Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chamion schreef:Je bedoelt droge gist neem ik aan?De broodbakmachine is gisterenavond gebracht door mijn vriendin. Moet alleen even type opzoeken want er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Is wel een mooi kleintje. Dus dan ga ik vandaag weer eens een broodbakmachine gebruiken, eens kijken of ik er verschil in op merk.Dorien66 schreef:Potjandikkie, zo verging het mij ook bij mijn 2e poging (over de 1e zullen we het maar helemaal niet hebben![]()
Ik verdenk de verse gist... ik wil graag droge gist hebben om te proberen, maar kon het nog niet vinden tot nu toe.
Welkoop heeft verse gist, en ze bezorgen thuis
Set_Elkol schreef:Ik weet niet of het aan je koelkast- rijd ligt eigenlijk, ik zet de mijne ook voor 11 uur in de koelkast en die gaat zelfs zo vanuit de koelkast, even insnijden of decoreren, de oven in.
Pak je hem goed in in plastic in de koelkast? En is het deeg wel mooi voordat het de koelkast in gaat?
Misschien de eerste rijs wat langer maken want hij krijgt nu wel weinig tijd om te ontwikkelen misschien.
MarcoBorsato schreef:Paloedie schreef:Ik bak sinds ruim een jaar mijn eigen brood, in de broodbakmachine. Ik heb een Inventum BM121B, daar is een groot bakblik bij en een blik voor twee 'halve' broodjes. Nu ik alleen ben gebruik ik dat blik vaker, 1 broodje gooi ik dan in de vriezer.
Ik heb een zak bloem en een zak meel van ieder 25 kilo besteld en daar bak ik nogsteeds van. Verder voeg ik iets broodverbeteraar toe aan het recept, blijft het net wat langer lekker.
Ook pizzadeeg, hamburgerbollendeeg e.d. draai ik in de broodbakmachine.
Ik vind het bakken nogsteeds een feestje, zeker het wakker worden met de geur van vers brood! Bezoek krijgt ook regelmatig een brood(je) mee.
Oké
chamion schreef:Het brood wat ik vanochtend heb gemaakt in de broodbakmachine was prima. Maar toch iets minder rijs erin dan ik had verwacht. En was ook snel klaar. Sneller dan met de hand maken. Grote voordeel is gewoon van erin gooien, aanzetten en wachten tot de piep.
Met de hand misschien meer smaak en wat groter enz. maar ook wat meer werk en je moet er aan blijven denken (ik vergeet nog wel eens dat ik wat aan het rijzen heb staan)
pmarena schreef:Lekker juist joh een beetje vullend brood
Nou hier vandaag mijn allerleerste echte brood gebakken!
Ben best wel tevreden over het resultaat! Het ziet er ondanks insnijden toch wat gescheurd uit maar ik vind hem toch een stuk mooier dan ik had durven hopen
[ [url=m/ILvvzQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel 2x m'n klauwen verbrandt aan de RVS pan... je pakt die toch snel achteloos even vast omdat je het zo gewend bent. Bij het uit de oven pakken let je op, maar als hij dan even op de aanrecht in de weg staat heb je hem toch ineens vast om 'm een beetje aan de kant te schuiven
chamion schreef:Ik heb een bestelling klaar staat bij https://www.bouwhuis.com/ om eens te proberen
denice schreef:pmarena schreef:Lekker juist joh een beetje vullend brood
Nou hier vandaag mijn allerleerste echte brood gebakken!
Ben best wel tevreden over het resultaat! Het ziet er ondanks insnijden toch wat gescheurd uit maar ik vind hem toch een stuk mooier dan ik had durven hopen
[ [url=m/ILvvzQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel 2x m'n klauwen verbrandt aan de RVS pan... je pakt die toch snel achteloos even vast omdat je het zo gewend bent. Bij het uit de oven pakken let je op, maar als hij dan even op de aanrecht in de weg staat heb je hem toch ineens vast om 'm een beetje aan de kant te schuiven
Welk recept heb jij gebruikt?? Dit ziet er echt geweldig uit!
Kun je ook online alle ingrediënten kopen, waar doen jullie dat?