Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Anneruth schreef:Dank je Siamsmeesje voor je uitgebreide reactie. Ik kan daar zeker iets mee. Meer tips zijn overigens ook zeer welkom!
Siamsmeesje schreef:Welke app is dat, tinkersjakie? Ik ben echt een leek als het om apps gaat, maar iets waarmee ik het nog wat beter inzichtelijk kan maken (juist als ik niet thuis ben) lijkt me wel handig.
Verder doe ik het eigenlijk net als de mensen hierboven, goed tellen en kijken naar wat en hoeveel je eet. Alle etiketten regelmatig lezen, en uiteindelijk ontwikkel je dan een patroon van wat je graag eet en makkelijk te realiseren is voor je. Dat is alleen niet binnen een week geregeld, dus heb geduld, maar uiteindelijk kom je daar echt als je volhoudt.
Zelf kon ik vroeger snoepaanvallen hebben en dan vrat ik alles wat ik in handen kon krijgen. Soms heb ik nog steeds een onstuitbare trek in iets zoets, maar ik weet nu dat ik dan beter kan toegeven dan te lang willen uitstellen. Hoe langer ik het uitstel, hoe meer ik dan (vr)eet. Eet ik eigenlijk naar mijn behoefte op dat moment, dan heb ik vaak na één hapje alweer meer dan genoeg en vraag ik me serieus af wat me nu weer bezielde om het toch te pakken![]()
Hou er ook rekening mee dat als je goed volhoudt, je smaak gaat veranderen. Tegenwoordig vind ik het snoepschap in de supermarkt gewoon stinken en loop ik er rap langs. En waar je me vroeger kon begraven onder melkchocolade (hoezo chocaholic), prefereer ik nu pure chocola, en dan minimaal 80, en liever nog 85%. Ik ben nog steeds een groot choco liefhebber, maar het smaakt me nu nog beter als ik het minder eet.
Wat ik wel nog steeds erg lekker vind is een schaaltje volle griekse yoghurt, en dan een plakje pure chocola fijn hakken (Moser Roth van de Aldi, in losse 25 gram plakjes), en dan heb je verse zelfgemaakte stracciatella yoghurt