[FOTO] Show je...misbaksel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:07

_SantOs_ schreef:
Haha _O- zo is vriendlief ook.. Die ging 'helpen' koken, hij zou de rookworst opwarmen (je zou denken, daar kan niks fout mee gaan...). Meneer had netjes de rookworst in de magnetron gedaan, na paar minuten eruit en hij haalt hem uit de verpakking.. Ik sta erbij met een blik van >;)
Hij had de verpakking er nog om laten zitten :') _O-

Bij sommige worsten moet je de verpakking er juist om laten zitten! Maar dan wel een paar gaatjes erin prikken ;).

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:27

Jaa, dit topic is echt wat voor mij!

Derde klas VWO had ik tijdens een scheikunde proefje zout in de appelmoes gedaan in plaats van suiker. Daar wordt ik nu (5 jaar later) nog steeds aan herinnerd door vrienden.

Ook heb ik het een keer voor elkaar gekregen bij het maken van toast één kant van het brood compleet te verbranden (het was echt pikzwart) en de andere kant van nog zo wit en zacht als een normaal plakje brood. >;)
Ik had er nog een filmpje gemaakt, ik zal kijken of ik die weer op kan graven.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:28

Geweldig topic dit... Ik laat een pan soep aanbranden en pannenkoeken zijn van buiten gaar en van binnen nog bijna vloeibaar :')

Mizora

Re: Show je...misbaksel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:50

Dan zijn je pannenkoeken waarschijnlijk te dik of je pan te heet.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:58

Foto bij het recept (veganistische Victoria sponge)

Afbeelding

mijn resultaat:

Afbeelding

Eeeeen de achterkant:

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:01

Hij ziet er zo lomp en onbehouden uit. :D
Smaakte vast wel heel lekker!!

Jammer dat ik geen foto heb van mijn quiche die 20 minuten op 200 graden INCLUSIEF magnetron gestaan heeft (omdat ik een nieuwe oven had). Die was zo plat als een dubbeltje. :oo Heb er zelfs nog een hapje van genomen omdat ik zo'n honger had. :')

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:22

Butterfingers gemaakt net. Jammergenoeg was het geen mislukking. Nouja, buiten het smelten van de chocolade.
Het gaat altijd zo goed gewoon in de magnetron, heb ik opeens chocola van côte dor en gaat het klonteren. -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:42

Dat is normaal bij cote dor volgens mij, die klontert altijd geloof ik.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:58

Ik werk altijd met côte d'or chocolade + smelten in de magnetron en heb werkelijk nog nooit geklonterde chocolade gehad... Je moet wel kijken dat je het langzaam laat smelten op een niet te hoge stand. Welke had je gebruikt? Ik gebruik altijd noir de noir voor mijn baksels :) .

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:12

Je moet uitkijken dat chocolade niet verbrand. Dat had ik van de week ook. Dan lijkt het net of het niet is gesmolten, maar het is eigenlijk al veel te heet. Chocola is al te heet boven de 40 graden.

Ik had maandag chocolademousse van zijden tofu gemaakt, gewoon omdat het kan, en dat pakje gratis mee was van m'n werk. Bakje tofu, hele reep pure chocola. Chocola smelten en alles bij elkaar. Wel heel goed mixen! Anders wordt het klonterig. Helaas was het iets te dun als mousse, maar als vla erg goed haha.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:21

Leuk topic!
Ik krijg er honger van!

Helaas heb ik geen foto wel een verhaal.. :D
14 jaar geleden (wow wat vliegt de tijd) bleef ik voor het eerst bij een vriendje slapen en we lagen in de ochtend nog in bed en ik stelde voor croissantjes in de oven te doen.
Ik ging dus naar beneden en deed de croissantjes in de oven en zetten de oven op 20 minuten en ging weer naar boven...
Daar een beetje de tijd vergeten ;)
Opeens ruiken we een ontzettende brandlucht en het brandalarm ging af! :oo
Had ik die croissantjes dus 20 minuten in de magnetron gedaan (van die Danarol dingen) ipv in de oven, pikzwart waren ze en het huis stond blauw van de rook.
We hebben daarna nog 6 jaar samen gewoond en die stank is nooit meer helemaal weg gegaan uit de magnetron.. hahaha :')

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:24

Haha, is mij ook een keer gebeurd, gelukkig ruim 5 minuten en niet 20. Zelfs toen nog dikke rook in de keuken xd

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:53

Chocolade mag niet boven de 55 graden komen. Als je chocolade trempeert (op de officiële manier) moet puur minimaal 47 graden zijn als je begint.
Alleen je mag chocolade nooit langer als een minuut achter elkaar in de magnetron zetten omdat de magnetron van binnen uit opwarmt en dan is de binnenkant al verbrand voordat je ziet dat het smelt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:06

Iris82 schreef:

Jammer dat ik geen foto heb van mijn quiche die 20 minuten op 200 graden INCLUSIEF magnetron gestaan heeft (omdat ik een nieuwe oven had). Die was zo plat als een dubbeltje. :oo Heb er zelfs nog een hapje van genomen omdat ik zo'n honger had. :')

Dat heb ik een keer met een pizza gehad... :') Nieuwe oven met combi-functie, wist ik veel... Pizza was zwart en rokend... :=

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:18

Ja dat heb ik ook met croissantjes gehad hahaha. Totaal zwart en verbrand, maar m'n vriend had zo'n honger dat ie toch nog probeerde om het nog op te eten :(:)
Das was ook geen aanrader hoor..

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:35

Arrabel schreef:
Had ik die croissantjes dus 20 minuten in de magnetron gedaan (van die Danarol dingen) ipv in de oven, pikzwart waren ze en het huis stond blauw van de rook.

:') Hahaha!
Ik heb dat eens gehad met de oppaskids die bosbessencakejes wilden maken, ik ben geen combi-magnetrons gewend... Dus kindlief (was toen "al"10") zou even helpen. Verkeerde knopje ingedrukt dus, en na vier minuten kijken we even ("rijzen ze al?") en waren ze keihard en zwart. Hebben we er buiten op de stoep mee gekrijt, houtskool was er niks bij :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:39

Citaat:
Hebben we er buiten op de stoep mee gekrijt, houtskool was er niks bij :D

Hahaha _/-\o_

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:05

_l_amanda_l_ schreef:
Hebben we er buiten op de stoep mee gekrijt, houtskool was er niks bij :D

Prachtig!

Het croissant verhaal is bekend hier, ik was eens een weekendje weg met vriendinnen in zo'n huisje. Daar zat een ontbijtje bij met croissants, en er was een magnetron! een van mijn vriendinnen ging dus ook een croissant opwarmen, na een paar minuten was die nog steeds niet warm... waarschijnlijk was het gewoon een slechte oude magnetron. Dus toen deed ze hem maar even extra lang er in... en toen deed de magnetron het ineens wél! resultaat, het vakantiehuisje was blauw van de rook, en de croissant stonk zo erg dat je eigenlijk minimaal een meter afstand moest bewaren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:25

_Nelleke_ schreef:
Iris82 schreef:

Dat heb ik een keer met een pizza gehad... :') Nieuwe oven met combi-functie, wist ik veel... Pizza was zwart en rokend... :=

Haha, ik ook met pizza idd. Zwarte met gele stukjes was 'ie, die ananas wilde maar niet verbranden :Y)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:11

Ik heb dat ook een keer gehad met pizza, het was een zwart rokend rondje geworden haha en de hele keuken blauw.

Morgen ga ik gevulde speculaas maken dus heb ik misschien wat leuks te showen na afloop ;)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:10

Ik woon nu bijna 10 jaar in Frankrijk en mijn Franse vriendinnen zijn allemaal zeer goed in het bakken van Franse patisserie. Jaloers word ik van de mooie warme tarte tartins, de prachtige meringues maar vooral op de goudbruine cannelés..... Die zijn zo lekker als ze goed gemaakt zijn.
Nu kwam ik gister een super gaaf mooi kookboek tegen met alle Franse klassiekers op t gebied van patisserie. Kon de verleiding niet weerstaan en boek is mee naar huis gekomen. Vanochtendvroeg het deeg gemaakt. Moet 12 uur in koelkast. Vanavond gaan ze de oven in en wie weet valt er dan hier weer wat te plaatsen.....

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:18

Ook als het niet onder misbaksels valt, foto? ;) En welk recept ben je aan het proberen? :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:15

Dit is mijn aardappel gratin geprobeerd te maken op de crisp stand van mijn combi magnetron... :') Keihard!
Afbeelding
Ik begrijp nog steeds niet hoe een combimagnetron werk.. Tips zijn welkom! :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:16

Koop een oven! :j :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:22

Idd...
Koop een oven :')