Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Hoe maak jij je yoghurt Annemiek?
Ik heb laatst een pompoen geslachtwant ik eet ze graag. Maar reageerde flink allergisch op de rauwe. Mn hele handen waren misvormd gezwollen en jeukend
PlantsTho schreef:Coby schreef:Bij deze het verzoek om dit topic niet te laten verzanden in een discussie vegetariër versus veganist. Beide levensovertuigingen kunnen naar mijn inziens prima naast elkaar blijven bestaan. Dit topic staat immers ook op VT.
Lezen moderators de openingspost niet?
MarlindeRooz schreef:Ja ik ben die discussie na 10 jaar wel een keer zat en ben juist op zoek naar goede recepten. Die recepten maken het voor mij toegankelijker om vaker veganistisch te eten. En misschien als dat bevalt juist meer die richting op te gaan.
Als ik dat tegen mijn vriend zou zeggen dan zou hij gillend wegrennen denk ik.
batje schreef:http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2277 ... nana-bread
Ik maak bananenbrood volgens dit recept, supermakkelijk en heerlijk!
Amyyy schreef:Ik zeg altijd 'ik eet vegetarisch' en niet, 'ik ben vegetarisch', ik heb namelijk wel leren schoenen, ik let er wel op, maar als ik hele gave schoenen zie, laat ik ze er niet voor staan. Ik vind alle recepten hier juist heel fijn!
evelienn28 schreef:Ik lees een beetje stilletjes mee met dit topic.
Ben zelf vegetariër, en heb een tijdje me in het vegan verdiept.
Maar in die zin past het vegan niet bij mij omdat ik gewoon simpel weg anders denk.
Dat het voor milieu beter is ben ik wel van mening maar mijn voedsel allergie zorgt er voor dan een vegan dieet niet haalbaar is.
Nu een vraag voor de vega's, hoe doen jullie het met gewone producten als schoenen en tassen ect.
Ik draag eigenlijk sinds m'n 15de geen leer meer.
Des ondanks dat heb ik ook een minipaardje waar mee ik men waar ik bijvoorbeeld wel een leren tuig heb.
Kun je zeg maar eerlijke leren producten krijgen of juist totaal niet.
Ik vind het namelijk best tegenstrijdig soms.
Zelf eet ik geen vlees, maar niet omdat ik het zielig vind, maar omdat het beter voor milieu is en ik vlees ook niet nodig ben.
Hoe kijken jullie hier tegen aan kies alleen voor een dieet of ook leefstijl zonder dierproducten?
8nnemiek schreef:Ik probeer ook zo veel mogelijk kunstleren alternatieven te kopen. Met schoenen en tassen is dat natuurlijk gemakkelijk, de goedkopere merkloze spullen zijn bijna altijd nep. Ik zoek ook altijd naar katoenen truien ipv wol. Polyesther vind ik helemaal niks. Katoenen truien zijn nog lastig te vinden helaas!
Ik heb wel een leren zadel, hoofdstel en hondenhalsband, maar dat zijn dan wel spullen die hun leven lang mee gaan.
Sheran schreef:evelienn28 schreef:Ik lees een beetje stilletjes mee met dit topic.
Ben zelf vegetariër, en heb een tijdje me in het vegan verdiept.
Maar in die zin past het vegan niet bij mij omdat ik gewoon simpel weg anders denk.
Dat het voor milieu beter is ben ik wel van mening maar mijn voedsel allergie zorgt er voor dan een vegan dieet niet haalbaar is.
Nu een vraag voor de vega's, hoe doen jullie het met gewone producten als schoenen en tassen ect.
Ik draag eigenlijk sinds m'n 15de geen leer meer.
Des ondanks dat heb ik ook een minipaardje waar mee ik men waar ik bijvoorbeeld wel een leren tuig heb.
Kun je zeg maar eerlijke leren producten krijgen of juist totaal niet.
Ik vind het namelijk best tegenstrijdig soms.
Zelf eet ik geen vlees, maar niet omdat ik het zielig vind, maar omdat het beter voor milieu is en ik vlees ook niet nodig ben.
Hoe kijken jullie hier tegen aan kies alleen voor een dieet of ook leefstijl zonder dierproducten?
[LZP] Leer, wol etc. Hoe de 'juiste' kiezen?
Dit topic had ik een tijdje geleden geopend over leer en wol. Helaas nog niet heel erg veel uitgehaald
Eelmo: dat dacht ik dus ook, maar er blijken dus wel dieren speciaal voor het leer gefokt te worden. Als restproduct heb ik er geen moeite mee (ik hou ook van leer) maar dat is dus niet altijd even duidelijk
WillBokkers schreef:En iets van bamboe of hennep?
Heb ooit eens gelezen dat bij 1 van de 2 of allebei minder bestrijdingsmiddelen hoeven te worden gebruikt (dus beter voor het milieu).