Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
petitparis schreef:hallo, mag ik hier als (voorlopog nog) niet-vegetariër/vegan ook wat advies vragen?
Naar aanleiding van een "discussie" over koolhydraat arm dieet, heb ik mijn eetpatroon eens onder de loep genomen. En kom tot de conclusie dat ik veel te weinig eiwitten eet. Echter wil ik niet meer en vaker vlees/vis eten dan ik nu doe (gemiddeld 2x/week een 100g). Broodbeleg eet ik zelden of nooit, kaas alleen verwerkt in bepaalde gerechten.
Dus...wat kan ik nog proberen naast vleesvervangers zoals seitan, soya-schnitzel/nuggets en groentenburgers? Tofu en quornstukjes lust ik niet...
En voor melk: soyamelk gewoon vind ik ok, maar in de koffie krijg ik het echt niet weg. Welke andere melk is hier wel geschikt voor maw "neutraal" van smaak?
)
Een stuk of 15 verpakkingen, maar wel vooral kipstukjes. Verder hadden ze bijna alleen burgers en balletjes en daar hou ik niet zo van.
Ligt nu klaar om straks bacon van te maken
gelukkig komt mijn vriend er zowat langs op weg van zn werk terug.

Iemand ervaring of de houdbare amandelmelk qua smaak veel verschilt van die uit het koelvak?
Echt heel lekker. En met flink wat sojasaus wordt het lekker zout. Je moet de tofu wel eerst goed laten drogen, en na het marineren in redelijk veel olie op laag vuur een hele tijd laten bakken zodat de spek ook echt knapperig wordt. Dat is het lekkerst. Als ie net niet zwart is
De marinade maak ik van sojasaus met een beetje tomatenpurree, beetje stroop en een scheutje olie, en eventueel wat edelgist.
wat lief
Met ernaast de vissticks van Vegafit
de bloemkool was ook goed te nassen, normaal houd ik daar niet zo van maar ik wil wat meer uit mijn comfortzone stappen wat eten betreft
), dat was ook een leuke combi!