Kijk bij jou ook al op eethoogte, dat is zo handig!
Dit WAS mijn slabak, voor ik hem leeg had gegeten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bertie schreef:Antheman schreef:De aardbeien zijn allemaal door de kippen opgegeten ..
Bij ons zijn de courgetteplanten waarschijnlijk door de kippen opgegeten. Of waren het de slakken?
We hebben twee weken geleden opnieuw opgekweekte plantjes gepoot. Ze dragen wel bloem, maar of het alsnog wat wordt ..![]()
De buren hebben weer joekels, gelukkig krijgen we er van mee om soep te koken. Maar we willen méér. We maken in, zodat we er een heel jaar van kunnen eten.
Wecken, dat doen we. We vinden het geweldig! Die potten, gesteriliseerd, in de kelder. Net zo goed als in blik. Maar dan wel zelf gemaakt.
bertie schreef:onze kippen hebben de mestbult helemaal afgevlakt en de omvang ervan zo ongeveer 8 keer zo groot gemaakt. Ik weet eigenlijk niet of ik daar zo blij mee ben. Wél ben ik blij met die super-romig-smakende eieren!![]()
Rucola - dat hebben we wel, maar dat smaakt ons net weer iets te nadrukkelijk. Leuk als 'erbij' in de salade, wat ons betreft. En vooral niet meer.
Sjolvir schreef:Courgettes.. praat me daar niet van.. hier nooit verder gekomen dan geel bloempje bij mijn sla.
Die plant ik dus niet meer volgend jaar.
anneliesdj schreef:Ik ben helemaal om wat betreft rucola, ik heb het niet zelf in de tuin en vond het ook nooit lekker, maar sinds een paar maanden ineens wel :S.
Heerlijk met witte kool/wortel rauwkost of met gerookte zalm en oude kaassnipers en een dressing van sesamolie, ketjap, honing en mosterd.
Antheman schreef:bertie schreef:onze kippen hebben de mestbult helemaal afgevlakt en de omvang ervan zo ongeveer 8 keer zo groot gemaakt. Ik weet eigenlijk niet of ik daar zo blij mee ben. Wél ben ik blij met die super-romig-smakende eieren!![]()
Rucola - dat hebben we wel, maar dat smaakt ons net weer iets te nadrukkelijk. Leuk als 'erbij' in de salade, wat ons betreft. En vooral niet meer.
Ohnee, ik ben stapelgek op rucola. Door de sla, door de pasta, pesto van maken, jammie jammie. Die groente moeten ze een medaille geven.
Citaat:Heerlijk met witte kool/wortel rauwkost of met gerookte zalm en oude kaassnipers en een dressing van sesamolie, ketjap, honing en mosterd.
.
.bertie schreef:Pesto maken van rucola?
Die maken we alleen van basilicum. MJAM!
Hoe maak jij pesto van rucola? Dat is wel een idee, want we hebben natuurlijk veel te veel van dat spul!
En door de pasta, dat gaan we ook proberen!

Haal wel lekker af en toe een zak Biologische aardappeltjes bij de Lidl 
anneliesdj schreef:Ja dat is idd een paprika, bij mij zijn ze 10cm lang en een cm doorsnee en de meesten worden al rood. Heb er één geproefd en ja hoor... daar was ik niet blij mee
Mijn tomaten barsten allemaal uit hun voegen, enig idee hoe dat komt?