Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:42

Oh das wel heel kort dag... Jammer want lijkt munne echt leuk om te doen en niet duur ...
Moet je een eigen apparaat hebben??

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:38

Lees het nu pas...
Nee, je krijgt alles van Kim.
Ik gebruik wel altijd die van mezelf. Ik heb een net iets anders pistooltje dan de ws pistooltjes van Kim.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:59

Balen maar het gaat mij echt niet lukken.... Volgende keer beter.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:21

Het is er de tijd weer voor ;-) en omdat ik een nieuwe hartvorm had gekocht...wilde ik hem natuurlijk even uitproberen...nu nog slachtoffers vinden om hem op te eten (hier thuis hoef ik d'r niet meer mee aan te komen :-) ) De rand is hobbelig hoor.....de vorm ook ;-)

Afbeelding

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:44

Ik loop beetje achter met plaatsen, laptop was even bij de laptopdokter.

Vandaag opgehaald; Woezel en Pip.
Gevuld met rozzenbotteljam en passievruchtencreme.
Lagen zijn met lemon getrempeerd en dit keer niet afgesmeerd met ganache maar met botercreme(wat een takkespul!!)
Meisje was heel blij toen ze haar taartje zag :-)
Taart wordt over twee dagen aangesneden. Daarom heb ik de topper bijna los gelaten, zo kan ie zondag ook nog dienst doen als de onderste helft wordt aangesneden.
Ziet die taart er ook nog een beetje gezellig uit ;-)

Afbeelding

Topper op dummie.
Afbeelding

Paardentaartje van vorige week.
Gevuld met ik weet het niet meer.

Afbeelding

Afbeelding

En een taartje voor mijn cursistengroep van Samen Bevallen.
Weet ook niet meer waar die mee gevuld was.
Smaakte prima, volgens mijn zoon :+

Afbeelding

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:52

Wauw Diva, ze zijn prachtig!!!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:59

zijn weer schitterend Irene :-)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:45

Purkil, leuke Sinterklaas taart, goed gelukt met je nieuwe vorm, jammer dat je ze er thuis niet blij mee kan maken.

Diva, ondanks takkespul toch super strak geworden +:)+ en weer geweldig leuk, dames +:)+

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:30

Mooi! Ik vind alleen dat Pip niet helemaal Pip is.. heb gegoogled wat het dan is en ik denk dat de oren wat teveel liggen en de oogjes ovaal horen te zijn. Ik wil erbij zeggen dat ik het je absoluut niet na doe zo en het puur goed bedoeld advies is!

Wat voor blik gebruiken jullie voor vierkante cake, een vierkante springvorm, een bakblik met losse bodem..?

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:39

Hmm.. dan is het dus moeilijk om te zeggen waar mijn gebobbel aan lag :P Ik heb tijdens het uitrollen steeds omgedraaid en met poedersuiker bestrooid (gaf trouwens geen vlekken ofzo), maar toen kwam het ook nog makkelijk los. Enkel op het einde toen de lap zeer groot was ( makkelijk een diameter van 80cm of meer) was het moeilijk om hem op te tillen (wou scheuren) en heb ik er dus een matje onder gewurmd, met poedersuiker op overigens, dan met behulp van dat matje op de taart gelegd en toen wou hij dus niet van dat matje af. Was gewoon plastiek overigens.
Dus toen de lap eindelijk van het matje af gepriegeld was, lag hij zeer vervelend op de taart en heb ik erg gezweet om hem er min of meer plat op te krijgen -O- En toen ik de zijkanten wilde doen aansluiten begon ie te bobbelen. Ik heb trouwens op je facebook gekeken DIVA en ik durf toch wel zeggen dat ik mijn taartje minstens even netjes had afgesmeerd als die mensen van de workshop (jammer dat ik toen er nog niet aan dacht van een foto te nemen...). Taart heeft na het afsmeren in de koeling gestaan, toen de botercrème opgesteven was heb ik het geheel dus heel strak proberen te maken en hem dan weer in de koeling gezet tot de marsepein uitgerold was. Overigens zijn de bobbelende plaatsen wel net daar waar de taart is doorgesneden... Misschien heb ik op een verkeerde manier glad gestreken en teveel druk op die plaatsen uitgeoefend... Of was de kamer misschien toch te warm waardoor de crème al weer te plat was tegen dat de marsepein eindelijk op de taart gepield was...
Aangezien mijn boetseerwerk ook steeds bleef inzakken heb ik zo'n vermoeden dat warmte in elk geval meespeelde...

edit: over die diameter van 80cm: de 750gr marsepein volgens de DLT voor een taart van 28cm was dus echt véél te véél, daar kon ik de taart makkelijk 2x mee bekleden.. Dat maakte het dus niet makkelijker, want ik had pas door hoeveel teveel het wel niet was toen de lap eindelijk over de taart lag.

Overigens: Rinske, wat een schitterende taart heb je toch voor je dochter gemaakt! Vond het jammer dat je gestopt was en het is leuk om nog eens een werkje van jou te zien _/-\o_

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:49

nientje78 schreef:
Kijk die meid eens genieten, echt heerlijk :D
Wat had je tegen de zijkant gedaan?

Vruchten hagel :o

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:54

IK meende idd al wat gekleurds te zien :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:59

Wat een geweldige taarten weer! Ik heb al heel lang niet meer gebakken (iets met stress en drukte, maar vooral het feit dat ik geen oven meer heb hahaha) maar lees trouw elke keer bij. Geweldig om te zien.

Zit er aan te denken om misschien (in 2015 pas) mijn eigen bruidstaart te maken. Nu wil ik iets met glitters doen, maar ik vroeg me af of dat echt te eten is. Nu is dit de ideale kleur, maar is dat dus wel te eten? Of kun je beter voor die suikerglitters gaan of spray?

En heeft iemand ervaring met enkel ganache als buitenkant? Dus geen fondant of marsepein er over?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:16

kwa glitter is het net wat je zelf het mooiste vind.
als ik naar de kleur kijk zou ik het proberen met rood fondant en de pearl spray erover heen lichtjes.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:31

Denk dat ik idd verschillende dingen ga proberen. Dit is ook een goede tip idd Dancertje.
Maar ik vraag me ook af het nog wel te eten is met de dingen uit de link er over?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:03

waar van zijn ze gemaakt die in je link?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:13

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:14

Een vraagje. Kan je witte hagelslag gemakkelijk kleuren met kleurpasta?

Ik moet voor komend weekend een taart maken voor de verjaardag van m'n nichtje (3 jaar), maar de taart mag niet volledig met suikerpasta bekleed zijn en marsepein is riskant, we weten niet of ze dat lust. Dus ik dacht met botercreme af te smeren en dan te bestrooien met gekleurde hagelslag van witte chocolade. Dan wil ik met suikerpasta een strik maken. En er moet nog een olifant bij :+ Voor vulling wilden ze abrikoos, ik dacht daar braambessen bij te doen... De kinderen zijn erg kieskeurig, dus ik volg zo veel mogelijk raad op van m'n broer en schoonzus.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:01

Denk dat dat lastig wordt met de gels. Dan wordt de chocolade volgens mij zacht en gaat het plakken. Denk dat je dan snel gewoon happen kleurstof neemt.
Zijn die ene spikkels bv niks?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:17

Hmm, dat is waar. Valt dat met dustpoeder te kleuren?
Van die spikkels vind ik zo goedkoop ogen :+ En ik wil eigenlijk één kleur, dat is meestal toch multicolor.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:59

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:09

Nja, iets bestellen komt niet zo goed uit momenteel, auto moet op onderhoud en waarschijnlijk een nieuwe batterij, dus ik probeer de uitgaven echt te beperken. (Ben werkloos momenteel.)

Bedankt voor die plaatjes, die tweede olifant vind ik heel erg leuk, ga ik zeker gebruiken :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:01

Hagelslag is een gladde korrel die af is. Dat gaat je niet lukken om te kleuren. Je zal helaas iets anders moeten verzinnen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:04

Ofwel moet ik ze gewoon wit laten en de strik in het roze of zo...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:10

ik vraag me af of je ze niet kunt dusten met poeder…mocht je dust in huis hebben dan zou ik dat toch even proberen. Het blijft misschien niet supergoed zitten maar wie weet geeft het toch een leuk resultaat.
Zit hier te malen over een taart voor deze week, voor m'n sportinstructrice. Wilde eerst een sporttas maken maar zit nu te dubben om een taart in de vorm van haar nieuwe sportschoenen te maken...