Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:05

Lekker Gast7391, geniet er van! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:05

Geniet er van Gast7391!

Lis: Als je zo netjes eet en je gaat op je hongergevoel af, komt dat gewoon helemaal goed :j Je lichaam heeft vast ook een en ander nodig om te herstellen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:05

Geniet ervan Gast7391!

O: 30g havermout met sojamelk en agavesiroop
T1: Banaan
T2: 2 appelkruimel cakejes
L: 2bb runderrookvlees
T: Appel, 1bb hüttenkäse
A: Ovenfrietjes, broodje hamburger en sla
T: ?

B: 40min fietsen, als ik nog energie heb vanavond 30min yoga

Ik moet er toch weer wat beter op letten, eet toch te vaak (fabrieks)suikerrijke tussendoortjes enzo. Moet het boek van Amber Albarda en de Voedselzandloper maar weer eens inkijken, doorgaans motiveert dat wel :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:10

O: Boterham met smeerkaas
T: 2 lange vingers :+
L: 2 boterhammen met kaas
T: kleine eierkoek
T: 2 rijstwafels met yoghurtlaagje
T: banaan
D: Wraps van recept van 24kitchen
T: stukje taart op verjaardag

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:23

O 2 boterhammen met schouderham + ranja, Ja ik drink ranja bij mijn ontbijt, xd
T Yo fruit sultana koekje half flesje water
L asperge soep met boterham
T ranja + theebiscuit

Vanavond hutspot :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:28

Wow, super gaaf Gast7391! Veel plezier! :D

Pff, niet zo'n hele goede dag vandaag. :o Lange dag school met veel stress/SE's, en boodschappen gedaan waardoor ik honger kreeg. :o Zo maar even compenseren met het avondeten.

O: 150 ml magere yoghurt met 2 el muesli, kapje met casselerrib
T: 1 muesliboterham zonder beleg
L: 1 pompoenpit broodje met rookvlees
T: 1 knäckebröd , appel, handje tutti frutti, speculaasje, ligakoek
A: ovenbroodje met wat feta, tomaat en plakje ham

D: thee, water
B: alleen wat fietsen... Morgen weer sporten. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:48

ChantalSmook schreef:
O: 1 cracker met cottage cheese+ Brinta
L: 2 BB met tomaat, halve ui, augurkje, ei en 1 plak kaas
T: appel
A: 60 gr. pasta met saus van brocollo, 3 halve paprika, 1 ui en kaassaus
T: magere yogurt met peer
T: vanavond wijntjes op stap en wat chipjes gehaald, wel lekker dansen!
B: 60 minuutjes fietsen+ 60 minuten baantjes trekken, meer als een uur flink gewandeld!

Aangepast. Flink stuk gewandeld, wat een lekker weer trouwens!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:58

KarinvdM schreef:
Wat is XCO??

Dat is een virtueel fitness programma van Basic Fit (Kom op, kom op, kom op nou! :)) )
Heel leuk in een zaaltje, enorme spiegels en groot beeld waarop een leuke trainer alles voordoet.
Lekkere muziek erachter.

O; Havermout met rozijntjes, walnoot, honing en druiven
T; Muesli koekje
L; Twee bruine broodjes met beetje kruidenkaas, sla, tomaat, kipfilet en gedroogde peterselie.
B; twee uur werken
T; Thuis nog twee bruine broodjes met hetzelfde als lunch. En een smoothie met een halve citroen, druiven, mandarijn, appel en beetje magere yoghurt.
B; Twee uur bosrit met paard
A; Kipschnitzel, sla, broccoli en aardappelbolletjes. Als toetje bakje magere yoghurt met witte druiven, wat havermout en kokossnippers. (Aanrader!!!)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 31-05-13 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:11

O: 2 boterhammen + 1 kapje hagelslag + 1 glas halfvolle melk
T: 1 appel
L: 1 frikandelbroodje + 2 beschuitjes met aardbei
T: 2 stukjes watermeloen + 'n halve appel
A: 1 hamburger, 2 slavinken, wat gebakken piepertjes, augurkjes en stukjes stokbrood. (Gegrild, dus zonder boter en ik heb zonder sausjes oid gegeten)
D: vlaflip vanile/caramel/chocola toetje (klein bakje)

School gehad van 8 tot 11 en daarna nog van 1 tot 3. Een uur gefietst en vanavond fiets ik nog 5 à 10 minuutjes.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:54

Kom ik ook nog even: Gast7391, fijne vakantie!

LisErm, volgens mij heb je een prima eetpatroon te pakken zo :) En net wat Bhriseis zegt, je lichaam is natuurlijk herstellende, dat vraagt ook energie!

O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel, lijnzaad, rozijnen en gojibessen
T: paar stukjes ananas, wat noten
L: waldkornbol pesto/kaas/komkommer/tomaat, 200ml volle yoghurt met ananas, banaan
T: gekookt eitje, halve zoete puntpaprika
A: veeel roerbakgroenten (ik kan slecht tegen eten weggooien :') ) met tofu en wat noten, paar patatjes
T: misschien nog een paar stukjes ananas

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:22

O: Havermout, speltvlokken, chia, lijnzaad met Alpro hazelnootmelk en wat water
B: stallen uitmesten
T: 1 cracker met rucola en 2 plakken rosbief
B: 7,5 hardlopen en huishouden
T: watermeloen, een schepje rabarber en een paar dropjes
L: verse zelfgemaakte tomatensoep met winterpeen, paprika en bleekselderij. Met wat salade van kropsla, paprika, cherrytomaatjes, komkommer en bleekselderij met wat dressing en ketchup en een halve snee speltroggebrood met abrikoos, pruim en noten met een beetje boter en de laatste 2 plakjes rosbief opgesnoept.
B: Paardrijden, weiland uitmesten
T: watermeloen, een peer en twee abrikozen
A: Roergebakken biefstukpuntjes met champignon en peultjes met oestersaus en een beetje rijst, wat yoghurt na
T: paar muntdropjes, weekendborreltje en vast een handje chips straks

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:50

Een mooi lijstje Karin! Zo veel groente als lunch!

Plien: Suikerrijke tussendoortjes waren me echt niet opgevallen Plien, maar zou het kunnen dat je ietsiepietsie minder eet dan anders tegenwoordig? En elke dag 1 lekker dingetje is niet erg :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:54

Bhriseis schreef:

Plien: Suikerrijke tussendoortjes waren me echt niet opgevallen Plien, maar zou het kunnen dat je ietsiepietsie minder eet dan anders tegenwoordig? En elke dag 1 lekker dingetje is niet erg :)

Goed gezien :wow:. Gevolg is dat ik 's avonds begin te snacken. Had het eerst niet direct door maar begin nu het patroon te herkennen. Die dingen komen vaak niet op de lijstjes hier te staan.
Woensdagavond een tosti en de banaan-choco milkshake van de Mac.
Gisteravond handje chips, glas cola, stuk appeltaart (was allemaal bij de muziekvereniging).
Dinsdagavond oranjekoek en wat toastjes; schoonfamilie op bezoek.
Kortom: := := := := :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:57

Ja, lekker, ik ben dol op groente en rauwkost. :9

Dat doe je dus in de sportschool, NeverGiveUp? Handige manier om op een instructeur te besparen... :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:58

Ocharme Plien :(:) Maar als het een troost is: mocht ik zo weinig eten vreet ik mezelf dood aan biscotti en shortbreadkoekjes en ijsjes hoor. Wil je afvallen, of stabiel blijven, als ik vragen mag?

Mooie gewoonte Karin :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:02

Ik heb de laatste tijd weinig tijd om te sporten. Heel druk met werk en muziekprojecten. Ben 's avonds veel weg of ik lig op de bank bij te komen van alle projecten :'). Allemaal superleuk, maar gevolg is dat ik al 6wk niet naar de bodybalance ben geweest. Mag blij zijn als ik aan 1 tot 2 korte workouts per week toekom. Combineer dat met wat slechter eten... Ik ben ietsje slapper geworden qua buik en benen. Niet echt dikker, maar minder strak dan eerst. Dus mijn doel is om weer strakker te worden, gewicht is dan bijzaak :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:12

Hmm als je het zo druk hebt, zou ik dan toch meer gaan eten, vanaf je ontbijt. Sowieso heb je dan minder trek gedurende de dag, en plan 's avonds een mooie fruitsalade ofzo in, zet ze desnoods al klaar. Opgeblazen komt vaak door minder gezonde voeding, dus desondanks dat je even geen tijd hebt om te sporten zou je buik al platter zijn dan :) En veel thee drinken in combinatie wil ook helpen. Veel succes, en laat het niet aan je hart komen: soms is er gewoon minder tijd over voor sport, je doet al zo hard je best :(:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:20

KarinvdM schreef:
Ja, lekker, ik ben dol op groente en rauwkost. :9

Dat doe je dus in de sportschool, NeverGiveUp? Handige manier om op een instructeur te besparen... :D

Ja! Inderdaad, en het is heel leuk :j
Begin de mensen al te leren kennen daar.

Zou nooit aan die apparaten gaan hangen daar, als je er even doorheen loopt wordt je gelijk omsingeld door testosteron :=

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:43

Beetje een vreemde dag vandaag, was pas laat wakker.

O/L: 2 volkoren wraps met sla, tomaat, komkommer en kipfilet
A: 9 stukjes(?) sushi, salade met tomaat en komkommer en 3 stokjes kipsaté
T: een klein handje nootjes en een biertje

B: 30 days shred

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:47

Bhriseis schreef:
Hmm als je het zo druk hebt, zou ik dan toch meer gaan eten, vanaf je ontbijt. Sowieso heb je dan minder trek gedurende de dag, en plan 's avonds een mooie fruitsalade ofzo in, zet ze desnoods al klaar. Opgeblazen komt vaak door minder gezonde voeding, dus desondanks dat je even geen tijd hebt om te sporten zou je buik al platter zijn dan :) En veel thee drinken in combinatie wil ook helpen. Veel succes, en laat het niet aan je hart komen: soms is er gewoon minder tijd over voor sport, je doet al zo hard je best :(:)

Fruitsalade is wel een idee :)*. En misschien is 35g havermout te weinig. Zal eens kijken wat 45g doet qua vulling. En dan nog fruit erbij. Iig bedankt voor je meedenken! :*

Alhoewel ik net even een foto van m'n lijf heb gemaakt en dan valt het ook best wel mee :').

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:09

Hihi zie je wel dat het super meevalt! :(:) Maar het is allemaal heel herkenbaar hoor... En graag gedaan natuurlijk :*

(Ik had net twee weken onregelmatig gegeten wegens vakantie, en ik woog 2 kg meer en mijn buik was een ballon. Inmiddels eet ik 5 dagen normaal en is mijn buik weer plat, terwijl ik best flinke hoeveelheden voedsel heb weggewerkt. En net omdat ik flink doch gezond eet, heb ik 's avonds geen trek meer in mijn ongezonde tussendoortjes die ik gepland had :') Dus ik dacht ik deel het even!)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 02:51

NeverGiveUp schreef:
O; Havermout met rozijntjes, walnoot, honing en druiven
T; Muesli koekje
L; Twee bruine broodjes met beetje kruidenkaas, sla, tomaat, kipfilet en gedroogde peterselie.
B; twee uur werken
T; Thuis nog twee bruine broodjes met hetzelfde als lunch. En een smoothie met een halve citroen, druiven, mandarijn, appel en beetje magere yoghurt.
B; Twee uur bosrit met paard
A; Kipschnitzel, sla, broccoli en aardappelbolletjes. Als toetje bakje magere yoghurt met witte druiven, wat havermout en kokossnippers. (Aanrader!!!)
T; gezellig bij vriendin geprakte aardbei+havermout koekjes, vijgen en volkorencracker met mengsel van avocado, creme fraiche en teentje knoflook. Heerlijk! En weer leuke ideeen opgedaan. Stiefvader van haar is erg biologisch. Soms beetje te maar wel leerzaam :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:52

O: 3 volkoren knäckebröd met halvajam
B: half uur behendigheidparcours/dressuur, half uur springen
L: zelfgesneden plak boerenland brood (weekend :D) met runderrookvlees en gekookt ei en één met paturain light en komkommer

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:55

Plien91 schreef:
Bhriseis schreef:

Goed gezien :wow:. Gevolg is dat ik 's avonds begin te snacken. Had het eerst niet direct door maar begin nu het patroon te herkennen. Die dingen komen vaak niet op de lijstjes hier te staan.
Woensdagavond een tosti en de banaan-choco milkshake van de Mac.
Gisteravond handje chips, glas cola, stuk appeltaart (was allemaal bij de muziekvereniging).
Dinsdagavond oranjekoek en wat toastjes; schoonfamilie op bezoek.
Kortom: := := := := :=

Ik zet ook niet alles hier ner wat er nog extra bijkomt, ik gebruik dit meer als voornemen en ff elke dag bewust te staan met wat erin gaat en wat ik beweeg etc. Gisteravond bv nog een broodje kebab gegeten. Super slecht, maargoed dan ga ik niet nu nog mn lijstje aanpassen. Weet niet hoe andere dat doen? Hebben jullie wel allemaal zulke goeie discipline? :P

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:56

Planning voor vandaag:
O: appel
T: -
L: 3 meergranen boterhammen (1 fricandeau, 1 kaas, 1 Nutella)
T: verjaardags-lekkers
A: eten op verjaardag, dus geen idee nog
T: waarschijnlijk nog meer verjaardags-lekkers :')

B: 11km hardgelopen