Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaka schreef:@ VanLotje: jij zit bij mij in de buurt (ik woon in Beverwijk) en de framboos tiert bij mij al te welig (gisteren alweer drie nieuwe plantjes uit mijn kasje getrokken, ik wil helemaal geen framboos in mijn kasje). Je bent welkom om een plantje op te komen halen!
Ik heb trouwens ook radijsjes gepland en dat ziet er prima uit, maar ook ik heb geen idee hoe lang ze in de grond moeten blijven zitten. Anyone?
ranna schreef:imd schreef:Wanneer doe je 't stro er dan onder? Al lang voordat je aardbeien hebt of pas als ze beginnen te rijpen?
Ik houd het bed waar de aardbeien staan altijd bedekt met hooi/stro.
Je kunt het het makkelijkste doen als de plantjes beginnen uit te lopen aan het begin van het seizoen. Kan nu dus ook prima. Gewoon een laag tussen de planten leggen.
Als de planten groeien, groeien ze over de bodembedekking heen en blijven de vruchten er later mooi bovenop liggen.
vanLotje schreef:sweet! ik ga 'ns kijken waar ik 'm kwijt zou kunnen!
Hier het antwoord op de radijsjesvraag: http://www.infotalia.com/nld/tuin/moest ... sp?id=2135
zomerradijs dus al vanaf 4 weken. Hmmmmm...
suuzepuus schreef:Ik heb van een vriendin heel lief een pakketje zaadjes gekregen toen ik jarig was. een paar dingen heb ik al gezaait maar er zit ook peper bij. Wat moet ik met pepers?? ik gebruik die dingen nooit!! iemand een idee?
Ik heb evt nog wel een plekje.
anneliesdj schreef:Ik had van de paprikazaad gezaaid in bakjes in de vensterbank, totaal 12 geloof ik, is niets van opgekomen, nog geen sprietje.
En volgens het zakje was het nog wel bijzonder goed zaad, was ook 3x zo duur dan alle andere paprikazaad.
Van de 12 tomatenzaadjes heb ik nu wel 8 plantjes.
imd schreef:Had aardig wat uitlopers dit jaar trouwens
ranna schreef:imd schreef:Had aardig wat uitlopers dit jaar trouwens
U're welcome
Pas wel op dat je de planten niet te dicht op elkaar krijgt want dan ventileert het te weinig en gaan de aardbeien schimmelen.
En dát zou wel heeeuuul jammer zijn
Was vanmorgen trouwens bezig in de moestuin, hond bij me en die scharrelt wat rond en snuffelt ergens tussen het gras, hoor ik opeens een gegrom en gesnar uit het gras komen. Ik denk: 'wat is dát nou dan?'
Dus stuur de hond weg en kijk voorzichtig tussen het gras. Zit er een heel klein, jong, lief konijntje![]()
Hij deed nog een schijnbeweging richting mij ook - dat dappere dingetje![]()
Heb de hond snel weggestuurd en ben ook weggelopen zodat hij zich niet bedreigd hoefde te voelen.
Ben later nog wel stiekempjes 2x wezen kijken op een afstandje en vind hem echt zoooo liefffff!!!![]()
Mijn camera was leeg maar ligt nu op te laden. Ga vanavond stilletjes kijken of hij er nog zit en zal dan even een foto maken.
ranna schreef:Ja was een wild konijntje. Als ik m'n gevoel gevolgd had had ik even lekker met hem/haar geknuffeld maar ben bang dat hij/zij daar niet echt van gediend is - haha.
ranna schreef:Klinkt goed goeroe. Ik heb vanmorgen zelf de moestuin weer een stuk ingezaaid en toegedekt met hooi. Behalve het bed waar de snijsla gezaaid is want dat is niet handig. Als je dan sla snijdt moet je steeds het hooi er tussen uit pulken.
Verder heb ik winterwortelen, zomerwortelen en rode biet gezaaid. Heb nog een paar bedden over waar ik morgenvroeg mee verder ga.
De koolzaadjes laten het dit jaar helaas helemaal afweten![]()
Als ik tijd heb morgen wil ik even nieuwe koolzaadjes zaaien mss hebben die er meer zin in