Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:O= 300 ml magere melk + 20 g bambix + zoetstof
T= /
L= 3 roggebrood, 1x kipfilet+becel, 1 gekookt ei
T= 1 sinaasappel, vitalinea toetje, plakje rookworst
T= cup-a-soup kip
T= appel
A= onbekend
T= fruit, evergreen (??)
Beweging= nada!
Henzz schreef:Mijn dieet is ongeveer als volgt (doordeweeks):
Ochtend:
- 2 sneden volkorenbrood dun besmeerd met halvarine en mager beleg
- 1 kopje magere yoghurt
In de loop van de morgen:
- 1 portie vers fruit
Lunch:
- schaaltje rauwkost
- 2 sneden volkorenbrood dun besmeerd met halvarine en mager beleg
- 1 kopje magere yoghurt
In de loop van de middag:
- 15.30 uur: 1 portie vers fruit
- 17.00 uur: 1 kop heldere soep of bouillon
Diner:
- Indien gewenst soep
- 1 portie vlees (100 gr) met jus
- half bord groente
- 2 aardappelen of vervanging indien gewenst (maar 1x per week gebakken aardappelen/frites)
In de loop van de avond:
- nagerecht
Na 21.30 uur niets meer!
Ik heb nog een hoop tips erbij gekregen, zoals deze structuur aanhouden, rustig eten, tussenmaaltijden zijn belangrijk om hongergevoel en stemmingswisselingen te voorkomen en afvallen te bevorderen, etc..
De bedoeling is dus om mijn bloedsuikerspiegel constant te houden om zo migraineaanvallen te helpen voorkomen. Ik had nogal veel pieken en dalen en op het moment dat er zo'n dal is en er treedt ook maar een trigger op, dan kan ik heel snel migraine krijgen.
Edit: ohja, ik slik dus ook betablokkers waardoor hardlopen ofzo voor mij haast niet te doen is!
Henzz schreef:Ik kan de middag toch goed volhouden (tot nu toe), Ladyjoy! Wat gebruik je dan ipv de yoghurt en soep?
Hardlopen met betablokkers is moeilijk, zeer uitputtend omdat je hartslag niet zo hoog kan.
Snap niet zo goed wat je bedoeld met dat je al 10 maanden niet gesport hebt...?? Door de betablokkers?
Sizzy schreef:Ik vind de middag juist het moeilijkst (eind middag tot avondeten 16:00 - 19:00)