Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:46

@Chubby: zo doe ik het nu dus ook. En dan is het -in elk geval tot nu toe- goed vol te houden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:47

Wat voor werk doe je Savage?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:49

Red_Savage schreef:
van 2 tot 8 op mijn werk

Volgens mij zou je verplicht pauze moeten hebben?!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:50

Ehm, heb nu 4 baantjes. Ik ben schoonmaakster, bezorg folders, en ben kinderoppas.
Maar het meeste sta ik in een piercing/tattooshop (van 2 tot 8)

@Chubby: oh ik kan gewoon pauze pakken wanneer ik wil, we gaan daar heel relaxed met elkaar om. Dus het is niet zo dat ik word gedwongen. :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:02

Ben je bang dat mensen je zien eten?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:04

Red_Savage schreef:
Hier gaat het ook niet geweldig

Ik eet nu:
's morgens 1 ei
's middags salade, of groentesoep.
's avonds avondeten (geen pasta o.id., meestal vlees of vis met groenten) En daarna nog een bakje magere yoghurt

Ik probeer het koolhydraat gehalte zo laag mogelijk te houden, net zoals het vet en suiker gehalte.
Doe het nu een week, en ik had stiekem gehoopt dat het al wat had geholpen. Dus ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan. En hoeveel is er af...

...Welgeteld 0 kilo *\o/* *\o/*

-O-

volgens mij eet je echt te weinig en is je lichaam gewoon in spaarstand nu. Volgen mij moet je ook volgens koolhydraatarm echt meer eten dan je nu doet hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:06

Ik vermoed dat er bij Savage ook nog andere dingen spelen en dan heb ik het niet over eetstoornissen, maar meer over het sociale aspect.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:09

Nou ik sta nu ook hartstikke stil terwijl het toen ik vorige week begon echt gestaag daalde. Ik eet wel vijf keer per dag (soms 6) dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen? Ik hoop maar dat mijn lichaam nog een beetje moet wennen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:11

Stilstaan is niet zo erg. Wat ik doe als ik stilsta?

Zondigen.

Jaja, als ik een paar dagen zondig en me dan weer steevast aan het Kh-arme geval hou dan gaat het wel weer ineens. Misschien bij jou ook?

Ik ben trouwens een cm van m'n middel kwijt *\o/*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:12

Ik wil nu nog niet meteen gaan zondigen ben net een kleine twee weekjes bezig. Even doorbijten, maar als er eind volgende week nog niks af is ga ik wel balen :(
Red Sevage je hebt echt een super mooi lijf joh! Het kan misschien zijn dat je op een goed gewicht zit voor jouw lichaam en daarom niet afvalt? :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:13

Hou er rekening mee dat een zgn. plateau vaak voorkomt! Dan sta je een week stil en soms zelfs meerdere weken. Stug volhouden is dan het idee :(:)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:14

deedee19 schreef:
Ik wil nu nog niet meteen gaan zondigen ben net een kleine twee weekjes bezig. Even doorbijten, maar als er eind volgende week nog niks af is ga ik wel balen :(

Hou je een dagboekje bij wat je eet? Zet hier eens een voorbeeldje neer?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:15

Plateau is heel irritant! Zwaar frustrerend.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:23

Chubby schreef:
deedee19 schreef:

Hou je een dagboekje bij wat je eet? Zet hier eens een voorbeeldje neer?

op pagina 16 staat bv wat ik eens gegeten heb op een dag. Dat was dan toevallig een dag waar ik 's avonds nog een tussendoortje genomen heb, dit doe ik niet iedere avond.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:24

Plateau overkom ik dus door te zondigen en dan ook echt met de hele foute rambam. Ben zo 35 kilo kwijtgeraakt en het komt er niet meer aan.
Maar goed, dat zal wrs niet bij elk lichaam werken :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:27

Ik probeer het eerst nog even vol te houden. Zondigen kan altijd nog natuurlijk :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:27

deedee19 schreef:
op pagina 16 staat bv wat ik eens gegeten heb op een dag. Dat was dan toevallig een dag waar ik 's avonds nog een tussendoortje genomen heb, dit doe ik niet iedere avond.

Ja, ik las het terug inderdaad :o Maar je menu vind ik keurig hoor! Reken je kcal eens uit op caloriechecker.nl, want je mag gerust low carb aan 1500 kcal komen (bij gemiddelde aktiviteit) en dat is echt heul veul!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:30

Ga het nu meteen even invullen voor wat ik op heb vandaag (weet nog niet wat we vanavond eten, mijn man kookt eigenlijk altijd! O:) )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:31

Ik ben 64 kilo kwijt geraakt door een gastric bypass.
En omdat ik heel mijn leven dieet weet ik soms niet meer wat juist is. Daarom wil ik ook dit topic volgen.

Want ik moet helaas nog elke dag dieten om mijn kilo's te behouden, uiteindelijk is het gewoon crashen. En wat doe je na crashen juist ja...
Mensen denken dat gastric b zo simpel is, het eerste jaar is een feest maar daarna pfuh...

Verder voor savage als ik je maaltijdpatroon zie denk ik veel aan mezelf vroeger, en door te weinig te eten heb ik net heel mijn metabo verprutst en ben ik nu zoals ik ben. Gewoon eten is het beste dieet dat er is, gaat traag maar het gaat gezond. Dan kan je gewoon na een tijd overstappen naar een onderhoud levensstijl. En geen verminderde kcal opnamen voor altijd.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:34

ik heb niet het hele topic gevolgd maar vroeg me af of dit als eens langs gekomen is?
Het is een andere manier van benaderen en helpt heel goed met al die frustraties.
Een simpel voorbeeldje over water drinken. Veel water drinken is goed als je af wilt vallen. Voor sommige mensen is dat lastig.
Hier adviseren om je water in een half liter flesje te doen, dan ben je eerder geneigd meer te drinken dan dat je het in een glas doet. En inderdaad bij mij werkt het! Een glas water pak ik niet zomaar, maar het flesje pak ik regelmatig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:37

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 3 gebakken eieren met wat kaas en 40 gr rucola: 4,5 kh
T: plakjes leverworst, plakjes komkommer: 0,5 Kh
L: Blikje tonijn, 60 gr rucola, plakjes komkommer, scheutje raapzaadolie: 5 kh
T: weet nog niet
A: iets met een tartaartje

zonder avondeten kom ik tot nu toe op 811 kcal en 10 gr KH.

Vet: 62%
Eiwit: 34%
KH: 4%

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:39

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:40

Symbeami schreef:
ik heb niet het hele topic gevolgd maar vroeg me af of dit als eens langs gekomen is?
Het is een andere manier van benaderen en helpt heel goed met al die frustraties.
Een simpel voorbeeldje over water drinken. Veel water drinken is goed als je af wilt vallen. Voor sommige mensen is dat lastig.
Hier adviseren om je water in een half liter flesje te doen, dan ben je eerder geneigd meer te drinken dan dat je het in een glas doet. En inderdaad bij mij werkt het! Een glas water pak ik niet zomaar, maar het flesje pak ik regelmatig.

Ik drink zonder erbij na te denken zo 3 liter water per dag, als ik niet uitkijk zit ik makkelijk op 6 liter, wat ook niet goed is.
Ik moet dus matigen :')

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:40

Ik heb net mijn dag tot nu toe ingevuld en zit nu op 690 kcal, maar ik kon lijnzaadbrood niet vinden, dus die moet er nog bij opgeteld worden (geen flauw idee hoeveel dat is) Dus ik heb nog wel wat kcal over om op te nemen vandaag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:42

Maar 690 kcal? Hoe doe je dat? Ik red dat voor z'n langzalzeleven niet overdag. Ik heb nu 811 kcal op en ik heb eigenlijk nog best wel honger :\