Taarten Decoreren IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Taarten Decoreren IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:26

kan iemand me vertellen waar ik die (dammit, naam kwijt) matten kan vinden op die website van de groepsbestelling, waarmee ik figuurtjes in kan rollen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:27

Zwangerschapsdementie? O:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:32

impressiemat

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:36

Ik heb net even een proeftaartje gemaakt vwb de vulling :D Chocoladebiscuit met Bonbonblocmouse, botercreme banketbakkersroom... het versiersel heb ik even gedaan met de kleurtjes die ik over had :D
Hij wilde alleen niet zo mooi omhoog komen als bij mijn 'gewone' biscuitvulling :( . Hij is wel helemaal gaar en de smaak is goed. Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben :o?

Ons huisje met stalletjes heet 'De Vleerhof'
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:38

klein beetje maar MM :+

impressiemat ja... waar staan die dingen op de site? heb het idee die halve site al gehad te hebben maar zie ze niet?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:43

vandaag koekiemonster cakejes gemaakt.. duurt even voordat ik ze voor de 2e keer ga maken :+

zo begon ik:
Afbeelding

tussenstappen overgeslagen

Zo eindigde ik:
Afbeelding

Ik had met de cakejes geen rijsenbloem/meel gebruikt. ik had gewone mail gebruikt. de boven kant is redelijk gebakken en de onderkant zacht bleef.. hij is er lang genoeg in geweest.. bovenkant begon al donkerder te kleuren..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJZ6WSJ6.jpg
Laatst bijgewerkt door Jolandaa_ op 27-01-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:48

Waarom is Jolandaa_'s bericht leeg? Of mis ik nou wat?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:00

Diana_Mabel schreef:
Mayo schreef:
Nog wel meer trouwens, maar dat mocht niet van mezelf :+

zaterdag kun je los gaan in die winkel :)
zal ik je ophalen is dat handig?
hoe laat doen we?

*\o/* :D

Ja super, thanks! Ehhhh... ja... geen idee, zeg maar :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:02

MamaMiesje schreef:
Waarom is Jolandaa_'s bericht leeg? Of mis ik nou wat?

foutje ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:04

vincentlover, leuk! Wat heb je een dikke laag BC afgesmeerd? Is dat met een reden?

Ollie, op een of andere manier rijst chocobiscuit minder dan naturelbiscuit. Maar je gebruikt meer biscuit per vorm dan van naturelbiscuit, daardoor worden ze uiteindelijk ongeveer even hoog. De baktijd is wel ietsje langer, bij mij meestal +/- 15 minuten. Maar leuke taart! :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:05

Ik lees heel trouw mee, heb ook al vele tips van hier opgevolgd en wil nu mijn 4e creatie tonen. Voor de juf die haar jubileum vierde. Ze houd van zwart/wit, het zwart wilde niet goed kleuren, en het oranje is in het echt feller. Het bekleden van zo'n klein blokje valt niet mee! Ook scheurde de witte fondant en zie je de gerepareerde scheur een beetje.. Ach, voor een beginner niet verkeerd en de juf was er blij mee!
Afbeelding

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:06

Jolanda, leuk zeg! Je CC's worden waarschijnlijk hoger als je de cupjes gevuld en al in een CC bakvorm zet, dan kunnen ze niet uitzakken :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:07

benangelique schreef:
klein beetje maar MM :+

impressiemat ja... waar staan die dingen op de site? heb het idee die halve site al gehad te hebben maar zie ze niet?

Heeft First Impressions impressiematten? Volgens mij ben ik die niet tegen gekomen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:20

Vincentlover, duidelijke uitleg! Alleen nog 1 vraag: Met welke verf heb je het grijs/zilver gekleurd? Heb je die besteld bij DLT?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:21

Leuke taarten weer :j

Ik heb even makkelijk gedaan na al een avond moeilijk hebben zitten te doen. Ik kan gewoon vanaf mijn telefoon een gemaakte foto in een mail verzenden :)* Ideaal!

Hier is dus mijn Australie taartje :) met een hele slechte kwaliteit foto :o Dit was mijn tweede taartje

Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:23

Mayo schreef:
vincentlover, leuk! Wat heb je een dikke laag BC afgesmeerd? Is dat met een reden?

Ollie, op een of andere manier rijst chocobiscuit minder dan naturelbiscuit. Maar je gebruikt meer biscuit per vorm dan van naturelbiscuit, daardoor worden ze uiteindelijk ongeveer even hoog. De baktijd is wel ietsje langer, bij mij meestal +/- 15 minuten. Maar leuke taart! :)

@Mayo dank je wel, voor je uitleg! Bij mij stond er niet dat er meer in moest en ook niet dat hij er iets langer in moest....

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:27

Nou.. heb toen straks mn taart cadeau gedaan! Het was een goed succes :D

Kreeg alleen maar erg goede complimenten! En of ik dit niet vaker wilde doen......

Trouwens, mn nieuwe smoother was toch geen succes! Heb zeg maar zo één voor de rand van de taart, dus die een stukje van de boven- en zijkant smoothert.... alleen had teveel ruimte over..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:45

Ollie1 schreef:
@Mayo dank je wel, voor je uitleg! Bij mij stond er niet dat er meer in moest en ook niet dat hij er iets langer in moest....

Aha vandaar :)

Als je volgens de tabel 3 eieren moet gebruiken voor je maat vorm, dan reken je per ei 82,5 gram aan chocoladebiscuit en 19ml water. Dus 3x 82,5 gram en 3x 19ml. Moet je voor jouw maat vorm 5 eieren gebruiken, dan vermenigvuldig je de 82,5 gram en 19ml water met 5. Snap je?

Uit ervaring weet ik dat chocoladebiscuit ietsje langer moet, het neigt anders nattig te blijven. Meestal doe ik het zeker 15 minuten langer, dan even met een satéprikker kijken, zonodig met 5 minuten verlengen, weer even prikken etc.
Laatst bijgewerkt door Mayo op 27-01-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:46

Ashleey_ schreef:
Nou.. heb toen straks mn taart cadeau gedaan! Het was een goed succes :D

Kreeg alleen maar erg goede complimenten! En of ik dit niet vaker wilde doen......

Trouwens, mn nieuwe smoother was toch geen succes! Heb zeg maar zo één voor de rand van de taart, dus die een stukje van de boven- en zijkant smoothert.... alleen had teveel ruimte over..

Leuk!

Is die smoother haaks of is het zo'n afgeronde?

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:48

zie weer leuke taarten voorbij komen

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:40

@ Letsgokelly: Leuke taart!!!

Ik heb afgelopen week druk zitten werken aan wat puzzelplaatjes en boetseerseltjes die komende zaterdag op twee verjaardagstaarten komen voor het zoontje van mijn partner :) Voor een eerste keer ben ik er best tevreden over :)

Boetseerseltjes komen op/in de hippo-in-the-water-taart, een variant op de alom bekende pigs-in-the-mud-pie :)
Afbeelding

De puzzelplaatjes komen op een Mario & Luigi taart uiteraard :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder staan er nog smiley cake-pops op de planning, en een stuk of wat baileys cc's :D

Kzal netjes zaterdag de foto's van het eindresultaat plaatsen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:51

@Mayo, super bedankt voor je duidelijke uitleg :D . Ik had al lopen zoeken op de leukstetaarten bij de tabellen echter kon ik het niet zo snel vinden :o
@Luckymoon, dat ziet er al goed uit zeg! Geweldig ook die Mario :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:54

Wat een leuke taarten weer :D!
Heb net een bruidtaart gemaakt op een dummie!
Zal even proberen foto's te maken!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:59

Foto lukt niet heel goed in het donker, maar het is een ivoor kleurige met zwart.
Heb voor mei mijn eerste bruidstaart en ze wou graag iets met ivoor kleur en zwart.
En met rozen en kelken! En strak... Dit is mijn resultaat! De bovenste roos en kelken gaan eraf,
want daar komt een topper op die ze zelf heeft uitgekozen, maar vond het een beetje kaal
vandaar dat ik ze er nu even opgelegd heb:

Afbeelding

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:00

Parchtige taart zeg, simpel en toch heel chique :)