Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:41

zodiacje schreef:
Veel mooie lijstjes weer zeg!
Ik voel dat altijd als een soort van motivatie om zelf ook gezond te eten en vooral de lokroep
van suiker en slechte koolhydraten te weerstaan. En ja die roepen mijn naam. Hard.

vandaag een beetje een balans dagje gehouden. Veel lekkers gegeten vd week en ook weer uit eten geweest dus had even een behoefte
aan een dagje wat minder.

O: smoothie magere yoghurt, water, whey, chia en lijnzaad, cacao nibs, havermout, kiwi en een peer
t: een amber albarda ei muffin
l: ei muffin en groot glas zelfgeperste jus/appel/spinazie sap
t: 25gr whey shake
a: 250gr magere kwark, chia, lijnzaad, hennepzaad, cacao nibs, moerbeien en 15gr whey
en een meergranen wrap met krulsla, kwart avocado, en wat geitenkaas honing
t:3 handjes borrelnootjes
t: twee beschuitjes met kaas. Had toch iets te weinig gegeten dus rammel buik

b: schouders getraind, 15 min crossfit schema, 30 min ultimate butt workout en 15 min loopband. In totaal twee uur gesport.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:36

Vandaag maar even een balansdagje.. ben weer bij mijn vriend dus lekker zelf bepalen wat ik eet.
o: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, appel en een banaan + 1 kopje koffie met 1 zakje koffiemelkpoeder
T: cappuccino, 5 gedroogde abrikozen
l: 2 sneetjes volkorenroggebrood met in totaal 1 voorgesneden plak 30+ kaas
T: evergeen crunchy, 2 koppen thee, opkikker
A: gebakken aardappeltjes, kipfilet met krokant korstje uit de oven en gegrilde courgette met pesto (niet heel gezond maar wel heel lekker)
T: toetje

B: hele lange late dag op school en denk alleen tijd om boodschappen te doen..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:13

Ze komen vanuit de woningbouw nog mijn toilet/keuken en badkamer poetsen (Vieze laag van het stucen krijg ik er echt niet af en overdag word er een pakketje bezorgd.. Met renoveren stond vanaf half 8 de woningbouw steeds op de stoep maar nu nog niemand te zien natuurlijk := . Hoop eigenlijk dat ze beide gewoon vroeg komen en ik vanmiddag nog even op pad kan naar de bouwmarkten enzo.

O: 50 gr havermout/lijnzaad
T: Sinaasappel
L: Speltbrood
T: Peer
A: ? Nog geen inspiratie, iemand een idee voor een lekkere maaltijd te bereiden zonder gasfornuis? Al twee dagen wraps gegeten.
T: Magere yoghurt

B: Half uurtje ABS en uurtje spinning, 40 minuten fietsen
Huis puinruimen, stofvrij maken en herinrichten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:41

Misschien een goedgevulde maaltijdsalade Chantalsmook? Heb verder zo gauw ook even geen andere inspiratie :=

Planning voor vandaag:

O: 60 gr havermout, 50 gr zomerfruit DV, 10 gr chia zaad, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml amandelmelk+water
T: halve haver-choco reep (zelfgebakken :9 )
L: 250 gr chili sin carne, van gisteravond + 140 gr zelfgebakken speltbrood met 30 gr zelfgemaakte hummus
T: halve haver-choco reep + 60 gr speltbrood met 15 gr appelstroop
A: 300-350 gr boerenkoolstampot, met vega worst + 80 gr appelmoes
T: worteltjes met hummus dip

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 7 uur in de bakkerij/winkel werken

Totaal kcal: 2020 tegenover +/- 2300-2400 verbrande kcal. Even kijken waar ik misschien nog iets toevoeg. Mn laatste tussendoor zou ook nog wat soja-yoghurt met fruit evt bij kunnen. Maar op het werk zelf pik ik ook nog wel eens een stukje cake oid dus dan trekt het meestal wel recht. En heb de afgelopen week zo raar/veel/weinig gegeten dat ik toch even wat strakkere dagen weer in wil plannen. Even mn maag/darmen weer op de rit krijgen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 09:44

Chantal, misschien een lekkere salade? In Amerika heb je de zogenaamde 'chopped salad', oftewel: allemaal groenten klein snijden, mengen en klaar! Zakje slamix of spinazie, een blikje bonen, paprika, tomaat, avocado, wortel, of welke andere groente je rauw maar lekker vindt. Je zou er nog een dressing overheen kunnen doen, een simpele honing mosterddressing vind ik altijd lekker (1 el honing, 1 el wittewijnazijn/balsamicoazijn, 2 el olijfolie, peper en zout). Heb je wel een waterkoker? Dan zou je natuurlijk ook noedels of couscous kunnen maken en daar lekkere groente bij eten!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:05

@Chantal;
* witlof (rauw) met hüttenkäse, sinaasappel, nootjes/pitjes en wat roggebrood (of couscous wat hierboven gezegd wordt, slim idee!)
* niet zo gezond maar zooo lekker: brood met mosterd/ketchup, heel veel zuurkool en unox worst
* salade met aardpeer en pompoen (rauw)
* clubsandwich met veel groente ertussen
* hummus/avocado dip met groente en brood

Heb je een magnetron? Dan kan je ook een soort hartige ei-muffins maken. Ei kloppen met wat kruiden en groente erdoor en dan in de magnetron.

Mijn lijstje:

O: kwark, haver- & gerstvlokken, lijnzaad, rozijnen
T: 2 mandarijntjes, appel
L: ijsbergsla, rode paprika, avocado, mozzarella, zongedroogde tomaat (niet in olie, heb hem vanmorgen geweekt, ben benieuwd hoe dat is), boekweit
T: zelfgemaakte kikkererwten brownie
A: kopje tomatensoep van m'n moeder (met banaan en gehakt erdoor), makreel uit de oven met boemboe, rijst en boontjes
T: nog geen idee

B: 20 min fietsen, 30 min fysio, 60 min bij de paarden (grote baal kuilvoer het stalletjes insjouwen)
Laatst bijgewerkt door Tivara op 03-02-14 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:08

O: havermout met appel en water
T: -
L: 2 vk crackers met hummus en komkommer, 2 vk crackers met kaas, basilicummayo en rucola
T: stuk bio zuurdesembrood met hummus
T: handje tortillachips met guacamole
A: halve dorade, beetje salade, 2 happen tiramisu

B: uur essentrics, 2u buitenrit

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:10

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
9.00: 2vk crackers appelstroop
B: 10km hardlopen
11.30 volle yoghurt met chia, lijnzaad, pure chocola, abrikoos, pruimen en dadels; meergranenbroodje heks'nkaas:9
14.00 magere kwark met wat ingedikt kookvocht van de stoofperen van gisteren (rode wijn, suiker, kaneel, sinaasappel)
Straks op verjaardag, dus gebakje en hapjes. Vanavond eten we vega preisoep, met een broodje geitenkaas erbij denk ik.
T: Inderdaad een gebakje, wat toastjes/stokbroodjes met salade, blokjes kaas/worst, glas witte wijn
A: Patat + kaassoufflé

Vandaag:
O: 45g havermout, sojamelk, lijnzaad, chia, appel, speculaaskruiden
T: Roggebrood met appelstroop + 2 mandarijnen
L: Volle yoghurt met 15g havermout, lijnzaad, chia, pure chocolade en gedroogd fruit
T: Banaan
A: Vega preisoep met tosti geitenkaas
B: 1u bodybalance, 12km fietsen

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:21

Eetplannetje vandaag:

O: Groene smoothie van 1/2 banaan, 1/3 avocado, citroensap, 2 eetlepels rood fruit, glas water en 2 grote handen bladspinazie en 1 eetlepel chiazaad.
T: 2 rijstwafels met smeerkaas, mandarijn
L: 3 boterhammen met smeerkaas
T: 2 appels
D: Gekookte aardappel, sperziebonen en tartaartje

B: 20 minuten crosstrainer, 20 minuten kracht (armen/benen/buik).

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:40

Mijn plan. Voor vandaag.
O: muesli met melk
T: appel
L: restje wokgroenten met noodles
T: 2 meergranen crackers met vlokken
Dan eind vd middag naar bed ik heb vannacht nachtdienst.
Om 22:00 muesli met melk
Vannacht neem ik.mee :z zak wortels , appel en banaan om smoothie te maken. En ik eet nog wel iets van brood.

D: thee en water
B: overdag 10 km
Fietsen en 45 min wandelen met hond.
Vannacht elk uur rondje in gebouw mensen draaien etc

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:00

Ik meld me hier ook weer! Heb sinds dit jaar geen lijstjes meer geplaatst. Het was een rumoerige maand waarbij ik niet goed op mijn eten kon letten helaas! Ik ben eind december ten huwelijk gevraagd en ik ga in september trouwen. Dat betekent dat ik dan 2 tot 3 kilo kwijt wil en ik vanaf nu weer gewoon gezond wil eten!

Vandaag
O: smoothie; 1 sinaasappel, 1 appel, 3 stukjes ananas, een scheut halfvolle melk en wat havermout
T: 2 of 3 rijstwafels met suikervrije pindakaas
L: 2 dubbeldonker volkoren boterhammen; 1 met gerookte kipfilet en 1 met nutella ( ik heb genoeg aan 6-7 gram, ik smeer altijd de helft en vind een dikke laag niet lekker! De nutella is bijna op, dus dan haal ik het niet meer in huis )
T: 2 rijstwafels met suikervrije pindakaas
A: volkoren pasta met gehakt, roerbakgroenten en een saus

D: green tea lemon thee en waarschijnlijk 1 bakje cappuccino.
B: helaas ernstig weinig; ik mag de komende weken tot maanden niet paardrijden of sporten :(. Wel mag ik fietsen, dus ik ga straks even een half uur op de hybride fiets.

Wat zie ik overigens zeer nette lijstjes voorbij komen! Knap dat jullie dat zo vol kunnen houden! Ik snaai zoveel tussendoor en weet nu al dat er zeker iets bij gaat komen vandaag, want dat is iedere keer mijn valkuil. Misschien dat als ik lekkere trek heb, ik 3 boterhammen tussen de middag eet en dan de 3e met gerookte kipfilet pak. Dat moet ik dus nog even bezien.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:13

Espoir, gefeliciteerd!! En die 2-3 kg gaat je vast lukken hoor met zo'n net lijstje. En een keer chocopasta moet ook gewoon kunnen :)!

Lijstje vandaag:
O: 50 gr havermout, 5 gr chia, 20 gr blauwe bessen
T: 200 gr appel met kaneel
L: banaan-ei pannenkoek, 150 gr magere yoghurt met granola en 15 gr gedroogde cranberries, 1 eiwit
T: Rijstwafel met 8 gr pindakaas, 130 gr kipfilet
A: Geen idee nog

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:16

Na een paar weken Australië en een blindedarm ontsteking wil ik weer beginnen met mijn lijstjes! :D
Het werkt toch wel erg goed voor mij!

O: Havermout, amandelmelk, banaan, agave siroop
L: Salade met linzen en ?
T: Zelfgemaakte havermout reep met pure chocolade, noten, ei en banaan + worteltjes + rijstwafel
A: Tomantencreme soep met stokbrood
T: Handje noten?

B: 15-20 min. hardlopen. Rustig aan weer beginnen na mijn operatie.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:19

Hoi, ik meld mij ook!
Eet niet supergezond of in de trand van raw foods en dergelijke, maar probeer meer gestructureerd te eten, op vaste tijden en met voldoende voedingswaarde. Dit omdat ik plots gewicht ben kwijtgeraakt sinds ik ben begonnen met medicatie waarvan het tegenovergestelde, aankomen, bekend is. Met lijstjes bijhouden gaat dit eten makkelijker.

Voor nu vandaag:
O: 06:45 Glutenvrije cracker van Wasa met boter + pindakaas, kwart glutenvrije boterham met jam voor m'n pillen.
D: Glas water
T: 08:30 Kleine chocomelk, 10:30 Banaan

Op de planning:
L: 14:00 Teffontbijt met 150 ml melk en een theelepel honing en 2 eetlepels gedroogd fruit/noten
A: Weet ik nog niet

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:13

Espoir, wat ik me bedacht, suikervrije pindakaas is dat in principe bij jou gewoon pinda's met olie? Dat zijn natuurlijk gezonde vetten maar als je weet dat je toch nog wat gaat snaaien, kun je deze rijstwafels misschien beter beleggen met iets van zuivelspread e.d. dat je wat lager in kcal zit. En dan 1 gewoon lekker met de pindakaas. Als je dan daarnaast nog wat snaait compenseert dat mooi met de kcal van de 4 rijstwafels die je niet besmeert met de pindakaas?

En bedankt voor de tip van de noedels, inderdaad een waterkoker in huis! Denk dat ik die vanavond mooi maar eens ga eten :) .

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:31

Ja klopt ChantalSmook! Dat is die van Krekeltje. Daar zitten best veel kcal in. Maar het geeft wel een lekkere bite vind ik. Zuivelspread heb ik overigens nog nooit gegeten. Ik ga zo om cacao nibs en zal meteen even kijken voor Zuivelspread! Bedankt voor de tip :).

Edit: oh dat is gewoon philadelphia? Ik dacht die potten met een soort salade er in. Je heb die met mindkleurige doppen en rode dacht ik. Philadelphia heb ik natuurlijk wel gewoon al gegeten!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:35

Ik ben er weer na een heerlijk weekend weg met teveel calorietjes. Vooral de Baileys hakte er wel in aangezien dat niet een normale maat was maar de daar in de kroeg een half glas vol goten. Maar wel yummie! Ook nog een stuk vlaai gegeten en beide ochtenden een croissantje bij het ontbijt omdat ik dat heel lekker vind maar normaal niet eet. Even geen weegschaal denk ik :P

Vriendlief zit de komende weken in t buitenland dus dan kan ik mooi balansen :)

o: yoghurt met hazelnoten en wat muesli
l: 4 vk crackers met smeerkaas (stress-dagje op werk!)
t: rode paprika
a: nog geen idee, denk vooral veel groente na mijn weekendje dus roerbakje met kip of een groente-omelet.

leuk, allemaal nieuwe mensen!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:37

:O jeetje vergeleken met jullie eet ik echt heeeeeel slecht!
even een klein lijstje van gisteren.

ontbijt: croissantje met ham
beweging: fietsen
tussendoor: koekjes :D en cola vanille
avond eten: nasi met sate en kroepoek
savond had ik nog een bakje popcorn bij de tv haha
en nog een salmiak lollie

oei als ik dit zo bekijk moet ik echt minder snoepen

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:39

Net voor het eerst mijn eigen brood gebakken van simpel volkoren meel, water en gist. :)
Smaakt nog best goed voor alles op de gok maar een beetje bij elkaar gooien.
Heb namelijk geen weegschaal of maatbeker haha.

Ik doe verder nog steeds een beetje rustig aan, mijn keel is al een stuk beter.
Krijg nog wel van iedereen te horen dat ik er zo moe uit zie.
Sporten dus maar even uitstellen tot woensdag.

Lijstje vandaag:

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan
L: 2 vk crackers met pindakaas en komkommer. 2 sneetjes zelfgebakken volkoren brood. Waarvan 1 mini stukje met appelstroop en de rest met kaas, komkommer en tomaat.
T: 2 mandarijnen, misschien nog een peer
A: Nog niet bekend, wordt eten met huisgenoten.

B: 40 min fietsen
D: Water en kamille thee (voor mijn keel)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:06

Gefeliciteerd Espoir!!!

O: 100 g haver, 300 ml amandelmelk, amandelschaafsel, lijnzaad, gojibessen; glas soja ongezoet
B: 10 km fietsen, paarden verzorgen, 10 km fietsen
L: 6 dadels, 70 g volkoren pasta, verse saus van tomatenpuree, paprika, champignon, knoflook, wortel, ui, witte wijn
T: 1 achtkoek van de bakker
B: Half uur paardrijden, wat grondwerken
T: 1 banaan, bio-mueslikoek
B: 30 min. NMTZ
A: 150 g aardappelen, restje sperzieboontjes, 4 stronken gestoofde witlof, Toscaanse sojaburger
T: 150 g kwark + 50 g cottage cheese + 2 kleine sinaasappels + 125 g ananas

2380 kcal te verbranden, 2380 kcal in het lijstje; 103 g eiwit

Ik krijg steeds meer honger en merk dat mijn verbranding beter gaat en dat ik meer dorst heb, maar ik vind dat de zone rond mijn buik er wel nog papperig uitziet. Maar dat komt later wel :)

Veel beterschap Leonie!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:50

Espoir gefeliciteerd! 2 tot 3 kilo moet lukken in de maanden die je nig hebt :D

Phor lekker eten als je lichaam erom vraagt! Je hebt een kleintje bij je die je ook moet voeden.

Mijn lijstje:
O: 2 volkoren crackers met 20+ smeerkaas
T: magere yoghurt met een peer erdoor, kiwi
L: vb sandwich spread, vb kaas, halve vb kipfilet
T: 2 rijstwafels (smeer)kaas
T: appel
A: erwten, schnitzel, krieltjes

B: uur sportschool (20minuten cardio, 40minuten kracht)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:39

O: havermout met soja melk, kaneel, rozijnen, blauwe bessen, frambozen
T: handje paranoten, handje abrikozen, handje dadels, 1 mineola
L: twee bb met pesto, spinazie, kipfilet en tomaat
T:
A:
T:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:03

Tot nu toe:

O: 60gr havermout, 200ml magere melk, 1 banaan, 1el honing, beetje whey, cacao
T: 2 digestives, dubbele boterham pindakaas, 1 mandarijn, 1 zoute ruit
L: 1 zuurdesem boterham met sla en feta, 2 beschuitje met kipkerrie en een beetje paté, 1 apenkop
B: 15min fietsen
L2: 1 ham-kaascroissant, 1 pizzabaguette uit de oven met wat ketchup, 1 appel

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:36

O: havermout met peer, frambozen en water
T: paar pinda's
L: 3 vk crackers met hummus en komkommer, 3 vk crackers met pindakaas en sambal
T: handje walnoten, peer