Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:50

Damelza schreef:
Murthul schreef:
Hier ook mayolijn-fan :D

Hebben jullie trouwens die visburger van vivera al geprobeerd waar toen zoveel hype rond was omdat hij niet te onderscheiden was van echt?

Hij is zó lekker en zó vissig. Ik helemaal blij <3

Nee nog niet :o zal eens kijken waar hij hier te verkrijgen is. Wil nog wel graag de Vegafit cordon bleu proberen

Doen! Die is ook echt lekker!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:55

Die cordon blue is lekker idd
Pas geprobeerd en was de beste ever (zelfs het enge plakje “ham” was niet eng hihi)

Ik heb een fles mayo bij Vmarkt gekocht en die is ook erg zuur, overdose azijn vrees ik
Ben meer van de romige, misschien de mayolijn eens proberen als we weer nieuwe nodig hebben

Qua vis achtig spul
Ik
Vind de vissticks van vegafit ook erg lekker
Textuur is niet erg fishy,maar de smaak is erg goed

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:35

Jean Baton heeft de receptuur veranderd begreep ik, misschien is ie nu wel lekker ;)
Mayonaise is altijd wel lastig inderdaad, vooral omdat wij in Nederland een behoorlijk zoete mayo eten en elders een zuurdere/dunnere. Gelukkig bestaat Remia mayolijn, die is echt fantastisch :D En Like Mayo vind ik ook erg lekker.

Ik zag trouwens dat de vegan B&J's in oa de Vegan Junk Food Bar en de Vegetarische snackbar komt binnenkort! *\o/*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:08

Murthul schreef:
Hier ook mayolijn-fan :D

Hebben jullie trouwens die visburger van vivera al geprobeerd waar toen zoveel hype rond was omdat hij niet te onderscheiden was van echt?

Hij is zó lekker en zó vissig. Ik helemaal blij <3

Ja lekker he! Het was alsof ik bij de Mac gegeten had zo voelde het.. net echt!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:20

Magrathea schreef:
Jean Baton heeft de receptuur veranderd begreep ik, misschien is ie nu wel lekker ;)
Mayonaise is altijd wel lastig inderdaad, vooral omdat wij in Nederland een behoorlijk zoete mayo eten en elders een zuurdere/dunnere. Gelukkig bestaat Remia mayolijn, die is echt fantastisch :D En Like Mayo vind ik ook erg lekker.

Ik zag trouwens dat de vegan B&J's in oa de Vegan Junk Food Bar en de Vegetarische snackbar komt binnenkort! *\o/*

*\o/* dat vraagt om een meeting

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:20

Magrathea schreef:

Mijn werk heeft aan aanbod: Frietsaus, belgische mayo, en normale may (vette dus). En dan extra mayolijn. Wel gaan veel mensen voor de belgische mayo. :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:03

Magrathea schreef:

Jaaaaa! In Amerika bij de Walmart hadden ze allerlei smaken, niet alleen van Ben & Jerry's trouwens. Maar de B&J's in Chunky Monkey was echt heeeeerlijk <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:26

Ik was blij verrast met de vissticks van vegafit, zijn echt lekker! :D De cordon blue heb ik nog niet geproefd, maar ligt al wel een tijdje in de koelkast. Ben benieuwd naar die visburger van vivera.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:00

Die vissticks zijn echt niks vergeleken met die visburger!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 21:03

De vissticks vond ik veel te droog met een vieze nasmaak.
De visburgers van sofine vond ik heerlijk.
Dus ik ben erg benieuwd naar die van vivera!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:52

Grappig joh, zit keuringsdienst van waarde te kijken over kippenvlees.
De conclusie is dat je kan kiezen tussen weinig milieubelasting OF een beter leven voor de kip.
Als we alle kippen diervriendelijk houden kunnen we de wereld niet voeden.

Eh jongens, misschien gewoon niet allemaal 3 keer in de week een halve kip eten? :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:11

Azmay schreef:
Grappig joh, zit keuringsdienst van waarde te kijken over kippenvlees.
De conclusie is dat je kan kiezen tussen weinig milieubelasting OF een beter leven voor de kip.
Als we alle kippen diervriendelijk houden kunnen we de wereld niet voeden.

Eh jongens, misschien gewoon niet allemaal 3 keer in de week een halve kip eten? :o

Ja dat is al een enigszins oude aflevering toch? Die heb ik ook gezien. De optie "geen kip eten" kwam inderdaad 0.0 aan bod :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 22:12

Inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn >;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:40

Nou inderdaad, en dan ook nog allemaal alleen de filets willen eten... . Maar inderdaad, dat gewoon geen kip eten niet genoemd wordt :n . Hoe moeilijk is het...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:27

Zeg nou zelf, we hebben het toch heeeeel zwaar dat we geen kip eten, onmogelijk toch.. :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:44

:')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:26

Magrathea
Die like mayo vind ik juist niet lekker
De fles die ik heb is echt wat zurig en een bittertje oid in de nasmaak
Ik gebruik hem puur in zaken waarbij ik de smaak flink kan maskeren met kruiden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:55

O echt? Ik eet het eigenlijk alleen bij de snackbar dus ik heb hem nooit los geproefd :D
Wel jammer dat je het niet lekker vind.

De keuringsdienst had trouwens een tijdje terug ook een aflevering over stremsel. Daarin gingen ze kijken bij de slachter hoe de lebmaag wordt geleegd enzo. Er gaan blijkbaar nog echt enorm veel kalfjes naar de slachtbank die puur afkomstig zijn uit de melkveehouderij :oo Het precieze getal weet ik niet meer maar het zijn er echt onwijs veel. Heel heftig om te zien.
Edit: https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1692967
Er komen wel eerlijke medewerkers aan het woord. Zeggen eigenlijk allemaal dat zuivel eten inherent is aan het slachten van koeien (kalveren dus).
In deze slachthal (grootste van de wereld) worden er 2200 per dag geslacht, 5 dagen per week

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:06

Koeien moeten natuurlijk ieder jaar een kalfje krijgen om melk te blijven geven. Die kalfjes moeten toch ergens heen uiteindelijk.. T is gewoon n bizarre industrie als je erover gaat nadenken. :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:11

Waarom gaan mensen niet gewoon op een normale manier met dieren om, zodat we toch gewoon kaas kunnen eten zonder dat je bijdraagt aan zoveel dierenleed :(. Ik snap dat echt niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:25

Sheran schreef:
Waarom gaan mensen niet gewoon op een normale manier met dieren om, zodat we toch gewoon kaas kunnen eten zonder dat je bijdraagt aan zoveel dierenleed :(. Ik snap dat echt niet.

Gaat niet, er is te veel vraag naar (extreem goedkope) zuivel -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:27

Murthul schreef:
Koeien moeten natuurlijk ieder jaar een kalfje krijgen om melk te blijven geven. Die kalfjes moeten toch ergens heen uiteindelijk.. T is gewoon n bizarre industrie als je erover gaat nadenken. :j

Jup, maar het is toch iets wat veel mensen zich niet beseffen. Ik ook niet hoor. Al die mensen die claimen dat veganisten geen zuivel willen omdat ze nog nooit op een boerderij hebben gezien 'hoe het echt gaat'... Ik snap ze niet, ik werd juist veganist toen ik erachter kwam hoe het echt ging 8)7

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:55

Heeft iemand een lekker recept voor vega wellington?
Ik kan op internet inderdaad heel veel recepten vinden, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar eigen ervaringen...

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:56

Magrathea schreef:
Murthul schreef:

Jup, maar het is toch iets wat veel mensen zich niet beseffen. Ik ook niet hoor. Al die mensen die claimen dat veganisten geen zuivel willen omdat ze nog nooit op een boerderij hebben gezien 'hoe het echt gaat'... Ik snap ze niet, ik werd juist veganist toen ik erachter kwam hoe het echt ging 8)7

Mijn opa is slager en die zei het zelfs: als mensen vegetarisch zijn en nog steeds volop melk drinken en vooral kaas eten, dan gaan ze nog hun doel voorbij :Y)
Hij is trouwens zelf dus dat allemaal niet, eet gewoon vlees, kaas en alles, ook weer een interessant iets

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:58

Hoe zit dat dan met biologische zuivel?