Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:43

Nee dat doe ik op de bonnefooi, totdat het een beetje een mooi beslagje wordt, ik had er dit x ook nog wat monchou doorgedaan. Komst allemaal niet zo nauw.

Als je googled is er vast wel wat te vinden

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:10

Op de bonnefooi bakken gaat me wel lukken dan, heb ik weer iets om mee te experimenteren :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:20

Moet gewoon een vochtig deegje worden, en dan met lepels bergjes maken en bakken tot ze bruin zijn.

Owja er zit ook nog een ei in. Beetje kaneel is ook lekker.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 21:35

_Anneruth schreef:
Dank je Siamsmeesje voor je uitgebreide reactie. Ik kan daar zeker iets mee. Meer tips zijn overigens ook zeer welkom!

Voor mij zie ik inderdaad hetzelfde. Je kunt je vetten en eiwitten ook al mooi aanvullen door dat wat je eet aan te vullen met wat extra's.
Een maaltijdsalade met gerookte zalm én zachte geitenkaas bijvoorbeeld, of als avondeten groenten met een stukje vlees mét mayonaise en om een uur of 8 nog wat stukjes kaas en worst, of avocado.

Een maaltijdsalade kan echter uit zó veel verschillende dingen bestaan, sommige mensen vinden een maaltijdsalade een maaltijdsalade als er 100 gram sla en 100 gram komkommer in zit, met een paar flintertjes magere ham bijvoorbeeld.
Een "goede" maaltijdsalade bestaat voor mij uit minimaal 50 gram sla (liefst 70 of meer), meerdere soorten andere groenten (komkommer, paprika, tomaat. Avocado doe ik er bijna standaard in), een vlees/zuivelachtig iets zoals kaas, kip, worst, vlees, vis en een dressing op olie- of mayonaisebasis.

Lekkere zelfgemaakte dressings zijn bv:
Mayo, water, citroensap en pesto
Mayo, balsamico en wat olie/water
olijfolie, mandarijnsap, mosterd, knoflook, citroensap (aanrader!)
mayo, yoghurt, paprikapoeder, chilipoeder, citroensap, olijfolie, peper en wat je lekker vindt zelf.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:08

Ik zie daar een een paar interessante dressings om eens uit te proberen. Alleen die mandarijnsap, is dat vers geperst of uit blik? Want dat sap uit blik bevat vaak ook nog heel veel suikers. Verder lijkt dat me ook een lekkere dressing, afgezien dan van het mandarijnsap (niet door de mogelijke suikers, maar ik ben niet gek op mandarijn en sinasappel :P)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:46

ben blij, had een tijdje stilgestaan, maar vanmorgen weer wat afgevallen, zit nu op 4 kilo in 3,5 week

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:57

Hallo iedereen,

Mag ik ook mee praten? ben sinds vandaag begonnen met kh arm eten. Maar hoe berekenen jullie nu alles? Op hoeveel KH je zit etc en hoeveel je mag?

Bedankt!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:29

Hoi Kelpla, welkom!

Ik heb me ingelezen op https://www.gobento.nl/beginnen/ met wat info, en ik kijk veel op de facebookgroep https://www.facebook.com/groups/koolhydraatarm/ daar geven ze veel info en lekkere receptjes.

Ik houd me aan echt kha om af te vallen dus probeer tussen de 20 en 30 gram kh per dag te eten.
Lukt niet altijd, omdat ik ook wel gewoon uit eten wil als we gaan met vrienden, dus dan kijk ik minder nauw, maar op een normale dag, dan wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:56

Even een tip voor de facebookgroepen, lees vooral het vastgezette bericht en de recepten... ik heb wel eens gepost en ik lees heel af en toe wat posts maar mensen kinderen wat een vermoeiende kippenhokken

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:57

Ja dat is inderdaad wel, 300 keer dezelfde vraag, maar die scroll ik dan gewoon rustig voorbij op zoek naar de recepten en fijne tips ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:22

Ja,dat irriteert wel....of scrol naar beneden daar staat dan dezelfde vraag nog een keer.
Ik kijk naar plaatjes (recepten)
komen een hoop lekkere dingen voorbij.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:54

Oke, bedankt. Ga zeker inlezen. Maar als ik nou iets koop in de winkel dan moet ik kijken naar de koolhydraten? Maar hoeveel houden jullie aan? Per 100gr? Hoeveel is slecht? Sorry hoor voor alle vragen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:01

ligt een beetje an de hoeveelheid die je ervan eet, maar ik probeer niet hoger te gaan dan 3/4 per 100 gram
net bosbesssen of nootjes zittenw at hoger, maar daar ben ik dan heel spaarzaam mee.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:12

Ik doe max 5 gram per 100 gram.
En inderdaad kijk ook ik naar hoeveel ik ervan gebruik en hoe het past in mijn dagtotaal. Als ik heel laag uitkom in dagtotaal kan ik best een klein stukje extra pure (85%)chocola pakken (a 18 gr per 100 gram) Als ik al tegen de 30 aan zit doe ik dat dus niet

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:20

Ik volg zelf ook de 20 tot 30 kh per dag.
Vet doe ik 1 tot 1,5 x mijn eigen gewicht en eiwit 0,8 tot 1 eigen gewicht.
Heb een app waar ik alles invoer.

Vooral de suikers laten staan. Dus het snoepje als beloning maar pak een plakje worst of iets anders.
Door de suikers wat je toch binnen krijgt krijg je juist meer snaai gevoel en blijf je door eten vooral in zoet.
Als je geen suikers meer krijgt dan heb je ook die pieken niet zo en als je voldoende eiwit eet, vooral in de ochtend ben je de hele ochtend gevuld. Dit geeft namelijk langzaam af aan je lichaam waardoor je ook niet snel weer honger hebt.
In de avond kun je best nog een worstje, tomaatje. Komkommer met eventueel filet erop eten.
En je kunt het wel. Klinkt moeilijk en soms heb je ook een dag dat je wil snoepen. Pak dan een 85% chocolade. (Handsoff niet erg bitter)
En zodra je van de suikers afgekickt bent zul je zien dat je het veel makkelijker vol kan houden.
Dan heb je die behoefte niet.

Link van gobento doe ik ook. Volg alleen niet de menu's maar haal wel veel recepten daar weg

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:54

Welke app is dat, tinkersjakie? Ik ben echt een leek als het om apps gaat, maar iets waarmee ik het nog wat beter inzichtelijk kan maken (juist als ik niet thuis ben) lijkt me wel handig.

Verder doe ik het eigenlijk net als de mensen hierboven, goed tellen en kijken naar wat en hoeveel je eet. Alle etiketten regelmatig lezen, en uiteindelijk ontwikkel je dan een patroon van wat je graag eet en makkelijk te realiseren is voor je. Dat is alleen niet binnen een week geregeld, dus heb geduld, maar uiteindelijk kom je daar echt als je volhoudt.

Zelf kon ik vroeger snoepaanvallen hebben en dan vrat ik alles wat ik in handen kon krijgen. Soms heb ik nog steeds een onstuitbare trek in iets zoets, maar ik weet nu dat ik dan beter kan toegeven dan te lang willen uitstellen. Hoe langer ik het uitstel, hoe meer ik dan (vr)eet. Eet ik eigenlijk naar mijn behoefte op dat moment, dan heb ik vaak na één hapje alweer meer dan genoeg en vraag ik me serieus af wat me nu weer bezielde om het toch te pakken :o :')

Hou er ook rekening mee dat als je goed volhoudt, je smaak gaat veranderen. Tegenwoordig vind ik het snoepschap in de supermarkt gewoon stinken en loop ik er rap langs. En waar je me vroeger kon begraven onder melkchocolade (hoezo chocaholic O:)), prefereer ik nu pure chocola, en dan minimaal 80, en liever nog 85%. Ik ben nog steeds een groot choco liefhebber, maar het smaakt me nu nog beter als ik het minder eet.
Wat ik wel nog steeds erg lekker vind is een schaaltje volle griekse yoghurt, en dan een plakje pure chocola fijn hakken (Moser Roth van de Aldi, in losse 25 gram plakjes), en dan heb je verse zelfgemaakte stracciatella yoghurt :9

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:12

er zijn idd wel alternatieven, in d eijsmachine kan ik heerlijk ijs maken met amper kha en heel af en toe neem ik eens een paar suikervrije dropjes.
Maar idd dat vreten is eraf, het hoeft niet allemaal meer op

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:46

Siamsmeesje schreef:
Welke app is dat, tinkersjakie? Ik ben echt een leek als het om apps gaat, maar iets waarmee ik het nog wat beter inzichtelijk kan maken (juist als ik niet thuis ben) lijkt me wel handig.

Verder doe ik het eigenlijk net als de mensen hierboven, goed tellen en kijken naar wat en hoeveel je eet. Alle etiketten regelmatig lezen, en uiteindelijk ontwikkel je dan een patroon van wat je graag eet en makkelijk te realiseren is voor je. Dat is alleen niet binnen een week geregeld, dus heb geduld, maar uiteindelijk kom je daar echt als je volhoudt.

Zelf kon ik vroeger snoepaanvallen hebben en dan vrat ik alles wat ik in handen kon krijgen. Soms heb ik nog steeds een onstuitbare trek in iets zoets, maar ik weet nu dat ik dan beter kan toegeven dan te lang willen uitstellen. Hoe langer ik het uitstel, hoe meer ik dan (vr)eet. Eet ik eigenlijk naar mijn behoefte op dat moment, dan heb ik vaak na één hapje alweer meer dan genoeg en vraag ik me serieus af wat me nu weer bezielde om het toch te pakken :o :')

Hou er ook rekening mee dat als je goed volhoudt, je smaak gaat veranderen. Tegenwoordig vind ik het snoepschap in de supermarkt gewoon stinken en loop ik er rap langs. En waar je me vroeger kon begraven onder melkchocolade (hoezo chocaholic O:)), prefereer ik nu pure chocola, en dan minimaal 80, en liever nog 85%. Ik ben nog steeds een groot choco liefhebber, maar het smaakt me nu nog beter als ik het minder eet.
Wat ik wel nog steeds erg lekker vind is een schaaltje volle griekse yoghurt, en dan een plakje pure chocola fijn hakken (Moser Roth van de Aldi, in losse 25 gram plakjes), en dan heb je verse zelfgemaakte stracciatella yoghurt :9

Myfitnesspal app is het. Heb de doel in gezet die ik bij http://slank4u2.nl/handleiding-invullen ... erekening/ heb uitgerekend.

En vul alles in vanaf de streepjescode die je kunt scannen of maak gelijk complete recepten aan zodat je niet voor het avond eten alles in moet vullen, maar dan gewoon erin kunt zetten.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:40

Nou ben er nu een week mee bezig, en het bevalt mij goed! Volg nu nog wel de Gobento weekmenu's.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:09

De menu's volgen is toch een fijn begin? Leer je een beetje wat kan en wat niet.

Ik heb mijn eerste mijlpaal bereikt; -10 kg!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:32

die menu's zijn ook best leuk moet ik zeggen, nu ben ik een drama met voorgeschreven menuus volgen :+ maar ik gebruik best wat recepten van gobento

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:32

Vandaag voor de eerste keer oopsies geprobeerd te maken _O-

5 scheppen waren stijf genoeg maar derest niet maar daar heb ik een soort van omelet van gemaakt die ik zo ga proeven. Had ook kruidenroomkaas gebruikt dus in ieder geval ruikt het lekker.

Over paar weken wil ik die weekmenus gaan volgen maar heb nog zo ontzettend veel eten in huis dat ik eerst op ga maken maar koop al steeds meer andere dingen en ontbijt en lunch probeer ik al kha alleen avond eten nog niet.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:51

Zo goed zeg -10kg! Vanaf wanneer ben je begonnen?

haha ik vind juist de weekmenu's ideaal! Hoef je verder niet na te denken :)
Merk al wel dat mijn trek in zoetigheid afneemt.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:52

Heb gisteren zelf lijnzaadcrackers gemaakt, ook lekker!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:44

Begin december, maar met kerst niet heel erg opgelet.
Ik twijfel nog om lijnzaad cracker te maken. Vind de salades etc zo lekker dat ik bang ben dat ik ze toch niet eet :Y)