zijn zelfmaak, zal recept er even bij pakken helaas had ik andere kruiden gebruikt dan normaal en zijn ze erg zout uitgevallen
Magrathea
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-12 20:51
Ojee Ik heb in het sportcentrum Gegratineerde groenten met geitenkaas, goed gegaard gegeten. (Het G-gerecht ) Was erg lekker. In het sportcentrum is het altijd wel goed eten. En altijd 2 vegetarische gerechten (en anders gewoon een bord patat )
Mama had macaroni met kaassaus en hesp gemaakt.. Mocht ik weer leuk alle stukjes hesp eruit peuteren, maar ik denk dat ik alsnog er een paar binnen heb. Mission failed
Haha dacht al, ik heb ooit van hesp gehoord.. werk in een restaurant en de Belgen hebben het dan over hesp. Het gaat om het principe toch? Ik hou vol dat er geen dieren speciaal voor mij geslacht moeten worden.
de kaasgehaktballen het originele recept heb ik van Vegatopia.com maar heb het een klein beetje aangepast.
ingredienten voor 4 flinke ballen , of 6 beschaafde ballen
-2 oude sneetjes brood (ik gebruik volkoren) -200 gram geraspte kaas (ik gebruik oude) -1 a 2 teentjes knoflook (geperst of heel erg fijn gesneden) -1 bosje peterselie -1 medium uitje (rood , wit, of vergelijkbare hoeveelheid lente ui, ook lekker) -voor de old scool gehaktballen smaak een zakje gehaktkruiden (ik vind die van Euroshopper erg lekker hierbij) -100 gram fijngehakte cashewnoten (of varieer met wal of hazelnoten ) -paneermeel -2 flinke eieren
meng alles behalve het paneermeel door elkaar , goed kneden (moet best ene plakkerige substantie worden) als het wat droog is kun je eventueel wat melk toevoegen. maak er ballen van, haal deze door het paneermeel (dit om te voorkomen dat ze bij verder vastpakken ze niet aan je handen plakken en ze houden hun vorm beter in de pan ) boter of olie in de pan en op medium vuur bakken tot ze rondom een krokant korstje hebben, daarna nog even sudderen met het deksel op de pan.
Variatie/opties -ipv de gehaktkruidenmix kun je ook peper en zout naar smaak + paprikapoeder(theelepeltje) gebruiken -een fijn gehakt pepertje toevoegen
je kunt varieren wat je wil kwa kruiden/specerijen, het is echt onwijs makkelijk spul kwa smaken toevoegen , dus bij pasta met balletjes kun je er ook lekker italiaanse kruiden door mengen havervlokken toevoegen geeft ook leuk effect , extra bite zeg maar.