Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:31

tinkersjakie schreef:
Myfitnesspal app is het. Heb de doel in gezet die ik bij http://slank4u2.nl/handleiding-invullen ... erekening/ heb uitgerekend.

En vul alles in vanaf de streepjescode die je kunt scannen of maak gelijk complete recepten aan zodat je niet voor het avond eten alles in moet vullen, maar dan gewoon erin kunt zetten.

Dank je wel, die ga ik eens bestuderen. Afvallen zou best wel mogen, maar wie weet kom ik zo op ideetjes die me ook niet in de weg zitten met m'n diabetes.

Gefeliciteerd Sannanasje! Dat is al een mooi resultaat.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:32

Wow, Sannanasje, -10kg kan echt al wel tellen! +:)+ Dat ging dan redelijk snel, niet?

Ik heb jullie tips nog eens goed overwogen. Voor mij blijft het bij mijn oorspronkelijke planning: 's avonds koolhydraatarm, ook wanneer ik voor mezelf kook, maar voor de rest eet ik gewoon kleinere porties mee met het gezin. Dat lijkt goed te werken, want ik ben mijn eerste kilo al weer kwijt op een week tijd! *\o/* Meer moet dat niet zijn.

Salades zijn ook echt helemaal mijn ding. Zooo lekker! Waar ik nog wat mee zit is de hoofdmaaltijd. Courgetten schijnen een ideale groente te zijn waar je veel mee kunt in elk geval, maar ik moet echt nog een paar nieuwe recepten leren kennen om voor mezelf te koken.

Nachtlampje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 10:35

Alle wokgerechten die je maakt normaal kun je gewoon de rijst uit weglaten, dat geeft mij al heel veel mogelijkheden :D. Sajoer boontjes, kip met spinazie en evt linzen met groene curry en kokosmelk (heeerlijk!). Ook alle pasta's met courgetti ipv spaghetti, groentelasagna. Genoeg lekkers gelukkig :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:09

Gister lekker receptje uitgeprobeerd :Y): gevulde courgettes met quinoa, tomaat, mozzarella, pijnboompitjes, olijfolie en een beetje zout. Hmmm.... :9

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:01

*\o/*
Sannanasje schreef:
De menu's volgen is toch een fijn begin? Leer je een beetje wat kan en wat niet.

Ik heb mijn eerste mijlpaal bereikt; -10 kg!

*\o/* *\o/* wat goed!!!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:08

Nachtlampje schreef:
Alle wokgerechten die je maakt normaal kun je gewoon de rijst uit weglaten, dat geeft mij al heel veel mogelijkheden :D. Sajoer boontjes, kip met spinazie en evt linzen met groene curry en kokosmelk (heeerlijk!). Ook alle pasta's met courgetti ipv spaghetti, groentelasagna. Genoeg lekkers gelukkig :D

Kunt ook bloemkool raspen en als rijst gebruiken

Afbeelding

Afbeelding

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:05

soesita schreef:
Wow, Sannanasje, -10kg kan echt al wel tellen! +:)+ Dat ging dan redelijk snel, niet?

Ja zeker, de eerste 2 kg zijn op mysterieuze wijze kwijtgeraakt tussen april en begin december.
Vanaf begin december een beetje aanrommelen met kha en vanaf januari echt 100% kha. Dus zeg maar in 2 maanden. Ik klaag niet, laat het maar even zo snel gaan ;)

Mijn vriend pakte mij gisteren vast en zei 'Nou ik merk het wel hoor, dat je afvalt!' Gevolgd door een enigszins teleurgestelde 'ik heb veel minder om vast te houden' :') Lekker ding dat het is.

En die bloemkool raspen moet ik ook echt eens gaan proberen. Niet dat ik rijst mis ofzo, maar die bloemkoolpizza wil ik wel proberen. En misschien als vervanging van aardappel in de stamppot ofzo.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:15

Sannanasje schreef:
Mijn vriend pakte mij gisteren vast en zei 'Nou ik merk het wel hoor, dat je afvalt!' Gevolgd door een enigszins teleurgestelde 'ik heb veel minder om vast te houden' :')

Haha...die van jouw ook al :')

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:08

Hahaha ja schattig he?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:09

Hahahaha geweldig!!

Heb weleens al bloemkool door de stamppot gehad. Vind het wel lekker.
Pizza ook maar was te nat gebleven dus echt goed uitwringen in een theedoek ofzo en als ie nog niet hard is langer de oven in. Want hij wordt niet na die tijd nog harder.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:52

onthoud 1-2-3... 1 bol mozzarella, 2 eieren, 3 eetlepels room. Daarnaast als je da wilt wat zoetstof en/of kaneel.

Vraagje welke room word hier bedoeld?
Slagroom of kookroom of gewone room??

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:09

ik heb vorige keer slagroom gebruikt, ging prima!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:39

Ik lees dat er voornamelijk slagroom mee word bedoelt

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:06

Ow shoot heb ik gewone room gekocht dan toch nog maar even uitstellen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:50

Gewoon proberen joh!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:49

Zo ben er ook weer, heb de hengstenkeuring overleefd met allerlei lekkers, poffertjes patat en ijs dat om me heen werd gegeten, netjes aan de worst kaas tomaatjes komkommertjes en nootjes gezeten.

Sanassje gefeliciteerd met je 10 kilo, dat is met mijn gewicht ongeveer dat je het goed ziet en merkt aan je kleren.

Ik zit op 5,5 nu, hoop voor de zomer een paar maatjes kwijt te zijn.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:23

Hoe is het hier met iedereen?

Wat een ijzeren discipline heb jij fokfanaat! Ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor! Afgelopen woensdag uit eten geweest en gewoon sushi gegeten, ik kon het niet weerstaan.
Gelukkig toch nog een halve kg afgevallen deze week ondanks de sushi.

En ik begin het idd te merken aan mijn kleding. Geen pijn meer waar mijn bh eerst altijd knelde en afzakbroeken ipv op bed moeten liggen om ze dicht te krijgen en halverwege de dag de knoop open zetten ivm buikpijn...
Nog een paar kg en dan kan ik de broeken die al 3 jaar in de kast liggen te wachten op mijn terugkerende disciplineren aan ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:30

Ik sta stil -O- ik val niet af,maar kom gelukkig ook niks aan
Op zich vind ik het wel prima, ik weeg nu zelfs minder dan voor de zwangerschap.
Maar voor een gezond BMI moet er eigenlijk nog 3 kilo af, dus we gaan nog even stug door.
Kijken of het gaat lukken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:30

Ik ben een paar dagen heel verkeerd bezig geweest -O-
Had gewoon de balen van zo'n beetje alles.... Klein plusje is wel dat ik sinds vorige week ook weer m'n training heb opgepakt. Dus een deel kon ik er gelijk weer vanaf sporten :o

Maar vandaag lukt het weer redelijk, dus het gaat echt wel weer goedkomen. Inmiddels leef ik nu zo'n drie jaar kha, dus ik lig niet echt wakker van die paar baaldagjes. We gaan gewoon weer met frisse zin verder :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:44

Hier de verjaardag van manlief gevierd en zwaar gezondigd. :o Morgen familiefeestje dus daar gaat het waarschijnlijk ook niet zo koolhydraatarm zijn. En met het weer de afgelopen weken hebben we ook minder gesport. Maar doordeweeks let ik goed op wat ik eet en mijn porties zijn bewust kleiner. Ik val dus nog steeds af, maar langzaam. Deze week 200g. :')

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:32

Ik heb in het weekend ook meer moeite dan doordeweeks hoor. En naast dat het weer niet motiverend is om te sporten wordt ik er sowieso een beetje blegh van. Wat niet echt helpt met streng zijn, dus misschien dat dat verklaart waarom het bij jullie ook wat minder gaat?

En daarnaast als je al 3 jaar kha leeft en het langzaamaan weer op kan pakken zullen die paar dagen tot een week ook niet uitmaken toch?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:19

Nee, die maken niet veel uit op het totaal inderdaad. Daarom ook dat ik er maar gewoon aan toegeef, als ik dat niet doe kost het me nog veel meer "foute" dagen 8-)
En nu ik weer train weet ik dat het echt wel weer goed komt.

En inderdaad het weer werkt ook niet echt mee, al ben ik veel in de tuin zolang het droog is. Ben nu al met de klussen bezig die ik eigenlijk gepland had voor de lente en zomer. Dus dat is wel een voordeeltje, kan nu een hoop inhalen.

@Soesita, dat is een prachtig tempo om in af te vallen. Hoe langzamer het gaat, hoe beter het eraf blijft.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:15

Het familiefeestje was gelukkig niet zo erg zondig als gevreesd. :) Het was persische keuken (aanrader!) buffet met veel groenten en één rijstschotel waar ik alleen een klein proevertje van heb gedaan. De zoete desserts heb ik laten staan. Wel een lekker belgisch biertje gedronken.
Gisteren zijn we ook weer lekker gaan joggen. Het gaad dus al bij al best goed.

@Siamsmeesje: Haha, ja, dat heb ik ook al horen zeggen, maar 200g per week gaat echt heel langzaam, hoor. Het dubbele tot driedubbele vind ik eigenlijk wel fijn. Da's ook niet snel maar je hebt tenminste het gevoel dat er wat af gaat. :o
Enneuh, wat de "foute" dagen betreft: een mens wil ook nog een beetje leven, nietwaar?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:32

Snel is het niet, maar jojo-en lijkt me ook geen optie. Toen ik nog bij de diëtiste liep kreeg ik te horen dat alles boven de 500 gram per week het jojo-en zou stimuleren. En ja, ik val soms zelfs nog minder af dan die 200 gram of sta zelfs stil gedurende weken. Maar ik ben in ieder geval nog nooit terug zwaarder geworden in die drie jaar dat ik nu bezig ben, en dat vind ik aan het eind van het verhaal toch het allerbelangrijkste :j

Zo bekijk ik de foute dagen ook, af en toe genieten van wat lekkers moet kunnen. Bovendien heb ik soms ook het gevoel dat mijn lichaam behoefte kan hebben aan een kh-bom. Dan blijf ik er maar zin in hebben en uiteindelijk eet ik een dag zo'n beetje alles wat niet mag (met dus ook een flinke migraine-aanval als gevolg -O-), maar dan ben ik ook weer voor maanden genezen :o

Is dit goed als je flink wilt afvallen? Vast niet.... Maar kha is voor mij inmiddels een levensstijl geworden die meer plussen heeft dan minnen, dus ben ik niet meer zo goed in het luisteren naar dieet-bedenkers O:)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:33

Ik ga eindelijk weer eens beginne. Of najha ik ben vanochtend begonnen. :D

Ik hoop nu eindelijk de tijd, rust en kracht te vinden om weer echt door te zetten. :D

Mijn ontbijt was yoghurt en mijn lunch was een roerei met groente.
Als avondeten eet ik kip kerrie. :)