Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_in_BalanceJarig

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:29

ooh wat gaaf! Ben benieuwd naar je resultaat :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:33

mooi hoor die taarten met een emotionele betekenis! heel gaaf!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:59

Wat een geweldige taart met die aap :j , echt heel erg leuk.

Leuke opdracht Patricia, ben benieuwd wat je gaat maken :D

S_in_BalanceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:17

Zo net de taart voor mijn moeder afgesmeerd en bekleed met fondant, ik weet niet zo goed of ik die bakels fijner vind, ik heb juist het idee dat het sneller scheurt dan die van funcakes. Al heb ik die nog niet op een grote taart geprobeerd natuurlijk. Het bekleden ging enerzijds goed, anderzijds, als je hier al die mooie strakke taarten ziet valt het toch tegen :') Naja, tis de eerste keer, oefening...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:34

Meiden die samenwonen... Hebben jullie wel eens 'issues' met je vent als je het hele weekend bezig bent met taarten?? Ik werk om het weekend, en heb eigenlijk elke week wel een taart... (meestal zelfs meer dan 1) Moet ik ook eigenlijk niet doen, we zien elkaar alleen maar op woensdag en in t weekend... Ik moet mijn werk-weekenden maar helemaal vrij plannen denk ik -O-

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:37

Ik bak lang niet zoveel als jullie, dus dat scheelt ook.
Maar mijn vriend zit meestal in de keuken/huiskamer als ik 's avonds bezig ben. Dan kletsen we wat terwijl hij kijkt en dingen aangeeft ;) maar goed, ik ben ook lang niet elke dag bezig :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:38

Oh hier hetzelfde hoor Patries.
Ben ik een keer zaterdags vrij, zit ik te bakken/decoreren.
Vind die vent van mij ook niet leuk.
Maar hij is wel degene die zei dat ik werk moest maken van
mijn hobby. Pffff

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:51

Ik + bakken vandaag = No good combi -O-

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:04

Whaha het enige waar mijn man over klaagt zijn al die lekkere dingen, hij klaagt dat hij te dik gaat worden door die taarten.
( een restje ganache met een beetje cake, stukjes fondant, slagroom van de vulling, af en toe een taart, en het is er zo eentje waar je helemaal niet aan kunt zien........ baal, baal. )

Mijn taartje is klaar, zal morgen een foto maken, is nu een beetje raar met alle lichten aan.

Patries dat zal vast een hele mooie taart worden!

Ik vind bakels juist het fijnste.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:08

Ik heb een site gemaakt, maar moet nog wel even foto's hebben ter voorbeeld...
(Heeft iemand nog wat leuke voorbeelden voor mij beschikbaar :o )

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:16

Ik maak er ook nog niet zo veel, maar als ik ze maak zit ik aan de eettafel terwijl mijn man voor de tv zit, maak ze namelijk meestal in de avond af. Dus zitten we toch nog gezellig samen in de kamer. Kan ik hem ook om zijn mening vragen.
Zo in vijf minuten tijd staat alles hier buiten onder water en spuit het water uit het wasbakje in de wc allemaal water omhoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:26

branka16 schreef:

Waarvoor wil je andermans foto's gebruiken? Je kunt beter je eigen foto's + taarten als voorbeelden gebruiken. Ik zou het persoonlijk niet zo grappig vinden als andere mensen mijn taarten als voorbeeld op hun site zouden zetten. Gewoon omdat dat niet hun taart is.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:29

Claudia idd.. Ik heb zelfs mijn Kenwood voor een groot gedeelte van hem gekregen :=

Had jullie nog een foto beloofd van de bovenkant van de madelief-taart... T was de 1e keer, had te weinig blaadjes gemaakt en kon geen nieuwe meer maken ivm drogen. De volgende keer zou ik dat dus anders doen :j En zo zijn er nog meer dingen die ik anders zou doen := *je leert van elke taart weer!*
Afbeelding

En het meppertje, die was echt hartstikke leuk gelukt <3
Afbeelding

En samen
Afbeelding

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:31

Rinske schreef:
branka16 schreef:

Waarvoor wil je andermans foto's gebruiken? Je kunt beter je eigen foto's + taarten als voorbeelden gebruiken. Ik zou het persoonlijk niet zo grappig vinden als andere mensen mijn taarten als voorbeeld op hun site zouden zetten. Gewoon omdat dat niet hun taart is.

Nou mijn enige probleem is dat ik nog geen foto's heb van taarten :')
Ik ga dus bakken als n gek :Y)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:40

@Branka, dan zou ik nog geen site gaan maken als je geen foto's hebt van je eigen taarten ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:41

Als je nog geen foto's hebt, zou ik gewoon nog een tijdje wachten met een site, of hem alleen voor jezelf houden. Mensen willen toch echt foto's zien van de maker van de site. Daarop bepaal je of je dat mooi vind om een opdracht te laten maken. Of waar wil je precies een site voor maken?

Patricia: mooi hoor, ook zo met wat openingen tussen de blaadjes.

S_in_BalanceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:41

Echt gaaf Patricia! Mooie combi ook.

Mijn vriend vindt het geloof ik erg leuk dat ik begonnen ben, hij snoept idd lekker mee maar probeert zelf ook dingen, hij heeft lekkere slagroom soezen gemaakt van de week :D Oh en het leukste, hij sleept me ook mee naar de taartenshop om dingetjes te kopen _/-\o_

Ik ben bijna klaar met eerste echte taart *\o/* Niet zo strak bekleed maar het versieren gaat aardig gelukkig al zeg ik het zelf :o?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:45

Branka, het is juist superleuk om je eigen taarten te laten zien! Je ontwikkelt toch je eigen stijl en bovendien, mensen kopen wat ze zien, als jij taarten van een ander plaatst verwacht men dat jij hetzelfde levert ;) Gewoon opbouwen, ik heb ook nog maar een stuk of 15 foto's op m'n site :j

Kozie, denk dat ik em mooier vind als de blaadjes meer dekken :j En het bolletje moet kleiner, zodat de blaadjes gewoon kunne 'liggen' ipv zo opgekrult. Heb nu een blandabolletje gebruikt, kan nog wel, maar dan moet ie kleiner gesneden worden :j Of gewoon een bolletje fondant/marsepein :j *zolang je de blaadjes er maar in kan steken*

Tnx MssMaris :)
Ben benieuwd naar het resultaat van je taart!

S_in_BalanceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:36

*Tromgeroffel*

Mijn allereerste echte eigenste taart! De fondant had helaas wat haarscheurtjes en de afwerking laat wat te wensen over maar voila! De bloemen aan de zijkant zijn iets too much qua grootte en misschien uberhaupt maar wilde ze een keer proberen :D

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:01

Wat een prachtige taart!!
Gingen die letters er goed uit?
Ik heb namelijk vandaag de zelfde gekocht :j

Ik heb nu voor de 2e keer dan mn cupcakes niet zijn gelukt.
Ik heb alleen andere zelfrijzend bakmeel gebruikt dan de vorige keer toen waren ze perfect, zou het daar aan kunnen liggen??

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:18

Ohh hij is goed gelukt zeg!! Daar mag je hartstikke trots op zijn! Ben benieuwd wat je moeder ervan vindt!!! :D

Wat balen branka.. Als je er zeker van wil zijn dat ze lukken, kan je om te beginnen van die pakken halen van dr. Oetker (heb ik ook gedaan :Y) ) of cupcakemix bij de taartwinkel :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:35

Klopt het dat fondant met tylose niet gegeten kan worden?
Ik wil nl. Voor de cupcakes morgen letters en cijfers maken met tappits en hierbij wordt aangeraden om tylose te gebruiken. Maar de figuurtjes komen plat op de cc's te liggen.
Hoe kan ik dit oplossen?
En ik lees heel veel verschillende verhoudingen voor fondant/marsepein.
Wat is nu de beste verhouding? Of hangt dit ook weer af van wat je ermee wil doen?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:51

Ik maak die letters altijd gewoon zonder tylose, zorg dat het dun genoeg uitgerold is. Ik gebruik wel altijd fondant icm de tappits en doe bloem op en onder de fondant tegen het plakken. Werkt prima!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 01:04

Thanks!
Ik was ook van plan om de ondergrond op de cc's van marsepein te maken en de verdere decoratie van fondant. En als ik bijvoorbeeld vlinders wil maken met rechtopstaande vleugels, is de verhouding 1 tl. Op 250 gr. Fondant goed? Is het dan nog wel eetbaar of wordt dit te hard?
Welke lettertype tappits heb jij dan? Ik heb die funky, daar zitten wel aardig wat kringeltjes enzo op dus ik hoop dat ze zonder tylose wel stevig genoeg zijn en uit de liniaal willen. ?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:25

@Msmaris: leuk taartje, erg strak voor een eerste taartje, knap hoor!

En die gorillataart! Ge-wel-dig! Echt heel knap gemaakt zeg!

Die madelief taart: ook heel erg mooi, mooie kleurencombinaties. Ik vind persoonlijk de blaadjes in verhouding tot het gele hart van de bloem wat te klein, snap je wat ik bedoel?

@Jolien87: fondant met tylose is gewoon eetbaar. Ik geloof dat er ergens op de dlt-site staat hoeveel je kan gebruiken per 250 gr fondant (ik dat 1 theelepeltje).

Gisteren heb ik 's avonds flink staan bakken, vandaag heb ik namelijk een workshop voor 4 personen. Zal je net zien dat er een biscuit niet goed uit de vorm komt... dus heb ik er nog een extra moeten bakken.
Maargoed, het hele huis ruikt weer heerlijk naar cake, haha!