Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:28

Ik ben woensdag jarig en donderdag heb ik m'n laatste werkdag op stal, dus dan wil ik tracteren :D Ik moet ongeveer een uur reizen met de tram. Weet iemand een baksel dat ik makkelijk mee kan nemen, niet zo duur is om te maken, maar ook niet te bewerkelijk is? Cupcakes of kwarktaart gaat 'm bijvoorbeeld niet worden.

Zat zelf te denken aan iets als perzikcake ofzo, maar cake is ook weer zo gewoontjes...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:32

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:33

Muffins?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:34

Ivm allergiëen vind ik noten nooit zo handig bij het uitdelen, maar ik denk dat ik deze op m'n verjaardag zelf ga maken voor de familie. Thanks :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:35

FuGeLiCu schreef:
Muffins?

Valt wmb in de categorie cupcake :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:37

phormicola schreef:
FuGeLiCu schreef:
Muffins?

Valt wmb in de categorie cupcake :)

Oke. Cupcakes moet je opmaken, muffins niet, dus dacht kan het proberen ;)
Iets van een brownie of blondie dan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:41

Ja, dacht ik net nog aan! Brownies zijn heerlijk :9 Is zeker een optie.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:42

Ik maak ook wel eens brownie met een laagje (kersen) jam er tussen :9

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:35

Phor, millionairs shortbread valt altijd super goed in de smaak en is (bijna) niet kapot te krijgen tijdens het transport haha. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:01

Nog nooit van gehoord, ik zal eens googlen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:24

Het is een laag shortbread (zanddeeg) met daarboven op een laag caramel en daarop een laag chocola. Het is heel machtig, dus kleine stukjes snijden, maar zo ontzettend lekker!

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:43

Mmmm heb gisteren de bokkepootjestaart gemaakt en net geproefd!!! Heel erg lekker!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:24

Zeker je verjaardagstaart :D Gefeliciteerd!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:45

Ik ga morgen de bokkenpootjes taart maken, vier mn verjaardag zondag. Ben echt heel benieuwd! (misschien moeten we zelf zaterdagavond vast een klein puntje proeven O:) ) Viel het jou mee om te maken en snijden?
Verder nog een citroenkwark, simpel maar wel lekker.

Hoop alleen echt dat het droog is zondag, dat we naar buiten kunnen.

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:25

FuGeLiCu schreef:
Ik ga morgen de bokkenpootjes taart maken, vier mn verjaardag zondag. Ben echt heel benieuwd! (misschien moeten we zelf zaterdagavond vast een klein puntje proeven O:) ) Viel het jou mee om te maken en snijden?
Verder nog een citroenkwark, simpel maar wel lekker.

Hoop alleen echt dat het droog is zondag, dat we naar buiten kunnen.

Ook gefeliciteerd!! Ja, het viel reuze mee om te maken en snijden ging ook goed!! Alleen de bodem was goed krokant, daar moest ik even het mes doorduwen. Hij was errug lekker!!

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:26

phormicola schreef:
Zeker je verjaardagstaart :D Gefeliciteerd!

Klopt helemaal!! Dankjewel!!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:54

Edith gefeliciteerd!

Ik was gisteren jarig en heb, voor de oudjes op mijn werk, ook de bokkenpootjes taart gemaakt. Bij mij valt hij (altijd) uit elkaar :+. Bewoners vonden hem wel erg lekker!

Heb voor mijn verjaardag het 'heel holland bakt' kookboek gekregen :):)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:11

gefeliciteerd edith en kristie.

ik moet die taart ook nog eens gaan maken

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:52

Zelf houd ik niet van bokkepootjes, maar mijn moeder is er gek op. Misschien eens maken voor mijn moeders verjaardag!

Voor mijn eigen verjaardag had ik 3 taarten gemaakt. Alleen van de mango-yoghurttaart heb ik geen foto gemaakt. Er was iets mis gegaan met de gelatine, waardoor de yoghurt wel stevig was, maar de mango niet (die moet er gemarmerd door).

Ik had een aardbeientaart :9 Met 3 lagen biscuitdeeg, een laag vlaaivulling en een laag banketbakkersroom, afgesmeerd met botercrème.
Afbeelding

En een kersenyoghurttaart. Deze had ik al vaker gemaakt, valt altijd in de smaak. Als je hem een dagje hebt laten staan, is ie echt heerlijk! De yoghurt is best zuur, maar je moet er lange vingers door doen en die smaak trekt dan wat in de yoghurt, heerlijk! :D
Afbeelding

En even een tussendoor foto, van de lange vingers. Heb er wel meer in gedaan, maar dit staat leuker voor de foto. :))
Afbeelding

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:12

Oe die zien er allebei ook heerlijk uit zeg Saskia!! Zouden hier ook zeker in de smaak vallen, heb je recepten? (bij de 1e taart vooral van de botercreme, de rest gaat zo lukken. Maar vind botercreme altijd erg lastig en lang niet altijd lekker)

Hier staat voor de 1e keer de bokkenpootjes taart in de koelkast. Maar ik kon er echt geen 3 lagen creme mee maken, jullie wel? Ik heb nu bodem, creme, bokkenpootjes, creme. volgens het recept moet er nog een keer bokkenpootjes en creme op, maar daar had ik echt niet genoeg creme voor. iemand enig idee hoe dit kan?
Ben benieuwd hoe die opstijft en of het te snijden is. Het is voor morgen, dus ik denk eind van de middag de springvorm maar even loshalen, kijken of het niet instort, want dan moet ik nog snel naar de appie wat anders halen :=

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:10

Edit: de taart is in elk geval opgesteven. Durf hem nog niet aan te snijden, dat doe ik morgen wel. Zoals ik er nu naar kijk, zou ik denk ik volgende keer de bodem dunner maken. Maargoed, we wachten de smaak even af morgen :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:16

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:12

_Mara_ schreef:
Maak een perzik frangipane! Is al weer iets minder gewoontjes en is prima mee te nemen en niet enorm bewerkelijk. Je moet alleen wel van amandel houden anders wordt het hem niet. http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... ecake.html

ik heb vandaag eierkoeken gebakken van je blog. zijn goed gelukt. ik heb er 5 van gemaakt. heb op de gok suiker en bloem moeten gokken. er was hier geen maatbeker. We logeren in 't huis van m'n schoonzus. Die hebben er geen.. ben benieuwd.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:14

Hoi, ik weet p niet of het hier mag, maar ik heb een vraagje over het bakken van een worteltaart en om hier nou een heel topic voor te openen is ook weer zoiets, hier zit vast iemand die het weet!

Is het mogelijk om worteltaart te maken zonder kokos en noten? Of gaat hij dan heel raar smaken? We zijn de kokos vergeten :'( ik heb normaal als ingrediënten: wortels, eieren, kokos, bruine suiker, boter en bakmeel en geraspte amandelen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:30

Kristie schreef:
Fugel ik doe bij de bokkenpootjes ook bodem, creme, bokkenpootjes en creme, nog een laag creme en bokkenpootjes ga ik niet redden. Ik gooi er wel altijd nog een heel pak verkruimelde bokkenpootjes op.
Als hij instort kun je hem toch gewoon serveren? hij stort bij mij altijd in!

De taart bleef netjes overeind staan met snijden :) En inderdaad, ik red nog een laag erboven op echt niet. Ik had bodem, creme, bokkenpootjes, creme, op elk puntje een toef slagroom en een half bokkenpootje. Taart viel bij de visite erg in de smaak, vond hem zelf wel 'oke'. Ik ben niet echt een slagroom fan en vond hier toch wel een redelijke slagroom smaak aan zitten.

Saskia heb jij nog recepten van die heerlijke fruittaarten van je?