Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:46

Ik was weer bijna 1 kilo aangekomen, daar begrijp ik dan geen fluit van...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:46

Ik kom niet aan maar het afvallen stopt gewoon......dat duurt dan weer even voordat dat op gang komt. Was afgelopen vrijdag 4,9 kilo kwijt in ruim twee weken, dat gaat wel heel hard dus dat dat langzamer gaat is logisch. Nu deze week hoop ik vrijdag een halve kilo kwijt te zijn. Dan pak ik de komende twee weken even door en hoop ik daarmee toch wel weer 2-3 kilo kwijt te zijn.

Overigens liet ik net even zien dat mijn recent aangeschafte broek van mijn kont afglijdt als ik te enthousiast met mijn handen in mijn zak ga staan, was reuzegrappig!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:47

Op dat punt ben ik nog lang niet! Hahaha

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:49

Nee maar als ik in je profiel kijk, zit je ook niet op mijn beginpunt :D :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:49

daffodil schreef:
Ik kom niet aan maar het afvallen stopt gewoon......dat duurt dan weer even voordat dat op gang komt. Was afgelopen vrijdag 4,9 kilo kwijt in ruim twee weken, dat gaat wel heel hard dus dat dat langzamer gaat is logisch. Nu deze week hoop ik vrijdag een halve kilo kwijt te zijn. Dan pak ik de komende twee weken even door en hoop ik daarmee toch wel weer 2-3 kilo kwijt te zijn.

Overigens liet ik net even zien dat mijn recent aangeschafte broek van mijn kont afglijdt als ik te enthousiast met mijn handen in mijn zak ga staan, was reuzegrappig!

_O- _O- _O-

Zo lang je zelf maar lol hebt. ;)

Ik weet niet waarom ik een kilo ben aangekomen... Laat gegeten in de avond, kan dat het zijn? Eisprong?

_O-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:51

Iemand op kantoor zei dat ze nog niks zag...dus ik zeg dat hoeft niet als ik het maar voel en als ik mijn handen in mijn zak doe....de rest valt te raden! Ze moest er wel om lachen, broek heb ik vorige maand gekocht en zat best strak.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:53

Fijne collega. :D

Ik voel het zelf ook wel aan mijn lichaam hoor. :j Mijn dochter zei gisteren <3 mam, wat ben je slank! :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:54

He tis wel eerlijk, soms zie je als buitenstaander dat met kleding aan niet zo snel! Liever dan dat ze liegen :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:56

Oh daar zit ik niet mee hoor, is ook wel logisch want bij mij zul je echt pas verschil zien als ik rond de tien kilo zit. Omgedraaid precies het zelfde, niemand die ziet dat ik 5 kg aangekomen ben :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:11

Zooist schreef:
Rucola pijnboompitkaas???? Waar haal je dat? Het klinkt verukkelijk :9

Natuurvoedingswinkeltje had dat. Ze hadden veel lekkere kaasjes. Ben er nog niet aan toe gekomen om hem te proeven.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:14

ik dacht dat er in pijnboompitten juist heel veel kh zitten? of heb ik het nu mis? ik haal ze er juist uit, maar vindt ze heerlijk. verder hou ik helemaal niet van nootjes, etc.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:25

MB, vlak voor je menstruatie word je zwaarder inderdaad.

Daf, lekker hoor, schnitzels!!! En broodjes braadworst :9

Als ik een dag gezondigd heb, dan merk ik dat aan m'n hartslag die omhoog schiet. Word er echt beroerd van, maar toch... soms... ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:29

Per 100 gram zo'n 14 khd maar wie eet er nou 100 gram pijnboompitten??? Daar kom je niet aan hoor, zon zakje bevat 65 gram dus das 9 KHD en ik doe daar zeker 5 salades mee dus das omgerekend nog geen 2 KHD per salade, nou dat vind ik te verwaarlozen!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:31

Nou, van die paar pijnboompitten zul je niet aankomen hoor.

Wat een consternatie heb ik weer gemist hier. Is maar goed ook, want ik zit in mijn eisprong en dan ben ik wel in voor een goede rel. Wat is er toch gebeurt met het good old "Leven en laten leven". Hartstikke fijn om elkaar hier af en toe een hart onder de riem te steken, te leren en laten inspireren van elkaars eetlijstjes en baksels en advies te geven als daarom gevraagd wordt, maar adviezen en oordelen door de strot gedouwd krijgen is mijn ding niet. Maar goed, dat heeft zichzelf blijkbaar opgelost.

Dan kan ik nu met een gerist hart zeggen dat ik vanmorgen boterboek heb staan bakben (ziet er niet heel gelukt uit alleen), de kipkoekjes heb gebakken en soldaat heb gemaakt en een nieuwe voorraad MOKflensjes heb gebakken. Ik kreeg mijn bestelling met kokosmeel en ketostix binnen en heb meteen even gemeten of ik in ketose ben. En dat ben ik *\o/*

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:34

Ik ga eens googelen op dat ketose of kan hier iemand makkelijk vertellen wat het nu precies inhoud?
Op de ranzige smaak in mijn mond nagelaten waat ik er eigenlijk niet zoveel vanaf.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:37

@mrijn: :') _O- ik moest zo lachen, ik ben wel in voor een rel hahahaha.

Op google vindt je veel. Enige kort door de bocht dat ik weet is dat als je khd op zijn hij overgaat op pure vetverbranding :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:38

En als ik veel slecht eet in zn algemeniteit heb ik ook een hartslag waar je U tegen zegt!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:50

Ik zit aan een miniatuurbakje aardbeien, heb ze er een beetje in moeten proppen maar is precies goed zo!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:51

Ketose is volgens mij het proces van vetverbranding (wat normaal kh-verbranding is). De vieze smaak of geur komt van de reststoffen die dan vrijkomen (dat is ook hetgeen een ketostick meet). Ik heb nog nooit een vieze geur of smaak gehad, of mijn omgeving is te beleefd om dat te zeggen :+

Ik ga lekker paardrijden en neem een MUM met aardbeienroomkaas mee voor onderweg. Ik weet of er nog meer hier zitten met een stoelgangprobleem? Ik heb al heel wat periodes kh-arm gegeten en na 2 dagen is mijn stoelgang gereduceerd tot een toevallig geitenkeutel af en toe. Nu is dagelijks een MUM eet, kan ik gewoon weer elke dag poepen! Nou ja, ik dacht dat julie dat vast wel wilden weten :D :D :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:51

daffodil schreef:
Nee maar als ik in je profiel kijk, zit je ook niet op mijn beginpunt :D :D

Haha op mn profiel ben ik wel een kilo of 6 lichter!

Ik ben aan de kwark met walnoten, jummie!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:52

Ik kwam hier mijn optimel tegen dus ik neem dat ipv de kokoskoek.
Whahahahaha :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:52

Mrijn: Hahaha dat is normaal! Mn ouders doen dukan, dus die hebben ook probs! Ik denk dat ik maandag weer ga beginnen!

Die aardbeienroomkaas, proeft dat naar kaas? (maar ja in fase1 mag je geen aardbei) Ik ben allergisch voor alles wat smaakt naar KAAS, die rookkaascrackers zijn die ook kaasachtig?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:54

Afbeelding

Zooist

Leuk kruisje %)

renskje

het is misschien heel stom, maar ik zit gewoon te wachten op slechte adem en droge stroeve tanden... _O-
heb net even de eetmeter voor vandaag ingevuld. qua vitamines etc. zit ik wel goed
wel heb ik dus alsnog 22 gram koolhydraten. zou dit aan de tomaatjes liggen? kan toch haast niet?