@ Fugulicu; Hier staat het recept voor de aarbeientaart: http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/fri ... -chocolade Ik had helaas alleen geen witte chocolade. Ik had er eerst iets anders bovenop willen doen, maar dat lukte niet, dus heb ik hem toch helemaal met aardbeien gedaan. Had daar graag witte chocolade overheen gedaan.. De kersenyoghurttaart moet ik even opzoeken in mijn boek..
Ik heb het deels met kersenjam en deels met blauwe bessenjam (meegenomen uit Noorwegen ) gedaan. Ben benieuwd. Ze staan nu af te koelen.
Oh, en over de botercrème trouwens. Ik heb de mix van Dr. Oetker gebruikt. Ben er zelf niet erg gek op, dus ik heb een zo klein mogelijk laagje gedaan, maar die was wel lekkerder dan die die ik eerder wel eens heb gehad. Heb de biscuitbodems ook met de mix van Dr. Oetker gedaan. Die vond ik ook wel lekker. Vind dat anders altijd zo'n gedoe en daar had ik nu geen tijd voor.
Ik weet nog niet precies wanneer ik de taart ga maken. Heb alles behalve vers fruit in huis, dus kan elk moment beginnen Maar dat probeer ik denk ik eerst een half zakje. Misschien is dat al wel genoeg om de hele taart wel mee insmeren. Kan ik de andere helft van het zakje voor een 2e taart gebruiken
Phylos
Geplaatst: 22-08-14 19:35
Ik wil voor morgen ook iets lekkers bakken. Heb wat te vieren, want ik heb als net afgestudeerde vandaag een contract gekregen voor een baan van minstens een jaar! En er komt morgen een vriendin langs die ik een paar weken niet heb gezien om foto's van de vakantie te kijken. Genoeg redenen dus. Moet nog wel even bedenken wat voor taart. Moet eigenlijk niet te ingewikkeld, want moet het morgen of het liefst vanavond halen. Eerst de kasten maar eens doorspitten. Zal wel iets van een simpele kruidcake worden met rozijnen, noten en abrikozen gezien de tijd die ik heb
Laatst bijgewerkt door Phylos op 22-08-14 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb voor mijn verjaardag het hummingbird bakboek gekregen, dus wil nu snel iets uitproberen! Denk dat ik morgen red velvet cupcakes bak, en volgende week ergens hartige muffins, ben erg benieuwd!
En, Fugelicu, hoe was de blondie en het brood? Hoe maak je zo'n mueslibrood?
Ik ga morgen eindelijk weer eens cupcakes maken. Heb wel eens iets gelezen over zelf glazuur maken, iemand enig idee over hoe dit moet? Of is het een kwestie van suiker aanlengen met wat water?
Deze week laatste week op werk. Eens kijken wat ik als bedankje kan bakken. Moet makkelijk te eten zijn en niet veel suikers bevatten. Word denk ik gewoon een cake met iets er in. Brownies zijn te veel suiker. Al die suikerwaarders omhoog :p cupcakes naturel kan ook trouwens. En nog makkelijker te maken
En je kunt wat verschillende dingen door de cupcakes doen, bijvoorbeeld appel, rozijnen of stukjes chocolade.
Ik heb volgende week mijn afstudeerfeest en voor 's avonds bij de koffie ga ik ook verschillende cupcakes maken
Lidewijke
Geplaatst: 24-08-14 22:00
Heb daarnet de Red Velvet cupcakes gemaakt, ze zijn goed gelukt, maar 't is niet helemaal mijn smaak. Gelukkig heb ik het recept door 2 gedeeld en er dus in totaal maar 7 gebakken. Hier thuis doe ik nl niemand een plezier met mijn baksels.
Het glazuur vind ik overigens wél overheerlijk!
Valerie93
Geplaatst: 25-08-14 16:01
Ik weet niet meer wie dit boek nog meer had: 1001 cupcakes en andere zoete zonde.
Ik ben van plan nr 582(dacht ik) te gaan maken in ieder geval is het de bronie met ricotta. Heeft een van jullie deze al eens gemaakt en zo ja is die lekker??
Ik heb het boek ook! Zal nr 582 vanavond thuis even bekijken!
Valerie93
Geplaatst: 26-08-14 08:32
FuGeLiCu schreef:
Ik heb het boek ook! Zal nr 582 vanavond thuis even bekijken!
Is goed ik hoor het wel haha. Sorry voor de typfouten in mijn vorige post. Doe via telefoon typen haha maar ik bedoelde dus brownie maar er staat bronie