Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:58

wat een boel heerlijke kunstwerken toch in dit topic <3

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:00

Zooooo, ik ben weer terug van vakantie :D !

Allemaal super leuke taarten zag ik voorbij komen!!!
Grapje had al een paar foto's van de tractortaart geplaatst zag ik, ik hoop dat ie lekker was :D ?

Vraagje: ik wil een taart afsmeren met candy melts, heeft dat net zo'n lange "droog"tijd (tijd tussen vloeibaar en wat vastere vorm) als ganache? Of hard het sneller of juist langzamer uit? Iemand ervaring hiermee?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:08

:wave: Fijne vakantie gehad Rinske?
(en meteen weer aan de slag dus, hihihi)

Ik kan je helaas niet helpen. Zie overal van die Candy Melts liggen, tot in de leukste figuurtjes en vormpjes, maar snap nog steeds niet wat je er nu mee kunt,.... :o?

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:30

Je kunt er gegoten chocoladesnoepjes mee maken, maar je kunt het ook gebruiken als ganache. Alleen kan ik niet echt vinden hoe dat moet. Heb wel gevonden dat ik er ook room bij moet doen, dat wist ik niet, morgenvroeg dus maar ff slagroom halen. Moest niet zoveel bij als bij witte chocoladeganache las ik, omdat ie dan niet hard wordt. Lekker handig :') .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:00

Leuke woezel en pip zeg!

Ik heb net de 3 taarten voor Emma's verjaardag bekleed. Maar m'n fondant lijkt eraf te zweten? Tenminste, het zit er nog op, maar vooral de grootste taart is nogal gebobbeld? Kan dit door het warme weer komen?
De andere 2 zijn wel mooi. De bovenste heeft ook al stippels.
De onderste komt ook nog een laagje rood over, dus ik denk dat je er straks niks meer van ziet.
Morgen werken, 'smiddags vrij en boodschappen doen voor het feestje, en verder met de taarten. De taart voor het buurjongetje moet ik nog bekleden. Maar nu eerst douchen en naar bed!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:33

Ik heb dat soms ook bij mijn taarten samantha, weet niet waar het aan ligt eigenlijk! Irritant is het wel, want je kunt dan moeilijk smootheren.

Vraag: kun je gel kleurstoffen van wilton ook aanmaken met alcohol zodat je ermee kunt schilderen, of kan dat alleen met poedervorm kleurstoffen?

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:40

Wat zie ik toch leuke dingen voor bij gaan zeg!
Ik ga zelf als het goed is,in het weekend weer een keertje cupcakes maken :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:41

Rinske schreef:
vraag: kun je gel kleurstoffen van wilton ook aanmaken met alcohol zodat je ermee kunt schilderen, of kan dat alleen met poedervorm kleurstoffen?

Ik zou zeggen: probeer het eens? :)
Ik heb zelf wel regelmatig gewoon een kwastje in de 'pure' kleurstof gestoken hoor, voor lijntjes en kleine oppervlaktes kan dat prima :j Grote oppervlaktes weet ik niet.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:43

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:47

Ik ga denk ik maar even 2 biscuits bakken (ben een beetje taartmoe, maar moet er nog 2 :+ ); dit weekend een Aliëntaart (je weet wel zo'n groen mannetje met die grote, enge, donkere ogen en een klein mondje) en volgende week nog een FC Twente taart (alweer :') )

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:48

Ik ben op zoek naar een voetbaltaart.
wie woont er in de omgeving Heerenveen, Drachten, Oosterwolde?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:49

Moet je even in de OP kijken, Itske :) Daar staan wel Friese taartenbaksters geloof ik.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:00

leuke woezel en pip taart! vooral die woezel is erg mooi gelukt!!

Kan jullie allemaal de frambozenmouse van DLT aanraden om te maken!! Weet niet of er nog iets tussen de taart komt want hij is zo lekker!!!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:16

Zeker een leuke W&P taart :j .
Frambozenmousse klinkt erg lekker, dus zal deze ook eens gaan proberen.

Heb gisteren een nieuwe schets gemaakt voor de stapeltaart, maar wat een ramp als je niet kunt tekenen := .
Vooral de bloemen lukken echt niet :n . Ach ja, heb nu wel een nieuwe bloemsoort ontworpen _O- .
Zal straks eens kijken of ik het aandurf om hem hier te plaatsen :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:45

Zoefff schreef:
leuke woezel en pip taart! vooral die woezel is erg mooi gelukt!!

Kan jullie allemaal de frambozenmouse van DLT aanraden om te maken!! Weet niet of er nog iets tussen de taart komt want hij is zo lekker!!!

Ja die is lekker he? <3
Echt mijn favo. :D

Wat een leuke woezel & pip taart!
Die paarse is ook leuk zeg, simpel, rustig. ;j

Ja, mooie creaties weer dames. :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:50

Whoehoe ik ga lekker neuzen in de Mjam! die ik besteld had en het '2011 Wilton Yearbook' :D

edit:
Bladert enkele blz in dat Yearbook en... OMG wat een ge-wel-dig boek!! :oo
De eerste helft is zeg maar állemaal foto's en korte beschrijvingen van tientallen soorten taarten (feestdagen, speciale gelegenheden, kinderen, bruiloften), daarna krijg je een stuk met heel veel uitleg over taarten bakken, versieren, bedekken, stapelen, spuitbloemen en andere versiersels etc. etc. en het laatste deel is een soort van catalogus deel met producten en prijzen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:05

*is meteen benieuwd naar het boek :')
s6 met bakken!

Ik heb de cars taart uit de vriezer gehaald en gestapelt, hij staat nog wat bol maar verwacht dat de bovenste nog wel wat meer gaat aanslauiten na ontdooien...

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:10

leuke taart TT!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:28

Sinelia schreef:
Polivy schreef:
Site is er geloof ik even uit, maar hier staat een goede omschrijving: http://www.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html

oke, dat is inderdaad een duidelijke beschrijving... maar domme vraag, laat je nu ook een taart karton tussen de twee lagen zitten?

Dat heb ik volgens mij hooguit 1 a 2 pagina's terug uitgelegd ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:28

Mayo schreef:
Jawel dat is stevig genoeg hoor :j Ik stapel altijd met kitkat en dubbele kartonnetjes. Kartonnetje met de witte gladde kant richting de onderste taart erop, dan wat plakbandjes en vervolgens een tweede kartonnetje erop met de witte gladde kant richting de boventaart. Zo heb ik ze tot 4 hoog gestapeld gehad. Wel dan met een dik cakeboard of een dikke plank onder de hele stapel.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:29

mooie taart TT!

Ik moet vanavond een taart versieren voor verjaardag van vriendlief. Kapsel en vulling staan dus al klaar, frambozenmouse, dus ga afsmeren met wittechocolade pasta. Alleen nog even bedenken hoe ik hem ga versieren zonder erg meisjes te maken.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:32

Rinske schreef:
Vraag: kun je gel kleurstoffen van wilton ook aanmaken met alcohol zodat je ermee kunt schilderen, of kan dat alleen met poedervorm kleurstoffen?

Het is vloeibare kleurstof toch? Gewoon rechtstreeks mee schilderen dan, dat doe ik ook met de knijpflesjes van Americolor.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:34

Leuk TT!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:08

De vloeistof is vrij gellerig (is dat een woord :') ? ). Dus niet echt heel vloeibaar. Maar ik ga kijken wat ik ervan kan maken :D . Ben nu bezig met de poppetjes versieren van de Backyardigans taart. Moet morgen af zijn, maar dat gaat lukken!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:12

Americolor is ook een gel kleurstof :)