoon 3 maaltijden.
Niet druk maken om wat ik eet, maar niet meer teveel tussendoor snoepen en het dus ook niet kopen.
Het enige wat ik tussendoor mag is walnoten die ik zelf moet kraken, maar omdat dat heel irritant en tijdrovend is neem ik er nooit echt veel.
Verder neem ik gewoon patat of wat er ook is bij het avond eten, het werkt goed als ik tussendoor niet snoep.
Inmiddels weeg ik 58 kilo, al 4 minder dan 4 weken geleden.
Mijn doel is 52 kilo en als me dat binnen 4 maanden lukt krijg ik van mn moeder nieuwe kleren Lachen. Dus nog een reden om me er goed aan te houden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:17

Poison schreef:
Dat snap ik ook wel Clown

Ik wil afvallen ja, maar dat is echt niet meteen het belangrijkste in mn leven Rolleyes
Om nou heel mn leven niks meer te eten wat ik lekker vind alleen om wat dunner zijn gaat MIJ erg ver.

volkorencrackers met aardbeien, lekker zeg Koe

Wat een onzin zeg. Waar zeg ik dat?? Ik geef alleen wat betere opties... Als je verstandig over eten nadenkt hoeft dat echt niet te betekenen dat het 'het belangrijkste in je leven is'
En ook absoluut niet dat ' je heel je leven niks meer mag eten wat je lekker vind' Rolleyes
Je bent gewoon verkeerd bezig. Je hoeft jezelf echt niet alles te ontzeggen, sterker nog, je kan beter te veel eten dan te weinig, maar dan wel goede voedingsmiddelen. En als je die laat staan omdat je de calorieen van een Mars wil compenseren, ben je fout bezig. Laat ik het maar niet gaan hebben over hoe je je stofwisseling naar zijn grootje helpt zo.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:05

Huilen ,wat doe ik toch fout.
vandeweek een kilo lichter,en nu een kilo erbij.
heb echt netjes gegeten,brood,magereyoghurt,builon,fruit,stukje kipfilet.

baal hier ontzettend van!!