[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:42

Myra schreef:
Pebblesther schreef:
Maar ik heb vandaag wel weer 2.5 uur gefietst en een half uur paardgereden dus zo heel erg zal het wel niet geweest zijn.

Veel bewogen hoor +:)+

Ja dat is wel goed :j Ben weer op de fiets naar m'n werk gegaan. Mijn conditie wordt steeds beter.
Afgelopen vrijdag ben ik eerst op de fiets naar m'n werk gegaan en toen nog op de fiets naar m'n vriend. Heb toen in totaal die dag zo'n 65 km gefietst. En het scheelt ook nog aardig wat benzine als ik iedere week minstens 1 keer op de fiets naar mijn werk ga en naar mijn vriend.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:56

Gelijk heb je! Vind het altijd jammer om te horen als mensen het 10 min stukje naar hun werk de auto pakken. Soms heb je een auto echt nodig om dingen in te vervoeren, maar fietsen kan zo lekker zijn (ook na een hoosbui, hoewel niet iedereen het misschien daarmee eens is :P ).

65 km? Dan fiets je ook aardig door :j

Zit er aan te denken om morgen gewoon de fiets te pakken als ik naar stal ga om te voeren/mesten. Dat betekent wel dat ik om 8 uur weg moet fietsen, maar dan heb ik die dag tenminste 50 km gefietst en misschien wel goed om dan gelijk een stuk meer brood te gaan eten.
Ik vind het echt lastig om meer dan dit te gaan eten en iets blijft zeggen dat ik dan echt niet af ga vallen... maar toch is het wel zo :?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:36

Fietsen is inderdaad goed. Ik ga naar m'n paard ook altijd op de fiets maar dat is maar 3 km. In de winter pak ik wel de auto als het donker is want het is best een eng landweggetje er naar toe.

Brood eten is altijd goed Myra. En tuurlijk val je af, zolang je zo veel mogelijk de slechte tussendoortjes laat staan en meer gaat bewegen val je af. Maar je mag je zelfs soms best iets lekkers gunnen als het dan bijv. maar een handje snoepjes is en geen hele zak.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:26

Dan nog kun je beter brood eten als lunch dan studentenhaver :n

Goeiemorgen btw :O

Hier even storm gehad thuis, maar heb het ook alweer uitgepraat met mn vader, dus gaan zien hoe het allemaal loopt!
Nu zo naar Den Haag voor kop koffie met oud-klasgenootje, dan werken en vervolgens heel snel door naar etentje met mn twee vriendinnetjes :D

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:26

Zo ik ben weer gezond begonnen!

O: Kellogs met optimel yogurth
T: Ontbijtkoek
L: Kiwi,flesje vruchten smootie en 2 krentenbollen.
T: Appel
D: BBQ (feestje hier) eet een vega burger met salade en stokbrood. En een sausje.
T:.Geen eten laat.

En ga nu uurtje sporten en dan naar therapie :z

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:35

myra, ik heb het idee dat je adviezen van ons in de wind slaat. maakt niet uit, maar je helpt je lijf om zeep. waarom ga je niet naar een dieetist? dit wordt vergoed vanuit je basisverzekering.

chatelaine, tot je avondeten is je dag veel te mager. je ontbijt is goed, maar dan heb je een zeer mager ochtendtussendoortje. voeg hier een stuk fruit aan toe of een bakje yoghurt of een boterham met mager beleg.
probeer bij je lunch je kiwi te vervangen voor een gewone boterham en de kiwi door te schuiven naar je middagtussendoortje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:36

xingridx schreef:
Hier even storm gehad thuis, maar heb het ook alweer uitgepraat met mn vader, dus gaan zien hoe het allemaal loopt!
Nu zo naar Den Haag voor kop koffie met oud-klasgenootje, dan werken en vervolgens heel snel door naar etentje met mn twee vriendinnetjes :D

goedemorgen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:39

Goedemorgen!

Een handje studentenhaver is best oke als tussendoortje, maar niet als lunch inderdaad ;)

Chatelaine, vind dat je een magere dag hebt. Maar je eet wel volgens de schijf van 5, dus vooruit. Misschien een stukje vlees extra nemen?

Ing, gelukkig weer uitgepraat met paps! Hij bedoelt het goed he, dat weet je best! Lekker een appeltaartje bij de koffie :Y)

Mijn dagplanning:
O. 250 ml franse kwark met 150 gr verse aardbeien, kom thee
T. 100 gr verse ananas en 100 gr mango, kom thee
L. bruin bolletje achterham en 30+ kaas, bakje sla met ? en beker melk
T. bruin bolletje achterham en 30+ kaas, blikje cola light
T. plakje peperkoek, glas water
D. aardappel, spinazie en rundergehaktbal, glas cola light
T. ?
Laatst bijgewerkt door Chubby op 27-08-09 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:40

Wel een goede tip thanks ga het even omgooien :j.
Hoop dat beetje gezond kan eten bij de BBQ...Ben blij als volgende week school en stage weer begint.Ik vind dat veel makkelijker om dan gezond te eten en in ritme :)

Al kan ik dan wel minder sporten maar goed denk dat minimaal drie keer per week ook prima is. Heb straks lange stage dagen van 9 uur in de ochtend tot half tien savonds.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:41

Eet dus geen vlees en twee vega dingen krijg ik echt niet weg gewoon. Kan wel nog wat fruitsalade ofzo nemen bij het avondeten of wat van de aardappelsalade :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:48

Fruitsalade! +:)+
En wat BA zei over je lunch ga ik helemaal in mee :D

Janice_T88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:49

65 km fietsen is veel! Wel goed hoor daar niet van, goede bewegigin.

Zelfde blijven eten klinkt vreemd maar je moet de slechte dingen vervangen door gezonde soorten dat is een beetje het idee toch ?
Studentenhaver is geen slim idee als ontbijt zelfs als tussendoortje is het niet zo goed er teveel van te nemen lijkt me ?

Chatelaine, waarom moet je 2 vega dingen nemen ? Als je er wat anders voor in de plaats neemt en 1 vega kan toch ook ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:51

Janice_T88 schreef:
Studentenhaver is geen slim idee als ontbijt zelfs als tussendoortje is het niet zo goed er teveel van te nemen lijkt me ?

Noten zijn gezond! En bevatten goede vetten, een veel betere keuze dan chips of koekjes :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:00

chub, maar noten zijn daar in tegen wel een calorieen bom.

Ga vandaag actief doen. Zometeen eerst even naar de sportschool, conditie is ver beneden pijl gezakt door de vakantie. Daarna uurtje fietsen en vanaaf wrs paardrijden.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:40

Mornin'!

Studentenhaver bevat idd veel kcal, maar zijn allemaal heel gezonde vetten :j

Myra: ik blijf erbij dat het geen lunch is. Heb ook het idee dat je de adviezen in de wind slaat en je eigen ding blijft doen. Prima, maar dan help je je lijf om zeep. Als je na 4 dagen minder eten niet gewoon normaal kunt eten zonder bang te zijn aan te komen, is er sowieso al iets mis. Een dan iig brood als lunch en die studentenhaver als tussendoor.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:55

Morgen!
De meeste commentaren op planninen zijn zo te zien al gegeven, ben het daar ook mee eens :j
@Ingrid, op je werk na klinkt je dag erg gezellig, maar ach op je werk kan je bokten, dus eigenlijk moet dat ook gewoon erg leuk zijn! ;)

Ik had me maandag gewogen, toen stond ik op 79.3, maar kon het niet laten om me vandaag toch weer even te wegen.
Ik was vandaag 78.7, dat is de eerste keer sinds best heel erg lang dat ik onder de 79 zit! :D
Nu moet ik wel weer echt een week wachten van mezelf :=

Planning volgt zo, heb geen idee wat er ligt, dus dat ga ik zo eerst eens bekijken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:56

lisje90 schreef:
De meeste commentaren op planningen zijn zo te zien al gegeven

Niemand iets over de mijne te zeggen? ;(

:D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:04

Ziet er over het algemeen netjes uit Chub :) lunch 1 broodje is niet veel, maar dat komt wrs omdat je je khd aan het opbouwen bent?

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:06

Je zou je brood in prencipe niet dubbel hoeven te beleggen ;)
Ook ik vond een broodje lunch weinig :j Maar als je aan het opbouwen bent, zal je het zelf wrs beter weten dan ik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:08

Ja, ik ben nog aan het opbouwen inderdaad, ik eet tussendoor ook nog een broodje he :D En ik weet dat ik dubbel beleg, maar dat is dan mijn snoeperij :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:08

Ik beleg ook vaak dubbel :+ haha

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:09

Zo wat zijn jullie hard gegaan!
Van mijn planning gister is weinig terecht gekomen, ik had zo'n hoofdpijn dat ik na het avond eten (wat uiteindelijk wraps werd omdat mn ouders wilden dat ik bij hun at) zo mn bed in geschoven. Geen beweging ook dus.
Vandaag maar weer met frisse moed beginnen ;)

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:18

Doe ik zelf ook vaak als ik hagelslag op mn brood doe, maar omdat dat het met hagelslag al helemaal niet goed is, doe ik nu een redelijk normale hoeveelheid vaak :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:30

door al jullie gepraat over studentenhaver heb ik daar nu ook zin in :+
en in de verse appeltaart van ingrid! :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:32

Oeeehhhh vooraldat laatste klinkt erg lekker! Maar vast niet heel verantwoord of wel... ;)