Jilletje schreef:Wij dacht vanmiddag dat we een borrelplankje hadden besteld![]()
Waren het reepjes ham en kaas met ui en een dressing
[ [url=m/mr0zFI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou ben ik wel benieuwd hoe het op het menu stond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laura1987 schreef:Boras schreef:Wij: kip jambalaya met bloemkoolrijst
[ [url=m/AE1rLp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kind: restje bami met ei
[ [url=m/KLV8nw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb je van de bovenste het recept? Ziet er echt heerlijk uit!
truus1957 schreef:Jilletje schreef:Wij dacht vanmiddag dat we een borrelplankje hadden besteld![]()
Waren het reepjes ham en kaas met ui en een dressing
[ [url=m/mr0zFI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou ben ik wel benieuwd hoe het op het menu stond
Exitium schreef:Voor drie porties zouden er hier drie in gaanEn ook wat meer Cajunkruiden (ik gebruik bewust natriumarm zodat het niet te zout wordt, en zou dan het extra paprikapoeder weglaten) en wat tijm en cayennepeper
Wil je wat meer richting authentiek, dan horen de paprika's groen te zijn en hoort er eigenlijk ook wat bleekselderij in. Het is een gerecht uit de Cajun keuken, en de 'holy trinity' daar is groene paprika, ui en bleekselderij. Ik mix dat meestal een beetje though, het zoete van rode paprika is er ook erg lekker in. Qua worst is chorizo min of meer de beste optie hier, of eventueel kielbasa. Persoonlijk zou ik er ook nog een jalapeño doorheen doen voor wat extra kick, en ik ben meer van kippendijen dan van kipfilet. Ook garnalen worden veel gebruikt in jambalaya als je eens wat anders wil
Mocht je het wel met gewone rijst willen eten, dan is even de vraag of je wel of geen tomaten gebruikt. Louisiana kent de Creoolse keuken en de Cajun keuken, in de eerste worden wel tomaten gebruikt en in de tweede niet. De bedoeling is in ieder geval dat je dan de rijst kookt in de pan met de groenten en het vlees (eerst een paar minuten meebakken zoals je ook met risotto doet, dan het vocht erbij), met daarbij kippenbouillon en eventueel een blik tomaten. Verhouding rijst tot vocht is 1:2, bij verse tomaten is het dan altijd wat lastiger inschatten
Ik moet ook maar weer eens jambalaya maken binnenkort
Suliko schreef:Ja zeker, heb hem al vaker gemaakt omdat hij zo simpel en zo lekker is! (Dit is de 3e keer dat ik hem deel in dit topic). https://biancazapatka.com/en/chocolate-mousse-pie/
Ik betwijfel alleen of je vegan room om op te kloppen/slagroom hebt in Frankrijk. Ik gebruik altijd die van alpro om op te kloppen.
Suliko schreef:Dat lactose intolerant is één van de redenen dat ik dat ook niet aandurfWauw, bedankt voor het delen DieL_Zor, hele toffe ervaring! Mag ik vragen via welke organisatie je dat gedaan hebt? Als ik het goed begrijp heb je een trektocht met paarden gedaan? Mongolië staat erg hoog op mijn lijst om heen te gaan. Maar als vegetariër en lactose intolerant/gevoelig ben ik bang dat ik daar veel last van mijn maag en darmen ga krijgen