Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:54

Mmm Eline speltkruidencake, dat moet lekker zijn!

Phor :(:) Komt wel goed hoor, als je zo'n enorme honger had, had je baby het waarschijnlijk even nodig!

Lijstje van vandaag:

O: 80 g havermout, 400 ml amandelmelk, lijnzaad, amandelschaafsel, paar gojibessen; 200 ml sojamelk ongezoet
B: 10 min. fietsen, 4 u werken, 10 min. fietsen
L: 300 g magere kwark + 100 g cottage cheese + 2 kleine sinaasappelen, 125 g ananas + 2 el speltmuesli
T: Half glaasje cava, paar dadels
T: Wat rauwe wortels, tomaatjes en olijven
A: 70 g volkoren spaghetti, verse spaghettisaus van tomatenpuree, witte wijn, ui, knoflook, paprika, champignon, wortel, halve chillipeper, kruiden; 2 el parmezaan
T: Half meloentje

1836 kcal, 105 g eiwit. Mijn BMR in rust is ongeveer 1700 kcal; ik heb weinig beweging vandaag, maar ik heb altijd grote honger na mijn werk achter de kassa, dus ik denk dat 1836 kcal een goede schatting is :)

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:33

9.00: 2vk crackers appelstroop
B: 10km hardlopen
11.30 volle yoghurt met chia, lijnzaad, pure chocola, abrikoos, pruimen en dadels; meergranenbroodje heks'nkaas:9
14.00 magere kwark met wat ingedikt kookvocht van de stoofperen van gisteren (rode wijn, suiker, kaneel, sinaasappel)
Straks op verjaardag, dus gebakje en hapjes. Vanavond eten we vega preisoep, met een broodje geitenkaas erbij denk ik.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:55

O: klein bakje havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
L: 2 wentelteefjes van een plakje suikerbrood. Snee brood met rosbief
T: 2 mandarijnen
A: Volkoren of witte pasta? met zelfgemaakte tomaten saus van paprika, courgette, ui, chorizo, bleekselderij en tomaat.

B: Vanaf 06.30 tot nu eigenlijk de hele dag bezig geweest met praktijk, schoonmaken. 30 min fietsen.

Beetje te weinig en lunch niet heel goed. Maar daar had ik helaas niets over te zeggen tijdens praktijk.
Voel me nogal opgeblazen de afgelopen dagen dus weer even proberen om goed te eten.
Terwijl afgelopen dagen niet heel slecht waren
Lijnzaad doet ook niet echt zijn werk.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:05

Phor, Mmm genoten van je stroopwafels? APENKOPPEN <3 Wat voor cake wou je bakken?

Chantal, Ik eet ook altijd veel cranberries en rozijnen heerlijk zijn ze!

Eline, ben benieuwd! :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:25

Phor, fijn in ieder geval dat je je wel weer wat beter voelt!

Mooie lijstjes allemaal

Nou gisteren dus met mijn ouders naar Youp van 't Hek geweest in Carré was echt heel erg geslaagd!!
Vandaag een zondagje met mijn vriend en hij heeft me verwend.... Vandaag dus een nogal uit de hand gelopen AYCE dagje :oo (mijn buik laat het meteen werken)
O: tostie (2 volkorenboterhammen met plak ham en kaas) Mijn vriend wilde mijn ontbijt maken, kom ik beneden zegt ie; sorry ik wilde je havermout maken maar wist niet hoe dus heb ik maar een tostie voor je gemaakt. :+ Wat een schatje is het ook
T: Latte machiato (bij een strandtentje op scheveningen)
L: 1 spek pannekoek (bij een pannenkoekenrestaurant), glas thee, glas ice tea
T: stuk kersenvlaai
T: schaaltje dorrito chips
A: Goulash met rijst

B: strand wandeling

dusss.... Naja lekker was het wel *D morgen maar even een heeeeel net dagje in plannen

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:33

O: 40 gr havermout, 230 ml amandelmelk, 1 appel, 10 gr gojibessen, 5 gr chia, kaneel
T: 2 rijstwafels met pindakaas
L: Plak roggebrood met appelstroop, speltbolletje met smeerkaas, 2 kiwi's
T: 2 gedroogde dadels, vk cracker met pindakaas, glas versgeperste sinaasappelsap
A: Bord courgette-venkelsoep, 4 bruine stokbroodjes met aioli
T: Magere kwark met 1 banaan en cacao nibs
Laatst bijgewerkt door robbedoes__ op 02-02-14 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:37

Als het maar gesmaakt heeft Venthe. ;)

O: mugcake van ei, banaan, haver, chiazaad, kaneel, kokosrasp. Met saus van kokosolie en rauwe cacao. Nog wat gojibessen als garnering
T:-
L: groene smoothie (bleekselderij, boerenkool, sinaasappel, galiameloen, kiwi, macapoeder, curcuma, lijnzaad, water)
T: schaaltje naturelchips
A: quinoa gekookt in kokosmelk, met garnaaltjes en haricot verts
T: Misschien nog wat in de bios en daarna thuis een blokje pure chocola

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:58

_Kiki_ schreef:
Zo, lang afwezig geweest maar ik wil ook weer netjes bij houden wat ik in m'n mond stop :+

@phormicola; hoe doe jij dat met producten die niet in de eetmeter staan? Vond dat er zoveel miste toen ik hem gebruikte.

O: Tofu, ei, speltmeel, rozijnen, kaneel, beetje stroop
T: Klein handje ongebrande, ongezouten notenmix
L: Komkommer, paprika, avocado, tonijn (blik, water) (En ik kwam er op de uni pas achter dat ik m'n boekweit er vergeten in ben te doen, heel handig)
T: Peer, snickers
A: Tofu (gemarineerd in mosterd, olie, azijn en een klein beetje honing), gort boekweit en schorseneren + geroosterde paprika, olijfolie
T:Mandarijntjes, heel klein beetje zelfgemaakt appelmoes (appels, citroen, kaneel), banaan, chiazaad

D: Water, thee
B: 75 minuten fietsen (rustig tempo), 45 minuutjes rondwaggelen bij de paarden
Laatst bijgewerkt door Tivara op 02-02-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 20:00

Robbedoes, courgette/venkelsoep klinkt heerlijk! Heb je een receptje?

Venthe, als je er maar van genoten hebt :D

Plien, je gaat lekker met hardlopen he?

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel
L: slamix met 5 cherrytomaatjes, paar olijven, stukje komkommer, 1 gekookt ei; 4 spinaziepannenkoekjes (7cm doorsnee) met limoenboter
T: nakd bar, 2 Friese dúmkes, 2 mandarijnen
A: 60gr volkoren penne met 100gr tofu, spinazie, ricotta en zongedroogde tomaatjes
T: 1,5 bolletje ijs met chocolade

B: halfuur fitnessblender workouts (vooral rug/onderrug)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:15

Definitief lijstje van vandaag:

O: 60 gr boekweitgrutten, eetlepel cacaopoeder, 150 ml amandelmelk+water, 10 gr chia zaad, 50 gr banaan
T: 1 vk cracker met 15 gr bio-pindakaas
L: zelfgebakken speltbrood met plakje kaas, smeerkaas, en een klein sneetje met hagelslag + grote kom tomatensoep
T: groene smoothie met spinazie, banaan, mango en restje avocado
A: Chili sin carne met: 130 gr kidneybonen, 55 gr paprika, 65 gr mais, 25 gr ui, 80 gr tomatenblokjes, 10 gr geraspte kaas + verschillende kruiden
T: 150 gr soja-yoghurt, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 20 gr muesli met gedroogd fruit, 20 gr eiwitpoeder

D: water, thee
B: middagje bij de paarden aan de slag. Paddock/stal mesten, voeren, 3 pony's trainen

kcal: 1820 (enige wat ik niet precies weet is mn speltbrood, heb een gemiddeld speltbrood als waarde genomen) tegenover 1870 verbrande kcal

eiwit: 80 gr - vet: 66 gr - koolh: 203 gr

Tevreden met mn lijst vandaag :j speltbrood was niet supermooi gerezen maar hij smaakte er niet minder om :9 Maar er gaat ook niks boven een versgebakken warm brood wat mij betreft <3

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:18

__Leonie schreef:
O: klein bakje havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
L: 2 wentelteefjes van een plakje suikerbrood. Snee brood met rosbief
T: 2 mandarijnen
A: Gewone penne met zelfgemaakte tomaten saus van paprika, courgette, ui, chorizo, bleekselderij en tomaat.

B: Vanaf 06.30 tot nu eigenlijk de hele dag bezig geweest met praktijk, schoonmaken. 30 min fietsen.

Beetje te weinig en lunch niet heel goed. Maar daar had ik helaas niets over te zeggen tijdens praktijk.
Voel me nogal opgeblazen de afgelopen dagen dus weer even proberen om goed te eten.
Terwijl afgelopen dagen niet heel slecht waren
Lijnzaad doet ook niet echt zijn werk.

Lijstje af! Had wel een lekker groot bord avondeten gepakt.
Wel met weinig pasta en veeel verse saus dus is niet zo erg.
Morgen even kijken hoe het gaat. Wil eigenlijk nog even gaan sporten een keer.
Alleen ben nog steeds niet helemaal lekker.
Als het morgen niet flink verbeterd is maar de dokter bellen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:47

O: Grutten met chia
T: Zelfgemaakte crumble (boekweitmeel, honing en roomboter) van appel en DV bosvruchten met slagroom
L: Paprikasoep met gerookte kipfiletreepjes en een snee abdijbrood met sla, paprika en kalkoenfilet
T: Zelfgemaakte warme choco, paar stukjes mango, handje walnoten
A: Salade van rucola, rode ui, galia en gebakken ham, chocolade/eiwitmousse
T: 2 salmiakkogels, 2 stukjes nougat, borrel met wat rolletjes kalkoenfilet met sla, paprika en rode pesto.
D: Groene thee
B: Paardrijden

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:54

Phor & venthe geniet ervan :D

Vers gebakken brood <3 Toevallig hadden we er hier gister nog over dat dat de lekkerste geur was haha, klinkt heerlijk Eline!

O: 65 gram havermout, 10 gram omega3zademix, 150 ml halfvolle melk, 1 appel met kaneel
L: high tea (kleine high tea 2 personen voor 25 euro wel leuk maar weinig) 1/2 kaasbroodje, hap zalmsandwich, hap carpacciosandwich, hap eiersandwich, hap muffin, miniscone, soesje, hap cakeding
T: 1 appel, 4 hopjes
A: kop groentesoep, twee scheppen mix spinazie en gekookte aardappels, 1 gebakken ei
T: magere yoghurt met 1 beschuit & 1 kiwi
T: Zonnatura notenreep, 4 salmiaksnoepjes
D: 1xkoffie met scheutje halfvolle koffiemelk, heel veel Legends thee
B: 20 min fietsen, shred aangepast (wilde hardlopen maar moest omdraaien door blessure -O- ), 2x20 min naar de stad wandelen, 1.5 uur stal waarvan 30 min met paard wandelen
Nou ik heb echt zo'n ontzettende honger maar vind eigenlijk dat ik genoeg op heb vandaag, vrees alleen dat ik me niet ga kunnen/wil beheersen :o

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:57

O: 2 bolletjes met gekookt ei
T: magere yoghurt met 60gr banaan en een kiwi erdoor
L: 2 volkoren knäckebröd met 20+ smeerkaas
T: snack a jack
D: zelfgemaakte pizza
T: 3 tea biscuits

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:33

Veel mooie lijstjes weer zeg!
Ik voel dat altijd als een soort van motivatie om zelf ook gezond te eten en vooral de lokroep
van suiker en slechte koolhydraten te weerstaan. En ja die roepen mijn naam. Hard.

vandaag een beetje een balans dagje gehouden. Veel lekkers gegeten vd week en ook weer uit eten geweest dus had even een behoefte
aan een dagje wat minder.

O: smoothie magere yoghurt, water, whey, chia en lijnzaad, cacao nibs, havermout, kiwi en een peer
t: een amber albarda ei muffin
l: ei muffin en groot glas zelfgeperste jus/appel/spinazie sap
t: 25gr whey shake
a: 250gr magere kwark, chia, lijnzaad, hennepzaad, cacao nibs, moerbeien en 15gr whey
en een meergranen wrap met krulsla, kwart avocado, en wat geitenkaas honing
t:3 handjes borrelnootjes

b: schouders getraind, 15 min crossfit schema, 30 min ultimate butt workout en 15 min loopband. In totaal twee uur gesport.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:49

Horse_xx schreef:
Lijstje vandaag:
O: 60 gr havermout, 5 gr chia
T/L: 60 gr tonijn, twee eiwitten
T: 200 gr appel, 8 gr rijstwafel, 10 gr pindakaas
A: Mexicaanse ovenschotel http://www.ah.nl/allerhande/recepten/65 ... venschotel
Mijn vader maakt het en meestal is het net iets anders, volgens mij gebruik hij i.p.v dat pakje tomatensaus, tomatenblokjes :) En anders vlees of gehakt of tofu blokjes. Ben benieuwd!

T: 200 gr rijstepap met honing, kiwi

B: 15 min HIIT en 10 min hardlopen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:54

Herkenbaar Zodiac :')

Lis: ik vind het geen heel calorisch uitgebreid lijstje, dus voel je niet slecht als je je er straks niet aan kan houden. Je was ook best actief bezig vandaag, en het kan dat door je blessure je iets extra nodig hebt. Je lunch klinkt wel lekker hoor!

Lekker Eline! Door jouw posts krijg ik ook zin om brood te bakken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:05

Ik heb me gigantisch misdragen, maar ik kan me er niet druk om maken. Het was lekker en ik had Honger. Elke keer als ik iets lichamelijks doe lijkt het alsof ik een Tour de France binnen 5 minuten heb afgelegd, zo leeg is m'n maag!

In de stad ging ik dus na een fietstochtje van 15 minuten bijna tegen de vlakte, hoppa, maar wat eten halen dan. Zo gaat dat de hele dag door :')
Ik moet nog aan m'n avondeten beginnen, zo vol zat ik van L en T! En nee hoor, ik ben totaal niet geobsedeerd door fruit!

phormicola schreef:
O: 50gr havermout, 1 banaan, 10gr whey, cacao, 10gr honing, 5gr roomboter
T: 1 banaan, 1 madarijn
B: naar het centrum fietsen en weer terug
T: 1 broodje van de maand, Bakker Bart, 2 apenkoppen, 5 stroopwafelkruimels
L: 2 sneetjes zuurdesembrood, 2 roereitjes, komkommer en ijsbergsla, 10-15 snoepjes/dropjes, hand koekkruimels, 2 bananen volledig ingemetseld met biopindakaas _O- , 1 kiwi, 1 mandarijn
T: hand koekkruimels, 1 zoute ruit, 1 appel, lepel biopindakaas
A: 225 spinazie a la crème, 150-200gr aardapelen, 1 tartaartje
T: hopelijk niets, anders bakje yoghurt met appel en mandarijn O:)

kcal: veel :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:13

Haha ocharme Phor, geniet er van :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:15

Wel een heeel lekker én veelzijdig lijstje phor! :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:22

O: havermout met soja melk, kaneel, rozijnen, blauwe bessen en frambozen
L: 1 geroosterd broodje met spinazie, ui, drie plakjes kaas, tomaat en alfalfa
T: handje paranoten, dadels, abrikozen, lychees
A: sperziebonen, kip met courgette, ijsbergsla met ui en tomaat
T: frambozen en blauwe bessen met agavesiroop en 2 speculaasjes

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:41

Phor geniet ervan inderdaad! :j
Zodiacje daar had ik ook al last van, paar dagen soort van onbewust ayce dagjes gehouden dat m'n bloedsuikerspiegel weer enorm is gestegen en ik ook alleen maar zin heb ik zoet en vet :P

Vandaag was wel weer redelijk oke, maar het snoepen moet echt weer even uit het systeem
O: 40 gr havermout, 10 gr grutten, 13 gr ontbijtmix, 10 gr rozijnen, 1 appel
T:/
L:/ (was lang bij paard)
T: half stukje appeltaart, 2 plakken roggebrood, 1 pindakaas en een plak kaas, 1 huttenkase, gerookte zalm en komkommer, half stuk mango
T2: haribo snoepjes
A: beetje pasta met wat boursin, broccoli, peultjes, wat spinazie, salade met tomaat, komkommer, olijfjes, pijnboompitten en feta

B: halfuur dressuur, uurtje door het bos wat gestapt en gedraafd, stalwerkzaamheden, bowlen
D: 3x koffie met melk, 1 cappucino bij het bowlen, water

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:46

Thanks Bhri, er is inderdaad nog 125 gram chips en 1 appel met kaneel bijgekomen. Morgen maar weer netjes, ik vind het prima zo ;)
De lunch zal ondanks dat het weinig was nog wel vrij hoog in calorieën gezeten hebben, waardoor ik vandaag denk ik toch wel rond de 2500 kcal uitgekomen ben.

Ahw Phor! Geniet er maar lekker van, en er staan nog best mooie dingen op (lekker veel fruit inderdaad :D ) tis geen lijst vol fastfood o.i.d. en de baby heeft volgens mij behoorlijk wat nodig als je echt honger blijft houden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:20

Ohhh ik zie allemaal dingen voorbij komen die ik lekker ga maken als ik dimsdag hopenlijk weer mijn fornuis heb o.a. courgette soep en paprika soep weer eens proberen!

Horse hoe was de Mexicaanse schotel en heb je de rijstepap zelf gemaakt?

Jeetje phor, wat een hoop fruit. Je zit op 10 stuks ofzo? Teveel is ooj niet goed dacht ik toch :P .

Mijn lijstje is nog iets veranderd. Twee speltbrood met biopindakaas als lunch gegeten. Was vergeten dat het toch wel lang was. De sinaasappel niet meer kunnen eten door drukte op het werk.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:23

NeverGiveUp schreef:
O: havermout met soja melk, kaneel, rozijnen, blauwe bessen en frambozen
L: 1 geroosterd broodje met spinazie, ui, drie plakjes kaas, tomaat en alfalfa + 1 rijstwafel met pure hagelslag, 1 mineola
T: cracker met pesto, halve avocado, 1 plak rosbief, tomaat
T: handje paranoten, 4 dadels, 4 brikozen, 2 lychees
A: sperziebonen, kip met courgette, ijsbergsla met ui en tomaat
T: frambozen en blauwe bessen met agavesiroop, 2 speculaasjes, 1 sinaasappel

B: 1 uur paardrijden, 30 min fietsen, 2,5 uur lopen in bos