Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Imaginaerum schreef:Leuke dingen gaan jullie maken!
Vraagje: wie ziet hier een omdenkmogelijkheid?
Wij beschikken over één oven/magnetroncombinatie en hebben nogal veel wat we in de oven zouden moeten bereiden...
Dit jaar doen wij het hoofdgerecht, de rest wordt door familie meegenomen.
Rollade, kan in de pan
Zalm in bladerdeeg, oven nodig
Gepofte aardappelen met kruidenroom, oven nodig
Ander aardappelgerecht? Aardappelkroketjes, aardappelgratin? Zouden we ook de oven voor nodig hebben... Tenzij er nog iets anders te binnen schiet.
Stoofperen, kan in de pan
Sperziebonen met spek, kan in de pan
Gevulde champignons (met ricotta, pesto, pijnboompitten en cherrytomaat), ook oven nodig
Wie heeft er tips of lukt dit wel met een strakke planning?
secricible schreef:Of gewoon een grote pan/wok met olie.
Verder idd een bbq, die kun je als oven gebruiken als je het midden vrij houdt van kooltjes. Is ook groter oppervlak dus ruimte voor meer gerechten. Aardappelpuree kan ook in een pan als je niet wil frituren.
Imaginaerum schreef:Leuke dingen gaan jullie maken!
Vraagje: wie ziet hier een omdenkmogelijkheid?
Wij beschikken over één oven/magnetroncombinatie en hebben nogal veel wat we in de oven zouden moeten bereiden...
Dit jaar doen wij het hoofdgerecht, de rest wordt door familie meegenomen.
Rollade, kan in de pan
Zalm in bladerdeeg, oven nodig
Gepofte aardappelen met kruidenroom, oven nodig
Ander aardappelgerecht? Aardappelkroketjes, aardappelgratin? Zouden we ook de oven voor nodig hebben... Tenzij er nog iets anders te binnen schiet.
Stoofperen, kan in de pan
Sperziebonen met spek, kan in de pan
Gevulde champignons (met ricotta, pesto, pijnboompitten en cherrytomaat), ook oven nodig
Wie heeft er tips of lukt dit wel met een strakke planning?
)
.
dat het mijn vriend verstandiger leek om dit voor de 'kinderen' er bij te doen (al bedoelde hij met kinderen eigenlijk ook de volwassenen
)
Mag ik mijn menu ook nog plaatsen?
.MevrouwtJ schreef:Hallo allen!
Ik had een vraagje en ik dacht die kan ik vast hier stellen.
Ik heb voor een gerecht gerookte eendenborstplakjes nodig. Zijn deze te koop in de supermarkt?(ik heb namelijk de tijd en mogelijkheden niet voor dit zelf te maken) En mijn vriend is niet echt een alleseter, zijn er ook goede vervangende alternatieven voor?
Ik had verwacht dat hier thuis wel wat zou zijn bedacht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
. Dank allemaal voor het meedenken. Ben benieuwd!
.