[FOTO] Show je maaltijd deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:04

Jilletje schreef:
Wij dacht vanmiddag dat we een borrelplankje hadden besteld :')
Waren het reepjes ham en kaas met ui en een dressing

[ [url=m/mr0zFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ben ik wel benieuwd hoe het op het menu stond :D

pien_2010

Re: [FOTO] Show je maaltijd deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:24

Verse bami van groentjes uit de tuin met kalkoenfilet en Komkommer in het zuur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:28

laura1987 schreef:
Boras schreef:
Wij: kip jambalaya met bloemkoolrijst

[ [url=m/AE1rLp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kind: restje bami met ei

[ [url=m/KLV8nw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je van de bovenste het recept? Ziet er echt heerlijk uit!

https://www.lowcarbchef.nl/recept/kip-j ... mkoolrijst

Het is echt een fijn recept. Ik doe er altijd een hele paprika in.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 00:09

Voor drie porties zouden er hier drie in gaan :+ En ook wat meer Cajunkruiden (ik gebruik bewust natriumarm zodat het niet te zout wordt, en zou dan het extra paprikapoeder weglaten) en wat tijm en cayennepeper :)

Wil je wat meer richting authentiek, dan horen de paprika's groen te zijn en hoort er eigenlijk ook wat bleekselderij in. Het is een gerecht uit de Cajun keuken, en de 'holy trinity' daar is groene paprika, ui en bleekselderij. Ik mix dat meestal een beetje though, het zoete van rode paprika is er ook erg lekker in. Qua worst is chorizo min of meer de beste optie hier, of eventueel kielbasa. Persoonlijk zou ik er ook nog een jalapeño doorheen doen voor wat extra kick, en ik ben meer van kippendijen dan van kipfilet. Ook garnalen worden veel gebruikt in jambalaya als je eens wat anders wil :)

Mocht je het wel met gewone rijst willen eten, dan is even de vraag of je wel of geen tomaten gebruikt. Louisiana kent de Creoolse keuken en de Cajun keuken, in de eerste worden wel tomaten gebruikt en in de tweede niet. De bedoeling is in ieder geval dat je dan de rijst kookt in de pan met de groenten en het vlees (eerst een paar minuten meebakken zoals je ook met risotto doet, dan het vocht erbij), met daarbij kippenbouillon en eventueel een blik tomaten. Verhouding rijst tot vocht is 1:2, bij verse tomaten is het dan altijd wat lastiger inschatten

Ik moet ook maar weer eens jambalaya maken binnenkort :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 00:40

Lunch.
3x daags eten is nog wat moeilijk na covid besmetting. Lunch lukt vaak wel dus probeer die wat groter in portie te eten

Tosti kaas met toast loaded met scrambled eggs en komkommer. Ik heb een nieuwe liefde ontdekt in scrambled eggs haha dus eet dat nu best vaak.

Afbeelding

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 09:35

truus1957 schreef:
Jilletje schreef:
Wij dacht vanmiddag dat we een borrelplankje hadden besteld :')
Waren het reepjes ham en kaas met ui en een dressing

[ [url=m/mr0zFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ben ik wel benieuwd hoe het op het menu stond :D

Een bord gevuld met ham, kaas en uienringen……..dus gewoon letterlijk dat gekregen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:25

Exitium schreef:
Voor drie porties zouden er hier drie in gaan :+ En ook wat meer Cajunkruiden (ik gebruik bewust natriumarm zodat het niet te zout wordt, en zou dan het extra paprikapoeder weglaten) en wat tijm en cayennepeper :)

Wil je wat meer richting authentiek, dan horen de paprika's groen te zijn en hoort er eigenlijk ook wat bleekselderij in. Het is een gerecht uit de Cajun keuken, en de 'holy trinity' daar is groene paprika, ui en bleekselderij. Ik mix dat meestal een beetje though, het zoete van rode paprika is er ook erg lekker in. Qua worst is chorizo min of meer de beste optie hier, of eventueel kielbasa. Persoonlijk zou ik er ook nog een jalapeño doorheen doen voor wat extra kick, en ik ben meer van kippendijen dan van kipfilet. Ook garnalen worden veel gebruikt in jambalaya als je eens wat anders wil :)

Mocht je het wel met gewone rijst willen eten, dan is even de vraag of je wel of geen tomaten gebruikt. Louisiana kent de Creoolse keuken en de Cajun keuken, in de eerste worden wel tomaten gebruikt en in de tweede niet. De bedoeling is in ieder geval dat je dan de rijst kookt in de pan met de groenten en het vlees (eerst een paar minuten meebakken zoals je ook met risotto doet, dan het vocht erbij), met daarbij kippenbouillon en eventueel een blik tomaten. Verhouding rijst tot vocht is 1:2, bij verse tomaten is het dan altijd wat lastiger inschatten

Ik moet ook maar weer eens jambalaya maken binnenkort :D

Gave post en fijn recept erboven!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:56

Leuke toevoeging exitium :D en wat een hoop lekkere dingen zijn er weer voorbij gekomen <3

Het was weer even Still omdat ik letterlijk in de middle of nowhere zat…op de steppes van Mongolië <3
Was erg benieuwd naar het eten, maar het is me alles meegevallen! We hadden een kok mee tijdens onze trektocht die heerlijk heeft gekookt. Veel salades, soep van groentes en aardappel en meestal ook iets van noodles of rijst met groentes erbij. Er wordt veel vlees gegeten, maar daar onze magen het niet zo goed doen op vlees uit de kofferbak hebben we het vega gehouden :) Tweede week in gercamps geslapen. Ook daar een beetje vergelijkbaar en goed gegeten. Al viel het vlees daar helaas toch ook niet zo goed }:0
Bij families thuis was het wel even anders. Veel zuivel(rest)producten. Smaken die niet zo goed thuis te brengen zijn. Niet mijn favoriet, maar wel interessant om te proberen allemaal.

Heb niet heel veel foto’s van eten, maar toch een klein kijkje in de keuken:

Suutei Tsai - melkthee met zoutige smaak. Wordt bij bijna elke maaltijd gedronken en is ook een welkomstdrankje voor gasten
Afbeelding

Lunch onderweg
Afbeelding

Airag- gefermenteerde paardenmelk :) smaakt goed!
Afbeelding

Soort snoepjes gemaakt van zuivelrest. Het eerste wat je krijgt ongeveer. Sommigen breek je je tanden op zo hard, anderen zijn weer heel zacht en bijna melkachtig.
Afbeelding

Lunch
Afbeelding

Khuushuur maken bij de moeder van de kok :D normaal gevuld met vlees (ook erg lekker trouwens!) maar deze keer met een mix van aardappelpuree, ui en wortel. Even in de olie bakken en jummie
Afbeelding

Complete tafel vol met de khuushuur, bessensap, aardappelsalade en broodjes
Afbeelding

Schapenvlees, aardappels en wortels dat al uren lag te stoven tussen de hete stenen. Erg smakelijk.
Afbeelding

In Ulaanbaatar zijn genoeg modernere restaurants. Hotpot hier
Afbeelding

En ons laatste avondmaal ook in Ulaanbaatar
Afbeelding

Thuis weer aan de andere gezonde dingen
Couscoussalade
Afbeelding

En bami
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:07

Diel_Zor ongelooflijk genoten van je post. Bedankt.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:22

Gister gegeten bij Florentin in Groningen, gebaseerd op Tel Aviv. Wat een bijzondere ervaring en heerlijk eten, echt een aanrader!
Het toetje werd zo op de tafel klaar gemaakt, heel bijzonder!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:58

Oef wat een geweldige ervaring.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:00

Dat weet ik eigenlijk niet :=

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:03

Graag gedaan Pien. Was een mooie ervaring en een stukje keuken delen is altijd leuk!

Gaaf ook Flicka, ziet er indrukwekkend uit ook dat toetje :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:44

Heerlijk gegeten, koolhydraatarme Shepherd’s "pie"

Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:49

Pyttipanna
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:51

Wauw, bedankt voor het delen DieL_Zor, hele toffe ervaring! Mag ik vragen via welke organisatie je dat gedaan hebt? Als ik het goed begrijp heb je een trektocht met paarden gedaan? Mongolië staat erg hoog op mijn lijst om heen te gaan. Maar als vegetariër en lactose intolerant/gevoelig ben ik bang dat ik daar veel last van mijn maag en darmen ga krijgen :')

Gisteravond met uitstel eindelijk mijn verjaardag gevierd met familie. Plaatpizza gemaakt (vega met vuna (‘tonijn’) voor mij en mijn moeder en zalm/salami voor mijn broers. En ik had een vegan chocolade mousse ganache taart gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Ontbijt
Afbeelding

Avondeten, had niet echt honger, dus heel simpel maar lekker prei langzaam gebakken met ui en knoflook en wat geitenkaas erbij.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:23

Tjonge jonge Suliko. Heb je het recept van die chocolade taart, foto 2?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:34

Ja zeker, heb hem al vaker gemaakt omdat hij zo simpel en zo lekker is! (Dit is de 3e keer dat ik hem deel in dit topic :D ). https://biancazapatka.com/en/chocolate-mousse-pie/
Ik betwijfel alleen of je vegan room om op te kloppen/slagroom hebt in Frankrijk. Ik gebruik altijd die van alpro om op te kloppen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:57

Suliko schreef:
Ja zeker, heb hem al vaker gemaakt omdat hij zo simpel en zo lekker is! (Dit is de 3e keer dat ik hem deel in dit topic :D ). https://biancazapatka.com/en/chocolate-mousse-pie/
Ik betwijfel alleen of je vegan room om op te kloppen/slagroom hebt in Frankrijk. Ik gebruik altijd die van alpro om op te kloppen.

Klopt hebben we niet en echte room is te vet voor mij. Daarom nooit opgeslagen. Ik opende de link en herkende het gelijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:37

Afbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:55

Echt heel gaaf Diel-Zor! Gisteren een hamburger gegeten in een Ierse pub. Was super lekker.
Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:59

Wat een bijzondere maaltijd en dessert Flicka! Dank voor het delen.

Suliko schreef:
Wauw, bedankt voor het delen DieL_Zor, hele toffe ervaring! Mag ik vragen via welke organisatie je dat gedaan hebt? Als ik het goed begrijp heb je een trektocht met paarden gedaan? Mongolië staat erg hoog op mijn lijst om heen te gaan. Maar als vegetariër en lactose intolerant/gevoelig ben ik bang dat ik daar veel last van mijn maag en darmen ga krijgen :')
Dat lactose intolerant is één van de redenen dat ik dat ook niet aandurf :j
Het lijkt me een geweldig mooi land.

Ik ben nog steeds druk aan de klus dus snel en simpel.
Het smaakte beter dan het eruit ziet: dahl (uit de vriezer) met sous-vide gegaard draadjesvlees
(Jumbo).
Afbeelding

Spinazie gnocchi met macaroni pakket, vega gehakt, gorgonzola en tomato frito. Simpel, snel, lekker.
Afbeelding

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:09

Goedemorgen, ik zal ook weer eens proberen mee te posten.
Ontbijtje van vanochtend:
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:28

Hier een smoothie vanochtend.
Afbeelding

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 09:42

Goedemorgen :D
Wel heel veel beleg gekocht maar brood vergeten :+
Dus dit is het ontbijt voor nu, beetje karig maar niet heel vervelend.

Afbeelding