Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:54

Yoghurt met Cruesli, écht geen zin om iets te maken vanavond :')

5,5 week hetzelfde is wel erg lang trouwens! Ik denk dat het dan wel mijn neus uit zou komen :=
Alhoewel pasta en pesto wel erg lekker is!

Aardappelkroketjes :9

Godver, ik krijg honger van jullie, maar heb éecht geen zin om te koken. Dilemma :')

Fenrir

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:59

Mja, als je tussen de 50 en de 100 km per dag fietst gaat al het eten er wel in :j

Wij eten boerenkool, heb daar zo'n hekel aan... :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:01

Heb je ook een punt, dan gaat waarschijnlijk zo goed als alles er in, met smaak.

Boerenkool :9

Gister aten wij trouwens super lekker. Verse rode kool met aardappelpuree (uit een pakje :') ). Voor het eerst dat mijn moeder verse rode kool maakte, kan dan ook nog flink verbeterd, maar in combinatie met die zoete aardappelpuree. Jammie! :9

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:03

Nou pasta is ook goed fietsvoedsel dat sowieso :j

Ik had gisteren gekookt, tortellini met tomatensaus, aubergine en courgette. :9

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:09

Fietsvoedsel :))
Het is wel lekker makkelijk, ook op festivals eet ik het altijd graag. Naast de noodles en cup-a-soupjes.

Klinkt goed! Ik wil nog steeds een keer dat recept met erwten, brood en smeerkaas uitproberen dat jij geplaatst had. Maar het komt er steeds niet van, ben er zo nieuwsgierig naar!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:17

Oh ja, dat heb ik ook alweer een tijdje niet gegeten, snel maar weer eens maken :9

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:18

Wij eten salade geitenkaas met brood waar kruiden zitten :9

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:22

Oh dat klinkt ook al zo lekker, geitenkaas en brood met kruiden :9 Nog wat honing en geroosterde pijnboompitten en ik ben verkocht :+:

Ik ga denk ik toch maar wat lekkers proberen te maken, anders loopt dit uit op het leegroven van de snoepla. Nu is die al redelijk leeg, maar die 5 speculaaspoppen zijn toch wel gevaarlijk :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:23

Brood met kruiden <3

Nou mijn spulletje was lekker :D Nieuwe combi ontdekt: creme fraiche, aardappeltjes en champignons. De smaken trekken zo lekker in elkaar :D

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:49

Ja pijnboompitjes zaten er ook door. :)) En hadden nog een bakje eiersalade. Zit bomvol nu haha. :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:55

Net lekker pasta met ricotta en walnoten gegeten, gebakken in kruidenboter. Daar los nog olijven bij en heb nog wat gesneden paprika liggen. Had ik gesneden voor ik wist wat ik ging maken. Wist ik uiteindelijk nog niet, maar het was best geslaagd, zeker als je er een stukje olijf bij op je vork prikte :9 Nu dus lekker paprika eten :))

Lekker, wilde zelf morgen eiersalade gaan maken, heerlijk!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:01

Bakken in kruidenboter, doe je dat vaak? Het klinkt namelijk erg lekker maar heb nog nooit gehoord dat iemand dat deed! Wat bak je er dan in?

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:02

Jamjam, klinkt lekker allemaal!!

Ik had hier een dikke kookblunder :o
Wilde quinoa maken (een graansoort, lijkt op couscous), voor het eerst, dus had een receptje opgezocht op de site van Lassie, met tomaatjes, ui, ei, aardappel. Vergeet ik de eerste aanwijzing te lezen die luidde: "Bereid de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking". Later moest de quinoa bij de aardappelen in de koekenpan, maargoed, ik deed 'm daar dus ongekookt bij, en zat er vervolgens wat vreemd naar te kijken omdat het er niet echt eetbaar uitzag... 8)7
Uiteindelijk die hele quinoa-boel maar weggemikt omdat er echt niets meer mee te doen viel en wat couscous bijgekookt om met die tomaatjes te eten. Gelukkig hadden we ook nog wat restjes van eerder, dus we zijn niet verhongerd, maar je voelt je wel weer heel erg stom :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:11

Als ik zin heb in een ander smaakje aan mijn eten eigenlijk alles _O- Nu heb ik gewoon de ricotto en de walnoten er mee 'gebakken', maar extra veel kruidenboter erbij gedaan toen ik de pasta erdoorheen deed.

Haha, oeps, dat is niet heel handig renske :P Gelukkig hebben jullie nog gegeten. Je zult de volgende keer in ieder geval niet meer vergeten de quinoa eerst te koken :))

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:29

correctie: We eten rauwe andijviestampot met kaas en gebakken uitjes :D! jummmiee

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:21

Gewoon kruidenboter in de pan ipv gewone boter :) Doe ik ook wel eens. Is lekker hoor! Boursin cuisine met champignons, zoals in die reclame een tijd geleden. Yummm :Y)

Haha van die quinoa is wel dom := Nou die fout maak je in elk geval niet meer.. :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:40

Wat heerlijk om te weten dat ik niet de enige ben die weleens kruidenboter als bakboter gebruikt :D

hier vandaag bosuitje, paprika, witte kool en spercieboontjes met sambal, pindakaas en wokblokjes van de appie, met roerbakmie. Perfect eetbaar!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:59

Met pindakaas? Dat heb ik nou nog nooit gehoord, maar dat ga ik ook eens proberen. Ben gek van pindakaas, op brood wel te verstaan :))

Voor mij is het eigenlijk heel normaal, bakken met kruidenboter, mijn ma deed het ook wel eens :)

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:09

Oh wat zie ik weer een heerlijke recepten voorbij komen!!\
mijn moeder had laatst de lekkerste ( vegetarische! ;)) soep ooit gemaakt haha
courgettesoup!

Hier het recept!

Hier het recept voor de courgettesoep:

1 deel water (bijv 1 liter)
Gelijk deel koksroom of kookroom
Per 1 liter soep (water en room) heb je 1 courgette nodig.
Witte creme soeppoeder (1 zakje voor 1 liter), bijv van knorr
Lepel groente bouillonpoeder (zit in een plastic verpakking)

Kook het water. Was de courgette en snijd deze met schil in kleine stukken. Als het water kookt, doe je alle ingredienten bij het kokende water.

Zacht laten doorkoken (ca. 15 minuten). Af en toe roeren.

Dan met een schuimspaan de courgette uit de pan halen en in een keukenmachine doen en klein hakken. Of met staafmixer pureren.

Dan weer terug doen in de pan.
Eventueel zout en peper toevoegen.

Voor extra: lepel creme fraiche toevoegen aan de soep nadat je deze op het bord hebt gedaan.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:20

Mijn moeder maakt ook wel eens courgettesoep, iedereen vindt het super lekker altijd! Ik eet het nooit, hou niet zo van courgette :').

Volgens mij lusten de meeste hier wel behoorlijk wat groenten! Ik lust echt heel weinig en dat is af en toe behoorlijk lastig..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:06

Ik ben ook niet echt een groentenmens hoor! Courgette bijvoorbeeld vind ik echt niets, dus de soep laat ik persoonlijk aan me voorbijgaan.

Roerbakken met een eetlepeltje pindakaas icm sambal/ketjap is erg lekker hoor! Ik gebruik dat eigenlijk standaard in al m'n nasi/bami/mie-gerechten :) Het smelt vrij gemakkelijk en is ontzettend makkelijk verwerkbaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 11:27

Zelf pindasaus maken is ook heeeel lekker :D

Courgettesoep, lekker :D Alleen heb ik geen keukenmachine dus ik moet m even aan me voorbij laten gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:56

Zijn jullie bekend met vegetarisch broodbeleg? Dat dus lijkt op vlees (zoals plakjes ham, plakjes salami) echter enkel qua structuur? Lijkt me leuk om een keer een lekker bolletje te maken met een 'plakje' vleesvervanger maar ik kom het nergens tegen helaas!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 18:57

Niet bij Appie ofzo? Of de vego slager :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:58

Als ze dat bij de Appie hebben mag ik me wel heel erg gaan schamen :=