Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:41

maximexfleur schreef:
Ziet er goed uit! Voor het zoete zou je ook stukjes appel/banaan mee kunnen bakken! Was het lekker?

Ja ik ga volgende keer experimenteren met appel en rozijntjes etc. Was zeker lekker! :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:27

Ik kan de verleiding van bijna alles weerstaan. Niets houd mij tegen, maar na weken niet gesnoept etc. Zag ik toblerone in de koelkast. Die twee stukjes zijn goddelijk maar ik hou me netjes in en zet een kopje thee voor een beetje zoete afleiding :o na een kwartiertje zakt het gevoel van een suiker aanval weg. Thank god.

merrylegs

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:31

hardcore Danique! Gisteren weer gezondigd, chocoladepudding. Ik ben echt slecht in verleidingen weerstaan. Nou ja, nieuwe dag, nieuwe kansen, vandaag ga ik die muffins ook eens maken, zien er erg lekker uit.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:10

Hoe bevallen de muffins merrylegs?
Ik heb zoveel dingen die ik wil gaan maken! De ontbijt en de pompoen cake van Rens Kroes. Ik wil nog een verbeterde versie van mijn eigen wortelbanaan taartje, en een soort groente chips maken (maar dan in de oven met mespuntje zout en/of frietkruiden)

Heb ook een nieuwe verslaving door jullie (dacht dit topic) groente in hummus dippen :')

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:49

Waren heel lekker, en vullend ook. Heb er al 4 op :=
Ondertussen nog eens de bananen-eier pannenkoeken gemaakt met wat nootjes en havermout, blijft favoriet als lunch.
Pompoencake, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is de pompoensmaak dan niet heel erg overheersend?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:19

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:04

Ik haak ook weer even in.

Update vanaf januari tot nu toe: nog geen redbulletje achter de kiezen en drink misschien 1 glaasje cola of vruchtensap uit pak op een dag. De héle dag water en thee lukt me toch niet helemaal. Voor iemand die leefde op redbull en cola vind ik het behoorlijk goed :D.

Qua eten gaat het ook goed, ben een paar erg leuke sites tegengekomen met gezonde recepten en zo hou ik het nog leuk. Morgen ga ik havermout cupcakes maken voor lunch en als het bevalt heb ik er ook nog wat over voor het ontbijt voor vrijdag :). Als het goed gaat, dan komt het er zo uit te zien:
Afbeelding

Vorige week voor het eerst zelf speltbrood in de oven gemaakt en dat was echt superlekker! Ook maar ik nu wekelijks een healthy bananabread met amandeelmeel en boekweitmeel om als tussendoortje te dienen overdags op het werk. Verder veel fruit.

Ik was ook begonnen met smoothies als ontbijt, maar dat is niet helemaal mijn ding. Vind er eentje wel superlekker, maar die maak ik een keer in de week. Elke dag hetzelfde vind ik gewoon niks, daarom ben ik verder gaan kijken omdat de havermoutpap echt mijn neus uitkwam.

De banaan-eier pannenkoekjes heb ik ook al een aantal keer gemaakt: easy peasy en zó ontzettend vullend dat ik er een vers ontbijtje van heb en ook nog eens mijn lunch van die dag.

Ga zo nog even wat pagina's teruglezen om te kijken of ik nog andere lekkere receptjes van jullie kan vinden :D.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:05

Ja dus, in de link zie ik al heerlijke apple cinnamon dingetjes :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:03

Na 'suikees' cutten ga ik voor de lol eens wat macro's tellen. Een maandje, kijken of het echt werkt om meer op t drogen. De 'ideale' verhouding zou 40-40-20 zijn (eiwitten-koolhydraten-vetten) maar ik wil meer vet verbranden dus dan zou ee volgens een site iets moeten uitkomen van 50-15-35. Maar ik vind dit best... Moeilijk op meerdere manieren. Mijn verstand zegt me (loop 55 km per week, wielren 150 km per week en twee keer per week krachttraining) dat zoveel klooien met de koolhydraten niet slim is. Maar op de wat lichtere sport dagen of zonder grote afstanden in het vooruitzicht wil ik het wel proberen. Op lange intensieve dagen zal ik wel meer kh's nemen.

Vandaag zat ik op 34-41-24. (Afgerond). Zit dus best wel op de 'ideale' verhouding. Alleen wel weer laag in kcal, namelijk 1001. Ik ben dus nog behoorlijk aan het stoeien. Ontbijt je van morgen al samengesteld, even kijken hoe dat uitpakt. Het bestaat uit: 10 gram pinda's, halve avocado door 100 gram kwark gepureerd, een heel gekookt ei en een rijstwafels met marmite. En een kopje thee en veel water. Verder ben ik niet op die dag.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:06

Danique_G schreef:
Na 'suikees' cutten ga ik voor de lol eens wat macro's tellen. Een maandje, kijken of het echt werkt om meer op t drogen. De 'ideale' verhouding zou 40-40-20 zijn (eiwitten-koolhydraten-vetten) maar ik wil meer vet verbranden dus dan zou ee volgens een site iets moeten uitkomen van 50-15-35. Maar ik vind dit best... Moeilijk op meerdere manieren. Mijn verstand zegt me (loop 55 km per week, wielren 150 km per week en twee keer per week krachttraining) dat zoveel klooien met de koolhydraten niet slim is. Maar op de wat lichtere sport dagen of zonder grote afstanden in het vooruitzicht wil ik het wel proberen. Op lange intensieve dagen zal ik wel meer kh's nemen.

Vandaag zat ik op 34-41-24. (Afgerond). Zit dus best wel op de 'ideale' verhouding. Alleen wel weer laag in kcal, namelijk 1001. Ik ben dus nog behoorlijk aan het stoeien. Ontbijt je van morgen al samengesteld, even kijken hoe dat uitpakt. Het bestaat uit: 10 gram pinda's, halve avocado door 100 gram kwark gepureerd, een heel gekookt ei en een rijstwafels met marmite. En een kopje thee en veel water. Verder ben ik niet op die dag.

Ok, ik ben echt even verbaasd :wow:

Je loopt 55 km per week, fietst 150 km per week en nog twee keer per week krachttraining? WTFUZZLE xD

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:14

Het is allemaal een beetje uit de hand gelopen ja :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:26

Hahaha nou écht :') Hoe vind je de tijd er voor uberhaupt... Ik ben altijd blij als ik een avondje niks heb met al m'n hobby's O:)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:29

Goed plannen! Sta wel eens om half vijf op. Ben 2e jaars HBO, eigen paard en een bijbaan. Het kan! Maar het is wel zwaar ja..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:44

Danique_G
Mijn verstand zegt ook dat klooien met koolhydraten bij jouw trainingsomvang niet echt slim is, maar ik ben natuurlijk geen voedingsdeskundige. Wat ik zorgelijk vind is dat je nu maar op 1000 caloriën uitkwam. Terwijl je waarschijnlijk meer dan het dubbele nodig zou hebben. Ook als je af zou willen vallen lijkt het mij te weinig. Niet vervelend bedoeld, meer uit zorg.
Juist als sporter is passende en goede, gezonde voeding nog eens extra van belang. Heb je overwogen om een keer een voedingsdeskundige te raadplegen? Misschien niet eens structureel, maar om te kijken of je dit op een goede manier aanpakt?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:56

Hoe doen jullie dat macro-tellen? Heb gegoogled, maar snap er niet zo veel van...

Kom via berekeningen uit op K20-E40-V40 en dat is
Koolhydraten: 110 gr per dag / 450 kcal
Eiwit: 115 gr per dag/ 460 kcal
Vet: 100 gram per dag / 865 kcal

Maar nu?

Wow... Dat is echt wel heeeel erg veel beweging in een week! Petje af!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:52

Danique, koolhydraten zijn belangrijk voor de spieropbouw.
Wat je nu doet klinkt niet verstanding, je spieren kunnen zich minder goed herstellen waardoor je eerder spierverlies krijgt.

Koolhydraten zijn zeer belangrijk voor sporters dus ik zou daar absoluut niet mee gaan klooien.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:52

Danique, ken je de website van Sanne van Paassen, wielrenster? Misschien kun je van haar wel wat tips overnemen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 17:06

Jeetje ik kreeg net een kop thee van mijn moeder. Ik nam een slok... poeeeeh :x "Ooh ik dacht dat je nog met suiker dronk, ik heb er twee schepjes in gedaan" :') Wel opgedronken, maar ik merk nu wel hoe zoet dat eigenlijk is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:10

Danique, volgens mij kun je je prio beter leggen bij voldoende kcal eten.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:12

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:01

Normaal zit ik ook op wel meer calorieën, vandaag ook. Maar ik puzzel (lees: stuntel :+ ) heel erg nu doordat ik perse op mijn eiwitten wil letten. Ben vegetariër dus denk dat ik deze week nog vrolijk verder 'puzzel'.

Bedankt voor alle tips! Bevestigd ook wel een beetje wat ik dacht, zit nu vandaag weer rond de 40-40-20, namelijk 35-25-37. Wel iets te weinig koolhydraten (niet bewust). Wel weer meer vet en kcal dan gister. Dus ik puzzel er weer op los morgen, hoewel ik morgen en zaterdag weer meer koolhydraten ga nemen (ga kokosbrood maken :9 ) want ik heb zaterdag en wedstrijd! Die verhouding van 50-15-35 komt ook van een bodybuilders site om vet te verliezen. snap ook niet hoe zij dat doen zonder te weinig kcal binnen te krijgen :? Maar van teveel koolhydraten cutten ben ik sowieso geen voorstander.

Sanne van Paassen! ja die veldrijdster! Bedankt voor de tip! Ken haar alleen van het fietsen van naam. Ga vanavond even aandachtig haar site lezen. Voedingsdeskundige is denk ik ook wel een goed plan, het kan iig nooit kwaad.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:05

Ja, ik zag haar site ergens voorbijkomen, samen met die van een aantal andere food-blogsters. Reuze interessant om je daar allemaal in te verdiepen.
Succes alvast bij de wedstrijd.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:47

ik vind het ook lastig met de koolhydraten. Ik sport zo'n 5 keer per week, en merk dat ik meer nodig heb dan ik nu binnen krijg. Maar zoveel voeding met koolhydraten zorgt voor suikerschommelingen waar ik ontzettend veel last van krijg. Probeer vaak appelsmuffins te maken met havermout, en een banaan, dat werkt op zich wel voor het sporten maar blijft niet voldoende. Lastig!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:07

Serieus niemand antwoord op mijn vraag :=?

Heb ondertussen een app (my fitness pall) en daarin hou ik nu sinds gister bij wat ik eet. Ik eet nog steeds de hele dag door, probeer er wel op te letten dat ik minder koolhydraten eet maar het resultaat is alsnog om en nabij 50% koolhydraten, maar 500 kalorien te weinig :?
Snap echt niet hoe mensen aan de 25-30% koolhydraten komen? Vandaag echt allemaal supergezonde dingen op het menu die veel eiwitten bevatten: resultaat: 42% koolhydraten, 20% eiwitten en 37% vetten. Ik wil naar 25-35-40.

Dat tellen is volgens mij niet zo voor mij weggelegd.

Zonde dat je 'm toch hebt opgedronken Tjesserd!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:22

Ik ben al 3 dagen echt goed bezig. Ik had de dagen ervoor toch echt nog cravings naar diverse dingen. laatst alleen wel wat fris gedronken en een toetje maar verder heel netjes, en dat blijkt goed zn vruchten af te werpen want ik hoorde al 2 mensen over dat ze vonden dat ik was afgevallen!

Nou was ik door de feestdagen wat aangekomen en dat is nu bijna allemaal weer weg, dus het gaat de goede kant op! Nu die motivatie vinden voor het sporten, pff. Dat blijft echt n crime..