Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mona81 schreef:Ik ben ook benieuwd, bij ons liggen de maaltijden nog niet bij de appie!
De Wilmersburger heb ik al een paar keer gegeten, maar er zit zo n typische smaak aan...niet zo lekker. Ik neem aan dat je dat ook proeft als je m laat smelten?
8nnemiek schreef:Ik denk niet dat het erg bekend is dat er wespen gebruikt worden in plantages. Ik vraag me af of het overal echt zo gebeurt.
Ik heb zelf een vijgenboom in de tuin, die krijgt prima vruchten zonder bestuiving door vijgwespen en zijn lekker zoet, maar toch vind ik ze gewoon niet zo lekker om zo te eten. Ik maak er kefir mee.
8nnemiek schreef:Ik denk niet dat het erg bekend is dat er wespen gebruikt worden in plantages. Ik vraag me af of het overal echt zo gebeurt.
Ik heb zelf een vijgenboom in de tuin, die krijgt prima vruchten zonder bestuiving door vijgwespen en zijn lekker zoet, maar toch vind ik ze gewoon niet zo lekker om zo te eten. Ik maak er kefir mee.
8nnemiek schreef:@ijssnuiver, Ik heb een brown turkey vijg. Die is echt goed winterhard, het wordt een grote boom met een enorme opbrengst heerlijke vijgen die goed afrijpen. En nooit last gehad van insecten. Zeker een aanrader
Murthul schreef:Welk boek is dat trouwens swanheart? Aan de hoeveelheid plakkertjes te zien staan er veel lekkere recepten in?
8nnemiek schreef:@ijssnuiver, Ik heb een brown turkey vijg. Die is echt goed winterhard, het wordt een grote boom met een enorme opbrengst heerlijke vijgen die goed afrijpen. En nooit last gehad van insecten. Zeker een aanrader![]()
Mijn vijg heeft het eerste jaar binnen gestaan zonder dat er insecten bij kwamen, in de winter kwamen daar al vijgen aan. Dus dit ras rijpt inderdaad goed af zonder dat er bestuiving is geweest. Je ziet dat natuurlijk ook bij andere vruchten, komkommers hebben bv ook geen bevruchting nodig.
8nnemiek schreef:Aquafabe heb ik inmiddels opgegeven. Daar krijg ik echt niks eetbaars uit