Ik had afgelopen zaterdag aardbeien! Lekker gezoet met zoetstof en slagroom met zoetstof, nou........... féést was het
Mrijn
Geplaatst: 02-08-11 10:40
Wauw Q, wat goed! Wat zei de doctor?
Welkom Amanda! Ik weet niet welke dieet je wilt gaan doen, maar ik zou me even goed inlezen. Dan weet je wat de bedoeling is, hoeveel kh's in welke fase geschikt is (en waarom) en uit welke producten je die kh's het beste kunt halen. Op de fora van dr Frank, Atkins en Southbeach is veel te lezen.
Vanmorgen officiële weegdag! Ik woog 67,1 ben dus dik tevreden (-2,8 kilo in 2 weken)! De makkelijke kilo's zijn er nu af en vanaf nu zal het vast minder snel gaan. Volgende week wil ik in ieder geval ruim onder de 67 zitten, maar dat moet lukken.
O: 2 MOKflensjes met roomkaas en citroenessence T: ? L: Lijnzaadbroodje met geitenkaas en suikervrije amandelboter (pindakaas van amandelen van de bioloog) T:Courgettekoekjes met tzatziki (had ze deze keer met knoflook en uipoeder gemaakt, maar ze zijn minder lekker dan de eerste keer. Volgende keer iets minder beslag (of iets meer courgette) D: Blokjes kaas
Ik had vanmorgen de assistente en zij was erg te spreken over het resultaat (en ik was maar bang dat ik op m'n donder zou krijgen omdat ik op eigen houtje beslissingen had genomen). Bloeddruk is wel te hoog, mijn pols is te snel, dus volgende keer nog 2x meten en dan overleggen met de dokter. Zie het niet zo zitten om medicijnen te slikken, maar goed, we zien wel.
amanda2
Geplaatst: 02-08-11 10:50
Dank jullie!
Ik heb de dagmenu's van de site van dr Frank, krijg je elke dag n dagmenu per mail.
Fruit had ik er zelf aan toegevoegd, maar dan haal ik die er weer uit.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb juist best veel ingelezen maar vind de methodes verwarrend en soms spreken sites elkaar tegen.
Vandaar dat ik zo blij met jullie ben!
050206051012
Geplaatst: 02-08-11 11:04
Amanda, ik had een document van 17 weken Dr. Frank van internet geplukt (niet identiek aan het boek als ik mensen mag geloven) en dat heb ik door zitten neuzen. Aan de hand daarvan kreeg ik wel in de gaten wat wel mag en daarin kun je eindeloos varieren. En in winkels alle etiketten checken, boodschappen doen is tegenwoordig een dagtaak.
Mrijn
Geplaatst: 02-08-11 11:05
@Q: dat zijn de MUM muffins van Atkins zonder kaneel en zoetstof en met een snuf zout. Met amandelboter vind ik ze echt niet lekker! Jammer, had mee er veel van voorgesteld. Met geitenkaas zijn ze wel heerlijk.
@Amanda: de sites spreken elkaar niet meer tegen dan wij in dit draadje zullen doen. Het zijn gewoon echt verschillende diëten met andere uitgangspunten. Wat ze gemeen hebben is dat ze zijn gebaseerd op het verminderen van het aantal kh's dat je eet, maar dat is het dan wel. Je zult dus eerst een beslissing moeten nemen welk van de varianten het best bij jou past en je daar een periode aan moeten houden om te bekijken of het voor je werkt. Als je begint met een mix van allemaal adviezen en diëten is de kans groot dat het niet werkt omdat je dan wellicht toch teveel kh's neemt (bijvoorbeeld door te beginnen met kiwi's en sinaasappel). Ongezond ga je er sowieso niet van worden, maar het is zonde om moeite te doen en dan niet of heel weinig af te vallen. Ik zeg dit nu wel zo betweterig,. maar ik doe ook een eigen variant hoor. Ik heb alleen in het verleden een half jaar South Beach gedaan en kom nu net uit een klein jaar waarin ik volgens Weet hoe je eet heb gegeten. Inmiddels weet ik aardig wat voor mij werkt en wat wat ik mis of anders wil in die diëten. Daarom ben ik nu bij Atkins uitgekomen dat ik niet helemaal volgens de letter van de wet volg, maar dat wel werkt voor mij!
amanda2
Geplaatst: 02-08-11 11:18
@Mrijn: niet betweterig opgevat hoor, ben blij met eerlijke adviezen!
Mijn dagje: O: 2 gekookte eieren en komkommer met wat kaas T: bifi T: halve bak kwark L: kipfilet met gerookte ham en kaas van gisteren D: groenten en vlees?
Hoioi! Wordt drukker hier! Welkom amanda (en was r nog 1") sorry ben op vakantie dus even beperkt.
Gister in vliegtuig de aangeboden nasi afgeslagen en aan de mozarellapannenkoekjes gegaan. Op t vliegveld zelf al kwark op, mensen keke me wel gek aan. Vreemd genoeg vond ik toen ik begon kwark niet te eten en nu kijk ik ernaar uit gisteravond geen honger dus soepje gegeten hier en ga van wraps enzo (waarmee je hier doodgegooid wordt uitereraard) alleen de vulling opeten. Komt wel goed!
Mrijn, al die muffinsmaken, is de basis bij jou de mum?
@ mightyjoe, ik kan je aanraden naar de recepten op het atkinsforum te kijken. Voor ontbijt, lunch, tussendoortjes, avondeten geweldige ideeen! Ook een leerzaam topic.
De MUM heb ik in 2 smaken (volgens Atkinsrecept). De cocosmuffin is een ander recept:
Ingrediënten * 3 eieren (gesplitst) * 1 mestpunt zout * 1 thl kardamon, gember, kaneel * 4 el cacao * 1 zakje bakpoeder * 100 ml (soja) melk * 3 el sojaroom * 1 thlpl vanille enamandel ess * 125 gr roomkaas light * 200 gr amandelmeel (of cocos) * 15 ml Stevia (voor plm 300 gr suiker?)
Bereiden Vet een taartvorm van ong 25 cm in of beleg de bodem met vetvrij papier of neem - zoals ik heb gedaan, een siliconenvorm.
Splits 3 eieren doe het eiwit in een aparte kom en mix dit stijf.
Doe nu in de kom van de eidooiers de rest van de ingredienten. Mix dit alles 4 minuten op de hoogste stand, schep nu het stijfgeslagen eiwit erdoor. Schep dit mengsel in de ingevette taartvorm, garneer met halve amandelen.[hoeft niet]
Bak de taart in 45 min op 160 graden.Eet de taart koud, ook kun je er een toef slagroom gezoet met zoetstof bij doen, en kun je punten invriezen!!Heerlijk!!
TOTAAL AANTAL KOOLHYDRATEN VOOR DE HELE TAART : 13, DUS 1,3
Aah ik heb alles in huis, das makkelijk (kast vol kruiden).
Hier is t verder goed, liggen nog gejetlagged op bed (is nu 8u in de ochtend). Dit deel van cancun is niet zo fraai, veel hotels en veel amerikanen en mexicanen natuurlijk. Vandaag ff uitrusten, naar het strand en oudere deel van cancun, beetje rustigaan allemaal. Morgen willen we naar een eiland naar een schildpaddenfarm en zwemmen met de witte walvishaai.
Bij jullie nu ook mooi weer heb ik wel gezien! Lekker, eindelijk!
Hoi ik wil ook graag afvallen een kilo of 7 moet eerlijk bekennen dat ik niet alles gelezen heb. maar mijn vraag is nu eigenlijk heb je met jullie methode goede resultaten (hoe snel) en wat mag nu wel en niet (mag ook verwijzing naar blz of link) heb ook aan modifast zitten denken maar ben niet zo goed in alleen shakes eten.
MightyJoe
Geplaatst: 02-08-11 15:43
Forumster, wat heerlijk zeg! en leuke planning voor morgen!
Ik heb vandaag een raar dagje gehad.. heb net pas kunnen lunchen. want we waren naar een park geweest en mn ouders gingen naar de quik(soort macdonalds) en we hadden verwacht dat we er om 1 uur wel weer zouden zijn maar niet dus.. Mijn lunch vond ik niets en was geloof ik ook veel te weinig en heb verder ook niets dus ik zal ff gaan forummen om recepten te zoeken!
O8uur: 2 gebakken eieren en 20 gr bacon. 1 eetlepel olijfolie T11uur: 150gr komkommer met 1 gekookt ei L3uur: 150gr gemengde sla, 20 gr feta kaas, 1 eiwit, 30gr bacon T: misschien komkommer met plakje kipfilet als ik trek heb D6uur: 200gr gebakken champignons en gebakken kipfilet. 2 eetlepels olijfolie
Heb de olijfolie niet meegerekend, maar wel bij het invoeren voor 'gebakken' gekozen dus ik neem aan dat het er wel bij zit. Want de gekookte/rauwe champignons bevatte minder kcal dan de gebakken
Oeps.. lees net dat bacon dus niet mag in fase1.. maarja
denice
Geplaatst: 02-08-11 17:01
Ach er zijn ergere dingen zoals een koekje eten
Vanavond andijvie met zweedse gehaktballetjes!
Ik zit wel flink te fantaseren over heerlijke broodjes, maar ik hoef gelukkig nog 'maar' 10 dagen Sb fase 1
MightyJoe
Geplaatst: 02-08-11 17:05
Haha idd Ik ga denk ik maar even een bakje cherry tomaatjes slachten ik dacht dat dat niet mocht in fase 1, maar wel dus
aah brood.. zo lekker
mn vader en moeder zijn een beetje pissig op me, omdat ik amper dus nog wat mee kan eten met hun en ik dus allerlei speciale boodschappen moet hebben en dat is hier erg moeilijk. Ben in frankrijk. Ik zelf vind het hier ook moeilijk want ze hebben hier ook geen magere kwark enzo.. En omdat ze steeds zo narig zijn vind ik het ook minder leuk..Misschien moet ik toch maar thuis beginnen? zucht..
Geeft toch niet? Het is makkelijker als je beter voorbereid bent! Ik merk dat het na een tijd altijd makkelijker gaat omdat je er dan minder over hoeft na te denken. Ze hebben daar ook zoveel wit stokbrood! Je kan het toch zo gezond mogelijk houden en daarna thuis echt beginnen?
Een ei met spek, kaas, vlees en groentes zijn natuurlijk gewoon wel prima overal te verkrijgen..
Kun je geen heerlijke salade maken? Kan iedereen toch van eten? Mozarella, beetje pesto, salade, gedroogde tomaatjes, komkommer, tonijn, kip of kalkoen, walnoten, en een goede dressing?
we hebben hier niet zoveel. en helaas zijn mn ouders van ' we zijn op vakantie dus we genieten '. dressing hebben we alleen met heel veel kh. Of olijfolie..
Ik vind het zelf ook niet verstandig dat je als 16jarige op zo een dieet gaat, sorry dat ik het zeg, maar je hebt juist extra bouwstenen nodig en zo zwaar ben je ook niet, probeer af te vallen door minder te snoepen en meer te bewegen
Minder snoepen, kon ik dat maar. Ik heb BED en is he tniet zo makkelijk voor mij om te zeggen 'minder te snoepen'. Ik had gelezen dat een kh arm dieet kon werken voor mensen met boulimia of bed omdat je dan van de suikerverslaving af komt. Dus ik dacht ik probeer dit maar omdat ik nu een beetje hopeloos van mezelf word en nu dus niet hulp kan zoeken omdat ik in frankrijk zit. Maar ik weet ook niet zeker of het goed is voor een 16 jarige..