Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:35

Maar daarna? blijf je met die zoetbehoefte zitten en kom je er nooit van af.
Dat kan nooit de bedoeling zijn volgens mij en ok ik neem wel eens een reepje van Atkins dus ben niet heilig maar het blijft een tractatie net zoals zoet altijd een tractatie moet zijn...
Daar gaan we in onze wereld mee de mist in om zoetigheid normaal te vinden en dat heb ik ook altijd gedaan anders was ik nooit zo zwaar geworden
Alleen ik zie nu in hoe slecht het grijpen naar welke zoetigheid dan ook is en geloof me het is moeilijk geweest maar ik ben blij dat ik die knop helemaal heb kunnen omzetten.

Daarbij is er geen dieet dat teveel aan zoet tussendoor aanmoedigt en we hebben het hier over een dieet een vorm van je eetgewoontes veranderen, als je die neit verandert maar gewoon hetzelfde blijft doorgaan alleen in andere vorm ben je nog steeds er niet van overtuigd dat je je eetgewoontes moet veranderen

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:38

Ik eet EEN dag twee baksel omdat ik simpelweg niks anders in huis had om mee te nemen.
Daarnaast heb ik slingers bij en de boel versierd en gun ik mezelf twee tractaties *\o/*

Er zit minder zoetstof in dan in mijn thee :')

Want JAAAAAAAAAAAAAAAAAH, ik gebruik zoetjes in de thee! <<)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:38

Zoetstof is niet altijd om het zozeer zoeter te maken he! Ook om smaken te neutraliseren ofzo. De eierkoek die ik maak met 1 theelepeltje zoetstof op een hele mix .... ik vind de koek daarna echt niet zo zeer zoet ofzo. En als je dat 2x per dag eet...? De een doet zoetjes in de koffie of drinkt 'zoete' thee.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:40

Je hoeft echt niet zo aggresief te reageren hoor, ik val je niet aan of wat dan ook, ik ben gewoon heel serieus bezig om mijn leven te veranderen en het werkt daarbij ald je dus onderzoeken leest kom je tot dezelfde conclusies, maar als je zo reageert weet je zelf ook dat je fout bezig bent

succes dan maar verder :evaw: :evaw:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:41

Onderzoeken....? Er is altijd wel en anti of een pro onderzoek. Ik ben er achter: je kan maar doen waar je zelf zin in hebt want je gaat aan alles wel een keer dood :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:42

Echwel schreef:
Daar gaan we in onze wereld mee de mist in om zoetigheid normaal te vinden en dat heb ik ook altijd gedaan anders was ik nooit zo zwaar geworden

Maar van zoetstof is zoet en daar wordt niemand zwaar van.

Echwel schreef:
Daarbij is er geen dieet dat teveel aan zoet tussendoor aanmoedigt en we hebben het hier over een dieet een vorm van je eetgewoontes veranderen, als je die neit verandert maar gewoon hetzelfde blijft doorgaan alleen in andere vorm ben je nog steeds er niet van overtuigd dat je je eetgewoontes moet veranderen

Bijvoorbeeld bij Sonja Bakker mag/moet je fruit eten, Optimel drinken, etc., dus dan kom je wel aan je zoet.
En ik ben in de overtuiging dat brood, aardappelen, groente, fruit, melkproducten, etc. ook een goede levenswijze is.

Niet om advocaat van de duivel te spelen, maar meer om aan te geven dat niemand gelijk heeft wat een ander betreft.

Echwel en Phormicola, wat is nu precies het probleem? Dat andere mensen die ook khd-arm eten wél zoetigheid eten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:43

laat iedereen lekker zijn ding doen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:44

Ik ben niet agressief hoor! Ik ben juist in een feeststemming :)

En ik vind niet dat ik fout zit hoor :n

Haha zonnetje! Daar heb je gelijk in!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:45

Het probleem is gok ik dat mensen zich niet strikt aan de regeltjes houden maar daar van afwijken om voor henzelf een aanvaardbare manier te vinden om hun eetpatroon om te gooien. En dat vind ik kwalijk, iedereen die probeert zijn eetpatroon aan te passen doet dat met goede bedoelingen en om dan mensen met de grond gelijk te maken omdat ze iets eten wat in hun beleving niet hoort.....jammer is dat.
Ik dacht dat we hier zaten om elkaar met tips en trucs op het rechte pad te houden, niet wetende dat het rechte pad wel heul recht zou moeten zijn.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:49

Ja het lijkt erop van je moet het 100% volgens de voorgeschreven methodes, bijv atkins, doen anders is het slecht/fout/niet goed/eigen schuld dat je niet afvalt etc...

Lekker iedereen zn ding laten doen :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:50

Mijn idee! En dan val ik wat langzamer af, lekker belangrijk want ik moet nog zo'n jaar of 45 dus ach ik heb de tijd :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:51

Het is nergens met de grond gelijk maken, maar als je zegt dat iemand iets doet ter vervanging van het andere wat fout is en dan er van overtuigd blijven dat alleen zij gelijk hebben zonder erbij na te denken maar gelijk aggresief reageren getuigd niet van overtuiging in een levenswijze..

Je plaatst een menu om te kijken of je goed bezig bent, als je daarop commentaar krijgt kun je ook gaan nadenken ipv gelijk zeggen dat jij het beter weet.
Niemand is alwetend maar we weten wel allemaal dat een gewoonte altijd fout is..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:52

jammer dat iemand met veel verstand van KHD arm eten nu weg is uit dit topic. Ik was het in grote lijnen met haar eens. Daarom ga ik ook niet aan de baksels, voor mij zou de grens dat te makkelijk te overschrijden zijn.

O: 3 gebakken eieren met champions, beetje komkommer en tomaatjes
D: salade met kip, sla, tomaat, dressing, parmezaanse kaas

Verder zien we het nog wel!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:52

Ik denk niet dat ik een menu plaats om te kijken of ik goed bezig ben, puur om te laten zien wat ik eet.....ik trek mijn eigen plan en weet echt wel dat als ik drie keer in de week patat met frikadellen eet, ik niet goed bezig ben. Maar dat traject heb ik ook gehad hoor, dus ik vind dat ik op deze manier al een heel eind de goede weg gevonden heb en dat blijkt ook wel uit de verminderde gewrichtsklachten en het afvallen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:53

ik vind dat je echt zelf moet uitzoeken wat voor jezelf goed werkt en vol te houden is, dat is in mijn ogen het allerbelangrijkste.

je zit hier om tips uit te wisselen niet anderen te veroordelen op aanvallen op welke keuzes ze maken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:54

denice schreef:
jammer dat iemand met veel verstand van KHD arm eten nu weg is uit dit topic.

Elke boerenpummel kan zich inlezen, het is maar net hoeveel energie je erin wilt steken.
Ik wil graag afvallen (en dat gaat TOP), maar ik ga mezelf niet kwellen en buiten dat onbreekt het me aan tijd, energie en interesse om naar meetings te gaan en iedereen te adviseren.

Echwel, Zooist gaf aan dat ze niet hoeft af te vallen, maar gewoon khd-arm wilt eten. Zij wil niet per definitie van die zoetbehoefte af lijkt me.

Precies Fokfanaat, iedereen in de waarde laten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:01

Echwel schreef:
Het is nergens met de grond gelijk maken, maar als je zegt dat iemand iets doet ter vervanging van het andere wat fout is en dan er van overtuigd blijven dat alleen zij gelijk hebben zonder erbij na te denken maar gelijk aggresief reageren getuigd niet van overtuiging in een levenswijze..

Je plaatst een menu om te kijken of je goed bezig bent, als je daarop commentaar krijgt kun je ook gaan nadenken ipv gelijk zeggen dat jij het beter weet.
Niemand is alwetend maar we weten wel allemaal dat een gewoonte altijd fout is..

Ze zijn alleen van: en jij wilt afvallen???

Beetje vreemde reactie om daarna als zooist zegt dat ze niet wil afvallen maar zich hier fijner bij voelt nog een heel verhaal erover te zeggen om vervolgens te zeggen dat het niet persoonlijk op zooist was. Nou ik lees dat anders, verwoord dat netjes en vervolgens wordt ze boos..?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:05

fokfanaat schreef:
laat iedereen lekker zijn ding doen.

Nou, inderdaad.

Zooist eet khd-arm omdat ze zich daar beter bij voelt, niet om veel af te vallen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je veel overgewicht hebt en daar graag vanaf wilt, dat je dan een stuk strenger bent. :)
Iemand als Daf kan ik me ook goed voorstellen, wel afvallen, maar het moet wel leuk blijven. Af en toe "zondigen" moet wat mij betreft dan ook gewoon kunnen. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:06

ik ga vanavond met vrienden uit eten, ik weet nu al dat daar veel gedronken gaat worden. Ik zie er een soort van tegenop, bizar he

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:07

KarinvdM schreef:
Iemand als Daf kan ik me ook goed voorstellen, wel afvallen, maar het moet wel leuk blijven.

Precies.
Er wordt hier in het topic constant gehamerd op dat het een manier van leven is, maar je kunt jezelf toch niet levenslang 'straffen' door jezelf zoet te onthouden ondanks dat je daar zin in hebt?
Als ik op mijn streefgewicht ben (overigens heb ik ook geen overgewicht) dan ga ik ook gewoon weer lekker fruit eten en melk drinken en lekker 3x per week naar stal een blikje RedBull mee (light vind ik viessssss). Kom kom... we moeten nog zoveel jaar en als je jezelf alles moet ontzeggen wat je lekker vindt...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:08

Waarom zie je daar tegen op?
Ik vind het heerlijk om uit eten te gaan. Meer groenten en vlees vragen en de aardappels lekker laten voor wat ze zijn!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:09

denice schreef:
ik ga vanavond met vrienden uit eten, ik weet nu al dat daar veel gedronken gaat worden. Ik zie er een soort van tegenop, bizar he

Maar jij hoeft toch niet mee te drinken? Cola light is overal te krijgen :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:10

Ik zie er ook altijd tegenop (mits ik serieus bezig ben) omdat ik van mezelf weet dat ik moeite heb met maat te houden en thuis gaat dat makkelijker.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:15

Inderdaad, mijn vrienden zijn nogal van het flink drinken, en als iedereen een flink bakkie opheeft.. ik wil liever in alle rust mijn fase 1 afmaken ..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:17

Ik snap het wel! Voor mij is drank niet het probleem maar friet/brood.