Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt90

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:15

Ziet er mooi uit zeg!!

Nog een vraagje van mijn kant... Als het biscuit eenmaal gereed is om te vullen/bekleden zeg maar, waar zetten jullie dit dan op? Op een grote schaal, of doen jullie het allemaal op karton? Want als je er fondant overheen gaat doen, kan je het moeilijk daarna nog verplaatsen...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:39

@meisje: je kan een kant en klare taart in de vriezer zetten :j Wel 24u van tevoren eruit halen en langzaam in de koelkast laten ontdooien en een uur van tevoren uit de koelkast om eventueel nog wat uit te zweten. Strikken (of iets anders dat moet uitharden) moet je ten allen tijden buiten de koeling houden.
@britt: ik zet mijn biscuit op een kartonnetje zodra ik ga vullen, dan kan je hem altijd nog verplaatsen. Evt. een beetje botercreme onder het kartonnetje tegen schuiven.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:45

Ik doe er voor het vullen een kartonnetje onder dat net zo groot is als de taart. Klein beetje botercreme of ganache eronder, dan zet ik hem incl. kartonnetje op een draaiplateau, en kan ik gaan vullen en afsmeren. Na het afsmeren zie je niets meer van je karton, maar kun je wel gewoon je taart verplaatsen. Na het bekleden van de taart bekleed ik het onderbord en zet ik de beklede taart erop.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:56

Kom ik weer met een aantal vraagjes hoor
In het recept (cupcakes) stond dat ik bloem moest gebruiken en 1 tl bakpoeder maar bakpoeder hadden ze niet... nu heb ik zelfrijzende bakmeel en bloem... wat kan ik het beste gebruiken?
En is vanille aroma hetzelfde als vanille extract??

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:41

Rinske ik heb het met de mix gemaakt. En leuk he die opdrachten die je moet maken die je eigenlijk niet zo leuk vind!

Leuke Dummy Daisy, maar waarom een dummy en geen echte?

Leuke kerstcupcake's Dancertje!

Miesjes ziet er goed uit zeg! En vooral voor de eerste keer!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:44

Yonker schreef:

Aroma in een flesje is vaak kunstmatig en extract over het algemeen een natuurlijk product.

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:36

@Monique: Zodat ze hem langer kunnen bijhouden :) Blijven ze er geniet van hebben

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:39

meggiemeg schreef:
Yonker schreef:

Aroma in een flesje is vaak kunstmatig en extract over het algemeen een natuurlijk product.

Maar je kan het wel gewoon gebruiken als vervanging van??

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:48

Ik kom even binnenvallen :wave:
Een tijdje geleden heb ik verteld dat mijn mixer het begaf, vandaag via de post een brief gekregen dat ik voor hetzelfde bedrag een nieuwe mag kiezen :D
Nu had ik mijn oog op een keukenrobot in plaats van een mixer (bijv. http://www.vandenborre.be/keukenrobot/kenwood-fp250-ds400)
Blijkbaar zou die er kloppers op moeten kunnen zetten, maar ik heb geen idee hoe ... Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee ?
(ik kan nu nog duurder gaan met mijn bon, maar ik moet nog even gaan kijken !)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:29

zonnepaardje: ik heb niet dezelfde, maar wel hetzelfde idee van Kenwood. Er zit een mengmes, een menger van kunststof en een garde bij. Ik gebruik de garde voor kwarktaarten of slagroom of biscuit. Voor botercrème en cupcakebeslag gebruik ik de kunststof menger. Werkt echt prima!

Heb mijn eerste Wiltondiploma! Cursus 1 zit erop. Eind januari weer verder met deel 2 :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:44

meggiemeg schreef:
Yonker schreef:

Maar je kan het wel gewoon gebruiken als vervanging van??[/quote]

Persoonlijk vind ik dat je wel verschil proeft, de smaak van de natuurlijke is veel beter/intenser

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:45

Voor de volgende keer dan...
Nu kan het even niet anders :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:39

Dankjulliewel nog voor de antwoorden op mijn vraag! :)
Ik heb nog een vraagje. Ik heb een beetje zitten denken wat voor een soort taart ik wil gaan maken, maar ben nog een echte leek.

Is het ook mogelijk, als ik mijn biscuit heb gevuld, om hem af te smeren met botercreme, daaroverheen gesmolten chocola uitsmeren en in de koelkast? En hem afwerken met toefjes slagroom? :+ Of blijft dat allemaal niet zitten? (Ik weet wel dat slagroom fondant doet smelten namelijk...)

Als dit niks is doe ik gewoon wat chocoladebotercreme en bekleden met fondant...

Sorry als ik hele domme vragen stel. :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:32

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:01

Ah, dankjewel! Wist nooit echt precies wat ganache was. Ik kan niet vinden of ik er na het opstijven toefjes slagroom op kan spuiten? Kan dat ook?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:20

Ja hoor dat kan. Ganache smelt niet door slagroom. Maar niet eerst bekleden met fondant en dan toefjes slagroom, want fondant smelt idd wel :) .

Ik kreeg een aanvraag van een vriend van me of ik minstens 300 TomTom's na wil maken van taart/fondant. Daganielukkenie denk ik :') .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:35

:x :x :x :x 300 :oo :oo :oo

300 cupcakes tot daar aan toe,... := maar dan ook nog echt iets maken..? :n dat wordt veeeeeeeeeeel

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:40

300? := Die zijn al niet meer eetbaar voordat ze af zijn :+ Of je moet een énorme vriezer tot je beschikking hebben en heeeeeeel veel vrije tijd omhanden :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:51

Haha 300, dat is wel een heeeeleboel!

Dank voor je reactie trouwens! :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:20

Ik heb van de week nog cupcakes gemaakt, regenboog cakjes dit keer, gevuld met aardbeien jam en 3 verschillende toppings.
Nl choco , vanille en speculaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:33

Mooi zeg, die regenboog cakejes! :j

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:42

Wat een gave cc's!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:58

Heerlijk STUITEREN :):) :):) :):) :):) :):) ! :D
Ze zijn leuk :)) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:04

Hallo allemaal,

Ooit, op een blauwe maandag, heb ik eens de bekende boltaartjes gemaakt. Weinig tijd e.d. heeft er voor gezorgd dat ik niet echt verder ben gegaan.

Nu zie ik steeds meer winkels die inspelen op de trent en kleine porties fondant en marsepein voorgekleurd en al verkopen. :D Voor een keertje wou ik het in de kerstvakantie weer eens op pakken.
Gewoon simpel biscuit bakken, vullen en bekleden. Wat is het makkelijkst om te bekleden? Rolfondant of marsepein? Het wordt volgens mij per 200 gram verkocht. Is dat voldoende voor een ronde taart van 22 cm?

Verder ken ik de dijkjes van botercreme. Maar wat is lekker om mee te vullen, zeker icm marsepein of rolfondant mag het wat mij betreft wel wat luchtigs en niet te zoet zijn. Moet het taartje met rolfondant ook worden afgesmeerd met botercreme?

Sorry voor de rij vragen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:11