Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Kiki_ schreef:O: kwark, haver- & gerstvlokken, lijnzaad, rozijnen
T: 2 mandarijntjes, appel
L: ijsbergsla, rode paprika, avocado, mozzarella, zongedroogde tomaat (niet in olie, heb hem vanmorgen geweekt, ben benieuwd hoe dat is), boekweit
T: zelfgemaakte kikkererwten brownie
A: kopje tomatensoep van m'n moeder (met banaan en gehakt erdoor), makreel uit de oven met boemboe,rijstbulgur en boontjes
T: zelfgemaakte rijstepap met bruine rijst
B: 20 min fietsen, 30 min fysio, 60 min bij de paarden (grote baal kuilvoer het stalletjes insjouwen)
NeverGiveUp schreef:O: havermout met soja melk, kaneel, rozijnen, blauwe bessen, frambozen
T: handje paranoten, handje abrikozen, handje dadels, 1 mineola
L: twee bb met pesto, spinazie, kipfilet en tomaat
T: 2 rijstwafels met pure hagelslag
A: brocolli schotel met tomaat, ui en gehakt
T: blauwe bessen en frambozen met agave siroop, 3 lychees, 1 kop thee
Zo nog een appel met kaneel.
__Leonie schreef:Net voor het eerst mijn eigen brood gebakken van simpel volkoren meel, water en gist.
Smaakt nog best goed voor alles op de gok maar een beetje bij elkaar gooien.
Heb namelijk geen weegschaal of maatbeker haha.
Ik doe verder nog steeds een beetje rustig aan, mijn keel is al een stuk beter.
Krijg nog wel van iedereen te horen dat ik er zo moe uit zie.
Sporten dus maar even uitstellen tot woensdag.
Lijstje vandaag:
O: Havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan
L: 2 vk crackers met pindakaas en komkommer. 2 sneetjes zelfgebakken volkoren brood. Waarvan 1 mini stukje met appelstroop en de rest met kaas, komkommer en tomaat.
T: 2 mandarijnen
A: gebakken aardappels met broccoli en kip krokant schnitzel
B: 60 min fietsen 1 uur stepmix rustig meegedaan
D: Water en kamille thee (voor mijn keel)
Bhriseis schreef:1560 kcal, is dat niet heel laag voor een schooldag inclusief paarden doen, Emily?
robbedoes__ schreef:Many, die soep was echt heel lekker! We hadden het recept uit de Libelle.
Ingrediënten voor 4 personen:
4 sjalotten, grof gesneden
2 tenen knoflook
3 venkelknollen
2 courgettes
2 bouillonblokjes (zonder E621 en gist)
1 l water en 100 ml koud water
1 el arrowroot (of ander bindmiddel)
Fruit de sjalotten en knoflook, voeg de venkel en courgette toe en bak even mee. Breng een liter water aan de kook en los de bouillonblokjes erin op. Voeg dan de groenten toe. Meng in een kopje het bindmiddel met koud water en voeg het aan de soep toe. Laat het 10 min zachtjes koken. Neem de pan van het vuur en mix de soep glad met een staafmixer. Voeg peper en zout naar smaak toe. Strooi er vlak voor het serveren wat verse kruiden, geroosterde pitten of kiemen over.
Horse_xx schreef:Espoir, gefeliciteerd!! En die 2-3 kg gaat je vast lukken hoor met zo'n net lijstje. En een keer chocopasta moet ook gewoon kunnen!
Lijstje vandaag:
O: 50 gr havermout, 5 gr chia, 20 gr blauwe bessen
T: 200 gr appel met kaneel
L: banaan-ei pannenkoek, 150 gr magere yoghurt met granola en 15 gr gedroogde cranberries, 1 eiwit
T: Rijstwafel met 8 gr pindakaas,130 gr kipfiletRijstwafel met kipfilet
T2: Courgette, wortel en kastanjechampignons gewokt
A:200 gr bloemkool, 150 gr zoete aardappel, varkensfiletlapje. 120 gr yoghurt met granola en 10 gr cranberries
T: 120 gr yoghurt met 10 gr whey, hapje hutenkase, blokje pure chocola
B: 95 min KT,
KarinvdM schreef:O: Grutten met chia, kokos, cacao en roomboter
T: Mangostukjes
L: Paprikasoep en een salade met ijsbergsla, rucola, komkommer, rode puntpaprika, rode ui, blokjes Feta en kalkoenfilet
T: Galia en Mango, zelfgemaakte warme choco
A: Gewokte spitskool met pindasaus, beenham en knolselderijfrietjes uit de oven. Griekse yoghurt met bijenpollen
T: mouse van rauwe cacao, palmsuiker en een eiwit, handje notenmix (walnoot, amandel en pecan)
D: Groene thee, slimpie en water.
B: 45 minuten paardrijden