[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:16

Mooi dat het goed ging op madeira lukt het opstappen ook al een beetje dat ze stil blijft staan enzo?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:17

Wou het net zeggen misschien eet je overdag te weinig, en heb je savonds echt het hongergevoel. Of meer hoofdhonger

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:17

Mijn man en ik hebben afgesproken om vanaf volgende week minder te snaaien. Hij verwent me veel te veel met kwarktaart, chips en andere lekkere dingen. Vandaag worden er nog weer oliebollen gebracht. Ik ben de afgelopen dagen echt gegroeid.
Gelukkig ga ik vanaf 15 januari naar de fysio. Op die manier krijg ik weer wat meer beweging.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:18

Goedemorgen Doei!

Ik heb morgen een dagje 'vrij' dan zal ik me ook weer eens meten. Maar deze 2 week zijn wat dieëten besteeds niet m'n sterkste weken Schijnheilig Tong uitsteken

En fijn dat Madeira het zo goed deed!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:19

Normaal, als ze hier met oliebollen afkomen zou ik er ook niet van kunnen blijven. Altijd moeilijk als ze eten brengen Nagelbijten / Gniffelen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:26

@Noor, ja, ze blijft nu keurig stil staan Haha!

@Katia, dat vermoede heb ik ook.. Terwijl ik opzich normaal eet overdag.. Ik denk dat het geen hoofdhonger is (ik word misselijk, trillerig enzo, dietiste zei dat dat geen hoofdhonger maar buikhonger was?)

@Margriet, ieewwwll oliebollen Tong uitsteken dat lust ik echt niet Clown
Mijn ouders willen vanaf 2009 ook gezond weer gaan eten. Ik wil nog 1x opspuiten (ik voel er niets meer van zowat, alleen met brood eten, dus niet echt effectief. Daar heb ik mijn operatie niet voor gedaan!) en hopelijk komt het OOIT goed.. Begon soms echt de moed te verliezen..

@AniekR, ik denk dat vele nu veel moeite hebben met kerst en oud en nieuw. Van 2009 weer tegen aan! Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:32

Paulien, Mooi dat ze stil blijft staan. Knipoog

Zolang je gezonde dingen eet tikt het niet zo heel erg aan in calorieen heb ik zelf ook al ondervonden plus zoete troep zitten nou niet echt stoffen in die je lichaam nodig heeft. (moet je horen wie het zegt)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:39

ukje schreef:
Paulien, Mooi dat ze stil blijft staan. Knipoog

Zolang je gezonde dingen eet tikt het niet zo heel erg aan in calorieen heb ik zelf ook al ondervonden plus zoete troep zitten nou niet echt stoffen in die je lichaam nodig heeft. (moet je horen wie het zegt)

Gister toen ik honger had heb ik ook 2 boterhammen genomen. Omdat dit wel gezonder is dan eh.. chips ofzo.

Dus als je gewoon gezond eet.. maakt het niet zoveel uit?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:41

Nee inprincipe niet of je moet je echt volproppen met een heel pak brood. Maar de suikers die in snoep en koek zitten zijn de suikers waar je lichaam niks mee kan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:43

ukje schreef:
Nee inprincipe niet of je moet je echt volproppen met een heel pak brood. Maar de suikers die in snoep en koek zitten zijn de suikers waar je lichaam niks mee kan.

Hihi nee dat begrijp ik Tong uitsteken

Maar stel dat je trek hebt en je neemt 2 boterhammen, stuk fruit (had ik al 3x gedaan vandaar mijn keuze voor brood) of iets dan is het niet zo erg.. ?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:46

Mag ik vragen hoelang je dit al hebt dat je savonds zo dizzy wordt van de honger. Want als ik jouw dagen zie eet jij niet te weinig maar ook niet echt veel.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:46

ukje schreef:
Mag ik vragen hoelang je dit al hebt dat je savonds zo dizzy wordt van de honger. Want als ik jouw dagen zie eet jij niet te weinig maar ook niet echt veel.

Tja.. sinds dat ik elke dag paardrijden eigenlijk.. Dus misschien omdat ik dan meer calorieën verbrand ofzo? Ik weet het niet..

Zoals gister.. het ging een tijdje goed:

O: 1,5 boterham, 1 met boterham worst, andere helft met jam + boter
T: appel
L: 2 boterhammen met boterhamworst en pindakaas, beetje ewrtensoep
T: druiven + banaan
D: gebakken aardappeltjes, worteltjes doperwten, hamburger
T: beetje vla

En ja.. dit wilde ik zo laten.. maar kreeg die avond erg honger. Heb toen 1 eierkoek (kleine) gehad, paar zoute stokjes en toen nog 2 boterhammen! Bloos

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:49

Kan best dan zou ik toch overdag je eetpatroon aanpassen dus voordat of nadat je gereden hebt iets van sultana hartig of boterham nemen. Ik had dat ook als ik paard had gereden had ik giga honger en was ik ook helemaal dizzy. Voor mij lag het toen ietsje anders maar ken het gevoel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:55

ukje schreef:

Ja, dat vind ik dus ook.
Kan het niet zijn dat je misselijkheid, trillen ergens anders van komt. Of je lichaam is echt super gevoelig voor misschien.

Goed dat je geen gb hebt, want dat kan je lichaam volgens mij niet aan hoor!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:58

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:55

Hallo bokkers Haha!
jawel ik ga in het nieuwe jaar ook een pogin doen om weer op mijn oude gewicht te komen. ik heb me afgelopen jaar een beetje laten gaan met als gevolg 12 kg er bij op, en die wil ik er nu toch echt weer af hebben omdat ik niet meer lekker in me vel zit. ik ben al goed opweg eerste 3 kg zijn er al af.. alleen met de kerst en oud en nieuw zitten ze er toch al gouw weer bij.. vandaar dat ik 1 jan echt weer ga beginnen. en ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen, ik werk namelijk in een vlaaien winkel en jawel daar zijn heel veel lekkere taartjes die er heeel verlijdelijk uit zien. goed even over mij ik ben jessica 17 jaar en 1.73 m ik woog altijd ongv 63 kg, en nu dik over de 70. ik sport 2 x in de week anderhalf uur in de sportschool en rij ongeveer 3 keer in de week paard, verder loop ik in januarie nog 3 weken stage op een kantoor en daarna ga ik weer naar school. mijn eetpatroon is ook verre van gezond, ik eet in de ochtend een kom yoghurt met muslie (hier is niks mis mee) en vervolgens eet ik om 3 uur een koekje en savonds eet ik wat me moeder voor me heeft gemaakt , de afgelopen tijd eten we steeds meer patat en dat soort troep ( dit omdat mijn moeder net een bedrijf is opgestart en hier veel tijd in gaat zitten voor mijn ouders). en op zaterdag eet ik soms wel 2 punten vlaai ! en in de vakantie's net als nu moet ik bijna iedere dag werken, en vergeet vaak me broodjes dus dan pak ik maar een puntje vlaai Bloos.

ik hoop dat jullie me sterk kunne houden om geen vlaai meer te eten en me kunnen stimuleren om gezonder te eten.

liefs jessica

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:57

welkom, Mijn eerste vraag of reactie is eigenlijk Eet je geen lunch.

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:00

af en toe wanneer ik er tijd voor heb, ik loop stage op een marketing afdeling van een school , ik ben heel vaak van me plek af en werk me pauze's eigelijk vaak door. het is echt maar net of ik tussen de middag toevallig me broodjes mee heb genomen of geld bij me heb, maar 9 van de 10 x sla ik mijn lunch over.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:04

dat zul je je toch moeten aanwennen, om te lunchen. Als je dat niet doet, ga je later op de dag snaaien....

Mijn dag tot nu toe:
O:- (had me verslapen en had een sollicitatie, is er dus bij ingeschoten)
T: bruin broodje kipfilet met pesto
L: bruin broodje kipfilet met pesto
T: opkikker en ?
D: rösti's, stukje vis en een beetje appelmoes
T: kiwi's
bew: uurtje pilates

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:04

Even een snelle zwaai vanuit Australia Doei!

Vandaag met zo'n boottochtje meegeweest met glazen bodem, dus je kon alles mooi zien! Lachen Verder konden we twee keer eruit om te snorkelen, was echt heel mooi! Superleuke visjes gezien en ook hele grote vissen haha. Hadden onderwatercamera'tje gekocht, ben benieuwd of de foto's gelukt zijn!

Morgen hebben we ook een excursie, rijden met quads Cool en 2x een snorkelduik. Dat is 's middags en dan gaan we daar gezellig hapje eten (Is in Coral Bay, zo'n 1,5 uur van Exmouth, waar we nu zitten, vandaan) en wat drankjes doen. Hopelijk vinden we een cheap luchtbed die we achterin de pick-up kunnen leggen, dan gaan we daar slapen met een paar flessen champagne en nieuwjaar vieren onder de sterrenhemel Haha!

Gedurende de rit naar Coral Bay vandaag schapen, koeien en kangoeroes langs de weg gezien in het wild, echt cool Haha!

Verder lekker aan het genieten hier, veel lezen, lekker wijntjes drinken, beetje zwemmen en gisteren in de jacuzzi gezeten Haha!

Het is hier nu 21:00, vriendje is pizza halen. Gaan zo lekker even filmpje kijken.

Oh bijna vergeten: gisteren ben ik me werkelijk de pleuris geschrokken. In bed, zat ik rustig te lezen, vriendlief sliep al half. Zag ik opeens in mijn ooghoek een REUSACHTIGE spin!! Beest was zeker in doorsnee 10 cm!!! Ik gillen, vriendje wakker en die heeft hem doodgemept met z'n slipper Clown mijn god, moet er nog steeds regelmatig aan denken, wat een griezel was dat! En zo enorm ook...brrrrr
Krijg weer de kriebels nu ik dit typ hahaha bahhh en ik zit nu alleen in appartementje haha Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:25

Oei, dat van die spin klinkt niet best, maar klinkt verder echt leuk Haha!

Madeira, sorry als ik me vergis maar ik neem uit je reactie op dat je een maagring hebt? Kan dat?

Mijn dag tot nu toe was erg Nagelbijten / Gniffelen
o: finesse met melk(oke is nog goed)
l: 2 mandarijnen(was wat aan de late kant Nagelbijten / Gniffelen)
t: klein bordje wilde eend en rijst + 2 mandarijnen
a: 3x schep lasagne en stuk fruittaart

Al bij al niet zo best, had ook geen beweging, vandaag weer streng Ja

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:35

hallo..

Gister door omstandigheden niet naar de sportschool geweest, maar vandaag wel Lachen..
Hoefde maar 12 puntjes.. Lachen
Dus het was eigenlijk best relax..
Ik sla morgen de weegschaal over..en ga mij volgende week woensdag weer wegen..
Nu ik gezonder eet zit ik ook beter in mijn vel Lachen..
Ik let deze paar dagen wel netjes op wat ik eet.. maar sla niet alles af.. en ga straks zelf oliebollen bakken Knipoog
Vanaf 5 januari ga ik weer strenger opletten wat ik eet.. en drink..Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:17

@Noor, dankjewel voor je tips Haha! na het paardrijden heb ik ook altijd zo honger als een beer haha Tong uitsteken

@Fere16, ik zou als ik jouw was toch proberen te lunchen. En natuurlijk welkom! Lachen

@Margriet, klopt. Ik heb een maagbandje.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:27

Madeira_ schreef:
@AniekR, ik denk dat vele nu veel moeite hebben met kerst en oud en nieuw. Van 2009 weer tegen aan! Haha!

Ja dat zeker, maar ik zit nu dag in, dag uit op een evenement met fotograferen en dat is altijd lastig om dan gezond te eten...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:29

Aniek, Als de drukte weer voorbij is dan kan je weer poging wagen gezond te eten.