Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suzanne461

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:45

Lekker Ollie1! Die paardenkoekjes zijn echt goed gelukt! En wat is millionair shortbread precies? En die cupcakes lijken me ook heeerlijk :9
Laurabram: Wow _/-\o_

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:31

Mooie taart zeg! :)

Zo mn bestelling is weggebracht, ben benieuwd wat ze ervan vinden! Ik zal vanavond even foto's spammen als dat meisje ze heeft ontvangen, ze zit namelijk ook op bokt haha :P

Ik zag trouwens mn stroopwafelcupcakes ook weer voorbij komen, echt leuk! Ze waren ook erg populair op de braderie :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:03

Oe stroopwafelcupcakes, die wil ik ook wel een keer maken!

Op het moment staat er citroenroom in de koelkast af te koelen en citroencupcakes in de oven. Het is de bedoeling om de cupcakes zometeen te vullen met een beetje van de citroenroom. Volgens mijn Hummingbird bakboek moet er dan ook nog een citroentopping op, volgens mij iets van botercreme. Ik kijk nog even of ik dat echt doe en als ik het doe wordt het sowieso een klein toefje want ik ben niet een enorme fan van een enorme bovenkant gevuld met botercreme. Ben benieuwd hoe mijn cupcakes eruit komen en hoe ze gaan smaken en eruit gaan zien. :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:12

Ben benieuwd, citroencupcakes zijn altijd wel lekker. :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:49

oooh wat een mooie dingen zie ik langs komen :D

Onze pruimenboom in de tuin heeft voor het eerst heel veel pruimpjes. Ding staat er al zo lang in me herriner _O- dus, tijd voor pruimenvlaai :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:13

Oe klinkt goed lieniminnie! Zo, mijn citroencupcakes zijn klaar en mijn blog erover ook. http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... cakes.html

Voor de mensen die geen zin hebben om de link aan te klikken hier een korte samenvatting. :P De cupcakes zijn niet gerezen zoals ik wilde, in het midden zonken ze. Iemand enig idee wat ik mis heb gedaan? Uiteindelijk was het geen ramp want ik wilde het midden toch opvullen met citroenroom. Daarna de topping erop gedaan, ook dit ging niet zoals ik in gedachten had maar ach. Conclusie: ik heb nog genoeg te leren. :Y)

http://3.bp.blogspot.com/-G_efQvwAF64/U ... roencc.jpg

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:15

Als ze klaar zijn met bakken moet je ze 5/10 minuten in de oven laten zitten met de deur dicht. Daarna uit de vorm halen en op een afkoelrooster zetten buiten de oven. Dan moeten ze iig stevig blijven. :) Bij mij worden ze ook nooit bol van de bovenkant, maar ik vind dat niet erg want ik wil altijd graag platte cakes. Maar het kan dus ook liggen aan je oven.

De bestelling is ontvangen dus ik kan ze wel even hier plaatsen. :D
Afbeelding
Afbeelding

Die ene roze is een beetje blauw. :') ik wilde blauwe poeder erover gooien maar er vielen gelijk klontjes uit mn handen dus het was niet zo'n goed plan. :')
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 08-09-12 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:17

Ze waren dus al gezonken toen ze halverwege de baktijd waren. Ik keek toen die nog 10 minuten moest en toen was het midden al helemaal ingezakt. Ik zat te denken dat misschien het bakpoeder niet goed genoeg gemengd is, maar dan is het raar dat ze allemaal ingezakt zijn lijkt mij. Dat in de oven laten staan met de deur dicht was ik even vergeten, dat ga ik een volgende keer doen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:20

Ik denk dat het dan toch aan je mix ligt, of de temperatuur is te laag. Heb je wel alle ingrediënten op kamertemperatuur door elkaar gemixt? En ook altijd de verschillende ingrediënten in delen en al mixend erbij voegen is ook belangrijk.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:22

Hmm, dan ligt het denk aan de mix want de temperatuur in de oven was zelfs 5 graden hoger dan het recept aan gaf. De melk was niet helemaal op kamertemperatuur zie ik nu en ik heb niet alles in delen gemixt. Dankjewel voor de tips! Die ga ik zeker onthouden en hopelijk gaat het de volgende keer beter. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:22

Succes! :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:29

maf! bij mij zakken ze altijd net even iets in als ze gebakken zijn. Mijn over is echt moeilijk in te schatten. Bananen kaneel cupcakes ruiken heeerlijk! was iets utigeschoten met het vanille essence :)) maar zal vast niet zo heel overheersend zijn. Aah ik heb het bakken gemist :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:33

Klinkt goed Carline! :9

Ik ga morgen cakejes bakken met mijn oppaskindjes. :D

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:46

Oooh dat is ook leuk <3

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:11

Nou, mijn marshmallowcupcakes zijn ook lekker geworden. Had alleen verwacht dat de marshmallow meer door de cake heen ging smelten, maar misschien had ik wel de verkeerde.. Het smaakt in ieder geval! :9

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:19

@Spikkelfire, jouw cupcakes zien er weer :9 uit... ik wil ook zulke mooie leren maken :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:47

Veel oefenen. :D

@Miriam; de marshmallow blijven altijd een beetje stevig. :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:53

Niet helemaal geweldig maar had even zin om alvast wat Sinterklaasdingetjes uit te proberen. :')
Afbeelding

Die linten om het kado en het zakje doe ik de volgende keer rollend ipv een plak eromheen, denk dat dat mooier is. En de bovenkant van het zakje moet nog even iets netter. :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:11

Haha, nou ik doe het je niet na hoor SF! Maar ik snap wat je bedoelt, ik ben ook pietje precies en het moet er toch wel op z'n best uitzien.

Ik ga vanmiddag eens lekker in al mijn bakboeken bladeren opzoek naar een taart die ik woensdag kan maken. Ik moet smiddags van half 3 tot 6 werken en om 7 uur begint club al. Dus ik moet sochtends de taart maken en om 11 uur heb ik nog een afspraak met me scriptiebegeleider. Maar ik zit te denken om iets in de richting van een cheesecake te maken, iets dat een paar uur in de koelkast moet opstijven. Dan kan ik het mooi s'ochtends maken en als ik dan terug van me werk kom zou die goed moeten zijn. Nu opzoek naar een lekkere taart. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:25

Oreocheesecake! :9

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:48

oe, dat klinkt goed! Toevallig ergens een receptje te vinden?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:55

Ik heb wel een recept maar die vond ik zelf niet echt geslaagd :n zal vast wel op google te vinden zijn!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:43

o oké, dan ga ik daar nog een keer naar opzoek. Mijn vriendinnen mogen kiezen, of een limoen/chocoladetaart of een witte chocolade en amandelcheesecake. Beiden moeten minstens 4 uur in de koelkast opstijven, alleen de cheesecake moet nog gebakken worden. De ander werkt met gecondenseerde melk en slagroom en opstijven in de koelkast. Ikzelf kan niet echt kiezen dus ik laat het aan hun over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:38

*valt binnen*

vandaag een chocolade taart van dr oetker , maar wil zelf wat heb 20 jaren geen oven mogelijkheid gehad (:+). Maar ben gek op bakken , iemand van beginnersreceptjes?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:56

Ze klinken allemaal lekker Mara.. :9
Mooi SF! En als je zo vroeg begint, zijn ze perfect tegen de tijd dat het Sinterklaas is. :D Denk inderdaad dat een ronde strik mooier is dan een platte. :)

Ik heb gister gebakken met mijn oppaskindjes. :D Gewoon uit een pakje, maar als die kinderen maar lol hebben. :)) En het was wel leuk om een keer wat met fondant te doen, dat had ik nog nooit gedaan (en was er ook niet zo handig mee). Het resultaat:

Afbeelding