Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:02

Karin, heeft niemand last van toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:06

Nou ja, als je op de laatste post reageert is quoten toch helemaal niet nodig?!? Daar wordt het alleen maar onoverzichtelijk van, van die zinloze quotes.?. Ik lees een post en in de volgende post lees ik exact hetzelfde met daar onder een reactie... Beetje nutteloos.
Maar ik modereer op een ander forum waar dat niet is toegestaan, vandaar dat ik daar het me opvalt en ik er over val.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:18

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:20

Lis, Oh ga ik eens naar kijken :) Gebruik je dat i.p.v lijn- en chiazaad?

Karin, ik zal er op letten!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:52

Ja want dat zit er ook doorheen :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 01:35

O: groene smoothie (bleekselderij, rucola, avocado, kiwi, sinaasappel, macapoeder, curcuma, water
T: -
L: mugcake (mijn eerste en zeker voor herhaling vatbaar! Lekker en vult enorm!). Ik maakte m van banaan, ei, havervlokken, kaneel, chiazaad, honing en kokosrasp. Chocoladesaus gemaakt van kokosolie en rauwe cacaopoeder en dat eroverheen gegoten. Gojibessen en nog wat kokosvlokken on top
T: schaaltje cherrytomaatjes
A: lasagne bij een vriendin
T: gemengde nootjes, blokje pure chocola

D: water, thee, 1 x ijsthee, 2 x rode wijn
B: half uur wandelen, paarden verzorgen (mesten, hooi sjouwen etc)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 02:59

Hahaha leuk artikel phor! :=

O: smoothie magere yoghurt, iets te veel verse jus, havermout, 25gr whey, chia en lijnzaad en cacao nibs, twee kiwis en een banaan
t: subway choco cookie
t: hele punt paprika
l: van de ekoplaza een hard bruin broodje met kaas en salade
a: 2meergranen wraps met krulsla, avocado, romatjes en geitenkaas honing
t: zoute popcorn in de bios

b: rustdag maar zeg gerust onrust dag.bleh. morgen weer lekker sporten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:49

Mooi lijstje zeg Dani! Die mugcake klinkt idd lekker.

En haha Phor, dat artikel :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:24

Mooie lijstjes hoor!
Speltbrood haal ik bij bakker bart. Af en toe in de actie bij de brodenactie op donderdag. 3 voor 3,75. en op de site staat 100% Spelt:)

Hm ik twijfel nog om dat mugcake te testen nu ik het hier zie staan maar ik kan na 3 weken ook eindelijk weer havermout pannenkoeken eten dus ga toch daar voor denk ik :P

Zodiacje op zich vind ik je lijstje best netjes hoor. Volgens mij is zoute popcorn best een prima alternatief voor chips enzo?

Karin ik snap je wel, zeker gezien alle pagina's van de laatste tijd.

in de allerhande staan deze maabd trouwens best veel lekkere recepten. Misschien ook wat voor jullie. Als ik van de week mijn gasfornuis heb eens wat proberen :)

Lijstje gister
Snoepen bij tweede tussendoortje kwam omdat o/l iets te mager waren. Op feest verder geen chips gehad enzo Dingen die ik niet echt lekker vond, maakte het makkelijker.
O: 80 gr speltbrood met zuivelspread
T: Sinaasappel,
L: 85 gr speltbrood met zuivelspread en stuk komkommer
T: maria koekjes, 2 chocolat chip kpekjes en stukje chocolade
A: 2 wraps met 2 plakjes parmhaham, 3 plakjes geitenkaas met honing, appel, rozijnen, tomaat komkommer en sla
T: halve punt chocolade taart, een paar wijntjes, mixdrankjes en een borrel schrobbeler
B: puinruimen en uurtje fietsen

O/L: havermoutpannekoek van 1 ei, melk havermout, lijnzaad en een appel
T: sinaasappel
A: 2 wraps met 4 plakjes geitenkaas met honing, appel, rozijnen, tomaat komkommer en sla
T: kwark met kaneel en een peer
B: 50 minuten fietsen en late dienst

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:35

Die mugcakes klinken erg lekker! Heb alleen geen magnetron -O- zou dat ook in de oven werken?

Planning voor vandaag:

O: 60 gr boekweitgrutten, eetlepel cacaopoeder, 150 ml amandelmelk+water, 10 gr chia zaad, 50 gr banaan
T: -
L: zelfgebakken speltbrood met iets van beleg + grote kom tomatensoep
T: groene smoothie met spinazie, banaan, mango en restje avocado
A: Ik denk dat ik Chili sin Carne ga maken, maar moet nog even in overleg of iedereen hier dat lekker vindt
T: weet ik nog niet

D: water, thee, evt. glaasje witte wijn
B: middagje bij de paarden aan de slag. Paddock/stal mesten, voeren, 3 pony's trainen

Heb mn ontbijt al op en ohhh wat is dat toch een lekker zondagochtendontbijtje :9 :9 Chocolade-boekweitgruttenpap <3

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:51

Vanaf vandaag ga ik weer bijhouden wat ik eet, omdat ik toch wat vetrichels begin te kweken :+ Ik sport op dit moment niet, maar eet wel als een bootwerker, dus even pas op de plaats.
Ik ga het bijhouden met de Eetmeter ipv valtaf, omdat ik het nu belangrijker vind dat ik alle vitamines en mineralen binnenkrijg, voorheen vond ik dat niet heel erg boeiend.
Vanaf dinsdag ga ik weer afentoe naar de sportschool.

Planning:

O: 50gr havermout, 1 banaan, 10gr whey, cacao, 10gr honing, 5gr roomboter
B: naar het centrum fietsen en weer terug
T: 1 banaan, vitamine supplement
L: 3 sneetjes zuurdesembrood, 1x fricandeau, 1x kipkerrie salade, 1x 2 roereitjes, 2x roomboter, komkommer en ijsbergsla
T: 1 appel
A: 50gr linzen, 150gr gemarineerde tempeh, tomaat, 130gr worteltjes, paar stukjes feta, komkommer, ijsbergsla, oranje paprika, citroensap en 10ml olijfolie
T: 1 plak zelfgebakken cake

+/- 1950kcal

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:53

Eline, ik heb ook geen magnetron. 10 minuten in een voorverwarmde oven kan ook prima. Even googlen en je hebt duizend en èèn lekkere receptjes. :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:26

Oh dat is goed om te weten Dani! Ik ga eens even googelen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 11:33

Heerlijk ontbijtje is dat Eline! Ik eet nu steeds havermout met cacao als ontbijt, lekker bordje chocoladepap <3

Dat artikel van De Speld las ik ook, heb er smakelijk om gelachen haha!

Phor, dat betekent vast dat je je weer wat beter voelt? Fijn! Lijkt me ook lekker om weer te kunnen sporten!

Over speltbrood: speltproducten mogen nog steeds 100% spelt heten als er bijna de helft tarwemeel/bloem doorheen zit, dus helemaal zeker weten of je inderdaad puur spelt eet, kun je eigenlijk nooit. Ook als je zelf speltmeel koopt en daar brood van bakt, heb je een grote kans dat het deels uit tarwe bestaat. Helaas -O-

Gister definitief:

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing en lijnzaad; appel
L: waldkornbol pesto/kaas/komkommer/rucola, 1x roggebrood met een gekookt ei
T: boekweitcracker met pindakaas en banaan
A: loaded baked sweet potato (nu al zin in :9 ), 4 stokbroodjes met kruidenboter
T: 2 mandarijnen

B: 30 minuten abs en obliques (Fitnessblender), boodschappen doen, paar uurtjes winkelen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:39

Ik weet niet of dat helemaal waar is hoor Many wat je nu zegt. Wat de broden betreft, die mogen inderdaad de naam Speltbrood dragen als het voor de helft uit spelt bestaat. Maar over grondstoffen ben ik niet zo zeker of dat ook vermengd mag worden. Volgens mij niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:56

Het probleem met spelt is kruisbestuiving met tarwe. Er zijn maar weinig speltsoorten die nu nog 100% spelt-genen hebben, zeg maar.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 12:32

Eliine schreef:
Ik weet niet of dat helemaal waar is hoor Many wat je nu zegt. Wat de broden betreft, die mogen inderdaad de naam Speltbrood dragen als het voor de helft uit spelt bestaat. Maar over grondstoffen ben ik niet zo zeker of dat ook vermengd mag worden. Volgens mij niet.

Kassa Groen heeft er kort geleden aandacht aan besteed, daar werd dat verteld. http://kassa.vara.nl/tv/uitzending-gemi ... 4/maand/1/ (Uitzending van 7 januari)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:37

Phor, heel leuk artikel hahaha!

Er zit inderdaad vaak nog tarwe in.. Dan zou je het echt zelf moeten bakken.

Eline, is je brood gelukt? Kun je niet een stukje opsturen? :D

Chantal, in de Allerhande staan allemaal lekkere italiaanse recepten zag ik. Ik eet vanavond de mexicaanse ovenschotel uit de allerhande. Zal het recept even in mijn lijstje zetten.

Lijstje vandaag:
O: 60 gr havermout, 5 gr chia
T/L: 60 gr tonijn, twee eiwitten
T: 200 gr appel, 8 gr rijstwafel, 10 gr pindakaas
A: Mexicaanse ovenschotel http://www.ah.nl/allerhande/recepten/65 ... venschotel
Mijn vader maakt het en meestal is het net iets anders, volgens mij gebruik hij i.p.v dat pakje tomatensaus, tomatenblokjes :) En anders vlees of gehakt of tofu blokjes. Ben benieuwd!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:57

Nou het brood is nog aan het rijzen en gaat zo de oven in. Ben zelf ook erg benieuwd want met speltbrood heb je heel snel dat het te compact blijft en dat ie dan niet fijn gaart vanbinnen. Maar we gaan het zien! En ik stop wel een stukje in een envelop hoor :')

Ga vanavond inderdaad chili sin carne maken uit het voedselzandloper kookboek. En nog chocolade-haverrepen bakken. Ook uit het kookboek. Wel grappig, ik heb de waardes even berekend per reep en het blijft leuk dat je meestal onder de hoeveelheid kcal zit in vergelijking tot 'supermarkt' repen, en de vetten die er in zitten alleen maar gezonde zijn (bio pindakaas, hazelnoten, 80% chocolade). Word daar altijd weer helemaal blij van *D

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:46

O: 100 gr havermout met melk
T: zuurdesembh met pindakaas
M: 4 vkbh (pindakaas, appelstroop, ham/kaas), yoghurt met gedroogd fruit en noten
T: banaan, kopje zelfgemaakte erwtensoep
A: nasi
T: appel en cappuccino
B: 20 km fietsen, springwedstrijd, 18.5 km hardlopen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:08

Zo, lang afwezig geweest maar ik wil ook weer netjes bij houden wat ik in m'n mond stop :+

@phormicola; hoe doe jij dat met producten die niet in de eetmeter staan? Vond dat er zoveel miste toen ik hem gebruikte.

O: Tofu, ei, speltmeel, rozijnen, kaneel, beetje stroop
T: Klein handje ongebrande, ongezouten notenmix
L: Komkommer, paprika, avocado, tonijn (blik, water) (En ik kwam er op de uni pas achter dat ik m'n boekweit er vergeten in ben te doen, heel handig)
T: Peer, snickers
A: Tofu (gemarineerd in mosterd, olie, azijn en een klein beetje honing, gort en schorseneren
T: Mandarijntjes, heel klein beetje zelfgemaakt appelmoes (appels, citroen, kaneel)

D: Water, thee
B: 75 minuten fietsen (rustig tempo), 45 minuutjes rondwaggelen bij de paarden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:32

Ik gebruik momenteel weinig speciale voedingsmiddelen, Kiki. Het enige dat er bij komt is de wheypoeder, maar ik gebruik maar 10gr, dus dat is te verwaarlozen.

Hier gaat het bijhouden niet goed :n In de stad kreeg ik eens moordende honger en heb toen (gelukkig) een slank broodje gezond kunnen vinden bij Bakker Bart. Daarna heb ik stroopwafelkruimels gekocht en daar 5 stukjes van genomen en daarna moest ik drop en snoep kopen voor Amerikaanse vrienden en toen heb ik mezelf ook maar getrakteerd op een zak snoep :Y) Zit nu aan de apenkoppen, zoute ruiten en colaflesjes en ik ben er enorm van aan het genieten :=

Ik ga vandaag dan geen cake bakken, lunch en diner wat verkleinen en dan maar kijken of het nog te redden valt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:40

vraagje trouwens, ik ben een beetje verslaafd geworden aan rozijnen. Vind ze heerlijk in de yoghurt, havermout en ook om zo te snoepen. Maar hoe (on)gezond zijn ze nou daadwerkelijk? Kan ik het vergelijken met fruitsuikers in een appel bv?

Horse ja lekker he. Ik blader die meestal op het werk tussendoor en maak dan als ik wat lekkers zie een foto van het recept. Ik bleef foto's maken dus dacht kan beter de allerhande maar even meenemen komende week :P. Wat ik alleen wel jammer vind is dat hun bv voor pasta saus verwijzen naar een pot pasta saus i.p.v. dat ze echt het hele recept zelf maken, maar het is wel lekke voor ideeen op te doen!

Phor lekker van genieten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:49

Voor al het gedroogde fruit kun je rekenen dat ze per gram meer suiker bevatten dan niet-gedroogd fruit. Een klein handje hier en daar zou ik niet over in zitten :)

Doe ik zeker, genieten :+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:50

Lekker verder genieten dan phormicola! Ah, dat scheelt inderdaad. Ik zag wel dat quinoa er tegenwoordig bij staat dus wie weet zijn er wel meer producten toegevoegd die ik nog niet heb gezien en wel vaak eet.

Dat is inderdaad jammer Chantal, zelf pastasaus maken is zoooo lekker :9