Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:59

renskje schreef:
Goede morgen,

ik denk ook dat het voor MightyJoe beter is om eerst aan je BED te werken met iemand en daarna te gaan kijken of een dieet of eet schema past.

Ik heb gister een gezondigd, en er niet eens van genoten.... ik bespaar jullie de details, maar het was zoet, en ik was misselijk. mn maag is nu ook op hol...

vanaf vandaag helemaal terug naar de start. ik merk dat ik al teveel nam wat nog niet de bedoeling was.
ik ben nu in 2 weken 1,1 kilo afgevallen, en dat valt eigenlijk een beetje tegen. in totaal 4,6 kilo.

mijn menu voor vandaag;
O- 3 gebakken eieren met spek
T- stukje komkommer met vleeswaren
L- 2 tomaten met mozzarella
T- plakjes vleeswaren
A- bietjes met een stuk vlees
T- ?

verder heel veel thee, ben vandaag vrij, en het weer is natuurlijk bewolkt...
dus ik zit lekker op de bank met een goed boek!!! en thee!

ik vindt het vaak toch wel lastig om gevarieerde tussendoortjes te bedenken.
blijf een beetje hangen op vleeswaren, komkommer en tomaat. misschien een stukje kaas.

Ik weet niet hoeveel kh je maximaal wilt eten per dag, maar bietjes bevatten er heul veul :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:59

Wat is er snoepen aan?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:01

Dat je iets neemt wat zoet smaakt ipv iets hartigs, dus je hersenen blijven naar zoet snakken en te is ook niet goed
Twee keer per dag dus iets zoets pakken is niet goed, het zit ook vol zoetstoffen die ook niet goed zijn voor je.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:02

Ik snap het misschien niet, maar een khd arm tussendoortje zoals een MUM (heet toch zo?) muffin is toch niet veel 'schadelijker' dan bv een asperge in ham?

Ik heb gister een paar stukjes meloen gegeten, kon me niet inhouden.
Stond hem te snijden voor de mannen en het rook zó lekker, ach... beter een stukje fruit dan een bananensoes denk ik dan.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:04

phormicola schreef:
Ik weet niet hoeveel kh je maximaal wilt eten per dag, maar bietjes bevatten er heul veul :)

dat weet ik inderdaad...
ik doe nu dr.frank, en daar zijn bietjes dus het eerste menu wat je krijgt.
dus eigenlijk dacht ik (misschien heel dom) als hij het zegt....
misschien dat ik het toch beter omdraai naar spinazie o.i.d. of roerbak groente.
vriendlief eet macaroni vandaag, dus zou natuurlijk gemakkelijk alleen de groente kunnen nemen...
ik wil nu +- 20 gr. koolhydraten gaan eten, en daar zit je zo aan...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:06

Met bietjes zit je daar wel zo aan ja, ik heb ze ook op mijn eerste Dr. Frank dag gegeten, daarna niet meer (want ik vond het niet lekker op die manier, hahaha).
Vriendlief had gister spaghetti en ik at witlof met ham en kaas. Daar mogen ze me voor wakker maken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:07

In de asperge met ham zitten vitamines en het zit niet vol met zoetstoffen. Dat is met zo'n muffin wel anders.
Dan kun je nog zeggen dat er vitamines in notenmeel zitten, maar je moet gewoon ergens de grens trekken. Het is snoepen en niets anders. Alleen denk je dat het gezonder is, helaas is dat gewoon niet zo.
Ik durf namelijk ook wel te zeggen dat een kleine hoeveelheid suiker minder slecht voor je zal zijn dan een grote hoeveelheid zoetstof.

Dat is dus een van de redenen waarom ik dit topic niet meer leuk vond op een gegeven moment. De nadruk lag heel erg op kh arme baksels en het ging nergens over. Gelukkig is dat nu niet aan de orde :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:08

renskje schreef:
phormicola schreef:

dat weet ik inderdaad...
ik doe nu dr.frank, en daar zijn bietjes dus het eerste menu wat je krijgt.
dus eigenlijk dacht ik (misschien heel dom) als hij het zegt....
misschien dat ik het toch beter omdraai naar spinazie o.i.d. of roerbak groente.
vriendlief eet macaroni vandaag, dus zou natuurlijk gemakkelijk alleen de groente kunnen nemen...
ik wil nu +- 20 gr. koolhydraten gaan eten, en daar zit je zo aan...

Ik vind dat je afentoe best bietjes kunt eten hoor, ook als je nog aan het begin van je dieet bent. Ik ben behoorlijk teruggekomen op kh rijke groenten. Ik denk niet dat die een probleem zijn voor de meeste mensen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:09

Quellian schreef:
Ik snap het misschien niet, maar een khd arm tussendoortje zoals een MUM (heet toch zo?) muffin is toch niet veel 'schadelijker' dan bv een asperge in ham?

.

Een keer kan het geen kwaad, maar twee keer per dag en dan iedere dag is net zo verslavend..
Maar ik hou er over op het is ieder izjn eigen lichaam..
Ik zit vandaar op de -37,5 kg en ben daar heel blij mee.
Nog maar 7,5 te gaan

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:10

Echwel schreef:
Quellian schreef:

.

Een keer kan het geen kwaad, maar twee keer per dag en dan iedere dag is net zo verslavend..
Maar ik hou er over op het is ieder izjn eigen lichaam..
Ik zit vandaar op de -37,5 kg en ben daar heel blij mee.
Nog maar 7,5 te gaan

Ik laat het nu ook rusten, ik heb m'n zegje gedaan. Iedereen moet het lekker zelf weten :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:10

Toch denk ik dat iedereen het zelf moet weten. In het 'gewone afvaltopic' zie je de raarste dingen voorbij komen, of weinig eten, of niks eten compenseren met een koekje... Dus dat heb je overal. Je kan zeggen wat je denkt/vindt maar om iemand dan te veroordelen vindt ik wat ver gaan, het is degene haar lijf en als het zo werkt... Als iemand zich beter voelt of afvalt....?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:11

Natuurlijk is zoetstof niet goed voor je, dat weet -gok ik- iedereen.
Ik denk dat khd-arme baksels wel een uitkomst kunnen zijn voor 'als je er eens zin in hebt'. Ik vind het amandelmeel niet om te eten, dus alles is naar mijn zus gegaan. Maar soms heb je toch weleens zin in zoet? Ik vind de Atkinsreep of shake een uitkomst.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:14

Zonnetje81 schreef:
Toch denk ik dat iedereen het zelf moet weten. In het 'gewone afvaltopic' zie je de raarste dingen voorbij komen, of weinig eten, of niks eten compenseren met een koekje... Dus dat heb je overal. Je kan zeggen wat je denkt/vindt maar om iemand dan te veroordelen vindt ik wat ver gaan, het is degene haar lijf en als het zo werkt... Als iemand zich beter voelt of afvalt....?

Ik oordeel helemaal niemand, ik zeg alleen dat het gewoon snoepen is en dat iedereen zich wel illusies kan maken maar dat het de realiteit niet veranderd :)

Overigens zie ik duidelijk het verschil tussen iemand die kh arm doet mét kh arme baksels en iemand die kh arm zonder die baksels doet. De laatste is altijd slanker, de eerste heeft vaak op z'n best net aan geen overgewicht.

Maareh, ik krijg binnenkort een goede oven en dan ga ik het ook allemaal proberen :D Ik ben nooit een zoetekauw geweest, dus ik zie wel wat ik lekker vind en wat niet :) Maar goed, ik ben nu slank en hoef niet af te vallen :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:14

Mijn baksel zijn een beetje zout geworden.
Gooi er namelijk maar een snufje zoetstof in en dat is nu zelfs iets te weinig.

Ik vind het gewoon lekker en had verder niks in huis dus vandaar.
Ik vind amandelmeel wel lekker hoor.

Vind het ook heel veroordelend overkomen :r
Laatst bijgewerkt door Zooist op 03-08-11 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:15

Zooist schreef:
Mijn baksel zijn een beetje zout geworden.
Gooi er namelijk maar een snufje zoetstof in en dat is nu zelfs iets te weinig.

Ik vind het gewoon lekker en had verder niks in huis dus vandaar.
Ik vind amandelmeel wel lekker hoor.

Vind het ook heel veroordelend overkomen :r

Je kan wel heel gezellig zo'n kotssmiley plaatsen, maar ik oordeelde helemaal niemand. Jij bent nu degene die het persoonlijk maakt. Ik heb vanaf het begin gezegd dat het niet om jou ging.
lekker banketstaaf weer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:16

phormicola schreef:
Overigens zie ik duidelijk het verschil tussen iemand die kh arm doet mét kh arme baksels en iemand die kh arm zonder die baksels doet. De laatste is altijd slanker, de eerste heeft vaak op z'n best net aan geen overgewicht.

Maareh, ik krijg binnenkort een goede oven en dan ga ik het ook allemaal proberen :D Ik ben nooit een zoetekauw geweest, dus ik zie wel wat ik lekker vind en wat niet :) Maar goed, ik ben nu slank en hoef niet af te vallen :)

Edit, deze nieuwe post weer. Wat een oordelen zeg!
Jammer maar helaas, ik heb dus geen bijna overgewicht.
En ik eet KHD arm om me fitter te voelen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:17

Ik vind het wel als een oordeel overkomen als je aangeeft het topic niet meer leuk te vinden omdat het over baksels gaat en dat het nergens meer over gaat. Vandaar dat ik dat zei :)

Edit: En als iemand met net geen overgewicht DAAR blij mee is ..... ? En het wel prima vindt nu...? Ik zou al blij zijn met 66 kg... dat is bij mij net geen overgewicht...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:18

Zooist schreef:
phormicola schreef:

Edit, deze nieuwe post weer. Wat een oordelen zeg!
Jammer maar helaas, ik heb dus geen bijna overgewicht.
En ik eet KHD arm om me fitter te voelen!

Dat is gewoon wat ik op meetings heb gezien. Helemaal niets geen oordelen, gewoon domweg observatie. ik heb ogen, dus ik zie ook nog weleens wat.

Kijk, dat jij zo gevoelig bent kan ik ook niets aan doen. Feit blijft dat ik niemand wilde aan- of afvallen en dat ik dat ook gezegd heb. Helaas kun jij dat niet zeggen.
Dit is een theorieën topic en daar praat ik over. Dit is geen vergoeilijkings topic.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:20

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het wel als een oordeel overkomen als je aangeeft het topic niet meer leuk te vinden omdat het over baksels gaat en dat het nergens meer over gaat. Vandaar dat ik dat zei :)

Edit: En als iemand met net geen overgewicht DAAR blij mee is ..... ? En het wel prima vindt nu...? Ik zou al blij zijn met 66 kg... dat is bij mij net geen overgewicht...

Jij legt hier emoties in m'n hoofd die er niet zijn. Echt ik zou willen dat ik dit verbaal kon doen.
Ik zei dat ik dat idd niet meer leuk vond, MAAR DAT DAT NU GELUKKIG NIET AAN DE ORDE WAS. Hoe veel duidelijker kan ik zijn?!
Het was een kh arm baksel topic geworden en dat vond ik niet leuk, en met mij vele anderen. That's what I said en dat het nu niet van toepassing was. Klaar.

Ik heb helemaal niet gezegd dat net aan geen overgewicht slecht is, waar zie jij dat? Ik zei alleen dat ik dat heb gezien.

Grapjasjes12

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:22

Blijkbaar is iemand die gewoon de waarheid zegt in een topic waar we naar de waarheid zoeken een boeman.
Ik verwijder wederom m'n stipje, ditmaal expres en kom ook niet meer terug. Ik weiger om een blad voor de mond te nemen, terwijl ik helemaal niemand aanval.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:24

Jij begint toch zelf weer over die baksels omdat zooist in jou ogen teveel baksels eet.... dus ik weet niet hoor...! Daar doel je toch weer op dat je het niks vindt en als er nog 3 anderen het over hun baksels gaan hebben vindt je het waarschijnlijk al snel weer een bakseltopic...

En je legt het verband dat de mensen met baksels niet slank zijn (of zullen worden). Maw dat dat de maatstaf is...?

Maar goed wij zullen het niet snappen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:27

phormicola schreef:
Ik verwijder wederom m'n stipje, ditmaal expres en kom ook niet meer terug. Ik weiger om een blad voor de mond te nemen, terwijl ik helemaal niemand aanval.

Is dit nou niet heel rigoreus?
Ik snap dat jij niet van de khd-arme baksels bent, maar een ander wellicht wel. So be it toch?
Net als met 'gewoon' afvallen, de ene neemt liever een cracker met pindakaas, terwijl een ander liever een boterham met suikervrije jam neemt. Een ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en daar hoeft toch niemand zich door aangevallen te voelen?

Ik denk dat een khd-arm baksel beter is voor je dan een glacékoek, dat weet ik wel zeker binnen een khd-arm dieet, dus ik zie er ook niet echt het kwaad van in. En hoe vaak iemand het eet moet diegene lekker zelf weten. De ene heeft er meer behoefte aan dan de ander.

De schoonzus en schoonmoeder van mijn zus zijn beide al ruim 35kg afgevallen dankzij kdh-arm, maar die staan echt non stop taarten, cakes en andere dingen te bakken. Lekker laten gaan denk ik dan, als het voor hun werkt?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:30

Jammer dat je je daardoor weg laat jagen Phorm, je neemt geen blad voor de mond maar als een ander dat dan vervolgens ook niet doet.....ga je weg! Iedereen zijn eigen mening, we zitten in dit topic om verschillende redenen en de één voor het afvallen, de volgende om zich prettiger te voelen en de derde om niet als diabeet door het leven te hoeven gaan. Dat moet voldoende zijn om iedereen in zijn waarde te laten.

Voor mij geldt dat iets lang vol te houden moet zijn, dat heb ik al eens eerder geplaatst en simpelweg op konijnenvoer leven gaat dan dus niet lukken. En die enkele keer dat ik wel een keer trek in zoet heb, moet dat gewoon kunnen. De hoeveelheid zoetstof die er gebruikt wordt, is minimaal en dat de één er wel problemen mee heeft en de ander niet, moet gewoon kunnen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:31

De notenkoek smaakt in ieder geval top! :Y)

daffodil

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:32

:D :D