Kipfilet in blik - waar te koop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:16

Wat vinden jullie van Woutje's fantastische coupe soleil? Net als de grote Wout. :D Hij is helemaal punk met al die kleurtjes.

Afbeelding

Terwijl ik de foto probeerde te maken zag ik wel een eerste dekpoging bij Mootje. Meneertje vindt zichzelf al heel wat, al heeft hij nog gele kuikenveertjes op zijn kop. Het stelt nog niet veel voor, maar maar het gaat zo hard... Ik ben bang dat hij over een week al weg zal moeten. En ik heb echt geen plek meer voor hem, want er zitten ook drie eitjes in de broedmachine en die zijn bevrucht ( *\o/* ), dus over 10 dagen zijn er alweer nieuwe Minimootjes. Ik ga mijn best doen om er deze keer meer dan eentje uit te laten komen. Maar dan moet Scottie, of zeg maar gerust Scott, uit het kuikenhok en voor hem heb ik dan eigenlijk al geen plek, laat staan voor nog een haan.

Laurora

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:38

Ik geloof niet dat mijn medebewoners net zo enthousiast zijn als ik over het houden van kwartels -O-
Dus hoe erg ik het ook vind dat die kleine vent dan waarschijnlijk op wintersport gaat, moet ik over laten gaan |(
Ik hoop heel erg dat je alsnog iemand vind voor hem

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:06

Er zijn alweer twee kuikentjes! Ik kan nog geen foto maken want er is nog een derde op komst. Dat zou 3 uit 3 betekenen. Ik heb het probleem met de broedmachine echt getackled nu.

Ik heb een extra hok geleend van een vriendin, want ik had echt tekort met al die hanen. Ik heb nu 4 hokken. Het loopt verder helemaal niet uit de hand ofzo hoor... :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:35

_O-

Gefeliciteerd!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:51

Een hele verzameling :))

Hopen maar dat dit dames zijn anders zit je straks met 8 hokken :')

(of zouden de heren wellicht bij elkaar kunnen?)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:27

Als er dames in de buurt zijn wordt het een bloedbad. Dat is ook een oplossing natuurlijk... :x

Nee, er is iemand die me wil helpen met slachten, maar die woont ver weg dus de twee hanen moeten in één keer. En aangezien Scottie moet blijven tot ik zeker weet dat ik nu wel hennetjes heb, moet Woutje ook blijven tot die tijd. Daarom zit ik nu even met veel te veel hokken.

Ik ga nu het derde kuiken helpen want het duurt echt te lang. Het leeft nog wel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:32

Drie nieuwe Minimootjes! Die rechtsboven is het nakomertje en een dag jonger dan de andere twee.
Banana for scale.

Afbeelding

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:38

Waaaahh die banaan for scale! Ik lig in een deuk! Thanks!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:40

Passen nog met 3 in een hand :j . Ze blijven schattig.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:19

Ja, nu heb ik zin in banaantjes.... -O-

Wat een schatjes weer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:30

Oh banaantjes -O-

Ik vind dat je die linker wel ‘Banana’ kan noemen :))

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:09

Yes! Een dochter voor Mootje! *\o/*

De drie kuikens zijn hoogstwaarschijnlijk één hennetje en twee haantjes. Ik twijfel nog een beetje over het nakomertje, maar bij de twee oudsten zit vrijwel zeker een hennetje.

Ik noemde de kuikens ook wel De Bijtjes, naar je Jumbo-wielerploeg die ook zo worden genoemd vanwege hun zwart-gele tenues. Dat past ook goed bij hun grote broer Wout.
Nu had ik als namen voor hennetjes Maya en Honey bedacht. Welke is het leukst voor het hennetje?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:10

*\o/* Maya :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:14

Maya :D maar gelukkig een dametje. Is het puur toeval zoveel mannen? Hoe is het met de rest trouwens?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:27

Van mijn 6 uitgebroede eitjes zijn er 2 hen en 4 haan. Dat is niet heel gek.

Met de anderen gaat het op zich goed, behalve dat ik helemaal gestoord word het geschreeuw van Scott en Wout. Toen Wout nog bij zijn moeder zat hield hij zich aardig stil, maar hij begon haar te molesteren dus ik heb hem apart gezet. Nu schreeuwt hij net zo veel en hard als zijn vader. 's Avonds hebben ze vaak een uurtje waarin ze een schreeuwwedstrijd doen. Elke 10 a 20 seconden roept er eentje. Gek word ik ervan. Ik zit gewoon met oordopjes in in de woonkamer. 8)7 Nog twee weekjes volhouden, dan gaan ze op wintersport.

De oma's (nog twee over) heb ik bij Mootje gezet. Dat gaat prima.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:30

Ah mootje niet meer alleen. Een van de heren met drie dames gaat niet? De twee heren bij elkaar zetten? Maar wintersport :(:) ga je het zelf doen en opeten of gaan ze eerst verhuizen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:33

karuna schreef:
Ah mootje niet meer alleen. Een van de heren met drie dames gaat niet? De twee heren bij elkaar zetten? Maar wintersport :(:) ga je het zelf doen en opeten of gaan ze eerst verhuizen?

Er zijn dames en dus vinden de heren de andere heer concurrentie. De herrie is daar een gevolg van (elkaar slopen ook trouwens). Hier deed ik een doek over de kooi bij zonsondergang/22:00, zowel voor mij als de buren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:37

Net als bij kippen dus. Ook als ze er niet bijkunnen? Nee dan heb je geen keuze

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:59

In de ochtend valt het hier wel mee met de herrie. Het lijkt er sowieso op dat ze meer reageren op geluid dan op licht. Als ik de TV aan heb of aan de telefoon ben dan zetten ze een keel op. Ik kijk dus TV met een koptelefoon. :roll:

De heren bij elkaar is ook wel een oplossing, dan houd ik er sowieso eentje minder over. :x Jammer dat het zo'n troep geeft...
Wintersport lijkt me dus beter. Het plan is dat ik ze thuis zelf inslaap, en dan neem ik ze mee naar iemand die ze slacht. Die persoon heeft ook ervaring met duiven en fazanten dus dat moet goed komen. Maar dat is helemaal in België dus dat moet in een weekend. Ikzelf kan volgend weekend niet, dus het moet het weekend erna. Ik ga nog even informeren hoe lang van tevoren ik ze mag inslapen of dat dat echt op de dag zelf moet.

Wat ik met de kleine haantjes doe weet ik nog niet. Die zijn over twee weken nog niet volgroeid.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:23

Als je ze wil opeten moet je na verdoven meteen verbloeden, anders krijg je een oneetbare vlees/bloed mix qua karkas. Levend vervoeren is dus de ene optie, die persoon naar jouw laten komen de andere (maar dan zit je weer met koelen ivm transport of at je ze toch zelf op?).

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:44

Ja, dat dacht ik ook met dat verbloeden, maar diegene zei dat dat niet per se hoeft. Als hij een wilde duif schiet doet hij dat ook niet. Die neemt hij eerst rustig mee naar huis en gaat er dan pas wat mee doen. Daar kunnen uren tussen zitten.

Maar ik kan ze ook levend meenemen en dan daar inslapen. Alle opties zijn wat dat betreft nog open.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:18

LindyH schreef:
Ja, dat dacht ik ook met dat verbloeden, maar diegene zei dat dat niet per se hoeft. Als hij een wilde duif schiet doet hij dat ook niet. Die neemt hij eerst rustig mee naar huis en gaat er dan pas wat mee doen. Daar kunnen uren tussen zitten.

Maar ik kan ze ook levend meenemen en dan daar inslapen. Alle opties zijn wat dat betreft nog open.

Met wild wordt er vaak anders gehandeld door de omstandigheden van vangst/doden, of dat qua kwaliteit en voedselveiligheid verstandig is, is de vraag. Evenals hoe de reactie is als jij dode vogeltjes vervoerd in het OV? met zo'n verhaal en er gebeurt iets. Die mensen moet je geen moeilijke dingen geven om beslissingen over te nemen, dat geeft rare conclusies en acties. Je huisdieren levend meenemen voor herplaatsing kunnen ze best bevatten, de rest veel minder.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:42

Ik ga met de auto. :)

Maar ook dan is dode dieren over de grens meenemen inderdaad misschien niet handig. Ik moet de grens over bij Antwerpen en dat is oranje gebied, dus daar zou best grenscontrole kunnen zijn. Het is volgens mij niet verboden om dode (huis)dieren mee de grens over te nemen, maar ik kan er toch gezeur mee krijgen.
Waar ik naartoe moet is overigens geen oranje gebied.

Ik laat die slachter het gewoon doen zoals hij denkt dat goed is. Als het niet bevalt of als het beter anders kan dan merken we dat wel. Dan hebben we nog twee haantjes voor een tweede kans. :D :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:21

Wat een leuke namen weer :D love it!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:15

Hoe is het in kuikenland?

Ik kwam dit plaatje net tegen.
Moest meteen aan de lol in dit topic denken...

Afbeelding