Liezel1 schreef:Recept van de truffelboter heb ik niet echt... ik heb een potje zomertruffel bij de AH gehaald, omdat ik de verse écht te duur vond. Die zo klein mogelijk gesneden en door 124gr roomboter op kamertemperatuur gemengd. Vervolgens een rolletje van kneden terwijl je m in de vershoudfolie rolt. Netjes inrollen en in de vriezer leggen!
Voor die champignons heb ik ook niet echt een recept. Steeltje vannde champignon snijden en met een lepeltje de binnenkant wat schoon lepelen. Als hij niet stabiel staat op zn "hoedje" dan een beetje plat snijden aan de bovenkant. Kwartel eitje erin breken. Beetje peper en zout erop en naar smaak wat peterselie oid.. en dan even in de oven, op het oog, tot het ei gestold/gaar is, maar niet knoerhard. Het geel moet nog wat zacht zijn. Die eitjes zijn klein, dus het gaat best hard!
Wat je eventueel kan doen, om zeker te zijn dat de champignons gaar zijn, is ze eerst zonder steeltje even in de oven te bakken. De champignons(gewone maat) Hebben zo'n 7/8 minuten bak tijd.. En er kan veel vocht uit komen (bewaren voor een lekkere soep of saus! )