Echt? dat wil ik zien, ik ben nogal een perfectionist en onderaan waren redelijk wat vouwen ( verstopt achter gras en hekwerk )
SpikkelFire
Geplaatst: 05-11-13 10:32
Ik vind em ook erg leuk En decoreren is camoufleren he
Ylvy
Geplaatst: 05-11-13 10:36
Dankje, Haha ja dat klopt, heb nu ook echt motivering gekregen om het vaker te doen, alleen dan met wat meer tijd ( officieel 3 uur, maar het liep uit )
niet slecht hoor deviltjh. En wat betreft de vouwen...ik zag gisteren op FB nog een 'bedrijfje' in taarten voorbij komen waar de tranen me van in de ogen schoten. Die presteert het om bij vierkante taarten de hoeken om te vouwen of in te snijden oid. Kan me zo kapot ergeren aan dat soort prutsers. Edit....zit nog ff naar je foto te kijken, zo te zien was het bij een workshop? is je dan niet uitgelegd hoe je dit moet doen?
Nee afsnijden is voor mij ook een no-go... Maar je pikt er meestal wel de goede uit.
Nou, ik was te langzaam met het uitrollen ( pudding-stomp-armpjes ) en daardoor waren de vouwen er moeilijker uit te halen. ( en begon hij al lichtelijk te scheuren, is gelukkig niet gebeurd )
de dame tegenover mij is mijn oma, ze heeft alles door de workshopdame laten doen
Cindequil
Geplaatst: 05-11-13 12:08
taartje van van het weekend!
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 05-11-13 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Leuk hoor! Zo op deze foto zijn er geen vouwen te zien En inderdaad, mooi randje aan de onderkant en er valt al veel af
Cindeeh: die blijven ook altijd leuk hè, die mud taartjes Goed gelukt!
Kinke: inderdaad ja. Een vriendin vroeg me een taartje te maken voor haar kindje, ze had wel een voorbeeldje. Die kwam ook van een professionele site af... Slordig!!! Mijn taartje is stukken netter geworden
Devil, Cindee en lesley, leuke taart hoor, en goed geboetseerd, zeker voor een eerste keer , halloween taart is goed gelukt.
Nu eens een slagroomtaart (frambozenjam, slagroom, temperde met bosvruchtensmaak, nog meeeeeeer slagroom en fruit), voor alles een eerste keer, heb nog net niet de koe gemolken voor de slagroom , voor de rest alles zelf gemaakt, op het fruit na dan he en ja ook voor mij was dit een eerste keer, best lastig een bovenkant bedenken. en dat het in het midden komt.........
die is prachtig! normaal zie ik ze niet met zo'n kleuren
_Caro_
Geplaatst: 07-11-13 20:59
Na het meevolgen van jullie bakkunsten sinds het allereerste topic, heb ik eindelijk mijn 1e eigen taartje gebakken! Indertijd was het niet makkelijk om in België aan de benodigde bakspulletjes te raken, maar tegenwoordig is de hype ook naar hier overgewaaid en nu dan ook eindelijk slachtoffers gevonden die de taart zouden willen opeten
Eigenlijk heb ik vorig jaar ook wel eens een "Pigs in the mud" taart gemaakt, maar dat is natuurlijk vrij simpel in vergelijking met het bekleden met marsepein en was dan ook piece of cake Dit was wel eventjes iets moeilijker moet ik zeggen (ik was dan ook vooral niet ambitieus ) Roze met blauw gemarmerde uilentaart, gevuld met 2 lagen bananenmousse (waarbij in 1 laagje ook schijfjes banaan) en afgesmeerd met rum-botercrème.
Een beetje heel erg bobbelig dus En ik had nog wel zo braaf al jullie tips voor het strak krijgen van een taart onthouden! Super strak afgesmeerd, in de koeling gezet tot de botercrème goed stijf was om dan nog strakker te maken. Ik vrees alleen dat tegen de tijd ik de uitgerolde marsepein eindelijk van de tafel gepeld had, de botercrème niet meer bepaald stevig was... Volgende keer dus ook echt crisco gebruiken voor de marsepein, want enkel poedersuiker was overduidelijk niet voldoende. Wat ook al niet echt hielp was dat ik blijkbaar véél te véél marsepein had om de taart te bekleden, ik had op het DLT forum gelezen hoeveel ik ong. nodig zou hebben, maar daar kon ik achteraf gezien de taart rustig 2x mee bekleden die enorme lap marsepein was dus niet makkelijk over de taart heen te krijgen. En als laatste die @$%## uilen! Ik had niets gebruikt om de marsepein te verstevigen omdat de biggen van de pigs in the mud ook zonder netjes in vorm waren gebleven. De uilen wilden echter niet, die zijn wel 20x tot een dik hoopje met ogen ingezakt (wel bewust scheel overigens). De vorm na de 20ste reconstructie is dus ook niet meer wat hij eerst was. Uiteindelijk hebben ze het toch opgegeven en zijn min of meer in deze vorm gebleven (dankzij de frigo).
haha leuk hoor je uilentaart...enne Josie de slagroomtaart heb je daar appel en druiven op? Is dat een lekkere combi met de slagroom? Ziet er in elk geval wel leuk/lekker uit
prugelpiet
Geplaatst: 07-11-13 21:07
Oeh wat een leuke taarten komen er weer langs En nu denk ik terug aan mij eerste taart, nog niet zo gek lang geleden... De fondant (ik lust geen marsepein ) was veeeeel te droog, helemaal gescheurd en niet groot genoeg
Oh en op moeders werk word een taartenworkshop georganiseer, en ik mag mee
Caro, marsepein kan je niet verstevigen met tylose. Werkt niet Fondant wel. En weet dat je bij teveel crisco gebruik niet kan smootheren. Niet goed tenminste. Je smoother plakt dan aan de marsepein vast.