Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:52

Die staat bijna altijd bij de bovenste topics; wat heb jij vandaag gegeten.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:29

Waar kopen jullie voordelig chiazaad? Ik eet het dagelijks dus mag een flinke hoeveelheid zijn :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:44

Ik heb het toevallig bij de body en fit shop gekocht. Maar twijfel zelf een beetje of ik het hierna nog ga gebruiken gezien veel voordelen van dit zaad ook in andere producten te vinden zijn. Waarom gebruik jij juist chia zaden/ (Gezien ook de duurde prijs ivgm bv lijnzaad)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:42

Ik wissel het af met lijnzaad, de om de dag chia of lijnzaad. Ik merk dat mijn stoelgang stukken beter is en dat ik me langer verzadigd en energiek voel :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:30

Mijn man heeft ook voordeel van chiazaad, helaas :') Bij hem helpt het zijn stoelgang.
Volgens mij is het nergens echt goedkoop, ik koop het daarom maar waar het handig is en waar ik de bron vertrouw. Dat is hier op de markt :)

Verder is er chiazaad voor vogels en dat is super cheap, maar dat moet je wel aandurven.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:17

Vraag me af wat het verschil is tussen de mensen en vogel variant..?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:51

Denk dat er met de vogel variant wat minder op de hygiëne en pesticide wordt gelet.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:05

Pff nee aan dat soort dingen begin ik niet! :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:12

Hallo, daar ben ik weer :+ (was weer even geleden)

Ben al een tijdje bezig met minder koolhydraten eten en het gaat goed. Is er hier nog iemand die erg bewust op de koolhydraten let?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:19

Ja, maar dan in de zin dat ik er genoeg van binnen krijg :D Momenteel doe ik niet zoveel en heb ik alleen kh nodig voor de beeb en m'n hogere stofwisseling, dus neem ik het niet zo nauw. Maar normaal gesproken eet ik rond de 300gr kh per dag, voor de sport en om mooi strak te zijn.
Kh-arm heb ik gedaan en is op de lange duur niet goed voor je lichaam, al helemaal niet als je veel sport.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:24

Arm, zit rond de 100 gram per dag momenteel, als ik zo'n 8 kilo kwijt ben wil ik dat wel weer gaan opvoeren, een leven zonder khd is geen leven :+

Veel plezier met je zwangerschap! (althans daar ga ik even vanuit?)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 00:12

Ik gebruik een aantal dingen van de voedselzanloper dus let in die zin wel op koolhydraten, maar ben niet strict.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 08:21

Ik heb braaf in deze topics geleerd dat je koolhydraten niet teveel moet mijden :P Maar ik lunch bijv. wel vaak met salade, ontbijt regelmatig met kwark, etc. Sowieso heb ik nog nooit van mijn leven koolhydraten gemeden uit fruit enzo. En ik gebruik ook havermout en volkoren producten. Ik merk wel dat ik me fitter/energieker/zonder dip voel na een saladelunch. Maar als ik op de fiets ga naar stal (20km heen, 2 paarden doen, 20km terug) dan heb ik veeel meer aan wat speltbammetjes met kaas.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:39

Ik zou niet zonder koolhydraten kunnen gok ik zo...

Heb vandaag kwark gebruikt ipv yoghurt als ontbijt, moet zeggen dat dat een stuk meer vult :j

Ik heb nog steeds best moeite met savonds gezond eten :+ Overdag gaat het prima, maar om een uur of 8 krijg ik neiging om allemaal slechte dingen te eten. Kan het redelijk laten staan maar soms geef ik me eraan over :oo
En ik moet echt niet op de weegschaal gaan staan... want daar word ik alleen maar depressief van :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:51

Ja klopt denice, bedankt :D

's Avonds lekkere trek is zo irritant! Vaak maak ik gezond ijs of pudding ofzo en in hele erge periodes mag ik daar dan zoveel van eten als ik wil.
Hierin is het bijhouden van kcal wel erg handig, je kan dan van te voren een halve Milka reep in plannen zonder dat je niet meer afvalt. Ik heb dat hele periodes gedaan zonder enkel probleem. Gezond is het natuurlijk niet echt :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:55

Nah ik zorg gewoon dat ik niks voor handen heb :+
Gisteren was ik dan toevallig in de supermarkt..... en dan neem ik zo'n klein zakje snack a jacks mee..... Daar zitten dan 125 kcal in dat is nog redelijk binnen de perken. Heb een tijdje mijn kcal bijgehouden op zo'n app op mn iPhone maar op een gegeven moment..... verwatert dat ook, elke keer weer invullen is best irritant :=

Ben trouwens wel benieuwd wat voor gezonde dingen jullie allemaal koken savonds?? :)
Woon nog thuis dus eet met de pot mee maar ouders gaan 11 sept vor 3,5 week op vakantie (dus zelf koken en bepalen wat ik eet *\o/*)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:08

Yonker ik heb hetzelfde.
Ik heb afgelopen weekend aangegeven hier in dit topic over het avond eten.
Ik kreeg als tip om in het lijstjes topic te gaan zoeken.
Misschien heb je daar wat aan Yonker.

Ik ben nu ook aan het letten op de koolhydraten.
Had pas mijn dagschema hier neer gezet.
Crackers eet ik niet meer. Brood nog wel hetzelfde aantal.
Heb wel in de middag nu ontzettend trek omdat ik nu denk ik de crackers niet meer eet en daar geen vervanging voor heb.
Aardappels maandag wel gegeten en dinsdag niet.

Eten jullie allemaal naturel kwark?
Ik had zaterdag vruchten kwark gehaald maar iemand zei dat het niet zo slim was ivm de suikers die erin zitten.
Dat je naturel moet eten.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 03-09-14 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:10

Oja dat las ik wel :D Ga i keens doen :j

Naturel is altijd beter.... En ook nog een stuk goedkoper :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:14

Altijd op de verpakking kijken. Als je had gezien hoeveel suiker er in je kwark zat was je je waarschijnlijk rot geschrokken, helemaal als je op kh wil letten :+

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:05

Snel meelees vraagje over de kwark. Moet je magere kwark hebben of gewone volvette?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 10:06

Ik eet inderdaad naturel, en gooi er dan zelf wat honing + fruit doorheen. Veel gezonder.
Ik neem altijd magere, maar als je aan wilt komen/op gewicht wilt blijven is volle weer beter volgens mij.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:11

Is honing wel zo gezond dan? Ik gooi er nu alleen muesli doorheen... heb nog wat "ongezondere" muesli staan maar heb op jullie aanraden eens gekeken naar die goedkope saaie muesli en die dus gekocht dus die gaat als dit op is erdoorheen :) Om het wat op te fleuren zat ik al aan gedroogd fruit te denken? Moet even wat bedenken want anders wordt ik het snel zat.... Als honing niet zo ongezond is dan kan ik daar ook een scheutje van doorheen gooien :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:54

Honing uit de winkel is te bewerkt, je kan het het best bij een (biologische) imker halen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 10:54

Nou, de meeste honing is inderdaad niet zo gezond :P Maar als je er maar een klein beetje doorheen gooit, is het altijd nog minder erg dan de gesuikerde kwarkvariant uit de winkel. Aldus mijn redenatie :P Je kan wel gezonde honing krijgen, maar dat is nog vrij lastig. Ik gooi ook altijd diepvriesfruit (frambozen/aardbeien/bosvruchten) door de kwark.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:41

Alles kan in principe gezond zijn, zolang er vitamines en mineralen in zitten weet je lichaam er wel raad mee, tenzij je allergisch bent.