Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 13:37

Waar in Duitsland kopen jullie amandelmeel etc?

Ilse

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:56

Ik meld me ook even in dit topic! :)
Koolhydraatarm eten gaat me eigenlijk altijd goed af, enige puntje waar ik altijd tegenaan loop is het ontbijt.
Ik heb iets nodig wat lang een vullend gevoel geeft (redelijk zwaar werk) en wat snel te bereiden is, of wat ik al van te voren klaar kan maken :j
Zijn ontbijtmuffins iets? En hoe ver van te voren zijn deze te maken?

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:33

Ik sluit me ook aan (heb niet alles doorgelezen :o )
Ik was altijd gewend om cruesli te eten en lust echt geen ei, yoghurt e.d. 's ochtends!! daarom neem ik de cruesli van Atkins, is wel prijzig maar vaak wel ergens in de reclame te vinden in de Atkins cruesli zitten 27 khd terwijl er in de "normale" 66 khd zit dus scheelt een hoop en heb er een vol gevoel van en toch lekker cruesli in de ochtend :9 (doe het met een beetje melk)

Verder eet ik geen vlees, eet nu tussendoor sla + ger. zalm + ger. makreel + beetje kruidenkaas + pijnboompitjes

Ik slik trouwens wel multi vitamine en mineralen omdat ik toch veel tekort kwam en ik ook lichte kramp in mijn kuit kreeg! ze raden ook aan om magnesium en vitamine B complex te nemen maar omdat ik geen vlees eet en daardoor ook niet alles binnen krijg ben ik nu dus over op Plantina vitamine en mineralen is een hoge dosis en voor mij ideaal...tot nu toe geen rare bijverschijnselen :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:07

Ilse schreef:
Ik meld me ook even in dit topic! :)
Koolhydraatarm eten gaat me eigenlijk altijd goed af, enige puntje waar ik altijd tegenaan loop is het ontbijt.
Ik heb iets nodig wat lang een vullend gevoel geeft (redelijk zwaar werk) en wat snel te bereiden is, of wat ik al van te voren klaar kan maken :j
Zijn ontbijtmuffins iets? En hoe ver van te voren zijn deze te maken?

Ik eet smorgens als ontbijt een kom met kwark, banaan (en ander fruit wanneer ik daar zin in heb) en muesli. Ik neem dan een superfood muesli (van de Body&fitshop) en dus niet een standaard muesli uit de supermarkt bijvoorbeeld. Vult bij mij goed en ik red het er met gemak uren op zonder honger te krijgen, het is nog lekker ook en makkelijk te maken.

*edit* ik zie nu pas goed dat ik in het koolhydraatarm topic zit :+ een ontbijt met 0 koolhydraten lijkt mij niet gezond overigens, maar ik neem aan dat met koolhydraatarm bedoeld wordt dat er alleen trage koolhydraten in mogen zitten.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:19

Ik eet graag havermout sochtends of een smoothie achtig iets

Groenharker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:24

Ik maak meestal voor ontbijt (en lunch naar m'n werk) eiermuffins met een inhoud (vega of niet) bijvoorbeeld met gebakken spekjes erin of met prei, tomaat, spezieboontjes; vul maar raak!

Je kunt deze in een muffinvormpjes klaarmaken met of zonder een papieren muffin vormpje erin. Smaken heerlijk maar blijven ook alleen lekker als je ze de avond ervoor of zelfde ochtend even maakt. (Zo'n tien minuutjes in de oven dusja.. ;) )

Als jullie recepten willen: laat het even weten! :D

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:36

kim345 schreef:

Koolhydraatarm?

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:07

Wat ik hier lees worden er juist veel khd houdende producten gebruikt! fruit en vooral banaan zitten heel veel khd en suikers is...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:39

Oliver schreef:
kim345 schreef:

Koolhydraatarm?

Er zitten wel koolhydraten in idd maar het zijn wel langxame khd. Sowieso eet ik niet helemaal koolhydraatarm

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:50

Ik meld me ook even:) Ik doe nu 3 weken koolhydraat beperken/arm. Ik heb geen overgewicht maar wil me weer lekker in me vel voelen en iets buikje weg. tot nu toe 4 kilo kwijt :) Met fysio (voor mijn knie) en diëtiste die mij helpt, houd ik het goed vol. Zoals iemand hier al zei, Het is een levensstijl geworden. Ik voel me er veel lekkerder en beter bij. Ik ben om :)

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:51

Klopt het is een levensstijl en wil je gewoon op gewicht blijven hoeft het niet zo streng en mag je wel wat fruit...ik voel me met deze levensstijl ook veel energieker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:40

Ik eet koolhydraatarm omdat ik hoofdpijn krijg van te veel koolhydraten en omdat ik snel grip erop verlies als ik het niet in de gaten hou. Ik ben gek op zoutig eten, zo ook op rijst/broodgerechten. Ik eet niet helemaal koolhydraatarm, ik eet bijvoorbeeld wel gewoon havermout omdat ik het gewoon heel lekker vind, en zo nu en dan pak ik ook gewoon een tosti of een sneetje brood als ik haast heb of niks anders in huis heb. Ook fruit laat ik er niet om, dat vind ik te lekker en ik vind het een gezonde aanvulling op mijn dieet. Wel houdt het in dat ik probeer zo min mogelijk pasta/rijst/brood te eten en dat aan te vullen met groentes. Hoe veel KH er dan in die groentes zit tel ik weer niet omdat ik daar nogal geschift van word en snel doordraai, maar de kleine aanpassingen schelen al veel :j

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:33

Emmaa, dit heb ik precies zo. :)

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:15

Ik probeer er wel op te letten en tel niets! maar weet wel welke groente ik kan nemen...als ik uit eten ga en trek heb in stokbrood met kruidenboter (laatste mag wel hihi) en patat dan neem ik het ook gewoon en 's avonds neem ik stiekum wel af en toe een paar dropjes :o maar ik hoef niet veel af te vallen dat scheelt ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:17

*komt binnen vallen*

Ik eet ook koolhydratenarm, niet omdat ik veel af wil vallen (alhoewel er best wat af mag), maar meer omdat ik er echt een beetje verslaafd aan was en mijn buik niet zo goed overweg kan met koolhydraten :')

Ik eet echt nog wel eens brood, pasta of rijst, maar met mate en maar 1 a 2x per week.
Voor de rest eet ik veel groente, fruit en mager vlees, aangevuld met mager kwark of yoghurt.

Ik moet zeggen, ik mis de rijst en pasta niet, ik eet super gezond en ook nog eens heel lekker!
Gister heb ik bijvoorbeeld kipcurry met bloemkoolrijst gegeten en voor vanavond staan er kipgehaktballetjes met brocoli op het menu.

Ontbijten doe ik met magere kwark met fruit (appel, peer, blauwe bessen, maar net waar ik zin in heb) en lunch vaak een salade.
Op het moment is de witlofsalade met appel, walnoten en blauwe kaas favoriet :D