Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:07

Many je hebt inderdaad wel gelijk, ikzelf kan af en toe ook wel wat doordraven inderdaad, dus ik zal er op letten ;) Maar het is inderdaad verder ook een gezellig topic, alleen niet helemaal gepast buiten de HK :j Bepaalde vragen en adviezen die langskomen zijn wel fijn en leerzaam, maar laatste week was het iets teveel van het goede.

Compleet lijstje

fleur_yen schreef:
Raar dagje vandaag, lang op stal geweest want ik moest wachten op de tandarts voor paardlief.
O: 48 gr havermout, 6 gr lijnzaad, 7 gr amandelen, 1 appel
L: 2 appel/peer/havermout/speltmuffins
T: 1 appel en een nuts reep, 2 handjes chips, blokje witte chocola
T: bakje tomatensoep

B: 2x 5km met de mtb door het bos, 1u 3 kwartier bosrit
D: 2x wiener melange op stal, thee, water

T: 7 gr cashewnoten
A: frietjes van 100 gr zoete aardappel (helaas moet ik nog wat wennen aan de nieuwe oven, die is nogal fanatiek, dus ik kon een deel meteen weggooien -O- ), 5 vivera falafel schijfjes met een sausje van kwark, beetje mayo, knoflookpoeder, bieslook en peterselie, prutje van 1 rode paprika, 150 gr courgette, 2 tomaten, 2 gedroogde tomaatjes, 15 gr feta, 80 gr kidneybonen
T: de laatste muffin

D: 2x zelfgemaakte cappuccino

Niet top tevreden, iets teveel rommel en dat maakt m'n maag me ook duidelijk.

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:17

daarbij is het aantal fanatieke deelnemers ook toegenomen :)! Ik ga er in ieder geval ook op letten!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:24

Ik zal er ook op letten :)

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met amandelmelk, chia, kaneel en druiven
T: anderhalf reepje chocolade
T2: mandarijn
L: pasta met tonijn, sla en komkommer, magere platte kaas met rode vruchten sap
T: chocolade, en een paar snoepjes
A: wortelpuree met vegetarische filet, magere platte kaas, mandarijn
T: chocolade, 2 pancakes
T2: magere platte kaas

D: 1,5l water

Ondanks de chocolade, ben ik tevreden. Vooral de maaltijden en het drinken :) de nood aan chocolade zal wel afnemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:11

letten we er gewoon allemaal een beetje op :)

lijstje van vandaag

ontbijt: havermout, rijstmelk en banaan met twee zachtgekookte eitjes
lunch : erwtensoep en een snee roggebrood
avondeten : boerenkoolstamp met worst en spekjes , vanilleyoghurt na
tussendoortje hamka's mini

vet: 103
khd : 207
eiwit: 81
kcal 2066

iets te hoog met khd en te laag met vet en eiwit, maar morgen voor de herkansing (meer fruit er in zien te werken ook )

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:30

O: 40 gr havermout, 230 ml ongezoete amandelmelk, 125 gr appel, kaneel, 5 gr chia
L: 2 dikke sneden speltbrood, 1 met pindakaas, een halve met gerookte paling en een halve met 20+ smeerkaas; 1 kiwi gold
T: dubbele rijstwafel met pindakaas, halve spelteierkoek, 2 gedroogde dadels
A: 1,5 opscheplepel boerenkoolstampot, 2 opscheplepels stoofpeertjes, kleine gehaktbal, stukje rookworst
T: 160 gr magere kwark met 1 kiwi gold en 7 gr honing

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:34

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
L: 2 oerbrood sneeën geroosterd met kaas, tomaat en komkommer.
T: Half bord paddenstoelen risotto
A: Bordje hutspot met worst en jus
T: 2 Mandarijnen

B: 30 min fietsen

Mijn lijstje voor vandaag. Even kijken of mijn huisgenootje thuiskomt zo voor het tussendoortje :).
Laatste dagje avond praktijk, dan kan ik tenminste weer zelf het avond eten bepalen.

Gecondoleerd Eline! Vervelend nieuws zeg.

Ga dalijk ook even P&W terugkijken, ben benieuw!

Tevreden met mijn lijstje vandaag!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:06

Ik let ook ff op. Mocht ik toch wat willen vragen, hebben we altijd nog de pb :)
Body en fitshop is helemaal geweldig, ik ben fan. Zie die superfoods ineens overal opduiken, zelfs gister bij de etos zag ik chia!

o: pannekoekjes van havermout, kastanjemeel en speltmeel met ei, vanillepoeder en melk. Appelstroop erop.
l: rauwkost met kipfilet en een vk cracker met??
t: appel
t2: cracker met houmous
a: stoofpotje van runderlappen, belgisch bier, wortel, bleekselderij, tomaat en kruiden met knolselderijpuree. (schoonzusje komt eten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:14

Inderdaad hard gegaan!

Welkom aan de nieuweling en leuk dat een aantal van jullie P&W heeft teruggekeken :)

Mijn lijstje van gisteren:

O: havermout met peer en water
T: 3 vk crackers met pindakaas
L: vk boterham met pindakaas, vk boterham met gekookt ei
T: peer, avocado op 3 vk crackers, wortel
A: aardappelgratin (aardappels, slagroom, kaas, knoflook), asperges, stukje biefstuk

B: uur pilates

Comments zijn welkom!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:18

Niet meer bijgelezen, beetje veel pagina's :), hopelijk zijn jullie allemaal tevreden van jullie lijstjes.

Ik had eergisteren een slechte dag en gisteren nog een klein beetje verder. Maar ik heb mij niet overeten en daar ben ik heel tevreden over. Ik snoep graag en ik eet graag en dat zal altijd zo zijn, mag mij gewoon niet meer slecht eten. Maar vandaag wou ik wel terug wat goed dusss lijstje:

O: magere kwark, havermout, golden kiwi
Koffie met halfvolle melk
T: fruit (zie hier verse honingmeloen liggen, mjummie)/ verse tomatensoep
L: gebakken witloof (minstens 1), gehaktballetjes (id pan), tomatensaus (pakje), gekookte aardappelen (max 2 à 3)
T: fruit/tomatensoep
A: bh (max 3) wsl met tomaat en kippewit (kipfilet ;)) en mosterd mss, er ligt hier ook nog wat verse (reeds gekookte) broccoli

Zoiets zal het ongeveer zijn. Tips mogen altijd! Alleszins van de koekjes en crackers afblijven vandaag haha, genoeg van gehad.

Iedereen een fijne daggg.

Xoxo

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:31

Sportdag met rusten, maar wel veel beweging:

O: 90 g haver, 200 g melk, 100 g amandelmelk, tl honing, lijnzaad, amandelschaafsel; 200 g soja ongezoet, thee
B: 10 km fietsen, paarden verzorgen, 10 km fietsen
L: 130 g volkorenbrood met omelet van 3 eieren en daarbij tomaat en rucola
B: Een uur bekappen, wat grondwerken
T: Griekse roomyoghurt peer
A: 150 g aardappelen, half bord gestoofde witlof, sojaburger
T: 100 g kwark, 125 g ananas, 1 sinaasappel

2350 te verbranden kcal, 2350 kcal in het lijstje, 112 g eiwit :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:42

KarinvdM schreef:
Nee, dat ben ik wel met je eens Many. Het begint te veel op een HK-topic te lijken en dat is het niet. Om die reden reageer ik op veel dingen ook simpelweg niet.

Verder zag ik weer een paar keer de :o als iemand een koekje, bakje vla of iets anders lekkers of 'ongezonds' gegeten had.
Een keer snoepen of wat lekkers eten, daar is helemaal niks mis mee en :9 (lees: geniet) ervan in plaats van :o (je er voor te schamen of wat dan ook...)

Het eerste heb ik geen moeite mee, dat houdt het wat levendiger dan alleen maar lijstjes.

Het tweede vind ik wel vreselijk. Dit is geen topic om je eetproblemen te etaleren (er zitten hier best wel wat mensen met eetgestoorde gedachten), zoek hulp en/of werk er aan.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:47

.. Ik vind het trouwens wel aangenaam aan dit topic dat mensen met meer kennis die ook delen. Want er is daar idd een ander topic voor maar als ik daar mijn vraag stel, wordt die genegeerd, vind ik niet zo erg.. Maar is wel aangenaam dat dit hier niet zo is. (Vb 'gezonder eten' topic, dan ook nog 'diëten en afvallen' topic; dat zijn de voornaamste denk ik)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:03

O: 3 kleine havermout-kaas pannekoekjes :9
T: banaan, suikervrije bosbessen cupcake van sojameel
L: havermout-kaas pannekoekjes, ik geloof dat ik er 4 in mijn trommel heb
T: appel, manderijn
A: hutspot met een rundervink :9
T: nog even kijken, wordt iets van pompoencrackers, kwark of fruit

D: 1.5 à 2 liter thee, koffie, cola light, water
B: niet bijster veel, van en naar het station fietsen en heen en weer rennen op mijn werk (onderwijs)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:17

O: 60 g havermout, 15 g rozijnen, 5g cranberry
L: Salade met couscous (20 g ongeweekt), half blikje tonijn op water, halve little gem, handje eikenbladsla melange, cherry tomaatjes en bosuitjes, lepel olijfolie, 1 eetlepel rode pesto
T: 4 mandarijntjes
T: eitje, rolletje ham met wat philadelphia, eikenblad sla
A: bloemkool, frietjes van zoete aardappel, pastinaak en koolraap, kip cordon bleu
B: Jillian level 2 dag 2

Is er hier iemand die mij wat tips over level 2 kan geven? Ik ben op het moment te zwaar en te slap om met name de planks vol te houden, ik stort op een gegeven moment gewoon letterlijk in :'). Hoe kan ik die oefeningen toch doen, sterker worden en niet instorten?!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:22

Steeds iets langer volhouden, meer is het niet. Er zijn geen trucjes om sterker te worden, je moet gewoon doorzetten :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:29

Daar was ik al bang voor :'). Op het moment stort ik echt in na zo'n 15 seconden ofzo... Ik probeer en ga braaf door maar dit is wel echt even heftig :=. Loser-me :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:36

Gewoon doorgaan en zo lang mogelijk volhouden sodera..

Na een tijdje hou je het makkelijk vol en hoef je niet meer te stoppen tussendoor :j

O; 8:00 Kop groene thee, 1 banaan en klein handje pecannoten (Klein ontbijt, dacht dat ik rijles had)
O; 10:00 30 gram havermout, rozijnen, kaneel, kokosnootsnippers en stukjes appel gebakken in kokosvet.
B; Middag naar stal, buiten rijden
L; 14:30 Twee crackers met kaas/kipfilet, tomaat, hummus, alfalfa. Smoothie mango, spinazie
A;
T;

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:34

Jillian is inderdaad gewoon doorzetten :) Net lijstje trouwens!

O: 50 gr havermout, 60 gr banaan, 5 gr chia
T: 2 Zoete-aardappel cakejes, 150 gr sinaasappel
L: Eimuffin (Eiwit, tomaat, beetje ham uit de oven), whey pannenkoekje (45 gr roggemeel, 10 gr stracciatella whey)
T: 175 gr appel, 1 zoete-aardappelmuffin
T2: rijstwafel, 10 gr pindakaas
A: Iets met zuurkool en zoete aardappel

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:53

Gisteren drukke dag gehad en er uiteindelijk maar een AYCE dagje van gemaakt door onverwachts 5 uur reizen en daar een echte studentenmaaltijd :+ . Maar plaats mijn lijstje toch nog even :)

O: 90 gram havermout, 10 gram omega3zademix, 175 ml halfvolle melk, 1 appel
T: 28 gram whey
L: 3 plakjes roggebrood (8 gram kaas, 7 gram pindakaas) 1 mandarijn, 1 appel, stuk komkommer
T: half stukje verse appeltaart, kwart stukje van wrap
A: mok pompoensoep, 2 pannenkoeken (kant en klaar :') ) 1 met plak kaas en ham, 1 met plakje gerookte zalm, 4.5 eetl. stracciatella yoghurt
T: klein reepje Milka (geloof dat op t pakje rond de 200nogwat? calorieën stond)
D: 1xkoffie, veel water en groene thee, 1 cappuchino (met koffiekoekje trouwens), 1 blikje cola light
B: heel vroeg 's ochtends paardgereden en 7.5 km hardgelopen :brr: , 2x30 min moeten lopen, en eigenlijk de hele middag rondgelopen.

Vandaag weer zo net mogelijk maar geen structuur door rare tijden, vanavond weer n lijstje wanneer hij definitief is :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:16

Vandaag toch weer iet wat narig in m'n maag, maar niet zo erg dat ik me invalide voel :+ Als deze trend zich blijft doorzetten ga ik van af volgende week weer bijhouden wat ik eet.

Losse planning:

O: 1 vb met 3 plakjes boerenmetworst, 35gr havermout met een beetje whey, cacao en stevia
T: 1 beschuitje met brie, 1 digestive
L: 2 vb met Marmite, 3 plakjes boerenmetworst, 20+ smeerkaas en 4 plakjes paardenrookvlees, komkommer; bakje roeryoghurt met wat ananasjes uit blik en een kiwi
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
T: 1 appel, 1vb pindakaas, 1 digestive
T: 12km fietsen
A: 70gr pasta met wat pesto, cherrytomaatjes en een of andere kaas (blokjes feta?)
T: banaantje met een klein schaaltje roeryoghurt en stevia, 1 digestive

Ik zal ongeveer 2300-2400kcal verbranden vandaag, iemand enig idee of dit zo'n beetje in de buurt komt of veelste laag/hoog? Ik wil toch een beetje leren intuitiever te eten, dat zou ik mijn beebje ook graag willen bijbrengen namelijk :) Maar ik heb daarbij wat hulp nodig, ik heb zonder alles in te vullen echt totaal geen inzicht in wat genoeg is en wat niet. Hoeveelheden zijn wel vrij gemiddeld, dus geen enorme hoeveelheden pesto/yoghurt/etc :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:38

Ik kan helemaal fout zijn ( :') zinvolle post dan he), maar ik zou dit lijstje gokken op 2000 kcal. Langs de andere kant: ik eet geen vlees of pindakaas, dus ik weet ook niet hoe die aantikken. Maar het zal alleszins echt niet te veel zijn.

Valt nog reuze mee Lis :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:01

1x beleg pindakaas is al snel 100kcal, de metworst weet ik niet, rookvlees is te verwaarlozen kwa kcal. De digestives zijn ongeveer 90kcal per stuk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:20

Ik heb het in mijn hoofd nageteld en ik gok dat je mooi op 2300-2400 kcal uitkomt :) Volgens mij is het echt een prima lijstje.

Jouw pasta klinkt lekker :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:25

Bedankt voor de check :D

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:25

O: 80 gr havermout met melk
T: cappuccino en een banaan
L: 3 vkbh met rauwe ham, oberlanderbh met pindakaas, bord met quinoa, tomaat, avocado, wortel en kikkererwten
T: sinaasappel
A: bloemkool, aardappelen en verse worst
T: appel

Volgens mij heb ik een lintworm :')