[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:47

Anne, niet te vergeten dat je spieren het nog wel even kunnen redden met zo weinig voedsel maar je hersennen begeven het nog sneller.want die kunnen geen reservers aanleggen.

Ik merk dat ik me nu steeds beterder begin te voelen en dat het eten ook steeds beter gaat. Gister zonder geknoei een hele stoommaaltijd opgegeten. Calorieen tellen ben ik ook niet meer zo heel serieus mee bezig.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:48

IK VOEL ME ZO ROT EN MACHTELOOS.
mijn vriendje heeft langer haar. (tot onder oren maar hoor!) en een gast van zijn klas pest hem door te zeggen "langhaar, lelijke kop" en nog veel meer. en natuurlijk lopen de anderen mee. (ook niet alemaal) maar ik voel me zo machteloos. kheb zin om die gast zijn nek te gaan omwringen! na mijn pestperiode ben ik erg zelfzeker geworden. ik krijg veel goede commentaar op mijn lichaam en veel te veel aandacht van jongens (ookal wil ik dit niet echt). ik haat dit ik haat dit ik wil dit niet Boos! ik weet hoe dat voelt en grrrr!!

*sorry voor mijn gezijk*

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 00:00

long time no chat...
maar nu mijn vriend weer thuis... *schaam* zitten de kilo's er weer aan...

gelukkig rent mijn paardebeest ze er wel af in de wei Nagelbijten / Gniffelen
[ITP] Merries kunnen er ook wat van!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:07

benangelique schreef:
volgens mij heeft momenteel iedereen moeite met het weerstaan van alle verleidingen, of niet?
ik wel in ieder geval! dinsdag moet ik weer naar de dieetiste en ik zal dan maar eerlijk en openhartig vertellen dat ik alles gewoon in mijn mond stop, terwijl ik heel hard denk 'dat moet je niet eten!'. ben benieuwd wat voor tips en adviezen ze geeft.
ben niet afgevallen denk.

Ja zeker wel. Al ben ik niets aangekomen. Heb gister zelfs pannekoeken gegeten Clown

Mijn planning:
O: 3 boterhammen met sanwich spread tomaat - lente ui
T: rijstwafels
L: 3 boterhammen kipfilet/komkommer
T: rijstwafel
T: fruit
D: tartaar, aardappelen en bietjes
T: fruit.

Ik ben heel stom mijn fruit vergeten mee te nemen, dat moet dus maar later op de dag.

Overigens ben ik tijdelijk even gestopt met yoghurt eten. Ik heb flink wat bultjes op mijn rug en ben nu aan het uittesten waar het van komt.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:27

Ik ben afgelopen week een halve kilo afgevallen. Lachen Na een weekend waar ik patat en pizza en taart (verjaardagen...) heb gegeten vind ik dat toch wel erg fijn! Lachen

Zit nu ziek thuis. Werd vreselijk misselijk en duizelig wakker en heb net gebeld dat ik in ieder geval vanochtend niet kom. Misschien dat ik vanmiddag nog even ga als ik me wat beter voel, eerst maar eens kijken of ik mijn eten binnen kan houden. Scheve mond Maak dus ook even geen planning.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:44

he wind, dat is heel vervelend! beterschap dan maar.

Evy is met hardlopen helemaal goed ja, er is ook een topic over: kijk maar in de zoekfunctie op 'start to run'. Ook kan je via google zoeken op 'hardloopschema' er staat genoeg op internet.
Let wel op je schoenen! koop goede en ga ajb niet rennen op je gympies, tennisschoenen, aerobicschoenen etc. heb jarenlang schoenadvies gegeven aan hardlopers en heb door het verkeerde schoeisel ook al heel wat blessures voorbij zien komen.

ukkieee: wat een verschrikkelijk ongezonde dag! dat je daar trots op kan zijn. Je hongert jezelf gewoon uit. Maar goed, volgens mij is dat in dit topic al vaker tegen je gezegd en ben je gewoon stronteigenwijs.

ik was helemaal in de veronderstelling dat ik vandaag naar de dieetiste moest, maar ik hoef volgende week woensdag pas! deze week er dus maar even flink tegen aan, misschien is er dan toch nog wat af als ik er naar toe moet Clown
de planning van vandaag:
o: 3 desemboterhammen smeerworst
t: pot thee, mandarijn
l: 2 speltboterhammen 30+ kaas
t: pot thee, peer
a: burrito's, 2 glazen water
t: pot thee

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:22

Ukkiee schreef:
O: 1,5 boterham met boter en rookvlees, 1 kopje thee met melk en suiker
L: 2 ligakoekjes, 1 glas water met een beetje smaak
T: 1 superstroopwafel
D: kip, sla, tomaat, 2 kopjes thee met melk en suiker

Netjes toch Lachen Vanavond uit dus ik weet niet of ik dan ook netjes blijf eten Tong uitsteken

Wat doe je jezelf toch aan???

Ga a.u.b. met een dieetiste praten.

Weten je ouders uberhaupt wel dat je zo weinig eet.

2 ligakoekjes voor lunch Gestoord

Als je nou echt wilt afvallen/gezond wil gaan eten dan moet je een heel ander schema maken. Laat de stroopwafels liggen, doe geen melk en suiker meer in je thee. Eet minimaal 5 boterhammen op een dag en een normaal avond eten.
Ik mis fruit volledig in je planning en groentje is nou ook niet je van het.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:00

Goedemorgen Doei!

Zo... Geen idee wat ik wil eten vandaag Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:11

@lana_te: jeetje wat gemeen dat ze je vriendje zo pesten Verdrietig ik snap dat je je machteloos voelt!

En ja.. jij weegt 60 en voelt je te dik voor een bikini.. ik weeg veel meer... en voel me dus ook totaal niet bikini klaar..

@Wind: sterkte & beterschap! Hopelijk voel je je gauw beter(der)!

Nou ik zou mijn ongezonde dag is plaatsen:

O: 1 boterham met vlees en boter + 2 biscuitjes
T: water, baby liga Haha!
L: 3 boterhammen + 1 cracker (2x vlees, 1x pasta, 1x pindakaas)
T: sinasappel + 1 koekje van een liga
A: kibbeling met beetje knoflook saus
T: dropjes, andere koekje van de liga

Verder veel water tussen door gedronken. Ik kan dus alweer super veel eten en ik merk het ook, omdat ik dus ook merk dat ik minder afval enzo. Maar ja moet eerst maar is opspuiten. Mijn bandje is nu helemaal leeg natuurlijk.

En vandaag heb ik gegeten:

O: 2 boterhammen vanmorgen + 1 plakje ontbijtkoek + 1 sinasappel
T: water, straks stukje kokkommer.

Owja, mijn nicht mailde vandaag. Haar veulentje is dood geboren (dankzij een buik-bloeding). Verdrietig Verdrietig Vind het zo sneu! Rond begin juli zou het veulentje geboren worden en het was een mooie, zwarte veulen met een klein wit kolletje. Ze is er echt kapot van en ik voel me ook rot. Gelukkig gaat het met de merrie wel goed, alleen moeten ze haar even in de gaten houden omdat ze nu grote kans op infecties enzo heeft. Echt vervelend! Ik ben er ook kapot van! Ik ben wel super blij dat het met de merrie goed gaat Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:13

Wow flevo, wat gaat dat snel zeg. Ik vind je dag er goed uitzien. Hoeveel is er momenteel af?

Wat naar de het veulen dood geboren is.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:15

@Mistic: ik ben 12 kilo kwijt Haha! alleen is dit echt te veel? Of is dit normaal? Weet jij het? Kan iemand/jij mij tips geven?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:21

Flevogirly schreef:
O: 1 boterham met vlees en boter + 2 biscuitjes
T: water, baby liga Haha!
L: 3 boterhammen + 1 cracker (2x vlees, 1x pasta, 1x pindakaas)
T: sinasappel + 1 koekje van een liga
A: kibbeling met beetje knoflook saus
T: dropjes, andere koekje van de liga

Hebben ze je vanuit het ziekenhuis geen advies meegegeven qua eten en verloop gewichtsverlies?
Misschien dat je een dietiste kan bellen voor advies.

Wat ik zou doen is kijken of je de pasta en pindakaas en je dropjes kan laten liggen.
Zoals ik het lees heb je gister geen groente gegeten en dat is echt belangrijk.
Kijk of je je boterham kan beleggen met iets van tomaat/sla en komkommer met bijvoorbeeld een plakje kaas.

De hoeveelheid eten is imo wel goed.

Maar, ik ben geen voedingsdeskundige en heb totaal geen ervaring met jouw situatie, dus een expert bellen kan denk ik geen kwaad.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:25

Hallooo ik wil me graag aanmelden voor dit topic (is dan het 3e dieettopic waar ik bij zit op bokt Huilen van het lachen)

Anyway, vorige week begonnen met sonja bakker (lijkt verdacht veel op het dieet in de beginpost, zeker zoals ik het doe) en ik moet toegeven dat ik het niet precies volg, maar dat ik ook wel eens iets anders pak. Maar dat zijn dingen als een peer ipv een kiwi en bij mijn appel 2 rijstcrackers omdat dat 10x zo veel vult en 10x zo lekker is *LOL*

Nouja, vorige week maandag, toen woog ik 81 kilo (ik ben 173 cm) en deze week gaf mijn weegschaal 80 kilo aan. Wat willen jullie nog meer weten??? Haha!

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:59

benangelique schreef:
he wind, dat is heel vervelend! beterschap dan maar.

Evy is met hardlopen helemaal goed ja, er is ook een topic over: kijk maar in de zoekfunctie op 'start to run'. Ook kan je via google zoeken op 'hardloopschema' er staat genoeg op internet.
Let wel op je schoenen! koop goede en ga ajb niet rennen op je gympies, tennisschoenen, aerobicschoenen etc. heb jarenlang schoenadvies gegeven aan hardlopers en heb door het verkeerde schoeisel ook al heel wat blessures voorbij zien komen.

Aangezien jij er verstand van hebt, heb ik een vraag voor je Bloos
Zijn Nike Air Max BW geschikte hardloopschoenen?
Hier loop ik al jaren op. Heb nooit echt blessures.
Ja aan mn knieen en enkels, maar dat komt meer omdat ik teveel op mn 9/10 cm pumps loop Bloos

Iig een lijst van gister:

Ontbijt/tussendoor (Laat op, vandaar)
- Cappuchino met klontje suiker
- Grote kom Allbran met melk
Lunch
- 2pain de Boulougnes met kipfilet
Tussendoor
- Rond 14en 250 gram cherrytomaatjes kop koffie met wat suiker
- Rond 17en mueslireep met cappuchino en klontje suiker
Avondeten pas rond 19en
- Andijvie, aardappels, schnitzel
Tussendoor
- Sinasappel
Beweging
- 20min hardgelopen
- 80min geskeelerd

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:03

Volgens mij is hier net een flink ongeluk gebeurt. Ik woon een paar honderd meter van de snelweg (A28) en net kwam de traumaheli heel laag over en hoorde ik politie en ambulances voorbij vliegen (ik woon ook heel dicht bij het ziekenhuis). Ik hoop dat er geen doden zijn gevallen. Scheve mond

Intussen voel ik me nog steeds niet veel beter, dus ik ga niet werken vandaag.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:11

Wind schreef:
Volgens mij is hier net een flink ongeluk gebeurt. Ik woon een paar honderd meter van de snelweg (A28) en net kwam de traumaheli heel laag over en hoorde ik politie en ambulances voorbij vliegen (ik woon ook heel dicht bij het ziekenhuis). Ik hoop dat er geen doden zijn gevallen. Scheve mond

Intussen voel ik me nog steeds niet veel beter, dus ik ga niet werken vandaag.

Ai, niet zo fijn!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:19

Nee inderdaad.. Tja, als er bij jou in de buurt iets gebeurd, ben jij natuurlijk altijd een van de eersten die daar iets van meekrijgt, zo vlak naast een ziekenhuis... Nadeeltje.. Verdrietig

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:26

@Mistic: ik heb een dieëste maar aangezien ik weer ''honger'' gevoel heb omdat mijn bandje leeg is, kan ik het niet volhouden op 1 broodje 's morgens, 2 's middags, tussen door fruit en klein beetje avond eten en 's avonds nog een keertje fruit/magere yoghurt..

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:34

Je bandje leeg, wat wil dat zeggen? Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:42

Hallo allemaal! Doei!
Ik hoef de manege niet meer te runnen (eigenaresse is terug) dus ik doe weer mooi mee hier. De dagen waren wat zwaar voor mij en ik heb me vergrepen aan chocokoekjes e.d. om maar energie binnent e krijgen.
Vandaag uit kunnen slapen en ik werd volgens mij pas om 11 uur wakker! Bloos!
Mijn benen voelen zwaar en stijf, dus ik ga nog even niet hardlopen, morgen weer een dag en dan ga ik het proberen voordat ik moet werken.

Planning:
o: brinta
t:/
l: 4x boterham boter
t: pakje sultana, appel
d: ? (eet bij vriend, dus we gaan lekker iets koken)
t: /

Beweging: slapen, slapen en eten koken, straks paardje rijden

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:50

Rainie schreef:
Je bandje leeg, wat wil dat zeggen? Lachen

21 maart ben ik geopereerd, kreeg ik een maagbandje, maar door gezwel (door de operatie) kon ik niet veel eten maar de maagband is nooit opgespoten geweest ofzo. Dus eet ongeveer hetzelfde als jullie en als ik ben opgespoten niet meer zeg maar. Snap je? Lachen

Heet je trouwens ook zelf Paulien? (Aangezien je onderschrift).
Hihi dan zijn we naamgenootjes Haha!
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 29-04-08 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:51

ik post niet zo elke dag maar doe nog wel mee.

vorige week woensdag: 73.4
vandaag 73.0

Het aat tenmiste al wat omlaag, en ik hrb niet zo heel erg mijn best gedaan.

Dit kleine beetje minder motiveert wel!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:53

Flevogirly schreef:
@Mistic: ik heb een dieëste maar aangezien ik weer ''honger'' gevoel heb omdat mijn bandje leeg is, kan ik het niet volhouden op 1 broodje 's morgens, 2 's middags, tussen door fruit en klein beetje avond eten en 's avonds nog een keertje fruit/magere yoghurt..

Wanneer moet je voor controle naar het ziekenhuis?
Ik zou dit probleem namelijk eens bij de arts neerleggen. Het zou zonde zijn als het uiteindelijk niet het resultaat geeft.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:56

Yep ik heet ook paulien.

Laat je het dan nog opspuiten dan?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:18

Slotty schreef:
Bloos nou.. ten eerst is het ongezond en ten 2e kan ik het niet eens!

Ik hou dat gemakkelijk vol. Kan de hele dag op Liga's leven als ik geen zin heb om te eten. Heb zelfs een keer 24 uur niets gegeten, maar dat was voor het goede doel Lachen

Ik luister gewoon naar mijn lichaam. Wanneer ik honger heb, eet ik, maar wanneer ik geen honger heb, eet ik ook niet. Gisteren had ik gewoon weinig honger.

Overigens is dat nog nóóit in tegen me gezegd, zit ook pas net in het topic, en over het algemeen eet ik gewoon normaal, maar er zijn gewoon dagen dat ik weinig doe en weinig nodig heb. En dus ook weinig honger heb. En ik kan echt geen eten naar binnen zitten stouwen als ik gewoon niet hoef.

Bovendien had ik gisteren uitgeslapen tot 11 uur en at ik pas mijn 'ontbijt' om half 12. Mijn lunch was om half 1 en toen had ik gewoon nog geen honger. Toen heb ik om een uur of 4 een stroopwafel gegeten en daarna gewoon om 7 uur avondeten.