Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:17

Je kan idd ook gezonde dingen nemen!! Knipoog
Heb laatst in de stad een heel lekker pistoletje met zalm en sla gehad. Het pistoletje was dan wel niet volkoren, maar kwa kcal was het echt niet het einde van de wereld Tong uitsteken

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:23

Zalm mmmmmmmmm!! Ik zal maar kijken voor een salade of een gezond broodje. Ook lekker hoor!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:30

Ja lekker hea Knipoog Tong uitsteken
En idd, gewoon iets lekkers en gezonds kiezen. Is er vast wel!!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:50

Inderdaad, anders klaag je ze maar aan haha Tong uitsteken

Nou ik ben dus uiteindelijk niet meer gaan lopen! Begon weer erg hard te regenen, pff!
Maar aan de andere kant ook wel weer goed. Moet ook even mijn beenspieren rust geven om te herstellen (vr 10 km, zat 8.6 km, ma 10 km). Ze mogen wel even rust hebben Lachen
Morgen ook niks (alleen wat fietsen) en donderdag ruim 40 km fietsen en paardrijden. Vrijdag weer rennen, dus dat zit wel goed!

Ik ga even een lekkere lunch klaarmaken Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:53

Het schijnt dat je spieren zeker een jaar moeten wennen aan het hardlopen, dus je pezen/spieren moeten harder worden. Het is eigenlijk voor je spieren etc slecht om elke dag veel en ver te lopen wanneer je lichaam hier niet aan gewend is Lachen
Dus je spieren een dag rust gunnen is erg verstandig Ja

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:01

Idd, een dag rust is ook zeker niet verkeerd bij zulke intensieve inspanning...

Ik kan vanwege een oude enkelblessure helaas niet buiten hardlopen Scheve mond Ik zou het met een lopende band moeten doen in de sportschool. Maar dan vind ik andere cardio-apparaten veel fijner Knipoog

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:11

Goeiemiddag!

Vandaag:

O: Muesli gemengd met ontbijtgranen en sojamelk (mijn nieuwe favoriete ontbijt Vingers aflikken )
T: Handje druiven, 3 crackers met pikante tonijnsalade
L: Broodje gezond met ham en kaas
T: Nog geen idee, waarschijnlijk iets fruitachtigs
D: Zelfgemaakte bami goreng

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:13

Ja klopt, dat met rust nemen is ook vooral in een marathon schema duidelijk. Ik houd me daar niet aan want ik loop minder dan dat, maar de rustdagen zijn me zeker bekend Lachen

@ Humphrey: wat is er zo goed etc aan sojamelk? Heb het eerlijkgezegd nog nooit op Lachen

Mijn dagje aangepast:
Citaat:
O= 300 ml magere melk + 20 g bambix + zoetstof
T= /
L= 3 roggebrood, 1x kipfilet+becel, 1 gekookt ei
T= 1 sinaasappel
T= cup-a-soup kip (??)
A= onbekend
T= fruit, evergreen (??)

Beweging= nada! Boos!

Met ontbijt en lunch zit ik nu op 700 kcal, wel netjes Lachen
Ik probeer het goed te vullen met avondeten, gaat wel lukken Lachen
Laatst bijgewerkt door Skogsmulle op 20-03-07 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:15

Ik heb ook altijd gehoord dat je, als je een marathon wilt lopen, zeker twee jaar aan voorbereiding moet nemen, om idd je spieren en pezen te laten wennen aan die inspanning. Dus voor een halve marathon gok ik dat je iets van een jaar moet nemen. Wat dat betreft zit ik wel goed, ik wil namelijk volgend jaar in mei mijn eerste halve marathon uitlopen. Nu ben ik aan het opbouwen naar 10 km, daarna (in het najaar) wil ik 15 km kunnen lopen en dan zo stilaan opbouwen. Ik heb me trouwens ingeschreven voor een paar hardloopwedstrijden, kwestie van gemotiveerd te blijven Haha! .

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:16

Ik weet niet of het aan de sojamelk ligt eigenlijk, want normaal gezien vind ik dat niet zo lekker. Maar de combi met muesli en ontbijtgranen is gewoon Vingers aflikken .

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:27

Humphrey schreef:
Ik heb ook altijd gehoord dat je, als je een marathon wilt lopen, zeker twee jaar aan voorbereiding moet nemen, om idd je spieren en pezen te laten wennen aan die inspanning. Dus voor een halve marathon gok ik dat je iets van een jaar moet nemen. Wat dat betreft zit ik wel goed, ik wil namelijk volgend jaar in mei mijn eerste halve marathon uitlopen. Nu ben ik aan het opbouwen naar 10 km, daarna (in het najaar) wil ik 15 km kunnen lopen en dan zo stilaan opbouwen. Ik heb me trouwens ingeschreven voor een paar hardloopwedstrijden, kwestie van gemotiveerd te blijven Haha! .

2 jaar is ontzettend ruim. Weet niet waar je die info vandaan hebt gehaald Knipoog
Als je echt een marathon wilt lopen en je een beetje erin verdiept en ook echt aan een schema houdt (volgens de experts) kun je van 0 tot de marathon in 6 maanden trainen.
Dit heeft mijn vader dus gedaan, zijn conditie was bijna onder de 0 om het zo te zeggen Knipoog
Hij werkt thuis en zit achter zijn computer etc. Qua beweging deed hij echt nada en hij is erg rustig volgens het schema begonnen, langzaam opgebouwd, dan weer terug, dan weer opbouwen en dit proces continu herhalen. En de marathon heeft hij goed gelopen, langzaam (5 uur en 15 min) maar het is hem zeker gelukt Lachen

Ik ga nu niet voor de marathon want daar heb ik het gewoon echt te druk voor, ik doe er ook nog veel dingen naast. Als ik echt volgens het schema wil gaan lopen moet dat als ik ga studeren. Misschien al volgend jaar als ik in mijn eindexamen jaar zit Vork

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:33

Tja, ik weet niet meer waar ik het juist gehaald heb, is ook al een tijdje geleden. Tuurlijk kun je in een half jaar tijd een marathon lopen, maar ik denk dat die twee jaar eerder een richtlijn is om de kans op blessures en zo klein mogelijk te maken.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:35

trisca schreef:
O: all bran melk
t: fruit
l: 2 pistoletjes hawai Vingers aflikken (was niet de bedoeling, maar kon met mijn mannetje lunchen)
t: sultana/ evergreen
a: salade denk ik (ben alleen)

Vrijdag naar een workshop paarden masseren. heb net een bevestiging gekregen over de mail Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:37

@ Humphrey: ja klopt, maar volgens een goed schema hoort de kans dus op blessuren minimaal te zijn.
Verschilt natuurlijk ook ontzettend per persoon! Knipoog
Misschien leuk om te weten, hier een marathon schema (al omgerekend in km i.p.v. miles).

Afbeelding

@ trisca: leuk joh! Lachen

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:47

Ow paarden masseren... zo'n cursus wil ik ook nog wel eens volgen.

Wel interessant om te zien dat je in zo'n marathonschema dus nooit meer loopt dan 32 km. Die laatste 10 km moeten op zo'n wedstrijd dan toch echt nog wel zwaar zijn.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:54

ben heel benieuwd. Is een workshop hier in de buurt van dierenfysiotherapeut Ceciel Stremmelaar.
Hoorde het van een leerling. Kost ook nog eens geen drol, dus kan altijd zien. Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:13

Inderdaad interessant dat schema, Myra Ja !

Leuk die cursus, Trisca Lachen !

Ik ben net thuis van mijn werk, straks naar stal om paard te rijden.
Daarna hardlopen en dan avondeten.

Kreeg vandaag telefoontje van onze juwelier dat onze trouwringen er zijn Hyper! !
We gaan ze donderdagavond ophalen, want dan halen we ook Niels z'n trouwpak op.
Spannend, ik hoop dat de ringen goed zitten Lachen !

Volgende week jurk afpassen... ja het komt echt dichterbij nu, kan haast niet wachten tot het zover is *LOL* !

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:22

Nee, dat is het punt dus. Die laatste 8 km blijken dus niet zo zwaar te zijn Lachen
Ook opvallen dat er op het eind heel sterk wordt afgebouwd! Alle kracht moet bewaard worden voor de marathon en veel spaghetti eten van te voren is ook een vereiste haha Tong uitsteken

@ Sylhouet: aah, spannen allemaal joh!! We willen wel foto's zien he! Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:23

sokje87 schreef:
Leuk dat je vriend ook is afgevallen Syl, motiveert ook meer als je het samen doet. Lachen

Absoluut, we lopen ook 4 keer per week samen hard en we hebben er echt lol in samen *LOL* !

Jamy schreef:
Sylhouet fijn dat het allemaal gelukt is Lachen
Jij eet trouwens ook veel, al zou ik willen zou ik het niet eens weg krijgen Bloos

*LOL*
Ik eet ongeveer elke 2 uur wel iets!
Blijft je spijsvertering goed op gang Knipoog !
In Kcal zit ik trouwens nog steeds niet hoog hoor, ik zit meestal rond de 1400 nu, en probeer dat rustig verder op te bouwen.

rijoyco schreef:
Ik heb een tip voor een lekker licht tussendoortje (ipv bijv. sultana's of liga's) : Luchtige koeken van Bolletje.

Dit zijn per stuk verpakte koeken met chocolade of melk, lekker zoet en maar 65 kcal per koekje. Nog niet overal verkrijgbaar volgens mij, maar wel bij de AH.

Ik heb die luchtige koeken ook in huis, ze zijn inderdaad ERG lekker, smaken naar lange vingers Ja Vork !!
Ik heb de luchtige brosse koek met melk, er zitten 12 in een doosje, idd 65 Kcal per stuk.

Sizzy schreef:
Ik heb net een tompouce afgeslagen *trots Haha! *LOL*

Good for you OK dan! !!
Ik heb vanochtend appeltaart en rijstevlaai afgeslagen, mijn 2 favorieten Verdrietig !! Snif snif... af en toe valt het niet mee *LOL* !

Tha_Niekje schreef:
Hallo allemaal!! Ben weer in een goed humeur, weegschaal gaf vanmorgen 65,5 aan. Dus het gaat eindelijk weer de goede kant uit!!

Goed zo OK dan! !

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:24

Myra schreef:
@ Sylhouet: aah, spannen allemaal joh!! We willen wel foto's zien he! Knipoog

Ik 'vrees' dat je die niet tekort zult komen, er zullen er wel minstens een paar 100 verschijnen op onze site zodra we terug zijn in Nederland!
Veeeeeeeeel trouwfoto's en veeeeeeeeel rondreis-foto's door Costa Rica *LOL* !

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:26

Jaa, gelukkig maar! Haha!
Echt super, gewoon op Costa Rica.. al idee wat voor een lekkers jullie allemaal gaan eten? Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:27

Sylhouet schreef:
In Kcal zit ik trouwens nog steeds niet hoog hoor, ik zit meestal rond de 1400 nu, en probeer dat rustig verder op te bouwen.

Echt waar? Vind dat je ook vaak iets meer eet, maar dat je op zo weinig uit komt. Pff, goed hoor Ja
Ik ga jouw schema's eens even doornemen Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:42

Myra: ik lees net dat jij binnen 3 maanden de halve marathon wil gaan lopen, dat is echt HEEL erg snel. Dat lijkt me niet goed voor je spieren/pezen/gewrichten zou je het niet wat rustiger aan doen, zonder het risico te lopen dat je blessures krijgt of ergens anders last van krijgt. Jouw lichaam krijgt zo de kans niet om te wennen aan deze inspanningen en krachten die je moet leveren Lachen Mijn vader heeft altijd halve marathons gelopen en die zou je echt voor gek verklaren (iedere trainer van atletiek trouwens) Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:49

Myra schreef:
Jaa, gelukkig maar! Haha!
Echt super, gewoon op Costa Rica.. al idee wat voor een lekkers jullie allemaal gaan eten? Knipoog

Weet je, ik vind het best 'lastig' om zometeen na bijna 4 maanden élke dag mijn eten in Kcal helemaal te hebben uitgemeten,
zometeen opeens 4 weken dat niet te kunnen doen in Costa Rica!
Mijn voornemen is eigenlijk om gewoon te genieten natuurlijk, maar dat wel gezond te proberen te doen!

Hoe het zal lopen met eten in dat verre land heb ik geen idee van, ik ben dan ook erg benieuwd met welk gewicht ik naar Costa Rica vertrek en met welk gewicht ik na die 4 weken terugkom Lachen ...
We zijn ook 18 dagen op rondreis dus dan eet je ook maar gewoon wat je met de groep als eten krijgt aangeboden, als lunch onderweg enzo...

Mochten er inderdaad kilo's aankomen dan komen die er met gezond eten, bewegen en jullie hulp vast wel weer af Knipoog...
Myra schreef:
Sylhouet schreef:

Echt waar? Vind dat je ook vaak iets meer eet, maar dat je op zo weinig uit komt. Pff, goed hoor Ja
Ik ga jouw schema's eens even doornemen Knipoog

Ja hoor, absoluut echt waar!
De kunst is gewoon om zo veel mogelijk te eten met goede voedingswaarde en een prettig aantal Kcal *LOL* !

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:51

Humphrey schreef:
Goeiemiddag!

Vandaag:

O: Muesli gemengd met ontbijtgranen en sojamelk (mijn nieuwe favoriete ontbijt Vingers aflikken )
T: Handje druiven, 3 crackers met pikante tonijnsalade
L: Broodje gezond met ham en kaas
T1: Handje rozijnen
T2: Twee Lu-crackers met smeerkaas
T3: Appel
D: Zelfgemaakte bami goreng