Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:54

Wat een leuke cupcakes! En welkom KBTP!

Ik ga vanmiddag denk een poging doen tot speculaasbrokken, als ik alle ingrediënten in huis heb. Want ik ga mijn deur niet meer uit (afgezien van werken vanavond) mij te koud even op het moment. :P Maar ga dit weekend zowiezo pepernoten bakken bij mijn ouders, die hebben een handigere oven daarvoor, grote bakplaten. En wil eigenlijk nog iets van een cake/taart voor mijn moeder bakken. Ze houdt van noten dus zat misschien aan het notenbrood uit Hummingbird te denken. Maar wil eigenlijk ook een keer die Tarte Tatin van Alana maken (masterchef australie) maar weet niet of ze daar veel zin in heeft. Dus ik koop morgen wat noten op de markt en dan mag zij kiezen wat ze wil. :)

Aardig wat bakplannen in ieder geval voor de komende dagen. :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:00

Tijd voor chocoladetaart.
Kom maar door met die recepten. Wat is de lekkerste?! :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:19

BelgenGek schreef:
@Sakiaa_ Nou ik had nog nooit M&M's ergens in gedaan met bakken..
maar zie nu net ook dat mijn Cacao over datum is, en best ver ook *schaam..
gebruik dat spul haast nooit, zou het dat geweest zijn??

*Pakt nieuwe pak cacao voor haar marmercake :P

Ik heb geen idee.. Cacao is natuurlijk wel droog dus zou lang houdbaar moeten zijn lijkt me. Maar er kan natuurlijk ook iets in de cacao gevallen zijn oid. En als voor de rest alles nog goed was, zal het wel..
Het is iig niet de normale gang van zaken dat je vieze baksels krijgt als je er M&M's doorheen doet. :Y)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:27

Silence wat leuk! Echt goed gelukt.

Belgengek, zou cacao echt over de datum kunnen gaan? Vraag me af wat daar niet goed aan zou kunnen worden.

Ik denk dat ik me dit weekend maar aan de kruidnoten bakkerij ga wagen met de kids. Die zijn toch echt het lekkerst, zeker als ze nog warm zijn :9

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:38

Dit weekend eindelijk iets bakken uit mijn hummingbird boek *\o/*
zit te denken aan van de carrotcakes! :9

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:14

nou gisteravond vh eerst zelf marmercake gebakken,
was goed gelukt, smaken waren Prima,
alleen vond ik hem Net iets te ''compact'' had ietsje luchtiger gekund

de mannen vd vereniging hebben hem met smaak opgegeten :D

volgende week vrijdag gaan we de show opbouwen,
dan moet ik weer wat lekkers voor ze meenemen..
zaterdag de grote tentoonstelling van onze konijnen & pluimvee-vereniging

Jullie zijn ook uitgenodigd !
OPEN TENTOONSTELLING van konijnen en hoenders
georganiseerd door de vereniging “De Sportfokkers” te Roden op 19 november 2011.
De show zal worden gehouden in “Vasalis” Woon en Zorg, Rietdekker 7 te Roden

Je kan dus de dieren bekijken die gekeurd gaan worden,
en zien Hoe er gekeurd word,
we starten om 9 uur en stoppen rond 16u.
je kan gratis in & uit lopen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:43

Je woont helemaal niet zo gek ver bij mij vandaan Belgengek! :)) Maar dan kan ik niet..

Mijn moeder viert komend weekend haar verjaardag, dus ik mag aan de bak met taarten maken! :D Ik ga sowiezo een advocaat-roomtaart maken, want dat wil ze graag. Verder mag ik het zelf bedenken, als het maar niet met chocolade is, wat daar houd ze niet zo van. -O-

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:56

ow okey, wist ik niet :)

jammer dat je niet kunt, is altijd leuk om eens te kijken
maar we hebben ieder jaar in november de tt, wie weet een andere keer.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:45

Nou, ik heb maar geluk met zo'n moeder. :D Ik mag 4 taarten en dan ook nog cupcakes maken :D 3 taarten voor de verjaardag thuis, één voor op het werk en de cupcakes zijn om te trakteren voor de cursus die ze doet. Dus ik kan helemaal los komend weekend :))

Mijn lijstje:
- Advocaat-roomtaart
- Kwark-kruimeltaart met appel
- Aardbeien-roomkaastaart
- Roomkaasperziktaart
- Lemon twist cupcakes met citroenroomfrosting

:D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:32

Wat is het stil hier!

Zijn al je taarten gelukt Saskia?

Ik heb vorig weekend ene poging gedaan tot de appel-rozemarijn tarte tartin van Masterchef Australia. Maar die wilde niet helemaal zoals ik wilde. Moest karamel maken in een koekepan maar me stiefvader (die chefkok is) wilde niet dat ik dat in zijn dure koekepannen ging doen dus moest het in een steelpannetje. Maar die taart moest wel gebakken worden in die koekepan, maar dan kon ik de karamel wel overschenken. Dus ik vrolijk en gebiologeerd aan het kijken hoe mijn water met suiker in karamel veranderde. Het verbrande niet, was gewoon perfect dus ik schenk het zo over in die koekepan en je raad het vast al... 1 grote klomp karamel. Ik had de koekenpan ook moeten verwarmen. 8)7 Als die dat nou meteen had gezegd! Maar ik had eigenlijk al niet zoveel zin om iets te bakken dus wilde er mee stoppen maar dat vond hij zonde dus hebben we nog een soort appeltaart geïmproviseerd, wel met rozemarijn die ook nog wel smaakte. :)

Wil van het weekend nog een gewone engelse cake bakken, gewoon even makkelijk. En zit ondertussen te smullen van een appel-abrikozentaartje van de AH. Er is een nieuwe AH geopend in Groningen en bij besteding van 10 euro of meer kreeg je dan dit gratis taartje. En ik moet zeggen, ook al ben ik geen fan van fabriekstaartjes.. deze smaakt nog best prima. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:05

Het is hier echt stil, jammer! -O-
Balen van die karamel Mara!

Mijn taarten zijn wel gelukt, de cupcakes heb ik nog niet gemaakt want mama gaat daar maandag pas op trakteren. De aardbeientaart kon ik niet maken, want er waren geen aardbeien meer te krijgen bij de aardbeien-boerderij waar ik alleen maar aardbeien vandaan wil (haha, ben verder niet kieskeurig maar dat zijn gewoon de lekkerste aardbeien die er zijn :9 )

AfbeeldingAfbeelding
Links Mon Chou, rechts kwarkkruimeltaart met appel

AfbeeldingAfbeelding
Links advocaat-roomtaart, rechts roomkaastaart met perzik

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:25

_Mara_ schreef:
Wat is het stil hier!

Zijn al je taarten gelukt Saskia?

Ik heb vorig weekend ene poging gedaan tot de appel-rozemarijn tarte tartin van Masterchef Australia. Maar die wilde niet helemaal zoals ik wilde. Moest karamel maken in een koekepan maar me stiefvader (die chefkok is) wilde niet dat ik dat in zijn dure koekepannen ging doen dus moest het in een steelpannetje. Maar die taart moest wel gebakken worden in die koekepan, maar dan kon ik de karamel wel overschenken. Dus ik vrolijk en gebiologeerd aan het kijken hoe mijn water met suiker in karamel veranderde. Het verbrande niet, was gewoon perfect dus ik schenk het zo over in die koekepan en je raad het vast al... 1 grote klomp karamel. Ik had de koekenpan ook moeten verwarmen. 8)7 Als die dat nou meteen had gezegd! Maar ik had eigenlijk al niet zoveel zin om iets te bakken dus wilde er mee stoppen maar dat vond hij zonde dus hebben we nog een soort appeltaart geïmproviseerd, wel met rozemarijn die ook nog wel smaakte. :)

Wil van het weekend nog een gewone engelse cake bakken, gewoon even makkelijk. En zit ondertussen te smullen van een appel-abrikozentaartje van de AH. Er is een nieuwe AH geopend in Groningen en bij besteding van 10 euro of meer kreeg je dan dit gratis taartje. En ik moet zeggen, ook al ben ik geen fan van fabriekstaartjes.. deze smaakt nog best prima. :)

Waar zit die AH in Groningen? Dan ga ik daar volgende week ook ff mijn boodschapjes halen

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:11

Ga zometeen een banoffie pie maken. Het blikje gecondenseerde melk heb ik gisteren al 3 uur gekookt. Dus alleen nog de bodem maken en de toffee, banaan en slagroom (gemixd met mascarpone) erop :). Hoop dat het lekker gaat smaken.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:35

@Saskia: Jou foto's zijn altijd zo mooi! Die kunnen zo in een tijdschrift of boek. ^^ Zien er ook allemaal héérlijk uit!

@Phylos: Nieuwe Ebbingestraat, nummer weet ik even niet. Wel helemaal aan het begin/eind, is net vanaf welke kant je komt. Maar de kant richting Zernike. ;) Weet niet tot hoelang de actie geldt trouwens..

@Prince: Hoezo moet je een blik gecondenseerde melk koken? En ben wel benieuwd naar het resultaat!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:34

:wave:

Zo, deze was even ingedut.

Saskia, wat ziet dat er heerlijk uit zeg!

Mara, balen dat de boel mislukte. Appeltaart met rozemarijn klinkt wel heel apart.

Ik heb vandaag met een vriendin een workshop High Tea gedaan. Allemaal lekkere dingen gemaakt met 12 dames (cupcakes (gewone/chocolade mèt een stukje chocolade erin/met marshmallow erin).
En hartige mini quiches (met gebakken spek en ui/brie en peer/rauwe ham basilicum en kaas).
Scones. En verder nog allerlei sandwiches. Was erg leuk en lekker.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:45

_Mara_ schreef:
@Saskia: Jou foto's zijn altijd zo mooi! Die kunnen zo in een tijdschrift of boek. ^^ Zien er ook allemaal héérlijk uit!

Dankjewel! :D

Laurabram, leuk die high tea workshop! :D

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:20

_Mara_ schreef:
@Prince: Hoezo moet je een blik gecondenseerde melk koken? En ben wel benieuwd naar het resultaat!

Taadaaaa, daar is het resultaat (smaakt ook errruggg lekker :Y) ):

Afbeelding

Het blik gesuikerde gecondenseerde melk moet twee á drie uur in een pan (met het blik echt helemaal onder water) koken omdat het dan een soort caramel/toffee wordt.
De bodem is van platgestampte maria biscuitjes met gesmolten boter, daarop een laag toffee (uit het blikje dus ;) ), daarop stukjes banaan en bovenop mascarponeslagroom (250 ml slagroom stijfgeklopt met 2 zakjes vanillesuiker, 250 gram mascarpone zacht mixen en daarna de slagroom door de mascarone roeren). Helemaal bovenop fijngeraspte pure chocoladereep.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:27

Oee, klinkt lekker! Die gaat ook op mijn to-bake lijstje. Haha.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:07

Die klinkt heel lekker Prince! :9

ik heb mijn 2e hummingbird bakery boek ook binnen :+: Kan niet wachten om te beginnen!!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:45

Dat ziet er lekker uit Prince! :9

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:36

ik ga vandaag chocolade whoopies maken! :D
is er hier iemand die ze al geprobeert heeft?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:23

Chocolade Whoopies? *Gaat googlen hoe dat eruit ziet*

Ik wil voor Sinterklaas iets maken met speculaas, zat te denken aan een taart met speculaaskoek als bodem (net zoals je voor een monchoutaart bastognekoeken als bodem gebruikt). Ben er alleen nog niet over uit wat er dan op de bodem moet komen.. wat lekker is.. Als jullie nog ideeen hebben?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:30

Heb net mijn cake uit de oven gehaald en hijs lekker! Eigenlijk precies zoals ik wilde, lekker luchtig van binnen en niet te bruin van de buitenkant. *\o/* Jaja, een cake lijkt zo simpel maar zonder pakjes wordt het toch al een stuk tricky-er. ^^

Je zou de bodem inderdaad van speculaaskoek kunnen doen of van pepernoten natuurlijk! Misschien iets makkelijker te verkruimelen. haha. En als 'vulling' hmm... je zou misschien iets met amandelen kunnen doen? Hoort ook wel een beetje bij het sinterklaasgoed. Of marsepein of spijs, niet teveel daarvan natuurlijk. :P

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:33

Spijs zat ik ook aan te denken, maar hou daar zelf niet zo van.. Misschien een soort kwarktaart ervan maken, zal dat lekker zijn?
Heb de Whoopies opgezocht, ziet er lekker en niet zo moeilijk uit, dat ga ik ook een keer proberen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:34

Ja zou inderdaad iets van kwarktaart kunnen maken, misschien leuk om er dan stukjes pepernoten in te stoppen? Ipv bijv. bitterkoekjes'pudding' nu een soort 'pepernoten'pudding/kwark'?