Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb tijdens het uitrollen steeds omgedraaid en met poedersuiker bestrooid (gaf trouwens geen vlekken ofzo), maar toen kwam het ook nog makkelijk los. Enkel op het einde toen de lap zeer groot was ( makkelijk een diameter van 80cm of meer) was het moeilijk om hem op te tillen (wou scheuren) en heb ik er dus een matje onder gewurmd, met poedersuiker op overigens, dan met behulp van dat matje op de taart gelegd en toen wou hij dus niet van dat matje af. Was gewoon plastiek overigens.
En toen ik de zijkanten wilde doen aansluiten begon ie te bobbelen. Ik heb trouwens op je facebook gekeken DIVA en ik durf toch wel zeggen dat ik mijn taartje minstens even netjes had afgesmeerd als die mensen van de workshop (jammer dat ik toen er nog niet aan dacht van een foto te nemen...). Taart heeft na het afsmeren in de koeling gestaan, toen de botercrème opgesteven was heb ik het geheel dus heel strak proberen te maken en hem dan weer in de koeling gezet tot de marsepein uitgerold was. Overigens zijn de bobbelende plaatsen wel net daar waar de taart is doorgesneden... Misschien heb ik op een verkeerde manier glad gestreken en teveel druk op die plaatsen uitgeoefend... Of was de kamer misschien toch te warm waardoor de crème al weer te plat was tegen dat de marsepein eindelijk op de taart gepield was...
Voor vulling wilden ze abrikoos, ik dacht daar braambessen bij te doen... De kinderen zijn erg kieskeurig, dus ik volg zo veel mogelijk raad op van m'n broer en schoonzus.
En ik wil eigenlijk één kleur, dat is meestal toch multicolor.
Vooral als je het wat aankleedt met wat decoratie. Bv dus je strik. En een olifant bovenop. Voorbeeldjes: