Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:18

Ook!?! Wat leuk!
Bizar dat het zo'n verschil kan maken, ik gebruik echt maar een klein thee lepeltje.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:50

Ik merk niks van de cacao nibs, maar ik eet ze dan ook 's ochtends en dan ben ik altijd wel energiek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:21

O: Sour cream glazed timbits
L: Teriyaki burger & onion rings
T: Sour cream glazed timbits
A: Bulgogi chicken & rijst

Mijn laatste dag hier, het mag :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:43

Lijstje eergister was volledig de mist in gegaan, iets met veel chocola, boterkoek en chips. :')

M'n lichaam reageert echt enorm heftig op tentamen- en deadlinestress, gister zowel een deadline als een tentamen, dubbel feest dus. Maar dat is nu weer voorbij en ik kan weer functioneren met een normaal eetpatroon ;)

Gister nog even:
O: 50 gr havermout, 13 gr ontbijtmix, 7 gr amandel, 7 gr rozijnen, 1 appel
L: smoothie, halve avocado, 12 witte druiven, glas versgeperste sinaasappelsap, 90 gr kwark
T: 2 plakken roggebrood met 2 plakjes kaas en cottage cheese
T: mini pistoletje met cottage cheese, komkommer en wat gerookte zalm
T: bak kwark met ontbijtmix en 9 gr pecannoten
A: halve afbakpizza vegetale en een kop chinese tomatensoep uit blik (was bij vriendinnen)
T: paar doritos

D: 2 koppen koffie met opgeklopte melk, water, 3 glaasjes martini met vriendinnetjes
B: paar sprintjes om de bus te halen, paar kleine stukjes fietsen

Lijstje van vandaag komt later :)
Cacao nibs ben ik ook wel benieuwd naar, lijkt me een lekkere toevoeging aan m'n ontbijtje :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:02

Gisteren uiteindelijk:

phormicola schreef:
O: 50gr havermout, beetje whey en cacao, tl kokosvet, stevia
B: 9:00-15:00 zwaar schoonmaakwerk (nieuw bijbaantje :+ )
T: (tijdens werk) 3 digestives, 1 grote boterham pindakaas
L: 1 meergranen croissant met een beetje boter en brie, 1 zuurdesem boterham met een beetje boter en 2 gebakken eieren met boerenmetworst, 1 klein glas halfvolle chocomelk
T: halve banaan, 1 kiwi, 150ml roeryoghurt, beetje Special K en een tl honing
A: 100gr entrecote 125gr zalm, 70gr pasta, beetje pesto, cherrytomaatjes, klein uitje, veldsla, 2 blokjes feta
T: 1 appel, 250ml , kaneel, steviaBakje B&J knock-off

Planning vandaag:

O: flinke bak Special K met magere melk, kop sinaasappelthee
T: beschuitje met kip-kerrie salade
B: naar de markt op de fiets
L: 1 saucijzenbroodje, 1 zuurdesem boterham, 2 roereieren en 2 Marokkaanse worstjes, veldsla, tomaat
T: 125ml roeryoghurt, 1 banaan, 1 kiwi, honing
A: tempeh gemarineerd in ketjap, wat rijst of couscous en roerbakgroenten
T: 1 appel en nog een stuk fruit

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:11

Gisteren mijn lijstje goed vol kunnen houden, avond eten was heeerlijk!

Planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 2 el ontbijtmix, 1 appel en kaneel (niet helemaal opgegeten) + kop koffie met scheutje halfvolle koffiemelk
T: peer, kop thee
L: 2 witte boterhammen met komommer sandwichspread, 1 witte boterham met kaas :9
T: 5 gedroogde abrikozen, kop thee
A: ?

B: 1 paardrijden + stal werkzaamheden, misschien 30 day shred level 1

Beetje een typische weekenddag maar ga er lekker van genieten. Vanavond verassing van mijn ouders in carré (tuurlijk heb ik stiekem al op de site van carré gekeken wat er vanavond te doen is *D ) dus misschien dat er vanavond nog iets lekkers bij komt, misschien ook niet :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:19

Bedankt voor de antwoorden, dan gebruik ik lekker baking soda.

Gister een goede dag, alleen savonds kon ik onmogelijk van de tumtummetjes afblijven. Daarbij nog een handje chips, een cracker met hagelslag en twee volkoren broodjes met kipfilet en filet americain :')

Rest van het weekend normaal. Planning:

O: havermout met soja melk, raw cacao poeder, honing, paranoten, frambozen en blauwe bessen (niet echt geslaagd)
L: twee volkoren broodjes met pesto, avocado, gebakken ei met ui en tomaat
T: dadels, abrikozen, pecannoten en lychees
A: ?
T: mijn mango kokos cake die ik straks ga maken

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:38

Gister: O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
T: 2 koffieleutjes, sinaasappel en halve appel
L: 1 BB met kaas, cracotte met sandwichspread en 1 plak roggebrood met kaas
T: Appel en rozijntjes
A: Penne met gehakt, tomatensaus en groente
T: Magere yoghurt met kaneel en wat rozijntjes
T: Op verjaardag 2 glaasjes zoete wijn, 2 soesjes, handje chips en 1 sate stokje
B: Uurtje fietsen, renovatie is klaar dus thuis gestart met poetsen/puinruimen. Wat een zooi.. :') Gaat nog een paar dagen duren. Maar mijn keuken is heel mooi!

Vandaag:

O: 80 gr speltbrood met zuivelspread
T: Sinaasappel
L: 85 gr speltbrood met zuivelspread/kipfilet, 1 tomaat en stuk komkommer
T: Appel
A:? Heb nog geen gasfornuis dus even bedenken nog.
T: Verjaardagsfeestje, dus een paar wijntjes en wat lekkers
B: Weer verder met puinruimen en uurtje fietsen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:00

Horse_xx schreef:
Farjen schreef:
Even een vraagje, hoeveel tijd moet er minimum tussen de maaltijden/tussendoortjes zitten? Soms sta ik maar om 9 uur op en moet dan eerst medicatie nemen en dan een half uur wachten voor ik mag eten. Dus dat wordt rond 9u45 gedaan met ontbijten. Sla ik dan best het tussendoor over? Of eet ik op vrije dagen wel een tussendoor en mijn lunch maar om 14u? Ik werk in ploegen, dus heb ook dagen dat ik al om 5u opsta en soms pas kan lunchen om 14u. Dan eet ik wel een tussendoor rond 9u

Je kan gewoon rond 11 uur een tussendoortje eten en dan bijvoorbeel om half 1 lunchen, maar je kan ook gewoon om 12 uur lunchen, maar net wanneer jij dat fijn vind.

Dus het kan geen kwaad dat er soms maar een anderhalf uur tussen maaltijden en tussendoortjes zit? Ik dacht dat het steeds 3 uur moest zijn.

Mijn gepland lijstje:
O: special k met frambozen en klein glas ananassap
T: graanreep
L: pitabrood met pesto, mozzarella en groenten, yoghurt als dessert
T: appel
A: pasta gevuld met geitenkaas, salade en wat pijnboompitten
B: amper :+ verplichte rust na operatie

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:13

Ik ben weer terugg :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:45

Gister

O: magere yoghurt peer 4 el muesli (incl noten/rozijnen ect)
T: banaan
L: 2 polderlanderdubbeldonkerboterhammen kaas/appelstroop
T: appel
A: spinazie a la creme, aardappelen, ei, vleesvervanger. Stukjes sinaasappel/peer/manderijn

B: 18 km fietsen, 50 min op stal
D: water

Even een beetjee balans na donderdag en wat vandaag/morgen gaat komen :)

Vandaag tot nu toe
6:00 magere yoghurt peer 4 el muesli (incl noten/rozijnen ect)
B: 4,5 u werken in bakkerij, het was druk! Even 5 minuutjes gezetn en thee gedronken verder alleen maar gelopen en druk geweest
11:30 2 polderlanderdubbeldonker boterhammen, 1 waldcornbeschuit (pindakaas/kaas komkommer)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:04

Farjen: het is voor je bloedsuiker niet fantastisch om zo vaak achter elkaar te eten, maar als het eens voorkomt is niet erg hoor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:18

robbedoes__ schreef:
Super, bedankt Sonja!
Zo blijkt maar weer dat mijn opleiding aardig achter loopt op dat gebied :Y)

ik vrees dat het meer komt omdat de kokosvet industrie niet in handen is van 1 van de grote bedrijven op het gebied van voeding, zodra het dat wel is, is het waarschijnlijk inene wel gezond...of ben ik nu para? :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:58

O: 'mug cake' (30 gr havermout, 1 eiwit, 10 gr whey), 30 gr havermout met 5 gr chia
T: -
L: 84 gr tonijn, 1 gekookt eiwit + Havermoutpannenkoekje (40 gr havermout, 1 ei, beetje sojamelk)
T: Rijstwafel met 10 gr pindakaas, 130 gr peer
T2: 200 gr appel, 150 gr yoghurt
L: Salade, ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, olijven, augurk, gegrilde kip
T:?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:05

Gister (niet echt n goed dagje, maar wel lekker ;) ):
O: 90 gram havermout, 10 gram omega3zadenmix, 175 ml halfvolle melk & 1 appel
T: 28 gram whey, 100 gram rauwkostmix
L: 2 harde broodjes (1 ciabatta-achtig, 1 bruin met pitjes) met tonijnsalade en wat rauwkost en de ander met eiersalade, bakje fruitsalade (meloen, druif, ananas, mandarijn)
T: 1 groene appel
A: Erwtensoep, salade (sla, appel, ui, paprika, olijfolie), 3 zelfgemaakte minipannenkoekjes (denk totaal 1 grote) met beetje stroop
B: 20 min wandelen, 20 min fietsen, 1.5 uur fitness (infietsen spinfiets, armen&schouders met losse gewichten, buikspieren, 40 min arc trainer), avondje stal (ook rijden)
D: 1xkoffie, veel water en groene thee, flesje crystal clear.. & n cappuchino

Farjen kwaad zal het niet kunnen maar ik zou gewoon wanneer je laat ontbijt alle maaltijden wat opschuiven :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:28

LisErm94, als ik vrij ben is dat geen probleem. Zoals nu 9u30 ontbijt, T om 11u en L om 13u, nog niet ideaal denk ik maar wel ok.
Maar als ik moet werken van 14u - 22u sta ik pas op om 9u en moet ik om 12u lunchen om op tijd te zijn op het werk. Dus dan eet ik normaal geen tussendoortjes.
Dan zijn er dagen dat ik om 5u moet opstaan en dus ontbijt om 5u30, tussendoor om 9u en soms lunch om 12u, soms pas om 14u.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:37

Gisteren:
O: grutten met chia
L: gehakte spinazie en pangasiusfiet, Griekse yoghurt
T: Rode bessen, snacktomaatjes en wat stukjes gerookte kipfilet
A: smoothie/shake van bevroren banaan, mandarijn, amandelmelk en whey (schrijven op cc)
T: appel, stuk komkommer, rijst/sesamcracker, borrel, elitehaver en 2 stukjes nougat

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:41

Dat is wel lastig Farjen, dan zou ik op de dagen dat je geen tussendoortjes eet je maaltijden gewoon groter maken zodat je nog aan genoeg calorieën komt en tussendoor geen honger krijgt. Wanneer je 5u moet opstaan en dus ook actiever bent zou ik ook meer eten dan wanneer je minder actieve dagen hebt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:47

T: peer
B: 8km hardlopen
O: havermoutpannenkoek van 20g havermout, 2 eieren, banaan, volkorenmeel, scheutje sojamelk, kokosvet en belegd met appelstroop
L: volle yoghurt met gedroogde abrikoos+pruimen, dadels, chiazaad, lijnzaad en een blokje pure chocolade
T: appeltje
A: salade van stoofperen, geitenkaas, rucola, ijsbergsla en ontbijtspek, misschien nog stukje meergranenstokbrood erbij
T: rode wijn, misschien wat chips

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:58

Veel plezier Venthe!

Ach niet aantrekken Fleur, tentamens etc gaan even voor en vragen ook gewoon meer van jouw lichaam. Ik kan ook echt eten als een paard, of kan dan echt troost vinden in een bakje met iets lekkers :o

Veel plezier vanavond Chantal!

Vandaag:

O: 80 g havermout, 400 ml amandelmelk, lijnzaad, 5 gojibessen, amandelschaafsel; beker soja ongezoet
B: 1.45 u intensieve balletles
L: 2 wraps met geitenkaas, groene pesto, olijven, komkommer; 10 olijven, komkommerstaafjes, 3 geraspte worteltjes
T: 150 g sojavla, groene thee
T: 80 g volkorenbrood met nutella :+
B: 30 min. NMTZ
A: 200 g gestoofde sperzieboontjes, wortelburger, 150 g aardappelen
T: Ananas, sinaasappel, 150 g kwark, 50 g cottage cheese

2500 kcal, 105 g eiwit. Het valt me trouwens op dat het veel makkelijker is om aan alle voedingsstoffen te komen als je meer eet. Mijn lijstje is nu bijna altijd haast volledig groen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:48

phormicola schreef:
Gisteren uiteindelijk:

phormicola schreef:
O: 50gr havermout, beetje whey en cacao, tl kokosvet, stevia
B: 9:00-15:00 zwaar schoonmaakwerk (nieuw bijbaantje :+ )
T: (tijdens werk) 3 digestives, 1 grote boterham pindakaas
L: 1 meergranen croissant met een beetje boter en brie, 1 zuurdesem boterham met een beetje boter en 2 gebakken eieren met boerenmetworst, 1 klein glas halfvolle chocomelk
T: halve banaan, 1 kiwi, 150ml roeryoghurt, beetje Special K en een tl honing
A: 100gr entrecote 125gr zalm, 70gr pasta, beetje pesto, cherrytomaatjes, klein uitje, veldsla, 2 blokjes feta
T: 1 appel, 250ml , kaneel, steviaBakje B&J knock-off

Let je op je rug Phorretje? :(:)
Het valt natuurlijk niet te vergelijken, maar mijn moeder heeft haar rug helemaal kapotgewerkt door steeds te gaan poetsen etc. (en ook nu nog gaat ze elke dag poetsen om de rekeningen te betalen, desondanks haar heel slechte rug). Maar ik moest meteen denken aan je ischias, en iets zegt met dat jij ook niet poetst zoals 'normale poetsvrouwen', maar dat je mega-energiek en snel en grondig te werk gaat :+

Verzorg je goed en let goed op je lichaam! Je bent elke dag echt heel actief, en zo'n baby'tje vergt vast ook veel extra!

Edit: Dit moest een PB zijn, maar welja, whatever, sorry dat het dus verkeerd staat :o

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 17:04

Farjen, ik zou inderdaad doen wat Lis zegt. En ga vooral af op je gevoel: heb je om 9 uur ontbeten maar om 11 uur nog geen trek, dan kun je je tussendoortje echt wel eens overslaan.

Veel plezier vanavond Venthe, leuk zo'n verrassing!

Huishoudelijk werk is lichamelijk idd behoorlijk zwaar. Ik heb 5 jaar schoongemaakt in een bejaardentehuis, dan was je aan het eind van de dag echt kapot. Geen slecht advies dus van Bhris om goed om jezelf te denken Phor. Maar volgens mij weet je dat zelf ook :D

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing en lijnzaad; appel
L: waldkornbol pesto/kaas/komkommer/rucola, 1x roggebrood met een gekookt ei
T: boekweitcracker met pindakaas en banaan
A: loaded baked sweet potato (nu al zin in :9 )
T: 2 mandarijnen

B: 30 minuten abs en obliques (Fitnessblender), boodschappen doen, paar uurtjes winkelen

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:30

O: Klein bakje met havermout, lijnzaad, yoghurt, kaneel en banaan. (3/4 opgegeten)
L: 1 grote snee brood met de helft kruidenkaas en de andere helft belegd met ei en kaas. Helft van bruin broodje met kruidenkaas.
T: 2 mandarijnen en 1/4 restje ontbijt
A: Vega chili van kidney bonen, mais, bleekselderij, paprika, ui, knoflook en tomatenblokjes.

B: 40 min gefietst

Een er laatste praktijk dag. Blij met mijn lijstje van vandaag.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:34

Had beter een stuk fruit kunnen pakken bij mijn 2e tussendoortje maarja wel voor gekozen om te gaan shredden dus dat ga ik nu even lekker doen

Venthe schreef:
Planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 2 el ontbijtmix, 1 appel en kaneel (niet helemaal opgegeten) + kop koffie met scheutje halfvolle koffiemelk
T: peer, kop thee
L: 1 wit bolletje met sandwichspread komkommer, 1 wit bolletje met pindakaas, 1 witte boterham met 3 plakjes kaas en 2 plakjes parmaham :9
T: 5 gedroogde abrikozen, kop thee
T2: pakje lu crackertjes
A: Ravioli met saus en bimi en salade van tomaten en komkommer aangemaakt met olie en kruiden

B: 1 paardrijden + stal werkzaamheden, 30 day shred level 1

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:30

Ik was na 6u schoonmaakwerk idd volledig kapot! Het is momenteel niet anders; manlief heeft tijdelijk geen inkomen en er komt een baby aan, ik moet mijn steentje bijdragen zolang ik nog kan (ik ben 3 verschillende dingen tegelijk aan het doen momenteel). Hopelijk is de situatie snel opgelost en dan stop ik meteen :+ Bedankt voor de zorg meiden :)