Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:52

Edelgist heb ik ook sinds een tijdje in huis, maar nog heel weinig gebruikt eigenlijk :o Moet ik toch eens op een tosti ofzo proberen. Ik gooide het wel eens over de pasta, maar dat deed niet heel veel, of misschien heb ik niet genoeg gebruikt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:01

Eigenlijk zou er ook zo'n maaltijdbox/tas moeten zijn voor vegan's(Zoals Hello Fresh bijvoorbeeld), denk dat dat best goed zou lopen aangezien mensen vaak wel nieuwsgierig zijn maar geen zin hebben om zich te verdiepen in alternatieven etc..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:14

Ja ik zocht er laatst naar omdat ik het fijn zou vinden als ik 'makkelijk' 3 maaltijden per week vegan heb. De vega box werkt voor mij niet want er zit teveel lactose in. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:19

_Nelleke_ schreef:
Ja ik zocht er laatst naar omdat ik het fijn zou vinden als ik 'makkelijk' 3 maaltijden per week vegan heb. De vega box werkt voor mij niet want er zit teveel lactose in. :+

Ja vega boxen zijn er genoeg aangezien de enige vereiste geen vis/vlees is. En daar voldoen de meeste aan.
Vind het niet erg als er een paar niet-vegan dingen in zitten, maar er zit overal vrij veel melk en kaas etc. bij. Dat vind ik dan ook weer zonde.

Misschien een opstapje naar ons vegan-Bokt restaurant :Y)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:21

Zo'n vega- box zou idd heel erg handig zijn!
Gat in de markt, we moeten ze zelf ontwikkelen. En idd, als we toch bezig zijn, dan ook maar een restaurant :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:26

Hannepan schreef:
Zo'n vega- box zou idd heel erg handig zijn!
Gat in de markt, we moeten ze zelf ontwikkelen. En idd, als we toch bezig zijn, dan ook maar een restaurant :+

Toch!? Ik denk dat de recepten en de ingrediënten wel goed zouden komen, alleen is de distributie weer erg lastig. Zou niet weten hoe je zoiets moet regelen, al zou je je wel bij een al gevestigd merk kunnen voegen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:53

Zo mooi:

https://youtu.be/W5MwdzE4LA8

Eerst nog een nummertje, maar gered en nu een individu <3

Deze mensen hebben deze 2 biggen gestolen uit een 'veefabriek' en hebben een brief achter gelaten voor de boer. Ze hebben de dag erna de politie gebeld om aan te geven dat zij dit gedaan hebben. Geen schokkende beelden. Zo mooi ook hoe deze twee biggen niet tegenspartelen als ze opgepakt worden en ondanks hoe ze behandeld zijn toch nog zoveel vertrouwen hebben in mensen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:41

Varkens zijn zo schattig <3
Je kan er toch met je hoofd niet bij hoe mensen zo'n lieve, nieuwsgierige diertjes onverdoofd kunnen castreren en couperen ;(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:35

Prachtig filmpje. Ik moet altijd meteen huilen als ik dat zie. Gisteren stond er een filmpje op Facebook dat er veel op leek. Varkentjes en kippen die in een grote ren terecht kwamen. Dan staat er ook echt bij: 'Voor de eerste keer in hun leven op gras'. Nou dan hou ik het niet meer he, dan huil ik tranen met tuiten. :n

Omdat het zomervakantie is, ben ik weer thuis bij mijn ouders en heb ik mijn goddelijke koffiemachine meegenomen. Kunnen we melk mee opschuimen en mijn lieve mama neemt alleen nog maar soya melk mee! Ook voor zichzelf!! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:59

In Amsterdam woont een vrouw die de Bofkontboerderij runt. Ze heeft een website en een facebookpagina, zoek het maar eens op. Zij is voor zeker de helft verantwoordelijk voor mijn weg naar veganisme :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:04

Ha de familie bofkont! Dat is hier om de hoek. Leuk ja! :) Ze zit overigens in Amstelveen. Het land van de stal waar Rowan staat grenst aan haar land waar de varkentjes lopen.

Ik vind dat ook met mijn (spaanse straat)hond, 2jr in het asiel gezeten met 600 honden, geen gras, geen speelveld alleen een kennel en een zandbak. De eerste keer dat hij hier los mocht lopen heeft ie 40 min aaneengesloten lopen racen met een enorme pretkop (en daarna 2 dagen geslapen :D ).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:10

Ik zou niet kunnen kiezen uit al die varkentjes. Hoe kan je er nou 2 meenemen en de rest laten zitten? Ik kan ze dan niet aankijken en denken: sorry, jij bent niet goed genoeg.

Hier gelukkig nooit varkensvlees geconsumeerd (al zal het wellicht weleens in gelatine hebben gezeten?) en vriendlief eet het ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:21

Ach dat filmpje, ik kan door ook niet tegen, arme beestjes. Toen ik de trailer van earthlings zag begon ik halverwege ook te huilen met mijn handen voor mijn ogen, ik kon het gewoon echt niet aanzien. Als ik later de kans heb wil ik ook graag wat vrijwilligers werk voor dieren doen. Daarnaast wil ik graag later zelf kippen gaan houden zodat ik geen eieren uit de supermarkt hoef te eten. Het lijkt me dan ook mooi om ex bio-industrie kippen op te vangen. Maarja, eerst maar eens zien of ik daar later de ruimte voor heb.

Ik ben trouwens best wel een beetje trots op mezelf, :o ik heb altijd 7 dagen per week vlees gegeten, en nu dus sinds kort niks meer, en eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik het er veel moeilijker mee zou hebben. Maar tot nu toe valt het echt heel erg mee! Ik denk ook wel dat het helpt dat ik lid ben van de Vegan en Peta facebook pagina, en natuurlijk dit topic, waardoor ik er de hele tijd aan herinnert wordt waarvoor ik het doe, dat is toch wel fijn. :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:23

Ach en als je 1x wel iets dierlijks eet of wel een keer vlees eet heb je niet gelijk gefaald hoor. Herinner jezelf dan maar gewoon aan alle keren dat je het niet doet en dat DAT hetgeen is wat bijdraagt. Maar wel heel goed van je! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:33

Dat klopt. Ik had ook gelezen dat een mens gemiddeld 9 dieren per jaar eet(exclusief vis) en de gemiddelde leeftijd van een mens in Nederland schijnt zo'n 80 jaar te zijn. Stel ik wordt 80 jaar, dan bespaar ik van nu tot mijn 80ste zo'n 560 dierenlevens, en dat heb ik er absoluut voor over. Als ik moet kiezen tussen elke dag in mijn leven een lekker stukje vlees of 560 dieren die niet voor mij dood hoeven gemaakt te worden is de keuze snel gemaakt. Ik merk trouwens ook dat ik sinds een tijdje bijna geen puistjes meer heb. Eerder had ik vooral op mijn wangen heel erg veel bultjes, en nu gewoon bijna niks meer. Ik durf haast met zekerheid te zeggen dat dat komt doordat ik geen vlees meer eet. Ik heb namelijk voor de rest niks verandert aan mijn eetpatroon o.i.d. Ik heb toen ook heel veel geprobeerd middeltjes om het weg te krijgen, maar niks hielp eigenlijk, nu doe ik er niks aan en is het gewoon bijna weg. Ik denk namelijk ook wel dat er heel veel troep in kiloknaller vlees zit.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:37

Vind ik ook hoor! Alle beetjes helpen. Het is al zo belangrijk dat je er gewoon bij stil staat. Dat is al een onwijs mooi begin :j

Ik heb vandaag een salade meegenomen in plaats van brood! Pasta met verse tomaten, basilicum, pesto en pijnboompitten <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:57

Waar halen jullie pijnboompitten?
Ik heb regelmatig de spinazie-pijnboompitten-spread van zonnatura en die is echt héérlijk! Ik zou em graag zelf maken, maar bij AH en andere supermarkten en ook op de markt nooit pijnboompitten gevonden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:59

8nnemiek schreef:
Waar halen jullie pijnboompitten?
Ik heb regelmatig de spinazie-pijnboompitten-spread van zonnatura en die is echt héérlijk! Ik zou em graag zelf maken, maar bij AH en andere supermarkten en ook op de markt nooit pijnboompitten gevonden.

Gewoon in de supermarkt :')

Bij de Lidl liggen ze bij de groenten, bij de Jumbo bij de kruiden en ik geloof ook in grotere bakjes bij de naturel nootjes. Bij de AH zou ik het niet weten.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:24

Gewoon in de supermarkt inderdaad! Ze zijn wel duuur...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:10

Nog nooit gezien bij de lidl, daar had ik ze ook niet verwacht haha! Dan ga ik daar eens zoeken :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:22

8nnemiek schreef:
Nog nooit gezien bij de lidl, daar had ik ze ook niet verwacht haha! Dan ga ik daar eens zoeken :D

Ik heb er gewerkt dus ik kan het weten :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:04

Ik haal ze ook regelmatig bij de Lidl. Die spread is inderdaad lekker he? Al ben ik meer fan van de tomaat-variant. :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:26

_Nelleke_ schreef:
Ik haal ze ook regelmatig bij de Lidl. Die spread is inderdaad lekker he? Al ben ik meer fan van de tomaat-variant. :)

Geen een winkel heeft ze bij mij in de buurt..
Kan ze natuurlijk wel laten bestellen bij de Jumbo, maar op de een of andere manier is dat te veel moeite :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:52

Omg moest net echt zo hard lachen. Had gewoon een normale post gemaakt onder een NOS bericht over vluchtelingen(zonder mening oid). Post iemand als reactie op mijn bericht:

Spoiler:
Wie zegt dat de vluchtelingen vluchten vanuit economisch oogpunt? Je kan beter de negatieve aspecten in het oog nemen dan naïef zijn zoals jij, echt linkse prutsmutsen als jou moeten dat grafvolk maar zelf opvangen, vegan hé? Met zo'n dikke plof kop? Grappig

Dit was de post waar ie op reageerde:

Spoiler:
Fijn dat ze hier in oplossingen denken in plaats van problemen. Zo hebben de lokale mensen én de vluchtelingen(die niet voor niks vluchten) een eerlijke kans.

Hoezo gevalletje gefrustreerd :') Bovendien staat nergens op mijn FB timeline dat ik vegan of vegetarisch ben, dus dat is iemand die me al een tijdje volgt ofzo bij NOS berichten :')

Hij had het helaas snel verwijderd want ik had een leuke reactie :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:02

Ach, dat soort mensen komen zichzelf nog wel eens tegen denk ik dan :+