Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:03

Ik ben ook benieuwd, bij ons liggen de maaltijden nog niet bij de appie!

De Wilmersburger heb ik al een paar keer gegeten, maar er zit zo n typische smaak aan...niet zo lekker. Ik neem aan dat je dat ook proeft als je m laat smelten?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:50

Mona81 schreef:
Ik ben ook benieuwd, bij ons liggen de maaltijden nog niet bij de appie!

De Wilmersburger heb ik al een paar keer gegeten, maar er zit zo n typische smaak aan...niet zo lekker. Ik neem aan dat je dat ook proeft als je m laat smelten?

Ik vind zelf veel minder zeker ook als je nog met andere dingen combineert dan hou je alleen gesmolten substantie over en is t heel vergelijkbaar met jonge kaas vind ik zelf

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:31

Ik vind wilmersburger gesmolten veel lekkerder dan koud :j

Alleen je moet het niet in een pannenkoek stoppen om kaaspannenkoek te maken.. :r :r

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:39

Same, gesmolten is ie echt top :j Op een tosti ofzo, of in lasagne

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 03:17

Eten jullie eigenlijk vijgen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 07:41

Ik denk niet dat het erg bekend is dat er wespen gebruikt worden in plantages. Ik vraag me af of het overal echt zo gebeurt.
Ik heb zelf een vijgenboom in de tuin, die krijgt prima vruchten zonder bestuiving door vijgwespen en zijn lekker zoet, maar toch vind ik ze gewoon niet zo lekker om zo te eten. Ik maak er kefir mee.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:00

8nnemiek schreef:
Ik denk niet dat het erg bekend is dat er wespen gebruikt worden in plantages. Ik vraag me af of het overal echt zo gebeurt.
Ik heb zelf een vijgenboom in de tuin, die krijgt prima vruchten zonder bestuiving door vijgwespen en zijn lekker zoet, maar toch vind ik ze gewoon niet zo lekker om zo te eten. Ik maak er kefir mee.

Hoe doet zo'n vijgenboom het in de winter? Moet die dan naar binnen?
Ik wil ook al een tijdje 1 namelijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:29

8nnemiek schreef:

Yep, dat gebeurt overal zo, al miljoenen jaren vermoordt deze boom wespen voor sex.
Ik vraag me af of jouw boom vruchten zet zonder dat er bestuiving plaats heeft gevonden, dat zou kunnen, en dan heb je inderdaad vegane vijgen.
Maar dit geldt niet voor vijgen uit landen waar deze boom en dus deze wespensoorten van nature voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 13-01-18 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 12:31

@ijssnuiver, Ik heb een brown turkey vijg. Die is echt goed winterhard, het wordt een grote boom met een enorme opbrengst heerlijke vijgen die goed afrijpen. En nooit last gehad van insecten. Zeker een aanrader :j

Mijn vijg heeft het eerste jaar binnen gestaan zonder dat er insecten bij kwamen, in de winter kwamen daar al vijgen aan. Dus dit ras rijpt inderdaad goed af zonder dat er bestuiving is geweest. Je ziet dat natuurlijk ook bij andere vruchten, komkommers hebben bv ook geen bevruchting nodig.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-01-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:34

8nnemiek schreef:
@ijssnuiver, Ik heb een brown turkey vijg. Die is echt goed winterhard, het wordt een grote boom met een enorme opbrengst heerlijke vijgen die goed afrijpen. En nooit last gehad van insecten. Zeker een aanrader :j

Cool dat die het in Nederland zo goed doet zeg.
Eigenlijk het enige minpunt van mijn emigratie naar het hoge noorden; het is een stuk beperkter wat je hier buiten kunt kweken. ( wat we wel doen voor eigen voedselproductie hoort niet in dit topic ;) ).

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:55

Murthul schreef:
Welk boek is dat trouwens swanheart? Aan de hoeveelheid plakkertjes te zien staan er veel lekkere recepten in?

:')
Ja, we hebben er flink in geplakt, haha. Nog niet alles gemaakt, maar dat waren iig de recepten die er goed uitzagen. Boek is Thug Kitchen 101, ben er echt dol op. Wij leven zowat uit de boeken van die serie, haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:07

Weten jullie een fijn recept voor hummus zonder knoflook? Het wordt hem bij steeds niet helemaal...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 15:30

Mijn vriend lust de zelfgemaakte hummus nooit, dus ik heb laatst eens gewoon de ingrediënten van de pittige hummus van lidl bij elkaar in de blender gegooid, en die was helemaal geslaagd :)) Daar zat ook geen knoflook in dacht ik, maar ik weer zo uit mijn hoofd helaas niet meer wat en hoeveel ik heb gebruikt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:00

8nnemiek schreef:

Mijn vijg heeft het eerste jaar binnen gestaan zonder dat er insecten bij kwamen, in de winter kwamen daar al vijgen aan. Dus dit ras rijpt inderdaad goed af zonder dat er bestuiving is geweest. Je ziet dat natuurlijk ook bij andere vruchten, komkommers hebben bv ook geen bevruchting nodig.

Thanks!
Ik ga van het voorjaar de tuin aanpakken, dus dan kan deze er mooi bij

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:35

Heeft iemand van jullie wel eens mayonaise gemaakt van aquafaba? Ik zag een leuk recept en optimistisch als ik was gooide ik gelijk dubbele ingrediënten in mijn kommetje.... Maar het wordt niet solide :o Ik vind het een heel vervelend idee om een halve liter olie weg te moeten gooien, dus als iemand nog een tip heeft om het te redden is het welkom :o

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:22

Meelezer hier :) ik kwam net deze petitie tegen op https://onsjeminder.nl , om vleesreclames te verminderen/verbieden. Bij een bepaald aantal stemmen is het parlement verplicht om ernaar te kijken, vullen jullie ‘m ook in?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:26

Goed initiatief +:)+ Ik heb ook getekend.

Aquafabe heb ik inmiddels opgegeven. Daar krijg ik echt niks eetbaars uit :=

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:35

Ik had hem ook al getekend, goed bedacht +:)+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:39

Ik heb ook getekend :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:40

8nnemiek schreef:
Aquafabe heb ik inmiddels opgegeven. Daar krijg ik echt niks eetbaars uit :=

Echt? Jammer, cake gaat best goed hier :j
Ik heb het uiteindelijk een beetje weten op te lossen met een half pak maïzena _O- Volgende keer maar gewoon met een enkel recept starten. Het was namelijk echt super simpel... En het leek ook wel goed te gaan maar ik denk dat ik ben uitgeschoten met de olie of azijn. Sowieso azijn denk ik, het is echt heeeel zuur nog.
Nu ja echt mayo is het dus niet geworden maar wel een sausje, dus ik ga er wel iets van knoflooksaus mee maken ofzo.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:28

Ik heb de petitie ook getekend. Al denk ik dat er weinig zal veranderen, mocht hij binnen het parlement besproken worden. Op een paar partijen na van de 2e kamer is na mijn idee heel dat parlement extreem vleeseter.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:28

O gadver, ik moet allerlei dingen gaan leren over dierproeven :r
Staan veel foto's bij, word ik echt een beetje onpasselijk van

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:56

Oh bah, dat is naar. Wat studeer je precies (ook al weer)? Hopelijk duurt je blok niet te lang!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:45

Daar zou ik ook niet van opknappen Magrathea...
Mijn schoonzusje werkt in een universitair ziekenhuis en heeft ook te maken met proeven op muizen. Ik begrijp niet hoe ze het kan... ze praat er ook wijselijk nooit over tegen mij. In het begin heeft ze getwijfeld of ze deze kant wel op wilde, omdat ze van dieren houdt en er geen proeven mee wil verrichten. Maar blijkbaar kon ze het toch aan... ik zou echt diep ongelukkig worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:24

Gelukkig is het echt maar een deel van een tentamen/vak :j
Maar toch, ik zit de slides door te nemen en je hebt al veel foto's van ratten met nare mutaties, konijnen op de operatietafel, termen als "time until sacrifice" en "harvested organs" :\